Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stormbug
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 52
    • Helsinki

    Täytyypi pistää mietintään tuo satsi. Onhan se kyllä kallis, mutta musta parempi sijoitus kuin hieman edullisempi pelkkä takapönttö.

    Comment

    • stormbug
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 52
      • Helsinki

      Missäs tilanteissa siihen pakosarjaan pitää kääräistä sitä eristenauhaa tai ruiskutella sitä eristettä pintaan? Vai onks se sitten niissä räsing piireissä, et ei näissä käyttöautoissa oo merkitystä.
      Last edited by stormbug; 29-04-2017, 21:09.

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Sitten kun se putki menee läheltä jotain mitä et halua polttaa. Kaverilla oli jollain kiinansarjalla 3krt tulipellin eristeet liekeissä kun anto monoa kunnolla. Se oli se missä ei ole laippoja putkelle vaan menee muhvina laatikon viereen asti..ja se meni todella läheltä repsikan jalkatilan kulmausta

        Comment

        • stormbug
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 52
          • Helsinki

          Originally posted by pazq View Post
          Sitten kun se putki menee läheltä jotain mitä et halua polttaa. Kaverilla oli jollain kiinansarjalla 3krt tulipellin eristeet liekeissä kun anto monoa kunnolla. Se oli se missä ei ole laippoja putkelle vaan menee muhvina laatikon viereen asti..ja se meni todella läheltä repsikan jalkatilan kulmausta
          Jaa jaa, niin justiin. Olin jostain syystä aina aatellut että siinä on joku idea että lämmittää vaan ylipäänsä konetilaa. Mutta tosiaan nyt kun ajattelen tuota uudelleen tuon ylemmän kommentin jälkeen niin tosiaan, ulkoisia kohteitahan sillä suojataan.

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3167
            • 47200

            No joo. Onhan siinäkin se, että se ilma voi olla kuumempaa konehuoneessa ilman pakosarjakääreitä, mutta ohjaa sen raittiin ja viileämmän ilman siihen suodattimelle tai sitten vie sen suodattimen vaikka eturenkaan eteen. Vaparina toki asia eri vrt ahdettuun kun on ilmanotto eri kulmassa kun pakosarja..kuitenkin se eriste suojaa ympäröiviä asioita suht hyvin. Itellä paloi korpuksi tulpanjohdot, maalit ja massat sisälokarista ja konepellin sisäpuoli ahdettuna m10:ssä ilman pakopesän suojaa.

            Comment

            • stormbug
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 52
              • Helsinki

              Tjaa, tuossa muuten vielä tuota Schmiedmannin pakosarja + katti -settiä tarkastellessani huomasin descriptionissa heti ensimmäisillä riveillä seuraavan lauseen: "HUOM! Katalysaattoreilla ei ole EU-hyväksyntää ! "

              Eli ei taida uskaltaa noita asentaa, kun ei ole tuttua katsastusmiestä tiedossa:think

              Oliskohan mahdollista, jos hankkisi vain tuon pakosarjan ja sitten sovittaisi siihen jotkut hyväksystyt katit. Nojoo, taitaa mennä vähän fiksailuksi.

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15249
                • Ajamisen Iloa

                Suomen autokanta on 20v vanha, luuletko että niissä muissakaan on mitään hirveän hyväksyttyjä katteja, eiköhän 90% autoista oo se halvin tarvikekatti jos sellainen on tarvinnut vaihtaa. Osta pois vaan jos päästöt on kunnossa niin niillä ei ole mitään naputtamista kateista.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • stormbug
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 52
                  • Helsinki

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Suomen autokanta on 20v vanha, luuletko että niissä muissakaan on mitään hirveän hyväksyttyjä katteja, eiköhän 90% autoista oo se halvin tarvikekatti jos sellainen on tarvinnut vaihtaa. Osta pois vaan jos päästöt on kunnossa niin niillä ei ole mitään naputtamista kateista.
                  Niin, kai se on vain katsastusmiehestä kiinni kiinnostaako sitä se hyväksyntä vai ei. Viimekädessähän tosiaan ne päästöt vain ratkaisevat.

                  Toisaalta, tylsähän jos autosta tulee sitten sellainen, että joutuu lämmittä huolella putkiston ennen kuin uskaltaa katsastukseen ajaa. Veljelläni oli sellainen case, että se virtaavampi katti ei sitten enää toiminutkaan niin hyvin ja joutui aina ennen katsastusta hieman kierrättämään että sai lämmöt ylös ja katin toimimaan. VAG kylläkin kyseessä..

                  Nojoo. Nämä nyt ovat vain näitä omia mietteitä ja monologia.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11120
                    • Oulu

                    Ei oo tuota meidän e39:iä tarvinnu lämmittää katsastukseen. Näissä tuplavanos koneessa on melko tehokkaan katinlämmitys ohjelmat, että läpiää kyllä siellä kauempanakin koneesta.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • stormbug
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 52
                      • Helsinki

                      OK, no mut toi on kyl hyvä tieto ja tukee taas enemmän tuon setin hankintaa.

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3406
                        • Kotka

                        Pari kysymystä:

                        Bemarin omissa kutosen pakosarjoissa, (esim. S50) on usein joustopalje toisessa sarjassa. Tarvikevalmistajien sarjoissa näitä ei yleensä näe, eikä bemarillakaan kaikissa vakiosarjoissa. Kuinka oleellinen mahtaa olla noilla saatava hyöty? Mietin sitä itse ja tulin siihen tulokseen, että joustolla ehkäistään putkiston kahden haaran väliset jännitykset ja todennäköisesti helpotetaan asennusta.

                        Minkälainen kuolemantuomio mahtaa putkistolle olla, jos hitsaa mustan putken jatkoksi rosteria? Omaan projektiin tarvii tehdä vaihdelaatikon ohitus uusiksi ja ajattelin tehdä sen samoin tein kirkkaasta, kun nyt teen. Putkiston keskipätkä muuten on mustaa. Syntyneekö hitsaussaumassa kuinka vahvasti galvaanista korroosiota? Kaivelin vähän ohjeellisia taulukoita ja totesin, että merivesiupotuksessa tuo ruostuisi puhki n. vuodessa, mutta ei se kerro oikein mitään pakoputkikäytöstä.
                        Last edited by Skarpa; 22-05-2017, 09:29.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          En ole huomannut ongelmaa mustan ja rst hitsaamisesta yhteen. Sauma alkaa ensimmäisenä ruostumaan jos talvella ajelee, mutta onhan tuo ykskin menny +5v käytössä ongelmitta. Kesäkäytössä tuskin on mitään ongelmaa. Miten lie onko s50 satsit mustaa vai rosteria? M52 pakosatsit ja koko putkisto taitaa olla rosteria ihan tehtaalta.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            En ole huomannut ongelmaa mustan ja rst hitsaamisesta yhteen. Sauma alkaa ensimmäisenä ruostumaan jos talvella ajelee, mutta onhan tuo ykskin menny +5v käytössä ongelmitta. Kesäkäytössä tuskin on mitään ongelmaa. Miten lie onko s50 satsit mustaa vai rosteria? M52 pakosatsit ja koko putkisto taitaa olla rosteria ihan tehtaalta.
                            S50 satsit on rosteria, todennäköisesti AISI304, mutta en ole löytänyt varmaa tietoa. M52 keskiputki, joka mulla on (jossa katit ja keskivaimennin) on tarvike ja mustaa. Se kestänee aikansa ja päivittyy sitten rosteriin.
                            Last edited by Skarpa; 22-05-2017, 09:55.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • EMP
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 823
                              • Kuusjoki

                              Itse kun tein m52:seen rosteriputkiston vakiosarjoilla ilman joustoa, niin sopivassa lämpenemis/jäähtymis kohdassa käänsi putkiston takapäätä noin 1cm sivulle. Jolloin otti takahelmaan kiinni. Tämä oli tyyliin kun kävi tankkaamassa ja käynnisti uudelleen niin putki rämisi hetken helmaan. Ilmeisesti lähempänä konetta oleva putki jäähtyi hitaammin. Joten suosittelen kyllä laittamaan jouston.
                              E30 318i 2d M52B27 "eta"

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by EMP View Post
                                Itse kun tein m52:seen rosteriputkiston vakiosarjoilla ilman joustoa, niin sopivassa lämpenemis/jäähtymis kohdassa käänsi putkiston takapäätä noin 1cm sivulle. Jolloin otti takahelmaan kiinni. Tämä oli tyyliin kun kävi tankkaamassa ja käynnisti uudelleen niin putki rämisi hetken helmaan. Ilmeisesti lähempänä konetta oleva putki jäähtyi hitaammin. Joten suosittelen kyllä laittamaan jouston.
                                Näin se on sitten tehtävä. Kiitoksia.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎