Osassa kudotuista joustoista on myös palje sisällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Putkistot *yleinen keskustelu*
Collapse
X
-
Originally posted by Juppe View PostJos ei raaski vuodattaa argonia putken sisälle, juuritahnakin ajaa saman asian. Mä oon käytelly solar Flux type B:tä. Virran pystyy säätämään niin, että parran muodostus on niin minimaalista, ettei sillä ole enää väliä. Liika virta ja täyte tekee takuuvarmasti partaa.
Mielenkiintoinen hitsattava tuo jousto, siinä on verkon kiristyspanta jotain alu/sinkki sekoitusta ja alla oleva sisäputki johon hitsataan on pakoputkirosteria joka on 1mm ulompana kuin kiristysholkki. Vähän kun lämmittää holkkia alkaa kipinöimään ja kuonaamaan kunnolla. No sinne ne nyt on kolvattu kuitenkin.
1,5mm rosterille Esabin tig valkkasi 48A virran jota pudotin itse 42A tasolle jolla kolvaantuu nätisti.Last edited by BMW525Xda; 07-12-2019, 01:45.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMontakos putkea se Remo on kolvannut kasaan Ei toi nyt mitään rakettitiedettä ole ja hyvin vähän mitään jännitystä tuosta putken kolvaamisesta on saanut Aina sen jouston voi tempaista pois ja kolvata tilalle kovaa putkea jos ei toimi. Joustojakin on erilaisia, eikä se verkosta punottu ole ainoa vaihtoehto. Mun mielestä paras olis käyttää joustoliitosta, niin putki pääsee elämään, eikä mikään murru. Pakosarjan kunnollinen tukeminen on kyllä kaiken kestämisen A ja O.
https://martelius.com/joustonivel-3
Mutta ei ole hitsivehkeitä eikä tiloja ni joutunut kaverin pajalla käymään, eikä kyllä todellakaan tatsia jäljellä... Tosi hienoa ois opetella uudelleen. Yhdessä kyllä muuten tehtiin syyskuussa mun putkisto uusiksi pakosarjan ja catbackin väliltä. Ja omieni monen muun kaverin rööriä olen ollut apuna tekemässä. Meillä kun monesti tehdään asioita kavereiden kesken niin se on iloista hommaa ja säästyy rahaa.Last edited by Remotion; 07-12-2019, 01:19.
Comment
-
-
Oikeesti. Te väännätte joustokappakeiden tyypistä ja hitsisauman laadun vaikutuksesta tehoihin?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOikeesti. Te väännätte joustokappakeiden tyypistä ja hitsisauman laadun vaikutuksesta tehoihin?Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Enginemastersilla on juutubessa pätkä jossa moukaroivat pakosarjaa ja penkittävät siinä välissä aina. Kannattaa kattella.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Onko kenelläkään tarkempaa kokemusta / mielipidettä 6pyttyisen koneen pakosarjojen jälkeiseen putkistoon jos mietinnässä 1 iso vs. 2 pienempää putkea? Ja jos tekee yhdellä putkella loppuosan niin onko y-haaran paikalla mitään väliä esim. pulssitusten tms kannalta?
Esim. zetoissa M52B28 padan kanssa putket yhdistyvät y-haaralla noin auton puolivälissä, mutta M54B30 sen sijaan tuplaputkisto alusta loppuun saakka. Myös Supersprintin tekeleissä tehtaan kaava on jatkunut myös tuotantoon:
M52B28:
M54B30 (x-pipellä):
Puolalaisten jannujen tekeleessä taasen y-haara on jo melkein heti pakosarjojen jälkeen: http://baq-garage.pl/bmw-z3-coupe-baq-exhaust/E90 M3
Comment
-
-
Vakio nokilla varmaa aivan sama kumpi versio ja y-haara voi olla pakosarjojen jälkee, muutenki sillä ei ole ollut mitää muutaku ääni ero onko ollut 6-2-1(korkeampi ääni) vai 6-2 putkisto, mutta sitku on vähän nokkaa ja pidemmät pakosarjat ei y-haaraa kannata tehdä alle 1500mm päähän pakokanavasta.
Eli sit vaan valitaa se kevyempi pakoputkisto versio-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Tämä selvä. Pakosarjoiksi tulee Saksan eBaysta hommatut Supersprintin kopiosarjat ja niiden kaveriksi sitten taiteillaan näillä näkymin jonkinlainen 2.5" loppuputkisto parilla vaimentajalla 6-2-1-tyylillä.
Pataa tuskin avataan ja kun tuo M54 on euro3 niin toistaiseksi ei sen kummempaa virihommaa tarvitse myöskään miettiä. Remmi voisi joskus eksyä jos rakentelusäädökset muuttuvat niinkuin suunniteltu.E90 M3
Comment
-
-
Originally posted by PanuR View PostTämä selvä. Pakosarjoiksi tulee Saksan eBaysta hommatut Supersprintin kopiosarjat ja niiden kaveriksi sitten taiteillaan näillä näkymin jonkinlainen 2.5" loppuputkisto parilla vaimentajalla 6-2-1-tyylillä.
Pataa tuskin avataan ja kun tuo M54 on euro3 niin toistaiseksi ei sen kummempaa virihommaa tarvitse myöskään miettiä. Remmi voisi joskus eksyä jos rakentelusäädökset muuttuvat niinkuin suunniteltu.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment