Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by A^A View Post
    Onko tätä ihan oikeasti joku todennut että tietyillä öljyillä tulee vähemmän töhnää? Nyt teboil diamondit tuossa e39:ssä ja kyllä sitä majoa edelleen tulee, ei toki mitään älytöntä, munuaiset peitetty ja huohotin ei mikään kovin vanha. Toki leppoista pätkäajoa suurinosa..

    Veikkaan että tuon majoneesin kohdalla tärkeämpää on se että vähintään munuaiset on tukittu ja auto ajetaan välillä kunnolla kuumaksi ja tietysti että huohotin on kunnossa.
    Originally posted by Mirska View Post
    Kyllä ne diamonditkin sitä kerää helpolla: https://i.imgur.com/w50mMk1.jpg

    Adkyn kohdalla toissijaista kun autolla ei ollut tarkoitus ajaa talvella.
    Oman empiirisen visuaalisen tutkimuksen perusteella Teboilin öljyillä on ollut korkin alla vähemmän tuota limaa.

    Tosin ei minulla omilla ajoilla koskaan ole tuollaista määrää ollutkaan kuin Mirskan kuvassa.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Originally posted by A^A View Post
      Onko tätä ihan oikeasti joku todennut että tietyillä öljyillä tulee vähemmän töhnää? Nyt teboil diamondit tuossa e39:ssä ja kyllä sitä majoa edelleen tulee, ei toki mitään älytöntä, munuaiset peitetty ja huohotin ei mikään kovin vanha. Toki leppoista pätkäajoa suurinosa..

      Veikkaan että tuon majoneesin kohdalla tärkeämpää on se että vähintään munuaiset on tukittu ja auto ajetaan välillä kunnolla kuumaksi ja tietysti että huohotin on kunnossa.
      En minäkään oo kyllä huomannu majoneesin määrässä eroja. Pätkäajossa sitä pikkasen on tullu talvella öljyllä kuin öljyllä. Mut muistaa polkea koneen kunnolla lämpimäksi joka ajokerralla, niin ei sitä muodostu

      Itse tulee käytettyä diamonddia, goldia tai magnatekkiä riippuen mitä saa tarjouksesta aina halvalla.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • awd-69
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 229
        • Sawo

        Olen käyttänyt GM:n Dexos2:sta, löytyy luokitukset LL04 ,joka itselle riittävä ja käypäisin.
        F10 530d xdrive LCI

        EX: E90 320d xdrive LCI

        Comment

        • Adky
          Bimmer Fanatic
          • May 2013
          • 250
          • Turku

          Kiitos vastauksista, laitan magnateccia. Pysynyt aina hyvin sisällä, ilman ylimääräisiä kolikoita.

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3702
            • Kouvola

            Ite ku ryyppäsin mägmätegit, aikanaan m52b28 moottorin niin johan kävi öljyä viemään.
            Mobil 5-40 pelitti paljon paremmin. Tosin castrol onkin puhdistavampi Öljy, niin sekin vaikutti asiaan.
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17522
              • Turku

              Originally posted by Pazi88 View Post

              Itse tulee käytettyä diamonddia, goldia tai magnatekkiä riippuen mitä saa tarjouksesta aina halvalla.
              Eikö tuo öljymerkin / -laadun jatkuva vaihtaminenkin ole jotenkin huono asia? Johtaako öljynkulutukseen tietyillä merkeillä?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Originally posted by Laku View Post
                Eikö tuo öljymerkin / -laadun jatkuva vaihtaminenkin ole jotenkin huono asia? Johtaako öljynkulutukseen tietyillä merkeillä?
                Sama viskositeetti ja lähes samat luokitukset. Tuskin on mitään merkitystä.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  Foliohatut pois päästä
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3571
                    • Raisio

                    Vähän sama juoko Valion taikka Arlan maitoa...
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • hjenkka
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 577
                      • JKL

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Foliohatut pois päästä
                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Vähän sama juoko Valion taikka Arlan maitoa...
                      älkää nyt! kohta joku tulee sanomaan miten hyvää öljyä kärkkäiseltä saa, ja vieläpä halvalla
                      "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                      Vs1400 Intruder

                      Ex:
                      F11 530dA xDrive
                      E60 523iA
                      E39 520i Sedan
                      E39 530dA Touring
                      E39 528iA Sedan
                      E46 318i Sedan
                      E39 523i Sedan
                      E36 316i Sedan x2

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Kyllähän tuo öljymerkin jatkuva vaihto oikeasti voi vaikuttaa öljyn kulutukseen. Öljyt tekee oman kalvonsa moottoriin, sekä lisäaineistuksissa on eroja.

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by hjenkka View Post
                          älkää nyt! kohta joku tulee sanomaan miten hyvää öljyä kärkkäiseltä saa, ja vieläpä halvalla
                          Miksei

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6198
                            • Helsinki

                            No onhan meillä kyseenalaista dataa koko hommasta

                            Kesän tähän asti mielenkiintoisin feedback kantautui ammattilaismoottoriurheilun maailmasta, jonne asti insinöörityö tuloksineen oli kantautunut! Eräässä tiimissä toimiva kilpainsinööri hankki TriboDynit omiin testeihinsä. Suojatakseen omien sidosryhmiensä etuja, emme diskreettisyistä julkaise k.o. henkilön identiteettiä. Saimme kuitenkin luvan julkaista mittaustulokset, jotka ovatkin huikeaa luettavaa!

                            Alustus:
                            Testiöljyt: moottoriöljy TriboDyn 5w-40, voimansiirtoöljy TriboDyn 75w-90
                            Referrenssiöljyt: moottooriöljy Castrol Edge Supercar 10w-60, voimansiirtoöljy Castrol 75w-90

                            Mitsubishi Lancer Evolution
                            Moottori: turboahdettu 2.0l, 472hv/638Nm.
                            Voimansiirto: manuaalivaihteisto, neliveto
                            Mitatut inertiat 50km/h - 170km/h väliltä.

                            Tuloksia:
                            - 2000rpm TIC Noise -1dB
                            - TriboDynillä voimalinjasta mitattuna +5,2kw tehoa
                            - Ahtimen pyörintänopeus moottorin pyörintänopeudella 2600Rpm, +1,7%

                            - TriboDynillä inertiarullaukseen kuluva 8000-1500rpm, aika +1,24s (mittaa moottorin kitkaa, pidempi aika tarkoittaa pienempää kitkaa!)
                            - TriboDynillä renkaalta mitattu kokonaisvoimahäviö 1000Nm dynamometrijarrua vasten ajettaessa 3-vaihteella oli 2,4% pienempi kuin verokkiöljyllä

                            Lämmöt:
                            - Moottoriöljy
                            TriboDyn:103 °c
                            Castrol:117 °c

                            - Jäähdytinnneste
                            TriboDyn: ei eroa
                            Castrol: ei eroa

                            - Vaihteisto
                            TriboDyn:67 °c
                            Castrol:78 °c

                            - Perä
                            TriboDyn: 54 °c
                            Castrol: 58 °c

                            Käyttölämpötilojen lasku oli tässäkin testissä jälleen huomattava. Myös mitatut häviöt laski huomattavasti. Tällaista palautetta on mukava saada!
                            Lähde http://www.tribodyn-nordic.com/news.php?page=2


                            Ja sitten sen öljyt testihttp://www.theseus.fi/bitstream/hand...=1&isAllowed=y
                            Sit tuolla facebook sivuilla juttua siitä historic Datsunista jne..
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              Jos tuollaiseen vanhempaan autoon vaihdetaan 3-5tkm välein öljyt moottoriin (???) ja talvella ei ajella ollenkaan,niin varmaan ihan sama mitä ruskeaa sinne moottoriin laittaa. Kunhan purkissa lukee moottoriöljy ja viskositeetti on edes sinnepäin.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Jos tuollaiseen vanhempaan autoon vaihdetaan 3-5tkm välein öljyt moottoriin (???) ja talvella ei ajella ollenkaan,niin varmaan ihan sama mitä ruskeaa sinne moottoriin laittaa. Kunhan purkissa lukee moottoriöljy ja viskositeetti on edes sinnepäin.
                                Tuollaisilla vaihtoväleillä ihan totta, melkein sama mitä laittaa siinä vaiheessa. Ainakin ihan perus rassiin. Turbo autoihin ym. Voi olla taas parempi laittaa sitä laadukkaampaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎