Kiinnostaa myös jos on edullisempia mutta yhtä laadukkaita vaihtoehtoja...
Tuo näyttää ihan samanlaiselle kuin nuo kiinan kurat. Tuo on yksi esimerkki, vastaavia moottoreita löytyy useampaa mallia, hieman eri värit osissa, yms., mutta ulkomuoto/-näkö identtinen.
Tuo sähköboxi ja kake on samanlainen kuin joissain esim. aliexpressin sarjoissa. Varmaan löytyisi vastaava sarja, jossa sama moottori ja muut osat jos jaksaisi etsiä. Läppä saattaa olla omaa tuotantoa, tms., tai sitten kiinasta sekin.
Minua kiinnostaa sama asia, mutta oikeasti laadukkaana osana ja voisin pari sataakin maksaa toimivasta, tiivistä kamppeesta. Läpän koko saisi olla 3" tai 3,5" ja mielellään hyvin virtaava malli.
Ite oon katellu paria "giljotiini"-tyylistä cutouttia, mutta en ole vielä kerennyt sen enempää lukemaan noista kokemuksia, yms. tietoa miten toimii ja kestävät.
Miks pitää saada sinne pakoputkeen joku läppä? Eikö kerralla hyvät äänet riitä?
Ite haluan vakion näköisen ja huomattavasti hiljaisemman kuin nykyinen tuohon 540i:n.
Vaihtoehdot on M5 tyylinen (tuplaputket), mutta tuossa joutuu pilkkomaan akkukoteloa --> ei käy. Tai Alpinan e39 B10 takavaimennin (tämmöinen oli pari vuotta sitten, mutta en tykännyt kun ulostulot ei istunut nätisti M-sportin helmaan ja painoakin oli hirveän paljon)
Tai sitten joku laadukas aftermarket vaimennin, tai jopa vakiopönttö(painava=huonompi). Mutta näissä tuppaa halkaisia olemaan hieman nafti(sisähalkaisia muistaakseni 66-67mm).
M5:ssä on tuplana 2,5" putket, samoin 4.6l Alpinassa, varmaan ihan syystä ovat päätyneet noihin paksuuksiin.
Joten tuommoisella cutoutilla saa tarvittaessa hieman ääntä ja virtaavuutta lisää (virtaavuus riippuu toteutuksesta ja muistakin asioista)
Mutta jos läppä aukeaa jossain keskellä autoa niin vahva veikkaus niistä äänistä on kamalat pärinät, tai ainakin ihan liian kovat. Ja tommosella tuskin virtaavuus muuttuu suuntaan tai toiseen, jos putkisto muuten järkevällä mitoituksella tehojen kanssa. Miten mahtuis perään parit vaimentimet poikittain ja kurveilla ulostulot?
Kyllä tuo läppähomma monesti on ihmetyttänyt siltä osin, että silloin se ääni tulee jostain keskeltä autoa eikä takaa, eikä se tällöin minusta kuulosta oikealta ratkaisulta. Toki se on varmasti käyttisharraste-autoihin ainut vaihtoehto jos haluaa nauttia välillä hiljaisuudesta ja välillä moottorin saundeista. Kumpaankan läpät tuskin on optimi ellei ole todella pitkälle suunniteltu systeemi.
Onko sivuputki sallittu katsastuspykälissä. Tarkoitus on E46Coupesta siirtää tankki takakonttiin turvatankiksi ja oem tankin paikalle sijoitella äänenvaimennus, ulostulo apukuskin puolelta helmapellin yläpuolelta (helmapeltiä ei saa puhkaista).
Onko sivuputki sallittu katsastuspykälissä. Tarkoitus on E46Coupesta siirtää tankki takakonttiin turvatankiksi ja oem tankin paikalle sijoitella äänenvaimennus, ulostulo apukuskin puolelta helmapellin yläpuolelta (helmapeltiä ei saa pihkaista).
:think
Viimeksi kun katsoin putki sai tulla mistä vaan pihalle.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ite haluan vakion näköisen ja huomattavasti hiljaisemman kuin nykyinen tuohon 540i:n.
Vaihtoehdot on M5 tyylinen (tuplaputket), mutta tuossa joutuu pilkkomaan akkukoteloa --> ei käy. Tai Alpinan e39 B10 takavaimennin (tämmöinen oli pari vuotta sitten, mutta en tykännyt kun ulostulot ei istunut nätisti M-sportin helmaan ja painoakin oli hirveän paljon)
Tai sitten joku laadukas aftermarket vaimennin, tai jopa vakiopönttö(painava=huonompi). Mutta näissä tuppaa halkaisia olemaan hieman nafti(sisähalkaisia muistaakseni 66-67mm).
M5:ssä on tuplana 2,5" putket, samoin 4.6l Alpinassa, varmaan ihan syystä ovat päätyneet noihin paksuuksiin.
Joten tuommoisella cutoutilla saa tarvittaessa hieman ääntä ja virtaavuutta lisää (virtaavuus riippuu toteutuksesta ja muistakin asioista)
Joo ei mitää läppäviritelmiä , kuten muut jo sanoneetkin.
Mites jos teet db killerit ulostuloihin, mallia 1-2 pultilla kiinnitettävä?
Sit vaikka ratapäivillä tms. nappaa pois ja saa lisää ääntä.
Kyllä pitäisi hiljentyä äänekkäämmällä putkistollakin.
Joo ei mitää läppäviritelmiä , kuten muut jo sanoneetkin.
Mites jos teet db killerit ulostuloihin, mallia 1-2 pultilla kiinnitettävä?
Sit vaikka ratapäivillä tms. nappaa pois ja saa lisää ääntä.
Kyllä pitäisi hiljentyä äänekkäämmällä putkistollakin.
Mulla on semmoinen nyt. Hiljentää aika tavalla, mutta edelleen on aika kovat etenkin silloin kun nokkaa kääntää aikaiselle ja tulee kuormitusta. Sisällä on hyvä, mutta ulkona kuullostaa kovalle, etenkin kylmällä koneella. Kuuma putki ja kone, niin ihan ok myös ulkona, jos ajaa maltilla.
Mitä jos siihen matkan varrelle vaan lisää vaimentimen?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment