Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by A^A View PostOnko tätä ihan oikeasti joku todennut että tietyillä öljyillä tulee vähemmän töhnää? Nyt teboil diamondit tuossa e39:ssä ja kyllä sitä majoa edelleen tulee, ei toki mitään älytöntä, munuaiset peitetty ja huohotin ei mikään kovin vanha. Toki leppoista pätkäajoa suurinosa..
Veikkaan että tuon majoneesin kohdalla tärkeämpää on se että vähintään munuaiset on tukittu ja auto ajetaan välillä kunnolla kuumaksi ja tietysti että huohotin on kunnossa.
Itse tulee käytettyä diamonddia, goldia tai magnatekkiä riippuen mitä saa tarjouksesta aina halvalla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ite ku ryyppäsin mägmätegit, aikanaan m52b28 moottorin niin johan kävi öljyä viemään.
Mobil 5-40 pelitti paljon paremmin. Tosin castrol onkin puhdistavampi Öljy, niin sekin vaikutti asiaan.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post
Itse tulee käytettyä diamonddia, goldia tai magnatekkiä riippuen mitä saa tarjouksesta aina halvalla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEikö tuo öljymerkin / -laadun jatkuva vaihtaminenkin ole jotenkin huono asia? Johtaako öljynkulutukseen tietyillä merkeillä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
No onhan meillä kyseenalaista dataa koko hommasta
Kesän tähän asti mielenkiintoisin feedback kantautui ammattilaismoottoriurheilun maailmasta, jonne asti insinöörityö tuloksineen oli kantautunut! Eräässä tiimissä toimiva kilpainsinööri hankki TriboDynit omiin testeihinsä. Suojatakseen omien sidosryhmiensä etuja, emme diskreettisyistä julkaise k.o. henkilön identiteettiä. Saimme kuitenkin luvan julkaista mittaustulokset, jotka ovatkin huikeaa luettavaa!
Alustus:
Testiöljyt: moottoriöljy TriboDyn 5w-40, voimansiirtoöljy TriboDyn 75w-90
Referrenssiöljyt: moottooriöljy Castrol Edge Supercar 10w-60, voimansiirtoöljy Castrol 75w-90
Mitsubishi Lancer Evolution
Moottori: turboahdettu 2.0l, 472hv/638Nm.
Voimansiirto: manuaalivaihteisto, neliveto
Mitatut inertiat 50km/h - 170km/h väliltä.
Tuloksia:
- 2000rpm TIC Noise -1dB
- TriboDynillä voimalinjasta mitattuna +5,2kw tehoa
- Ahtimen pyörintänopeus moottorin pyörintänopeudella 2600Rpm, +1,7%
- TriboDynillä inertiarullaukseen kuluva 8000-1500rpm, aika +1,24s (mittaa moottorin kitkaa, pidempi aika tarkoittaa pienempää kitkaa!)
- TriboDynillä renkaalta mitattu kokonaisvoimahäviö 1000Nm dynamometrijarrua vasten ajettaessa 3-vaihteella oli 2,4% pienempi kuin verokkiöljyllä
Lämmöt:
- Moottoriöljy
TriboDyn:103 °c
Castrol:117 °c
- Jäähdytinnneste
TriboDyn: ei eroa
Castrol: ei eroa
- Vaihteisto
TriboDyn:67 °c
Castrol:78 °c
- Perä
TriboDyn: 54 °c
Castrol: 58 °c
Käyttölämpötilojen lasku oli tässäkin testissä jälleen huomattava. Myös mitatut häviöt laski huomattavasti. Tällaista palautetta on mukava saada!
Ja sitten sen öljyt testihttp://www.theseus.fi/bitstream/hand...=1&isAllowed=y
Sit tuolla facebook sivuilla juttua siitä historic Datsunista jne..Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos tuollaiseen vanhempaan autoon vaihdetaan 3-5tkm välein öljyt moottoriin (???) ja talvella ei ajella ollenkaan,niin varmaan ihan sama mitä ruskeaa sinne moottoriin laittaa. Kunhan purkissa lukee moottoriöljy ja viskositeetti on edes sinnepäin.
Comment
-
Comment