Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Speksataan nyt kun on edes jotain etäisesti speksattavaa, eli.

    Mulla nyt tulppina NGK BPR7ES, ootteko mimmosia kärkivälejä laittanut noihin? ilmeisesti matalilla puristuksilla 8 pintaan sais olla aika reilu kärkiväli jotain millin luokkaa? Ei kauheesti päässy vielä testailemaan mutta tuntuu että ylipaineen puolelle mentäessä ei sytyttäis kunnolla.

    Moottorinohjauksena siis megasquirt 1 2,2, tulpanjohdot ihan "tavalliset", puolana boschin 4cyl hukkakipinä, sytkäkivet boksissa ja e98 tankissa.

    Joku on myös käyttänyt ilmeisesti 8 lämpöarvon tulppia m10 ja puhaltimen kanssa, joku vanha keskustelu oli aiheesta.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Maikkeli
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1301
      • Nousiainen

      Mul on ollu bosch wr8dc+ tulpat käytössä ja kärkiväli vaihdellu 0,5-0,8 välillä. Ahtopaineet max 1.7bar ja aina syttyny.

      Kuinkas paljon latausaikaa sulla on puolalle?
      E30 316 M42TBO -87
      BMW 1502 Turbo -77

      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        Latausaikaa 3,4ms oli kun tarkistin juuri.

        Aikaisemmin oli 0,6mm kärkiväli tulpissa ja rupesi pätkimään n3000rpm kun imusarja tuli ylipaineen puolelle.

        Kokeilin sitten eri kärkivälejä ja tasan 1mm rupes rokkaamaan, eikä pätkässy enään.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • mikkomaa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 336
          • Tuusula

          Hei! Pikaista vastausta kaipailis nokkaan liittyen! Nokka tilauksessa ja tarvis tietää onko kannessa pienet vai isot laakerit. Kone e28 mallin m10b18i. Toinen kysymys oli että onko jakajan rattaat vasta vai myötäpäivään? Mun mielestä samoin päin kuin nykysessä e30 m10b18 mallissa!? Auttakaa! ��

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2048
            • Riihimäki

            e28:ssa on kai kärjetön jakaja, silloin pyörimissuunta on vastapäivään. Kärjelliset pyörii myötäpäivään.

            Laakerikysymys on siinä mielessä outo että kaikissa on alunperin samankokoiset laakerit. Suurinostoiset viritysnokat vaatii kahden etummaisen laakerin poraamisen pari milliä isommaksi mutta sellaisia ei ole missään kannessa alunperin.

            Comment

            • mikkomaa
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 336
              • Tuusula

              Originally posted by racing02 View Post
              e28:ssa on kai kärjetön jakaja, silloin pyörimissuunta on vastapäivään. Kärjelliset pyörii myötäpäivään.

              Laakerikysymys on siinä mielessä outo että kaikissa on alunperin samankokoiset laakerit. Suurinostoiset viritysnokat vaatii kahden etummaisen laakerin poraamisen pari milliä isommaksi mutta sellaisia ei ole missään kannessa alunperin.
              Kiitos nopeasta vastauksesta! Tuota laakeri ja poraamis hommaa en tiennyt ollenkaan.

              Bmwfans näyttää että sama nokka-akseli olisi ollut e30 316, 316i, 318i ja e28 518 ja 518i malleissa.

              Eli olettaisi että kun tilaan nokan tuon oman e30 316 tiedoilla niin se käy myös tuohon e28 318i koneeseen..?

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by mikkomaa View Post
                Eli olettaisi että kun tilaan nokan tuon oman e30 316 tiedoilla niin se käy myös tuohon e28 318i koneeseen..?
                Kyllä, näin on.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  Originally posted by racing02 View Post
                  Suurinostoiset viritysnokat vaatii kahden etummaisen laakerin poraamisen pari milliä isommaksi mutta sellaisia ei ole missään kannessa alunperin.
                  .. tai on,mutta ei ole pelkoa,että vahingossa tulis vastaan.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Joma
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1320
                    • Masku

                    Minkäslaisia laatikkovaihtoehtoja olisi 6 vaihteisena? Hitsaushommiin varmaankin joutuu kun ei oikein huvita 6v 280getraggia laittaa.

                    Tehonkesto ei toki mitään älyttömiä tarvi olla 02sessa ja alle 400hv, enempikin ois plussaa pienemmästä koosta että ei ihan niin valtavaa korin silppumista vaatisi.

                    Kardaanin kun joutuu kuitenkin tekemään uusiksi 4v--->5v swapissa niin miksei suoraan kuusloviseen.

                    peräruuvina 3,64 ja sen mielellään pitäis niin joku ylivaihdelaatikko ois vielä parempi, ideoita?

                    Vai alanko veivaamaan alle 265 getraggia mikä jo hyllystä löytyy?

                    Niin ja nopeusmittarin vaijerille ei nyt niin tarvetta jos muuten soiva laatikko löytyy.
                    E30 M52b28 M122h Amme
                    E28 x monta
                    E23 728i Ministeri
                    E10 1600-2 Garret

                    VW LT50 Huoltoajoneuvo
                    HD lapio jätskikruiseri

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Joma View Post
                      Minkäslaisia laatikkovaihtoehtoja olisi 6 vaihteisena? Hitsaushommiin varmaankin joutuu kun ei oikein huvita 6v 280getraggia laittaa.

                      Tehonkesto ei toki mitään älyttömiä tarvi olla 02sessa ja alle 400hv, enempikin ois plussaa pienemmästä koosta että ei ihan niin valtavaa korin silppumista vaatisi.

                      Kardaanin kun joutuu kuitenkin tekemään uusiksi 4v--->5v swapissa niin miksei suoraan kuusloviseen.

                      peräruuvina 3,64 ja sen mielellään pitäis niin joku ylivaihdelaatikko ois vielä parempi, ideoita?

                      Vai alanko veivaamaan alle 265 getraggia mikä jo hyllystä löytyy?

                      Niin ja nopeusmittarin vaijerille ei nyt niin tarvetta jos muuten soiva laatikko löytyy.
                      Jos se on close ratio laatikko niin totta helvetissä se. Kuuslovisissa ei ole tuo rev drop mitenkään erityisesti sen parempi kuin muissakaan.
                      Auton käyttötarkoitusta en tiedä mutta 3,64 ja 1:1 V vaihde ei ole mitenkään sietämätön ajaa matkaa.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3175
                        • 47200

                        Se 265 tuntuis kestävän kurmuutusta sen mitä m10 työntää. Itellä tuo kolmekympissä mutta mulla on nelonen suora ja vitonen 0.81 tai 0.82 kumpi nyt olikaan. Peränä 3.91 ja satasessa noin 2500rpm. Arvoin joskus itekin tuota 6-gangii mutta päädyin tulokseen--turhaa rahanmenoa ja koplaamista kun on toimiva aski alla.

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          Joo, itellä nyt lähinnä se, ettei jaksaisi alkaa tekemään 02seen uutta kardaanitunnelia.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3175
                            • 47200

                            Niin joo kun se on niin pieni. Tuohon kolmekymppiin sentään menee laittamalla. Enkä usko että 6-lovista kovinkaan kompaktina kokona helpolla löytyy vrt mikä siellä on alkujaan.

                            Comment

                            • mikkomaa
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 336
                              • Tuusula

                              Originally posted by mikkomaa View Post
                              Bmwfans näyttää että sama nokka-akseli olisi ollut e30 316, 316i, 318i ja e28 518 ja 518i malleissa.

                              Eli olettaisi että kun tilaan nokan tuon oman e30 316 tiedoilla niin se käy myös tuohon e28 318i koneeseen..?
                              Originally posted by T3 View Post
                              Kyllä, näin on.
                              Nokan kävin viimeviikolla hakemassa ja tänään pääsin tarkistamaan ja kyllä tuli ihan oikea!

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 385
                                • Finnland

                                Ei liity ihan aiheeseen mutta mitä osia tarvitsen ja mistä voin niitä ostaa että saan perinteisen käsiryypyn tuohon Weber korvauskaasariin? Ostin auton vasta, 100tkm rullattu latolöytö E30 eikä oikein tuttu muutenkaan tuo m10 moottori mutta ryyppyä ei löydy siis laisinkaan...

                                Kiitän auttaneita jo etukäteen!
                                Last edited by Löwen; 09-01-2018, 17:32.
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎