Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Ketjunkiristimen männässä on kuula ja hiluja sisällä. Pitäskö koko komeuden tulla pihalle männän peräpäästä ihan kopauttamalla? Puhalsin paineilmaa männän haarukassa olevasta reiästä sisään, tuntui jotenkuten ilma kulkevan.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2048
      • Riihimäki

      Ei, se purkenee kun männän rungon puoliskot irrottaa toisistaan, mutta kannattaa ehkä vaan liotella ja puhallella. Huono jos puristusliitos löystyy. Ei siellä ole muuta liikkuvaa kun se kuula.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää


        Jätin molemmat mitä löyty dieseliin likoomaan.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          ..jos kuitenkin päätyy avaamaan,niin..


          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by jr66 View Post
            Ota milli siitä patista ?
            No näinhän me tehtiin. Alkaa oleen tolkun painoiset mukit vakioon verrattuna
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Runkolaakerien ja kiertokankien kiristysmomentit? :think
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Mun opus sanoo 60Nm ja 55Nm, Cleaned and lubricated.
                edit: Siis 60 runkopukit, ja veivinmutterit 55.
                Last edited by petrolhead; 18-02-2016, 22:04.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • aisi316
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 409
                  • Suomi

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  129 milliä tasan molemmat. Tai no, joko mauseri ehti lämmetä kädessä tai sitte toi isotappinen on puoli pillumillin sadasosaa matalampi.
                  Tossa kuosissa, pikkukannen palotilan suurin halkaisija on 82,5mm ja siitä 90 astetta poikittain mitaten 72,5. Toisessa vastaavat on 88 ja 76 Pakko tarkastaa, tulee niin usein puhuttua läpiä päähäsä.
                  EDIT: Niin en suinkaan mitannut tosta kuvassa näkyvästä josta on palotilaa jyrsitty.
                  moro! onko kuvan kansista oikeanpuoleinen jyrsitty 2002tii wössnereille?
                  Last edited by aisi316; 10-10-2017, 13:11.
                  1502 turbo -77

                  316 m10 2.0 NA -88

                  316i original -90

                  525i touring -03

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by aisi316 View Post
                    moro! onko kuvan kansista oikeanpuoleinen jyrsitty 2002tii wössnereille?
                    Joo se on niitä virimukeja varten jäystetty. Ei ne nimenomaisesti ole ti/tii mukit, ne sopii yhtä huonosti yksiin kaikkien M10:n kansien kanssa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • aisi316
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 409
                      • Suomi

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Joo se on niitä virimukeja varten jäystetty. Ei ne nimenomaisesti ole ti/tii mukit, ne sopii yhtä huonosti yksiin kaikkien M10:n kansien kanssa.
                      Juu se on tiedossa kyllä että kannenmuokkaushommiin joutuu, ei ilmeisesti täysin symmetrinen hemi tarvi olla että mahtuu eikä kai ole mahdollista tehdäkään en tiedä. Riittää vissiin kuitenkin kun vaikka 121ti kannesta jäystää ns. puolipallon. Ja olikos sulla vielä kokemusta että männän laesta siivu pois kun ei pelannu sen osaltakaan?
                      1502 turbo -77

                      316 m10 2.0 NA -88

                      316i original -90

                      525i touring -03

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Ei ole mitään tarvetta jyrsiä tasaiseksi puolipalloksi kun palotilan reuna laskee tarpeeksi jyrkästi.
                        Männän patteja (ympyräkartio) kavennettiin, koneistajan mukaan olisi osuttu seeeteihin jos mukin patin muodin olisi kopioinut kanteen. Mä annoin spekseiksi että patin muoto + kartion pohja-, ja lakiympyrän säteisiin lisätään 1mm.

                        Toki sitte kun ite hankit jotkut tommoset niin varmistat kuitenkin oman kokoonpanon mittailemalla jutut. Pidän hyvänä setuppina tuota, en tiedä muuta järkevää tapaa saada riittävän korkeita puristuksia, vaikka vaatiikin töitä.

                        Kokoonpano vei kymmenisen litraa RE85:a sadalla, joten kai se jollainlailla toimikin.
                        Last edited by petrolhead; 15-10-2017, 12:29.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Haaveilua ja itsensä sivistämistä. Turbokaasaria mallia Weber DAT on 32/32 sekä 34/34.
                          Keskusteluissa mainitaan lähes aina vain 32-malli. Mitä käytännön eroa nuo millit tekevät?
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16486
                            • Asikkala

                            Originally posted by peltone View Post
                            Haaveilua ja itsensä sivistämistä. Turbokaasaria mallia Weber DAT on 32/32 sekä 34/34.
                            Keskusteluissa mainitaan lähes aina vain 32-malli. Mitä käytännön eroa nuo millit tekevät?
                            Isompi ei ehkä toimi 1,6 koneessa jos on suunniteltu 2-litraiselle, pikkukoneen imu ei riitä. Noin karkeasti ottaen tämä kokoeron vaikutus. Ja isommasta saattaa jäädä pienemmällä kaasarilla yläkierroksilla 3 heppaa pois...

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Isompi ei ehkä toimi 1,6 koneessa jos on suunniteltu 2-litraiselle, pikkukoneen imu ei riitä. Noin karkeasti ottaen tämä kokoeron vaikutus.
                              Tätä juuri hain että onko toi 34 liian iso tyylii alle 2L koneille.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16486
                                • Asikkala

                                Originally posted by peltone View Post
                                Tätä juuri hain että onko toi 34 liian iso tyylii alle 2L koneille.
                                No, m10b18 korvausweber eli tämä 32/34 dmtl on melk. samankok. joten :think Siinä aukea läpät eriaikaan eli on 1- ja 2-kurkku, dat:stä en tiedä.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎