Originally posted by mikkomaa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
M10 e30 ruisku
Arvon tietäjät, mistä lähden etsimään vikaa kun kipinä hukassa?
Vaihdoin kaasaripeliin ruiskun ja laitoin kärjettömän jakajaan kärjellisen hammaspyörän ja siivosin ylimääräiset johdot pois. Onko olemassa jotain mittapistettä mistä tarkastaa yleismittarilla jännitetasoja?
Moottori venekäytössä joten siksi ko temput tehty et sai sovitettua. Jos jollain olisi kyseiseen selkokielinen kytkentäkuva niin auttais. Olen löytänyt netistä L-jetin tyyppikuvat mutta en bemulle tehtyä.
Comment
-
-
M10 & Ruiskun rele
Tässä ihmettelen et mahtaako polttoainerele toimia kuten suunniteltu. 1 puolalle, johto ehjä. 15 avaimen takaa ohjausvirta ok. 50 startilta toimii ja maa kunnossa. Akulta napaan 30 ja jännite näkyy. Ja sitten alkaa mystisyydet. Navat 87 ja 87b ei saa jännitettä kuin hetkittäin (pa pumpun hetkellinen paineennosto sykli) ja samalla 87 saa virtaa kun on rinnan kytkentä. Startatessa näissä navoissa jatkuva virta mutta onko niin että jää päälle vain silloin kun rele tunnistaa puolalta pulssisignaalin?
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostTässä ihmettelen et mahtaako polttoainerele toimia kuten suunniteltu. 1 puolalle, johto ehjä. 15 avaimen takaa ohjausvirta ok. 50 startilta toimii ja maa kunnossa. Akulta napaan 30 ja jännite näkyy. Ja sitten alkaa mystisyydet. Navat 87 ja 87b ei saa jännitettä kuin hetkittäin (pa pumpun hetkellinen paineennosto sykli) ja samalla 87 saa virtaa kun on rinnan kytkentä. Startatessa näissä navoissa jatkuva virta mutta onko niin että jää päälle vain silloin kun rele tunnistaa puolalta pulssisignaalin?
Releen 30 ok.
85 eli ohjausvirran +, tulee varmaankin virtalukolta eli jännite samalla kuin puolan 15 ?
86, ohjauksen maa eli menee ruiskun eculle ?
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostArvon tietäjät, mistä lähden etsimään vikaa kun kipinä hukassa?
Vaihdoin kaasaripeliin ruiskun ja laitoin kärjettömän jakajaan kärjellisen hammaspyörän ja siivosin ylimääräiset johdot pois. Onko olemassa jotain mittapistettä mistä tarkastaa yleismittarilla jännitetasoja?
Moottori venekäytössä joten siksi ko temput tehty et sai sovitettua. Jos jollain olisi kyseiseen selkokielinen kytkentäkuva niin auttais. Olen löytänyt netistä L-jetin tyyppikuvat mutta en bemulle tehtyä.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Ruiskun signaalin tarvitsee. Joskus kaasarin ruiskuttaneena muistelisin tälläistä.
Löytyy kyllä tallilta virtapiirikaaviot kyseiselle laitokselle mutta talli sijaitsee 50km päässä. Että en ihan varta vasten käy vain sitä poimimassa. Jos muuta asiaa tallille niin voin samalla napata sen mukaan ja napsia siitä kuvia mikäli ongelma ei ole selvinnyt jollain keinolla.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostTässä ihmettelen et mahtaako polttoainerele toimia kuten suunniteltu.
Toimii se. Onko nyt haukattu liian iso pala kakkua? Sen järjestelmän tunteminen on erittäin tärkeää jos meinaat vesille. Hommaa kaikki tieto mitä löydät Boschin L-jetronic ruiskutusjärjestelmästä jos aiot sillä pärjätä. Minä tiedän miten se toimii, muttei se auta Sinua vaikka kertoisin sen rautalangasta vääntäen kun se paatti on keskellä selkää.
Ehdotin jo aikaisemmin microsquirt-moottorinohjainta, joka on suunniteltu mm. venekäyttöön. Siihen löytyy kattavat ohjeet ja paljon tietotaitoa asennukseen. Niitä on asennettu monia juuri venekäyttöön.
On suuri vaara että tästä tulee souturetki. Ihan kaikella lämmöllä.
Ps. onhan siellä myös ilmamäärämittari kiinni ja imuputki sille? Ilman IMM:ä se L-jetti ei muistaakseni anna koneen käynnistyä.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostToimii se. Onko nyt haukattu liian iso pala kakkua? Sen järjestelmän tunteminen on erittäin tärkeää jos meinaat vesille. Hommaa kaikki tieto mitä löydät Boschin L-jetronic ruiskutusjärjestelmästä jos aiot sillä pärjätä. Minä tiedän miten se toimii, muttei se auta Sinua vaikka kertoisin sen rautalangasta vääntäen kun se paatti on keskellä selkää.
Ehdotin jo aikaisemmin microsquirt-moottorinohjainta, joka on suunniteltu mm. venekäyttöön. Siihen löytyy kattavat ohjeet ja paljon tietotaitoa asennukseen. Niitä on asennettu monia juuri venekäyttöön.
On suuri vaara että tästä tulee souturetki. Ihan kaikella lämmöllä.
Ps. onhan siellä myös ilmamäärämittari kiinni ja imuputki sille? Ilman IMM:ä se L-jetti ei muistaakseni anna koneen käynnistyä.
Mielummin kokeilen saada bemun alkuperäisilä osilla ensin toimimaan, tykkään haasteista. Bemujen sielun elämästä ei ole aikaisempaa kokemusta joten siksi kyselen.
Comment
-
-
L-jet tarvitsee sytytys-signaalin puolalta tai sytty-yksiköltä ennenkun se alkaa ruiskuttaa. Ja joissakin malleissa lisäksi ilmamäärämittarin läpän on auettava. En muista oliko juuri BMW:n L-jeteissä tätä, mutta joissakin on.
Yritä lukea järjestelmän toiminnasta kaikki mitä löytyy. En haluaisi lukea Iltalehdestä että meripelastus on joutunut hakemaan jostain saaristomereltä Sinut sen vuoksi ettet jaksanut perehtyä aiheeseen:think
Ps. Sille on syynsä että vene- ja lentomoottoreissa on käytetty jeesuksenaikaisia tekniikoita nykypäiviin asti. Vaikka elektroniikka on nykyään erittäin luotettavaa, on jossain hengen- ja terveyden kannalta olennaisissa asioissa syytä turvautua joskus vanhaan ja koeteltuun tekniikkaan. Edelleen korostan että microsquirt-laite on testattu ja suunniteltu mm. venekäyttöön, muttei lentolaitteisiin (niinkuin ei mitkään aftermarket-ruiskut)
Se jeesuksenaikainen L-jet on syytä pitää vain kotirannassa tapahtuvaan kokeiluun, eikä mihinkään missä voi joutua kilometrien päähän rannasta. Ja venekäytössä myös paineistettujen polttoainelinjojen on oltava huolellisesti tehtyjä. Muuten tulipalo, uimareissu ja ne Iltalehden otsikot.Last edited by Vauhtivaunu; 04-05-2020, 22:47.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostPa-pumpun releessä lienee navat 30, 85, 86 ja nämä 87 ja 87b. Tämä on vähän outo "Navat 87 ja 87b ei saa jännitettä kuin hetkittäin (pa pumpun hetkellinen paineennosto sykli) ja samalla 87 saa virtaa kun on rinnan kytkentä" Samalla 87 saa virtaa, millä samalla ? Itsensä kanssa ?
Releen 30 ok.
85 eli ohjausvirran +, tulee varmaankin virtalukolta eli jännite samalla kuin puolan 15 ?
86, ohjauksen maa eli menee ruiskun eculle ?
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostTuossa 7 napainen rele johon tulee puolan - (napa 1), startilta tieto (50) ja virtalukolta ohjaus (15). Myös akulta suorasyöttö sulakkeen läpi (30) ja maa tietysti (31). 87 on bensareleen syöttö ja sen kaverina rinnankytketty 87b napa koka syöttää ecua, ruiskusuuttimia, tyhjäkäyntisuutinta jne.
Tuon tapainen?:
Se on mahdollista korvata K-jetronicin releellä, joka on yksinkertaisempi:
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostTuossa 7 napainen rele johon tulee puolan - (napa 1), startilta tieto (50) ja virtalukolta ohjaus (15). Myös akulta suorasyöttö sulakkeen läpi (30) ja maa tietysti (31). 87 on bensareleen syöttö ja sen kaverina rinnankytketty 87b napa koka syöttää ecua, ruiskusuuttimia, tyhjäkäyntisuutinta jne.
Comment
-
-
Originally posted by Bluesman View PostArvon tietäjät, mistä lähden etsimään vikaa kun kipinä hukassa?
Vaihdoin kaasaripeliin ruiskun ja laitoin kärjettömän jakajaan kärjellisen hammaspyörän ja siivosin ylimääräiset johdot pois. Onko olemassa jotain mittapistettä mistä tarkastaa yleismittarilla jännitetasoja?
Moottori venekäytössä joten siksi ko temput tehty et sai sovitettua. Jos jollain olisi kyseiseen selkokielinen kytkentäkuva niin auttais. Olen löytänyt netistä L-jetin tyyppikuvat mutta en bemulle tehtyä.
Comment
-
Comment