Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by petrolhead View Post
    Joo mut ei siitä mahottoman vaikeeta tarvii tehä. Kopsaat sinne jotku arvot ja justeeraat niistä mieleisiksi. Niin kaikki muutkin tekee.
    Ja vitut heitän ton alipaineella värkkäämisen kokonaan pois kun se on toiminu jo monta kesää ilmankin. Ajattelin ny vain kokeilla uudestaan kun on uus jakaja ja mittari mistä näkee paremmin.

    Tommonen säädettävä jakaja tuntuu yhtä huonolta kuin penkki sähkösäädöllä. Vaikka olis kuin hyvä niin silti pitää koittaa vielä että saisko sitä paremmaksi...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      M10 jumalille kyssäri:

      Kuulemma 300' nokka, osaako joku tälläisistä merkinnöistä kertoa enemmän:

      418A / 210610000 2

      On 118 - kannessa kiinni.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • TopiasKekkonen
        Banned
        • Sep 2020
        • 10
        • Helsinki

        Originally posted by GOOFY View Post
        Ja vitut heitän ton alipaineella värkkäämisen kokonaan pois kun se on toiminu jo monta kesää ilmankin. Ajattelin ny vain kokeilla uudestaan kun on uus jakaja ja mittari mistä näkee paremmin.

        Tommonen säädettävä jakaja tuntuu yhtä huonolta kuin penkki sähkösäädöllä. Vaikka olis kuin hyvä niin silti pitää koittaa vielä että saisko sitä paremmaksi...
        Tämä on yhteistä kaikille M10-faneille - taistelemme aina parantamaan asioita ja yksinkertaisesti ostamaan ja ostamaan uusia osia. Huolimatta siitä, että budjetti on nyt rajallinen, menisin ensimmäiseen kauppaan etsimään lisää.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by peltone View Post
          M10 jumalille kyssäri:

          Kuulemma 300' nokka, osaako joku tälläisistä merkinnöistä kertoa enemmän:

          418A / 210610000 2

          On 118 - kannessa kiinni.
          Pyöritä mittakellon kanssa läpi se niin tiedät sen ominaisuuksista enemmän. Jeesuksenvanhoja osia, sen on voinu jo joku hioa uusiksi. Onko siinä nokat hyvässä kunnossa ja "laakerikaulat"?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Originally posted by petrolhead View Post
            Pyöritä mittakellon kanssa läpi se niin tiedät sen ominaisuuksista enemmän. Jeesuksenvanhoja osia, sen on voinu jo joku hioa uusiksi. Onko siinä nokat hyvässä kunnossa ja "laakerikaulat"?
            No siis on myynnissä 118 kansi ja myyntitekstinä 300' nokka. Historic rally harrastajalta kuulemma joskus hankittu.
            Ja se että valmistajaa ei lue nokassa vaan noita numeroita ni tiedot yhistettynä kuulostaa siltä että ois tehty / teetetty ite.
            Itse en mitää mittakelloja omista ja tuote myytävänä ni mittailut on hieman hankalaa, anteeksi
            Ajattelin vain että heitän kyssärin heti eteepäi, sen verran M10-jumalia täällä.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Yhden kerran oon ostanut kannen jossa oli tai piti olla 292 Schrick. Todellisuudessa nokka oli Scr- kun oli jo joku korjaillut sitä. Ja nostoa puuttui kun sitten mittasin. Ja lätsässä voi nokan reiät olla morjes vaikka on ajosta purettu. Eli jos jotain neuvoa voin antaa ni hirveesti en moisesta kombinaatiosta purkamatta maksaisi.

              Investoi uuteen STD perusympyrällä olevaan keppiin.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • aisi316
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 409
                • Suomi

                Schrick nokkia , jousia saa hyvään hintaan g-laden motorsportilta. Tilailin sieltä omaan m10:mppiin nokan , tuplajouset ja schrick venttiilit👍🏼
                1502 turbo -77

                316 m10 2.0 NA -88

                316i original -90

                525i touring -03

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  M10b20 pakosarja.
                  Olen aikeissa tehdä m10b20 moottoriin itse pakosarjan.
                  4-2-1 pakosarjalla ilmeisesti saisi paremmin puhtia keskialueelle ja 4-1 pakosarjalla ja pitkillä primääreillä ylävireyttä. 38mm sisä halk putki lienee sopiva koko? Onko olemassa laskureita suurinpiirtein primääriputkien pituuksista tai näitä koneita on niin paljon tehty että mikä on hyväksi todettu resepti.
                  Isoventtiilikansi ja 304 schrick jne reseptinä.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Exhaust manifold calculator - haulla löytyy laskureita. Riippuen mitä käyttää tulokset vaihtelee villisti. Tai ainakin sillon kun joskus pyörittelin numeroita niissä.
                    En ole rakentanut mutta ajattelin että olis tehny 4-1 sarjan missä kollektoria voi siirtää. Siitä sit ettii parhaan pituuden, tai totee ettei vaikuta mitään.
                    Last edited by petrolhead; 30-09-2020, 11:10.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • aisi316
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 409
                      • Suomi

                      Originally posted by MH motorsport View Post
                      M10b20 pakosarja.
                      Olen aikeissa tehdä m10b20 moottoriin itse pakosarjan.
                      4-2-1 pakosarjalla ilmeisesti saisi paremmin puhtia keskialueelle ja 4-1 pakosarjalla ja pitkillä primääreillä ylävireyttä. 38mm sisä halk putki lienee sopiva koko? Onko olemassa laskureita suurinpiirtein primääriputkien pituuksista tai näitä koneita on niin paljon tehty että mikä on hyväksi todettu resepti.
                      Isoventtiilikansi ja 304 schrick jne reseptinä.
                      Itsellä on tehty tohon omaan m10:mppiin tällänen :alku 60mm pitkät noin 38mm tai siis 1,5mm seinämällä olevat putket sovitettu pakosarjan reikiin joka on pakokanavan muotoinen.. sitten jatkuu marteliuksen j-käyrillä joka on alku tumppien päällä niin että siihen jäi selvä porras . 44,5mmx1,5mm primäärit noin 870mm pitkät. Marteliuksen kollektori josta lähtee 63,5mm putki . Jäljittelee osittain alpinan peltisarjaa.
                      1502 turbo -77

                      316 m10 2.0 NA -88

                      316i original -90

                      525i touring -03

                      Comment

                      • maverick999
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 919
                        • Rauma

                        Onko kukaan asentanut Swag-merkkistä öljypumpun ketjua? Tilasin vanhan venyneen tilalle uuden, ja tuo Swag on vajaa pari milliä leveämpi kuin orkkis. Heiluu aika paljon rattailla sivusuunnassa ja osuu lohkoonkin (ks linkki). Osanumero on kyllä juuri se mikä pitääkin.
                        Last edited by maverick999; 21-10-2020, 18:13.
                        Respect your elders

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2044
                          • Riihimäki

                          Samaa tavaraa eri paketissa?

                          Comment

                          • maverick999
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 919
                            • Rauma

                            Originally posted by racing02 View Post
                            Joo vähän siltä vaikuttais. Laittelen palautuksena takaisin Schmiedmannille. Hyvä huomio muille kans, tilatkaa OEM jos uusitte k.o. ketjua.
                            Respect your elders

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Eikä muuten tarvii hitsailla mitään. Uusi mutteri ja luotettavalla momenttiavaimella kiinni. Paino sanalla luotettava.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Mulla on tossa hyllyssä m10b23. Kannessa on tohtorin 304 nenä ja jouset, ja bensansaannista vastaa 40mm tuplat. Noh, ilmahan ei tule luultavasti riittämään kun oli jo kuulemma aika hilkulla noilla kaasareilla. Mietin tilalle joko a) 50mm tuplia b) hyllystä löytyviä misabin 48mm läppärunkoja tai c) prätkän kaasarit kun ne on halpoja. Kaasarina toisaalta haluais pitää "helppouden" takia. Ei tarvis kun sytkärojut ostaa, ja tietty nuo kaasarit myydä/vaihtaa isompiin. Kansi kokee luultavasti pientä sorvausta ammattimiehen toimesta, jos hän jaksaa vähään alkaa. Yleensä hän ottaa kaiken irti ja laatuosilla 181hv penkattu kuulemma tolla kokoonpanolla ja sinne lähemmäs 200hv olis tarkotus yrittää seuraavaksi.
                                Kysymys kuuluukin seuraavasti. Mitä noista vaihtoehdoista suosittelisit? Täysin ruiskuksi ei nyt pysty repimään kun en laita tuota konetta edes omaan autoon vaan pikkuveljelle ja täten en ala "kaikkia" rahojani siihen tuhlaamaan harrastamisen ilosta lähinnä pikku sponssin pistin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎