^Agree! Ei nykymoottorit juurikaan hajoile.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by Vanquish View Post^Agree! Ei nykymoottorit juurikaan hajoile.
Toki nykyään hajoaa moottoreita sen vuoksi että ollaan tässä päästövaatimuksien ahdistaessa jouduttu menemään koko ajan yhä kevyempiin liikkuviin sisäisiin massoihin ja sitä kautta monien osien mitoitukset loppuvat jos inssillä pilkku osuu kerrankin väärään paikkaan(kuten vaikkapa noiden 2.0d bemun dieseleiden nokkaketjujen kanssa tai vagin Long Life ohjelmissa kun öljypohjan imusuppilon pinta-ala ei riitä, jne).
Eli monissa nykymoottorissa on sisäänrakennettu ”pilkkuvirhe”, eli yksittäinen tyyppivika joka on ongelma, mutta se ei poistu vaikka ostaisit maailmankaikkeuden kalleita moottoriöljyä.
Näillä moottorien tyyppivioilla ei ole mitään tekemistä moottoriöljyjen voitelevuuden kanssa ja vielä vähemmän niiden todellisten erojen kanssa mitä todellisudessa näissä perusöljyissä nykyään hintaeroista huolimatta on.
Lähes jokaisella nykymoottorilla mennään +500tkm ilman avausta millä tahansa öljyillä, mikäli matka ei katkea ko.moottorin tyyppivikaan tai huohottimen jäätymiseen.
Todellinen ja ainoa käytännön juttu mihin moottoriöljyillä ja niiden ominaisuuksilla on vaikutusta, on tuo suomen talvi.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNäillä moottorien tyyppivioilla ei ole mitään tekemistä moottoriöljyjen voitelevuuden kanssa.
Se 32 tuhatta ajettu musta terva ei ole enää voiteluainetta, varsinkaan pakkasella...
Comment
-
-
Tätäkö 535deehen? http://www.motonet.fi/fi/tuote/59204...esel-5W-40-10l
Castrolin Edgeä olen ennen laittanut, mutta ajattelin jotain muuta koittaa.E61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
Comment
-
-
Tänään tuli laitettua Valvoline Max life 10W-40, synteettistä öljyä tuohon M20, jolla rullattu mittarin mukaa 205750, -86 vuoden. Edellisillä öljyillä pientä hikoilua siellä täällä, ei mitää tietoa mitä öljyä siellä oli, ainakin 10 000km ajettu lapun mukaa, oli kyllä sellaista litkua ja ehkä venttiilikoneisto raksutti enemmän, katotaan ja seurataan noilla. Edellisessä M20 ainakin venttiilikoneisto piti pienempää ääntä ja se pieni hikoilu loppui.
PS. venttiliin välitykset okEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Toi 10W40 MaxLife on sitten talvipakkasille ainakin kireäviritteisessä koneessa vähän turhan paksua, mulla on toiminu tuossa -86 Porsaassa ympärivuotisena öljynä Kendall Elite 5W40 nyt useamman vuoden mainiosti. Aiemmin käytin juuri tuota 10W40 Valvolinea, ihan ok sinänsä ja hyvä saatavuus, mutta parempiakin on.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostToi 10W40 MaxLife on sitten talvipakkasille ainakin kireäviritteisessä koneessa vähän turhan paksua, mulla on toiminu tuossa -86 Porsaassa ympärivuotisena öljynä Kendall Elite 5W40 nyt useamman vuoden mainiosti. Aiemmin käytin juuri tuota 10W40 Valvolinea, ihan ok sinänsä ja hyvä saatavuus, mutta parempiakin on.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostOlisi silti mukava nähdä katkeaako jakoketju bemusta mihin on vaihdettu öljyt uudesta asti 10tkm välein. Veikkaan että ei...
Se 32 tuhatta ajettu musta terva ei ole enää voiteluainetta, varsinkaan pakkasella...
Eli ihan tasan yhtä usein realisoituu ketju/kiristinongelmat riippumatta siitä mennäänkö LL-ohjelmalla vai puolitetulla/tiheämmällä ohjelmalla. Tämä on tiedossa oleva fakta, ei mutu.
Comment
-
-
Piti etsiä sama linkki jossa oli Black Stone laboratorion analyysi 320d öljystä pitkällä vaihtovälillä. Raportin kuva on näemmä hävinnyt mutta aiheesta voi lukea.
"Blackstone Comments:This 0W/30 oil was in use 28,336 km and most wear metals and silicon were high. The high wear is from new parts breaking-in plus the very long oil change. Silicon is from sand-casted parts plus lubes/sealers used at the factory. Soot levels were high due to the long oil run. The oil's TBN was 1.9, showing very little active additive left in the oil. This much metal makes the oil too abrasive for use. Suggest a 15,000 km oil run & check back. Lots of this stuff will wash out."
Foorumilla on erillinen alue öljy testeistä bensa ja diesel autoista yksityishenkilöiden teettäminä.
Itse ajattelin jossain kohtaa ihan mielenkiinnosta pistää öljyä menemään tuonne jos vain posti sen suostuu kuljettamaan.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostHemi puhuu taas vähän, mutta asiaa!
Teboil Diesel DiamondOriginally posted by marsep View PostTätäkö 535deehen? http://www.motonet.fi/fi/tuote/59204...esel-5W-40-10l
Castrolin Edgeä olen ennen laittanut, mutta ajattelin jotain muuta koittaa.
Comment
-
Comment