Originally posted by ritariässä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Mulla on ainakin diisseleissä pelannu diamondit. Ja sbc:ssä tietysti gulf 20w50.
Minkähänlaista tuo valvolinen 20w50 tai 10/60 olis tuommoseen vanhempaan viritettyyn strokeri pikkulohkoon, ainaskaan ei hinnan kiroissa ole ja ajettua tulee ehkä noin 5000km kesässä. Isot pojat vaan joskus väitti et toi valvolinen vaahtoaa mutta onko tuolle perusteita? mulla ainakin pvc käytössä.chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo, itselläni taas ihan päinvastaiset kokemukset Teboilin Diamod Dieselistä, eli saa vetää niin bemarin kuin volkkarinkin dieseleissä tosi pitkän siivun ennen kuin antaa ääntä?
Sehän muuten on Bemarin Long Life luokituksin, eli LL-04, joten aika outoa ettei kestä kilometriä, varsinkin kun testeissä Diamond on säilyttänyt ominaisuutensa parhaiden joukoss(siis testeissä jotka se yleensä voittaa)?
Ton fransmannin öljyn kanssa tulee taasen kyllä huoltovalo ennemmin silmien eteen kuin mitä korvat sanoo. Eilen täräytin Magnatecit sisään tonne kiukaaseen kun sitä sai alta 100 euroa sen 20-litraa nahkahousuilta, ja se käy luokituksen puolesta tuohon tuoreempaankin käyttikseen.
Yks mitä olis tehny mieli testata on Petro Canadan Europe Synthetic, mutta sitä ei ollu hyllyssä riittävästi tilaushetkellä. Se ainakin valui veli venäläisen huipputieteellisessä kokeessa nopeesti pullon pohjalta korkkiin kun juutuupista katteli noita jotain -28 öljytestejä. Harvemmin onneks on tollasia pakkasia tosin täällä etelässä...
Viime vuonna tuli siirryttyä sitten noitten vanhempien rutkujen kanssa samalle linjoille kuin LUMI. Silloin tärähti Mantan (ja kompuraan ja Agromaticciin kesäks) mottiin Delvac MX 15W40. Tänä kesänä ostin yhden E30 325 avon, ja siihenkin täräytin Delvacit kun sieltä pitäis löytyä sinkkiä ihan eri tavalla vanhojen patojen tarpeisiin kuin näistä moderneista henkilöauton öljyistä. Hyvin nuo on pelittäneet, mutta eipä noitten harrastuslaitteiden ajosuoritteet kovinkaan kummoisia ole, ja tulee joka ajokausi kuitenkin vaihdettua ne ölpät niihin.
Prätkän mottiin en kyllä tuota laittaisi kun ei ole mitään takeita mitä märkäkytkin siitä tykkää. Ja offtopic hengessä pitää sanoa, että viime kesään asti olen mopoihin törkänny kautta vuosien aina Castrolin öljyt ja hyvin on pelannu eri Kawojen ja Jamppien vaihdelootat sekä kytkimet niillä. Viimeks löin Motulia omaan ja muijan mopoon, ja hyvin tuntui sekin pelittävän mahtavan 500km ajosuoritteen perusteella
Comment
-
-
Originally posted by Zeik88 View PostMulla on ainakin diisseleissä pelannu diamondit. Ja sbc:ssä tietysti gulf 20w50.
Minkähänlaista tuo valvolinen 20w50 tai 10/60 olis tuommoseen vanhempaan viritettyyn strokeri pikkulohkoon, ainaskaan ei hinnan kiroissa ole ja ajettua tulee ehkä noin 5000km kesässä. Isot pojat vaan joskus väitti et toi valvolinen vaahtoaa mutta onko tuolle perusteita? mulla ainakin pvc käytössä.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostDelvac MX 15W40
Prätkän mottiin en kyllä tuota laittaisi kun ei ole mitään takeita mitä märkäkytkin siitä tykkää.
ja tiedän useempia nyky ärräpyöriä jotka toimii hyvin delvakilla
Comment
-
-
Originally posted by LUMI View Postmulla nuo Kawat on 80 luvun puolivälin GPZ900 16v moottoreilla ja niiden kytkimien kans oli pyöräöljyllä aina vaihdemissejä nopeissa vaihdoissa (jokunen prosentti vaihdoista) kun kytkin liimautu kiinni nyt vuosia delvakeilla eikä koskaan yhtään missiä, eikai -80 luvulla ollut edes pyöräljyjä
ja tiedän useempia nyky ärräpyöriä jotka toimii hyvin delvakillaMB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Originally posted by LUMI View Postmulla nuo Kawat on 80 luvun puolivälin GPZ900 16v moottoreilla ja niiden kytkimien kans oli pyöräöljyllä aina vaihdemissejä nopeissa vaihdoissa (jokunen prosentti vaihdoista) kun kytkin liimautu kiinni nyt vuosia delvakeilla eikä koskaan yhtään missiä, eikai -80 luvulla ollut edes pyöräljyjä
ja tiedän useempia nyky ärräpyöriä jotka toimii hyvin delvakillaEi mullakaan mitään ihan uutta tallissa pyöräpuolella ole, mutta silti jotenkin vastustaa ajatus törkkästä Delvaccia R1 tai ZX-6R kiukaaseen. Kaikkiin katumopoihin on aina tullu vaihdeltua ölpät viimeistään 5000km välein ja nykyisin kilsoja tulee kaudessa yleensä jopa vähemmän -> sais siitä säästöä tietty jos tota Delvaccia koneeseen törkkäis. Tosin sillä Castrolilla on toiminu kaikkien mun kwaakkujen lootat hyvin ja pelittää tossa jampissakin, eli jos toi Motuli rupee pilluilee niin sit varmaan laitellaan fidel castrolia kehiin taas :think
Comment
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostJatkoa ketjusta http://www.btcf.fi/forum/showthread....17071&page=169
Kyllä se 10w30 on ihan yhtä jäykkää tai notkeaa pakkasella kuin 10w60:kin.Asia ei ole ihan niin yksinkertainen, että jos molemmilla on 10W purkin kyljessä, ne ovat yhtä paksuja kylmänä. Tuo kylmäluokitusmerkintä (samoin kuumanpään), tarkoittaa, että sarja standardoituja testejä on suoritettu tietyssä lämpötilassa ja että nämä testien raja-arvot on alitettu tai ylitetty hyväksytysti. Missä lämpötilassa, riippuu minkä viskositeetin öljystä kysymys. Tämäkin jo paljastaa asian nurinkurisuuden. Ensin on tiedettävä minkä viskositeetin öljystä kysymys ennen kuin voidaan valita testilämpötila.
Jotta kanisteriin voidaan merkitä 10W, öljyn täytyy saada kylmäkäynnistyvyystestissä (CCS) tulos max. 7000cP -25c lämpötilassa. Tämän lisäksi pumpattavuustestissä MRV max. 60 000cP -30c lämpötilassa. Pienempiä arvoja voi saada ja olisikin suotavaa. Lisäksi 10W öljylle vaaditaan kinemaattinen viskositeetti 100c min. 4.1 cSt.
Esimerkki kahdesta eri öljystä joilla sama kylmäluokitus.
Comment
-
-
Meillä laitettiin syksyllä Teboil Diamond 5W-40 öljyt M54B25 moottoriin. Kaikki oli OK vielä lauhasta alkutalvesta, mutta nyt kun tuli kovemmat pakkaset, puskee.todella reilusti kylmäliimaa. Aivan majoneesissa siis öljykorkin alta.
Eikö muilla ole ollut vastaavia ongelmia? Autolla ei edes ajeta erityisen lyhyttä matkaa. Lohkolämmitintä käytetään melko usein, ajettava matka tyypillisesti 21 km / suunta, termostaatti kunnossa ja autoon vaihdettu eristetty huohotin sekä letkut.Last edited by Juhis; 13-01-2014, 17:38.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMeillä laitettiin syksyllä Teboil Diamond 5W-40 öljyt M54B25 moottoriin. Kaikki oli OK vielä lauhasta alkutalvesta, mutta nyt kun tuli kovemmat pakkaset, puskee.todella reilusti kylmäliimaa. Aivan majoneesissa siis öljykorkin alta.
Eikö muilla ole ollut vastaavia ongelmia? Autolla ei edes ajeta erityisen lyhyttä matkaa. Lohkolämmitintä käytetään melko usein, ajettava matka tyypillisesti 21 km / suunta, termostaatti kunnossa ja autoon vaihdettu eristetty huohotin sekä letkut.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTodella outoa jos/kun koneessa on Diamondit?
Kuinka korkeaksi lämmöt nousee tuolla 21 kilometrin matkalla? Lämpöhän se suurin lääke tuohon ilmiöön on.
Comment
-
Comment