Täytyypi pistää mietintään tuo satsi. Onhan se kyllä kallis, mutta musta parempi sijoitus kuin hieman edullisempi pelkkä takapönttö.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Putkistot *yleinen keskustelu*
Collapse
X
-
Sitten kun se putki menee läheltä jotain mitä et halua polttaa. Kaverilla oli jollain kiinansarjalla 3krt tulipellin eristeet liekeissä kun anto monoa kunnolla. Se oli se missä ei ole laippoja putkelle vaan menee muhvina laatikon viereen asti..ja se meni todella läheltä repsikan jalkatilan kulmausta
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostSitten kun se putki menee läheltä jotain mitä et halua polttaa. Kaverilla oli jollain kiinansarjalla 3krt tulipellin eristeet liekeissä kun anto monoa kunnolla. Se oli se missä ei ole laippoja putkelle vaan menee muhvina laatikon viereen asti..ja se meni todella läheltä repsikan jalkatilan kulmausta
Comment
-
-
No joo. Onhan siinäkin se, että se ilma voi olla kuumempaa konehuoneessa ilman pakosarjakääreitä, mutta ohjaa sen raittiin ja viileämmän ilman siihen suodattimelle tai sitten vie sen suodattimen vaikka eturenkaan eteen. Vaparina toki asia eri vrt ahdettuun kun on ilmanotto eri kulmassa kun pakosarja..kuitenkin se eriste suojaa ympäröiviä asioita suht hyvin. Itellä paloi korpuksi tulpanjohdot, maalit ja massat sisälokarista ja konepellin sisäpuoli ahdettuna m10:ssä ilman pakopesän suojaa.
Comment
-
-
Tjaa, tuossa muuten vielä tuota Schmiedmannin pakosarja + katti -settiä tarkastellessani huomasin descriptionissa heti ensimmäisillä riveillä seuraavan lauseen: "HUOM! Katalysaattoreilla ei ole EU-hyväksyntää ! "
Eli ei taida uskaltaa noita asentaa, kun ei ole tuttua katsastusmiestä tiedossa:think
Oliskohan mahdollista, jos hankkisi vain tuon pakosarjan ja sitten sovittaisi siihen jotkut hyväksystyt katit. Nojoo, taitaa mennä vähän fiksailuksi.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostSuomen autokanta on 20v vanha, luuletko että niissä muissakaan on mitään hirveän hyväksyttyjä katteja, eiköhän 90% autoista oo se halvin tarvikekatti jos sellainen on tarvinnut vaihtaa. Osta pois vaan jos päästöt on kunnossa niin niillä ei ole mitään naputtamista kateista.
Toisaalta, tylsähän jos autosta tulee sitten sellainen, että joutuu lämmittä huolella putkiston ennen kuin uskaltaa katsastukseen ajaa. Veljelläni oli sellainen case, että se virtaavampi katti ei sitten enää toiminutkaan niin hyvin ja joutui aina ennen katsastusta hieman kierrättämään että sai lämmöt ylös ja katin toimimaan. VAG kylläkin kyseessä..
Nojoo. Nämä nyt ovat vain näitä omia mietteitä ja monologia.
Comment
-
-
Ei oo tuota meidän e39:iä tarvinnu lämmittää katsastukseen. Näissä tuplavanos koneessa on melko tehokkaan katinlämmitys ohjelmat, että läpiää kyllä siellä kauempanakin koneesta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Pari kysymystä:
Bemarin omissa kutosen pakosarjoissa, (esim. S50) on usein joustopalje toisessa sarjassa. Tarvikevalmistajien sarjoissa näitä ei yleensä näe, eikä bemarillakaan kaikissa vakiosarjoissa. Kuinka oleellinen mahtaa olla noilla saatava hyöty? Mietin sitä itse ja tulin siihen tulokseen, että joustolla ehkäistään putkiston kahden haaran väliset jännitykset ja todennäköisesti helpotetaan asennusta.
Minkälainen kuolemantuomio mahtaa putkistolle olla, jos hitsaa mustan putken jatkoksi rosteria? Omaan projektiin tarvii tehdä vaihdelaatikon ohitus uusiksi ja ajattelin tehdä sen samoin tein kirkkaasta, kun nyt teen. Putkiston keskipätkä muuten on mustaa. Syntyneekö hitsaussaumassa kuinka vahvasti galvaanista korroosiota? Kaivelin vähän ohjeellisia taulukoita ja totesin, että merivesiupotuksessa tuo ruostuisi puhki n. vuodessa, mutta ei se kerro oikein mitään pakoputkikäytöstä.Last edited by Skarpa; 22-05-2017, 09:29.
Comment
-
-
En ole huomannut ongelmaa mustan ja rst hitsaamisesta yhteen. Sauma alkaa ensimmäisenä ruostumaan jos talvella ajelee, mutta onhan tuo ykskin menny +5v käytössä ongelmitta. Kesäkäytössä tuskin on mitään ongelmaa. Miten lie onko s50 satsit mustaa vai rosteria? M52 pakosatsit ja koko putkisto taitaa olla rosteria ihan tehtaalta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn ole huomannut ongelmaa mustan ja rst hitsaamisesta yhteen. Sauma alkaa ensimmäisenä ruostumaan jos talvella ajelee, mutta onhan tuo ykskin menny +5v käytössä ongelmitta. Kesäkäytössä tuskin on mitään ongelmaa. Miten lie onko s50 satsit mustaa vai rosteria? M52 pakosatsit ja koko putkisto taitaa olla rosteria ihan tehtaalta.Last edited by Skarpa; 22-05-2017, 09:55.
Comment
-
-
Itse kun tein m52:seen rosteriputkiston vakiosarjoilla ilman joustoa, niin sopivassa lämpenemis/jäähtymis kohdassa käänsi putkiston takapäätä noin 1cm sivulle. Jolloin otti takahelmaan kiinni. Tämä oli tyyliin kun kävi tankkaamassa ja käynnisti uudelleen niin putki rämisi hetken helmaan. Ilmeisesti lähempänä konetta oleva putki jäähtyi hitaammin. Joten suosittelen kyllä laittamaan jouston.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostItse kun tein m52:seen rosteriputkiston vakiosarjoilla ilman joustoa, niin sopivassa lämpenemis/jäähtymis kohdassa käänsi putkiston takapäätä noin 1cm sivulle. Jolloin otti takahelmaan kiinni. Tämä oli tyyliin kun kävi tankkaamassa ja käynnisti uudelleen niin putki rämisi hetken helmaan. Ilmeisesti lähempänä konetta oleva putki jäähtyi hitaammin. Joten suosittelen kyllä laittamaan jouston.
Comment
-
Comment