Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
-
-
E61 530 dieseliin turbon vaihdon ja teholisäysohjelmoinnin jälkeen kahdesti 15tkm välein vaihdettu Kendall victory m5 5w40 öljyt ja hyvin rokkaa. Ei ole tarvinnut lisäillä ollenkaan öljynvaihto välien aikanaLast edited by Bablo81; 19-06-2015, 16:30.f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Comment
-
-
Kokeilinpa huvikseni Champion 5W40, toistaiseksi ei mainittavia moitteita. Saa viiden litran tonkassa, niin piti tuossa kuminpolttokoneessa kokeilla.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostKokeilinpa huvikseni Champion 5W40, toistaiseksi ei mainittavia moitteita. Saa viiden litran tonkassa, niin piti tuossa kuminpolttokoneessa kokeilla.
M73:ssa pyörii nyt Teboil Diamond 5w40.
Comment
-
-
Mr.Speed
Oon tässä miettinyt mikä voisi olla hyvä vaihtoehtoinen öljy tuolle cabrion m20b25 moottorille? :think Tiedän että siellä kyllä suurin piirtein pysyy mikä vaan, mutta kalliin moottoriremontin jälkeen haluaisi parhaan mahdollisen öljyn ja suojan.
Sisäänajo suoritettiin Valvoline VR1 20W-50 mineraalipohjaisilla, ja sitä olen käyttänyt edelleen. Autolla ajetaan siis ainoastaan kesäaikaan, eli mitään 0W täyssynteettistä kusta ei tarvita. Tuossa VR1 öljyssä vain häiritsee sellainen, kun tietääkseni niitä ei ole tarkoitettu puhtaasti katukäyttöön, ja jostain olin lukevinani että ne olisi vaihtokunnossa jo muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen Plussa puolia tässä taas on että on tuhdin lisäaineistuksen ja paksun öljykalvon leikkauskestävyyden takia oikein sopivaa öljyä tällaisille vanhan koulukunnan moottoreille, esim. nokka-akselin yms. palikoiden kuluminen saadaan minimoitua. Hyöty korostuu kuulemma varsinkin jyrkempien nokkakeppien kanssa.
Viimepäivinä miettinyt näitä eri valmistajan 10W-60 ölppiä, esim. Teboilin diamond eXtreme. Nettikirjoitusten perusteella monella foorumilla, kuten ralliaiheisilla tätä on kehuttu. Ja hinta on puolet kuin mitä vaikkapa castrolin 10W-60 titanium FST. Itse asiassa kävin tänään kaupassa katsomassa mitä tuo FST maksaa, niin pänikkä 70€ ja jotain.. käännyin kannoillani. Köyhä minä..
Onko kanssaharrastajilla kokemuksia tuosta eXtreme diamondista näissä vanhemmissa bemareissa? Toinen mikä voisi kiinnostaa on Liqui Moly synthoil race tech GT1 10w60. J-u-m-a-l-a-t-t-o-m-a-n arvokasta tosin sekin.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostOon tässä miettinyt mikä voisi olla hyvä vaihtoehtoinen öljy tuolle cabrion m20b25 moottorille? :think Tiedän että siellä kyllä suurin piirtein pysyy mikä vaan, mutta kalliin moottoriremontin jälkeen haluaisi parhaan mahdollisen öljyn ja suojan.
Sisäänajo suoritettiin Valvoline VR1 20W-50 mineraalipohjaisilla, ja sitä olen käyttänyt edelleen. Autolla ajetaan siis ainoastaan kesäaikaan, eli mitään 0W täyssynteettistä kusta ei tarvita. Tuossa VR1 öljyssä vain häiritsee sellainen, kun tietääkseni niitä ei ole tarkoitettu puhtaasti katukäyttöön, ja jostain olin lukevinani että ne olisi vaihtokunnossa jo muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen Plussa puolia tässä taas on että on tuhdin lisäaineistuksen ja paksun öljykalvon leikkauskestävyyden takia oikein sopivaa öljyä tällaisille vanhan koulukunnan moottoreille, esim. nokka-akselin yms. palikoiden kuluminen saadaan minimoitua. Hyöty korostuu kuulemma varsinkin jyrkempien nokkakeppien kanssa.
Viimepäivinä miettinyt näitä eri valmistajan 10W-60 ölppiä, esim. Teboilin diamond eXtreme. Nettikirjoitusten perusteella monella foorumilla, kuten ralliaiheisilla tätä on kehuttu. Ja hinta on puolet kuin mitä vaikkapa castrolin 10W-60 titanium FST. Itse asiassa kävin tänään kaupassa katsomassa mitä tuo FST maksaa, niin pänikkä 70€ ja jotain.. käännyin kannoillani. Köyhä minä..
Onko kanssaharrastajilla kokemuksia tuosta eXtreme diamondista näissä vanhemmissa bemareissa? Toinen mikä voisi kiinnostaa on Liqui Moly synthoil race tech GT1 10w60. J-u-m-a-l-a-t-t-o-m-a-n arvokasta tosin sekin.
Jos tuo Valvolinen vr1 20w-50 on mineraalipohjaista suosittelen kyllä vaihtamaan sen pois koska se karstoittaa moottorin öljykanavat. Synteettistä ja mineraali pohjaista öljyä ei saa sekoittaa keskenään. Synteettisellä öljyllä on myös osaksi tapana puhdistaa öljykanavia. Jos nyt sielä on mineraaliöljyt lähtee se mineraaliöljyistä jäänyt karsta liikkelle ja todennäköisimmin tukkii öljykanavia.
Itse olen käyttäny m50b28 gulf 10w-60 ja hyvin toiminut olisko ollu jotain 55€ 5l purkki.
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View Post
Onko kanssaharrastajilla kokemuksia tuosta eXtreme diamondista näissä vanhemmissa bemareissa?
Bmwmaster labrastakin sai hyvät tulokset tuosta.
Omaani laitan varmaan ensi viikolla teboilit kokeiluun.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Pitää itselläkin harkita mikä ois seuraava öljy S62:een.
Teboil Diamond eXtreme 10w-60
LiquiMoly Synthoil RaceTech GT1 10w-60
Shell Helix Ultra Racing 10w-60
Castrol Edge FST-Ti 10w-60
Mobil 1 Peak Life 5w-50
Vieläköhän niitä muitaki vaihtoehtoja olis. :thinkBMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostPitää itselläkin harkita mikä ois seuraava öljy S62:een.
Mobil 1 Peak Life 5w-50
Vieläköhän niitä muitaki vaihtoehtoja olis. :thinkM550d
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Busch View PostRalliemiehet on käyttänyt paljon tuota valvolinen vr1 20w-50. Antaa kuulemma paremman öljynpaineen verrattuna tuohon teboilin 10w-60. Mutta ralliautot erikseen.
Jos tuo Valvolinen vr1 20w-50 on mineraalipohjaista suosittelen kyllä vaihtamaan sen pois koska se karstoittaa moottorin öljykanavat. Synteettistä ja mineraali pohjaista öljyä ei saa sekoittaa keskenään. Synteettisellä öljyllä on myös osaksi tapana puhdistaa öljykanavia. Jos nyt sielä on mineraaliöljyt lähtee se mineraaliöljyistä jäänyt karsta liikkelle ja todennäköisimmin tukkii öljykanavia.
Itse olen käyttäny m50b28 gulf 10w-60 ja hyvin toiminut olisko ollu jotain 55€ 5l purkki.
"Öljynvaihtovälit on näillä öljyillä pidettävä kohtuullisina, koska korkea sinkkipitoisuus nostaa moottoriöljyssä lietteen muodostumistaipumusta. Sinkki reagoi kemiallisesti bensiinimoottorin palamiskaasujen kanssa muodostaen haitallista lietettä. Sinkin määrää nostettaessa öljyn muut lisäaineet eivät pysty hallitsemaan lietteen muodostumista jolloin ongelmia on odotettavissa"
Noh, eilen vaihdoin uudet 20W-50 vr1 valvolinet cäbiin, sitä kun sai kirkolta neljään kymppiin viiden litran kannun. 5tkm jälkeen vaihdan uudet. Näissä öljyissä hirveitä hintaeroja riippuen mistä ostaa. TeeBeellä tuo 10W-60 extreme 72€, ja motonet myy samaa tavaraa 35€
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostPitää itselläkin harkita mikä ois seuraava öljy S62:een.
Mobil 1 Peak Life 5w-50
Vieläköhän niitä muitaki vaihtoehtoja olis. :think
Comment
-
Mr.Speed
Originally posted by jumbo View PostMiksi et laittaisi?
Minä en ole mikään öljyalan asiantuntia, kirjoitukseni perustuu vain omiin mielipiteisiini/kokemuksiin mitä minulle on kertynyt ajan saatossa.
Comment
-
sori on pakko kommentoida
Tuo oli hyvä tietää tuosta Mobil rallyformulasta...Itse tässä katsellut ja lueskellut mitä öljyä sitä suositellaan ihan perus kuntoiseen M20, lyhyttä ajoa..
Eli mikä olisi hyvää öljyä tuolle n.250tkm ajetulle M20, kun ajo on lyhyttä..:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostKoska tuo mobil 5W-50 ei todistetusti pysy mm. viskositeetin raja-arvoissaan korkealle viritettyissä moottoreissa/kovassa rasituksessa. Lisäaineistus on riittämätön. Öljykalvon hetkellinenkin pettäminen jättää heti jälkensä moottorin sisuskaluihin. Kuskista se on viimekädessä kiinni, jos ajelee s-moottorisella niin kuin millä muulla perusautolla tahansa, niin kyllä tuo rally formula silloin menee. Minusta tuollaisen laadukkaan 10W-60 ölpän käyttäminen on kuitenkin vakuutus, ettei mahdollinen moottorivaurio ole riittämättömän voitelun syytä.
Minä en ole mikään öljyalan asiantuntia, kirjoitukseni perustuu vain omiin mielipiteisiini/kokemuksiin mitä minulle on kertynyt ajan saatossa.
Edit. Ja täällä foorumillakin joku s50 moottorilla radalla ajava oli testaillut lämpötiloja ym. Tuon öljyn ja castrolin välillä, oli ainakin vakuuttunut silloin ko. Tuotteesta.M550d
Comment
-
Comment