Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    M10 viritys ja rakennus topic

    Entinen topikki on pyyhitty pois ja homma aloitettava alusta.
    Eli tähän voitaisiin kehittää oivaa keskustelua M10 moottorien virityksestä, yleisestä rakentamisesta, modauksista ja mahdollisista ulkomailla tehdyistä M10 moottoreista ja niiden muuttamisesta.
    koitetaan kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä, jotta tulevaisuudessa ne voi hakea tästä keskustelusta helposti.

    M10 ahdinmiehille löytyy sitten TÄSTÄ keskustelua
    Last edited by Eepo; 28-09-2012, 08:46.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    #2
    Noniin pitäis saada puristussuhde tietoon.

    Männät on e21 1.8i mahle lukee takana
    Kansi on e28 1.8i
    Ja lohko stanu e30 m10b18

    Eikös e21 1.8i ole ainakin ollut 10:1 puristeisina?
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      #3
      Originally posted by Maikkeli View Post
      Noniin pitäis saada puristussuhde tietoon.

      Männät on e21 1.8i mahle lukee takana
      Kansi on e28 1.8i
      Ja lohko stanu e30 m10b18

      Eikös e21 1.8i ole ainakin ollut 10:1 puristeisina?
      Tarkista nyt ainakin ensin mäntien ja kannen palotilan yhteensopivuus. Mäntä tietysti oikeinpäin.
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        #4
        Pistetääs nyt oikeen kuvaa.

        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #5
          Ääh..,ei pitäis kirjoitella mitään ulkomuistista. Enpäs muistanut (taas),että e21 1.8i:ssä on palotila "eripäin" kuin 2.0.
          Hyvinhän nuo näyttää yhteen sopivan. Palotilojen tilavuuksia ei oikein mistään tahdo löytyä 100% faktana. Jos tarkan puristussuhteen haluat tietää menee mittaus+laskenta hommaksi. 10:1 aika liki,jos tuon patin korkeus on 6,9mm.
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            #6
            Selvä homma. Petrolheadin lähettämässä m10 "manuaalissa" luki että palotila olisi tuossa kannessa 63cc, lähteestä ei tietoa.

            Täytyypi mitata tuo patin korkeus.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #7
              Originally posted by Maikkeli View Post
              Selvä homma. Petrolheadin lähettämässä m10 "manuaalissa" luki että palotila olisi tuossa kannessa 63cc, lähteestä ei tietoa.

              Täytyypi mitata tuo patin korkeus.
              Esitän arvauksen. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=12

              On kuitenkin eri asia kuin 100% fakta. Katso nyt samalla mitä muuta siellä männän sisäpuolella lukee.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                #8
                Heh, joo varmaan tuolta napattu

                Täytyypi huomenna katsoa ne männät vielä.
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Maikkeli View Post
                  Selvä homma. Petrolheadin lähettämässä m10 "manuaalissa" luki että palotila olisi tuossa kannessa 63cc, lähteestä ei tietoa.

                  Täytyypi mitata tuo patin korkeus.
                  Mä olen ainakin yhdestä hatusta sen mitannut. Mitä tuohon "manuaaliin" tulee niin se on vain itselle tehty kooste informaatiota. Otsikko on hieman kunnianhimoinen .

                  Jos moottoria rakennat niin etkös mittaa kaikki palotilat kumminkin, että ovat about samoissa?
                  Last edited by petrolhead; 07-10-2012, 21:44.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Mä olen ainakin yhdestä hatusta sen mitannut. Mitä tuohon "manuaaliin" tulee niin se on vain itselle tehty kooste informaatiota. Otsikko on hieman kunnianhimoinen .

                    Jos moottoria rakennat niin etkös mittaa kaikki palotilat kumminkin, että ovat about samoissa?
                    No ei se manuaali mikään ihan turha ainakaan ole.

                    Emmä tiiä, pitäiskö ne mitata vai? Ei mulla oo mitään hajua näistä hommista, ekaa moottoria tässä tehdään.
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by basso72 View Post
                      Ääh..,ei pitäis kirjoitella mitään ulkomuistista. Enpäs muistanut (taas),että e21 1.8i:ssä on palotila "eripäin" kuin 2.0.
                      Hyvinhän nuo näyttää yhteen sopivan. Palotilojen tilavuuksia ei oikein mistään tahdo löytyä 100% faktana. Jos tarkan puristussuhteen haluat tietää menee mittaus+laskenta hommaksi. 10:1 aika liki,jos tuon patin korkeus on 6,9mm.
                      Äsh.. patti 6,0 mm ja sisäpuolella lukee 89 V 44,siis e21 318i mäntä std.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        #12
                        Joo tuli mäntä tsekattua.

                        Sisäpuolella oli tosiaan 89 v 44 ja mahle.

                        Patti oli 6,0mm korkea.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • Throttle
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 793
                          • -

                          #13
                          Onhan 1.8 injectionin ja 1.6 kaasarin nokka identtiset? Minua huolettaa toimiiko bensapumppu ruiskunokalla kaasarikoneessa.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Throttle View Post
                            Onhan 1.8 injectionin ja 1.6 kaasarin nokka identtiset? Minua huolettaa toimiiko bensapumppu ruiskunokalla kaasarikoneessa.
                            BMWfans kertoo että on sama: http://bmwfans.info/parts/catalog/11311272442/

                            Eli toimii. Asia tietysti selviäisi ihan silläkin että katsot nokka-akselia onko siinä pumpulle "nokka".
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              #15
                              Löytyykö Schrickin M10 virinokkien nokkakortit jostain netistä? Cat Camsin sivuilta löytyy aika hyvin heidän nokkiensa arvot, mutta Schrickin speksit kun saisi vielä niin pääsisi vertailemaan. Sivuilta en löytänyt, tai sitten en osannut etsiä..
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎