Paljonkos on tds ölynpaine tyhjäkäynnillä,2000rpm, 3000rpm ja täys kiihdytyksessä loppu kierroksilla?
Itsellä 0.5bar, 1.5bar, 2bar, 3bar tuntuu hieman matalilta että jos jollakin on mittari paikallaan ja viitsisi vilkasta. Vasta kone rakennettu ja öljypumppu ei näyttänyt kuluneelta, jousen kylläkin uusin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS, tekniikkaa ja viritystä2
Collapse
X
-
Sainpa vihdoin jatkettua tds:n laittoa yli puolenvuoden tauon jälkeen
Elikkäs alunperin jako pyörähti sekasin pumppua kirittäessä, nyt keula purettu ja jakopää auki. Tänään käytin alaketjun pois ja käänsin nokalta "hahlot" venakopan tasalle, ketju takas ja kone pyörii jopa nyt
Millainen nokan lukitustyökalu on? Pumppu ja nokka on keskenään kohillaan ja tosiaan tuo alaketju hypännyt vain.. Nyt nokka lukkoon työkalulla, alakerta lukitustapilla ja uudet ketjut + hilppeet vain paikalleen?
Originally posted by lurkki3 View PostKaverin e39 525tds onko vika vai ominaisuus viri pumpulla?kaverin autoon vaihdettu mekaaninen pumppu ja siihen isompi nestepää.kierrokset jää vedätyksessä turhan pitkäksi aikaa päälle vaikka kaasun löysää ja saman tekee jos parkissa pitää kaasua reilusti päällä ja löysää niin kierrokset jää huutamaan 4000rmp joksikin aikaa ennen ku laskevat.omasta mielestä ei ihan normaalilta kuulosta.autossa myös holset hx35,iso cooleri putkisto ja 2bar ahtopainettaLast edited by däädää; 01-02-2015, 19:24.
Leave a comment:
-
-
Onko kokemusta miten 12mm nestepää toimii sähköisessä pumpussa?
Syöttöähän voi vähän pienentää pumpun kantta koputtelemalla ja ohjelmastakin saa pienennettyä 11%, mutta toimiiko tuolla miten?
Samoten se nokkalevy mietityttää, tartteeko alkuperäisen kanssa jäykemmät jouset että jaksaa kiertää saman mitä ennenkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eiskalt View PostOliko kulutus ihan mitattu vai ajotietokoneen mukaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kannentiiviste View PostMoro kaikki. Mistähän ihmeestä vois johtua, että tuo meikäläisen 725tds (-97 automaatti) tuntuu syövän julmettomasti polttoainetta? Keskikulutus 17-19 oikeastaan aina. Sen 10€ saan päivittäin laittaa tankkiin että pärjään (kilometrejä tulee päivässä joku 30 ehkä.) Sen ainakin tiedän, että pumpun ajastus on pielessä, kun lämpimänä antaa sahata. Käy vissiin myös vähän laihalla kun ei savuta yhtään ja ajotietokone näyttää tuollaisia lukemia? Auttaisiko ns. hammermod??
Vastatkaa pian, opiskelijalla vaikeita aikoja tuon auton kanssa.
Leave a comment:
-
-
Moro kaikki. Mistähän ihmeestä vois johtua, että tuo meikäläisen 725tds (-97 automaatti) tuntuu syövän julmettomasti polttoainetta? Keskikulutus 17-19 oikeastaan aina. Sen 10€ saan päivittäin laittaa tankkiin että pärjään (kilometrejä tulee päivässä joku 30 ehkä.) Sen ainakin tiedän, että pumpun ajastus on pielessä, kun lämpimänä antaa sahata. Käy vissiin myös vähän laihalla kun ei savuta yhtään ja ajotietokone näyttää tuollaisia lukemia? Auttaisiko ns. hammermod??
Vastatkaa pian, opiskelijalla vaikeita aikoja tuon auton kanssa.
Leave a comment:
-
-
Kaverin e39 525tds onko vika vai ominaisuus viri pumpulla?kaverin autoon vaihdettu mekaaninen pumppu ja siihen isompi nestepää.kierrokset jää vedätyksessä turhan pitkäksi aikaa päälle vaikka kaasun löysää ja saman tekee jos parkissa pitää kaasua reilusti päällä ja löysää niin kierrokset jää huutamaan 4000rmp joksikin aikaa ennen ku laskevat.omasta mielestä ei ihan normaalilta kuulosta.autossa myös holset hx35,iso cooleri putkisto ja 2bar ahtopainettaLast edited by lurkki3; 28-12-2014, 12:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by okko View Postveikkaan, että suoritit hammeroinnin tuurilla kohilleen. Kuvaamasi taivaallinen tehonlisäys tuntuu tutultaMites, kun päästät kierroksilta tyhjäkäynnille, niin pysähtyykö kierrokset sek murto-osaksi 1000rpm tietämille. Sen vissiin pitäis tehdä niin, kun on kunnossa.
Tarvitsee tutkia lisää, mutta tuo pumppu vuotaa jostain niin ekaks se kuntoon ja kattoo häviääkö nuo edellämainitut viat samalla.
Leave a comment:
-
-
veikkaan, että suoritit hammeroinnin tuurilla kohilleen. Kuvaamasi taivaallinen tehonlisäys tuntuu tutultaMites, kun päästät kierroksilta tyhjäkäynnille, niin pysähtyykö kierrokset sek murto-osaksi 1000rpm tietämille. Sen vissiin pitäis tehdä niin, kun on kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Vastataan itse itselle.
Vaihdoin toisesta bemarista imusarjaan tulevan anturin, puhdistin huolella ennen asentamista. Vanhan anturin pää oli hieman rikki + erittäin paskanen.
Samaan hengenvetoon vaihdoin imusarjan tiivisteet, kun kaikki näytti vuotavan.
Myös hammer modia yritin. Kaikki kiinnitykset hieman löysään ja pari napautusta. Merkkasin kohdan ennen naputtelua, mutta en nähnyt että olisi liikkunut yhtään, ehkä vai hyvä juttu.
Auto käyntiin ja kierrokset tyhjäkäynnillä +-150rpm korkeammalla. Kaasua painaessa välitön vastaavuus kaasuun ja kierrokset lähti erittäin iloisesti ylöspäin. Pieni testilenkki. Liikkeellelähtö vaivatonta. Tehoja perstuntumalla 2x enemmän mitä koskaan aikasemmin auton omistuksen aikana. Kulutusmittari näytti jatkuvasti 2-4L pienempää kulutusta mitä aikasemmin.
En tiedä sitten mikä noista korjauksista oli avain onneen, mutta nyt toimii niinkuin auton on kuulunutkin toimia. 318TDS tuntuu jopa tehokkaalta, verrattuna aikaseen ja se on paljon sanottuEihän se nyt vielä EVO:lle ihan pärjää, mutta hymyn sai korville kun ei tarvinnut enää olla tien tukkeena ja pelätä, että auto hyytyy!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lamaro View PostAuto 318TDS manuaali
Missäs voisi olla vikaa kun auto käyttäytyy seuraavasti.
Starttaa normaalisti, mutta vaihde vapaalla kaasu pohjaan ja ei tapahdu mitään. Kierrokset eivät siis nouse ollenkaan. (teki noin ensi kertaa tänään)
Vaihde päällä ottaa kierroksia hyvin hyvin hyvin hitaasti, mutta kuitenkin niin että pääsee liikkelle. Tyhjäkäynniltä 2000rpm kestää monta sekuntia.
Liikennevaloihin/risteykseen tultaessa kytkimen pohjaan lyöminen saattaa sammuttaa auton kun kierrokset laskee niin alas.
Vakkari päällä (varmaan tekisi muutenki matka-ajossa) pieni nykimistä havaittavissa. Kierrokset eivät seilaa, mutta selvästi nykähtelee välillä, niinkuin olisi kova tuulenpuuska välillä.
Täysin hengetön alle 2000rpm.
Nyt tarttis jotain vinkkejä mistä lähtee vikaa hakemaan...alkaa olee aika tuskaa toi auton kanssa eläminen.
Nyt tekee oikeestaan jatkuvasti, että käynnistyksen jälkeen ei ota kierroksia yhtään. Kaasupolkimen painaminen ei siis tee yhtään mitään.
Leave a comment:
-
-
Miten voi säätää E39 525tds -99 syöttä että sais vähän rivakkuutta lisää, tai vääntöä alakieroksilla?
itsellä on tuos kaikki vakiota, paitsi välijäähy on vähän isompi.
ja miten toi everymodi toimii ja miten sen sais vaik tehtyä?Last edited by tonnizi; 05-11-2014, 02:24.
Leave a comment:
-
-
Auto 318TDS manuaali
Missäs voisi olla vikaa kun auto käyttäytyy seuraavasti.
Starttaa normaalisti, mutta vaihde vapaalla kaasu pohjaan ja ei tapahdu mitään. Kierrokset eivät siis nouse ollenkaan. (teki noin ensi kertaa tänään)
Vaihde päällä ottaa kierroksia hyvin hyvin hyvin hitaasti, mutta kuitenkin niin että pääsee liikkelle. Tyhjäkäynniltä 2000rpm kestää monta sekuntia.
Liikennevaloihin/risteykseen tultaessa kytkimen pohjaan lyöminen saattaa sammuttaa auton kun kierrokset laskee niin alas.
Vakkari päällä (varmaan tekisi muutenki matka-ajossa) pieni nykimistä havaittavissa. Kierrokset eivät seilaa, mutta selvästi nykähtelee välillä, niinkuin olisi kova tuulenpuuska välillä.
Täysin hengetön alle 2000rpm.
Nyt tarttis jotain vinkkejä mistä lähtee vikaa hakemaan...alkaa olee aika tuskaa toi auton kanssa eläminen.
Leave a comment:
-
-
Oliko niin, että hammeroinnissa koputellaan yläkantta? Pari kertaa tuon tehnyt, mutta edellisestä kerrasta jo vuosia, niin pakko varmistaa.
edit. Alakantta koputellaan... Määränsäädin rupee vissiin oleen finaalissa, kun ei meinaa enään saada säädettyä niin, että lähtis hyvin käyntiin.Last edited by okko; 17-09-2014, 16:27.
Leave a comment:
-
Leave a comment: