Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Osassa kudotuista joustoista on myös palje sisällä.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      -----
      Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:01.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Juppe View Post
        Jos ei raaski vuodattaa argonia putken sisälle, juuritahnakin ajaa saman asian. Mä oon käytelly solar Flux type B:tä. Virran pystyy säätämään niin, että parran muodostus on niin minimaalista, ettei sillä ole enää väliä. Liika virta ja täyte tekee takuuvarmasti partaa.
        Sulattelin hellästi niin ei tullut partaa joten jätin suojakaasun pois sisältä.
        Mielenkiintoinen hitsattava tuo jousto, siinä on verkon kiristyspanta jotain alu/sinkki sekoitusta ja alla oleva sisäputki johon hitsataan on pakoputkirosteria joka on 1mm ulompana kuin kiristysholkki. Vähän kun lämmittää holkkia alkaa kipinöimään ja kuonaamaan kunnolla. No sinne ne nyt on kolvattu kuitenkin.
        1,5mm rosterille Esabin tig valkkasi 48A virran jota pudotin itse 42A tasolle jolla kolvaantuu nätisti.
        Last edited by BMW525Xda; 07-12-2019, 01:45.

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15248
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by Juppe View Post
          Montakos putkea se Remo on kolvannut kasaan Ei toi nyt mitään rakettitiedettä ole ja hyvin vähän mitään jännitystä tuosta putken kolvaamisesta on saanut Aina sen jouston voi tempaista pois ja kolvata tilalle kovaa putkea jos ei toimi. Joustojakin on erilaisia, eikä se verkosta punottu ole ainoa vaihtoehto. Mun mielestä paras olis käyttää joustoliitosta, niin putki pääsee elämään, eikä mikään murru. Pakosarjan kunnollinen tukeminen on kyllä kaiken kestämisen A ja O.

          https://martelius.com/joustonivel-3
          Mulle joskus 3v opetettiin kolvaamista, en tiedä miksi kun ilmeisesti It-alan koulusta puuttui oikeiden alojen opettajia.
          Mutta ei ole hitsivehkeitä eikä tiloja ni joutunut kaverin pajalla käymään, eikä kyllä todellakaan tatsia jäljellä... Tosi hienoa ois opetella uudelleen. Yhdessä kyllä muuten tehtiin syyskuussa mun putkisto uusiksi pakosarjan ja catbackin väliltä. Ja omieni monen muun kaverin rööriä olen ollut apuna tekemässä. Meillä kun monesti tehdään asioita kavereiden kesken niin se on iloista hommaa ja säästyy rahaa.
          Last edited by Remotion; 07-12-2019, 01:19.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            -----
            Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:00.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Oikeesti. Te väännätte joustokappakeiden tyypistä ja hitsisauman laadun vaikutuksesta tehoihin?
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Vibex
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2014
                • 1996
                • Lohja

                Originally posted by petrolhead View Post
                Oikeesti. Te väännätte joustokappakeiden tyypistä ja hitsisauman laadun vaikutuksesta tehoihin?
                Eikö tämä ollutkaan BTCF?
                Husqvarna Svartpilen
                BMW e36 318iA

                Ex:

                BMW e85 Z4 3,0
                BMW e36 316ti
                MINI Cooper S
                BMW Z3 Coupé
                BMW e46 325iA
                BMW Z3 Roadster
                BMW e46 328ci
                BMW e36 316ti

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  -----
                  Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:00.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Enginemastersilla on juutubessa pätkä jossa moukaroivat pakosarjaa ja penkittävät siinä välissä aina. Kannattaa kattella.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16451
                      • Asikkala

                      Originally posted by Vibex View Post
                      Eikö tämä ollutkaan BTCF?
                      Haa !

                      Comment

                      • PanuR
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 40
                        • Espoo

                        Onko kenelläkään tarkempaa kokemusta / mielipidettä 6pyttyisen koneen pakosarjojen jälkeiseen putkistoon jos mietinnässä 1 iso vs. 2 pienempää putkea? Ja jos tekee yhdellä putkella loppuosan niin onko y-haaran paikalla mitään väliä esim. pulssitusten tms kannalta?

                        Esim. zetoissa M52B28 padan kanssa putket yhdistyvät y-haaralla noin auton puolivälissä, mutta M54B30 sen sijaan tuplaputkisto alusta loppuun saakka. Myös Supersprintin tekeleissä tehtaan kaava on jatkunut myös tuotantoon:
                        M52B28:

                        M54B30 (x-pipellä):


                        Puolalaisten jannujen tekeleessä taasen y-haara on jo melkein heti pakosarjojen jälkeen: http://baq-garage.pl/bmw-z3-coupe-baq-exhaust/
                        E90 M3

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1837
                          • Karjaa

                          Josset ahtaa ajatellut niin tuskin on yhtään mitään käytännön merkitystä.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1172
                            • lahti

                            Vakio nokilla varmaa aivan sama kumpi versio ja y-haara voi olla pakosarjojen jälkee, muutenki sillä ei ole ollut mitää muutaku ääni ero onko ollut 6-2-1(korkeampi ääni) vai 6-2 putkisto, mutta sitku on vähän nokkaa ja pidemmät pakosarjat ei y-haaraa kannata tehdä alle 1500mm päähän pakokanavasta.

                            Eli sit vaan valitaa se kevyempi pakoputkisto versio
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • PanuR
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 40
                              • Espoo

                              Tämä selvä. Pakosarjoiksi tulee Saksan eBaysta hommatut Supersprintin kopiosarjat ja niiden kaveriksi sitten taiteillaan näillä näkymin jonkinlainen 2.5" loppuputkisto parilla vaimentajalla 6-2-1-tyylillä.

                              Pataa tuskin avataan ja kun tuo M54 on euro3 niin toistaiseksi ei sen kummempaa virihommaa tarvitse myöskään miettiä. Remmi voisi joskus eksyä jos rakentelusäädökset muuttuvat niinkuin suunniteltu.
                              E90 M3

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1172
                                • lahti

                                Originally posted by PanuR View Post
                                Tämä selvä. Pakosarjoiksi tulee Saksan eBaysta hommatut Supersprintin kopiosarjat ja niiden kaveriksi sitten taiteillaan näillä näkymin jonkinlainen 2.5" loppuputkisto parilla vaimentajalla 6-2-1-tyylillä.

                                Pataa tuskin avataan ja kun tuo M54 on euro3 niin toistaiseksi ei sen kummempaa virihommaa tarvitse myöskään miettiä. Remmi voisi joskus eksyä jos rakentelusäädökset muuttuvat niinkuin suunniteltu.
                                Jos ovat samanlaiset mitä noi raceland:in kopiot supersprintistä ni niissä on jokainen primääri erimittainen
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎