Originally posted by AnttiR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ostin hiljattain e46 325sen. Vaihdoin siihen heti aluksi öljyt, kun 20tkm oli vanhoilla ajettu. Ostin teboilin 5w-40. Moottori rupesi pitämään öljyn vaihdon jälkeen melko voimakasta säksästystä, ostohetkellä se kävi silkin pehmeästi. Huoltokirjasta ei käynyt ilmi mitä öljyä aikaisemmin on käytetty. Eikö tuo teboil diamond ole hyväksi todettu näissä m54 koneissa?
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostIhmettelen kyllä jos syy on öljyssä.
Onko kone miten törkyinen sisäpuolelta?
Comment
-
-
Vaihdoin laadukkaista Venäjän Lukoilin öljyistä patonkipoikien belcoihin, oikeen hamstrasin.
Tätä sai kärkkäiseltä sikahintaan 9,90e/4litraa ja kiertää punarajale ja yli loglifenä vaikka 30tkm vaihtamati / lisäämäti... Menöö Renuusta porscheen, jopa bmw e30
Mutta jos sen 10 - 15tkm ajelee ja vaihtaa... Ei oo kallis rasti...
Ps. Huomaa aromipesän kansi...Last edited by jakeluvesimies; 19-05-2018, 00:23.
Comment
-
-
Tässä olisi hyvää luettavaa
MoottoriöljyvertailuEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostTässä olisi hyvää luettavaa
Moottoriöljyvertailu
Ehkä ei kuitenkaan näin yksinkertaista käytännössä, mutta silti.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEhkä ei kuitenkaan näin yksinkertaista käytännössä, mutta silti.
Oletettavasti kisaöljyt vaihdetaan niille tarkoitetussa käytössä varsin tiheään, jolloin kisaöljyjen osalta tiettyjen ominaisuuksien muuttuminen öljyn kulumisen myötä on vähemmän tärkeää. Vastaavasti henkilöautokäytössä öljyn ominaisuuksien kestävyydellä tms. on suurempi merkitys.
En kritisoi opinnäytteessä käytettyjä menetelmiä, vaan lähinnä pohdin saatujen tulosten hyödynnettävyyttä "tavallisen kuluttajan" näkökulmasta. Ja samalla kun en menetelmiä tunne, en osaa arvioida onko esim. raapaisujäljen suuruudella isompaa merkitystä käytännössä?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Postonko esim. raapaisujäljen suuruudella isompaa merkitystä käytännössä?
Suomessa ja ulkomailla vielä iso määrä työntötangollisia harrasteautoja esim saksalaiset aircooled moottoriset ja valtava joukko isoja V8 koneisia joissa varsinkin viritetyissä ongelmia nokkien ja laahurinostimien kanssa.
Tässäkö ratkaisu ongelmiin. Osa ongelmista öljyjen lisäksi löytyy toki myös vaihtelevalaatuisista viriosista.
ZDDP:tä näissä näkyi olevan varsin maltillisesti kun tietoa kaivelin esiin.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKuluttajan näkökulmasta olisi hyvin kiinnostavaa nähdä sellainen vertailu, jossa esim. tuon edellä mainitussa opinnäytetössä testattujen öljyjen ominaisuuksien muuttumista seurataan käytössä. Nythän mittaukset on ymmärtääkseni tehty hyllytuoreella tavaralla laboratorio-olosuhteissa lyhytkestoisilla koejärjestelyillä?
Ja tuosta royalpurple öljystä omakohtaista kokemusta (perse dyno), eli moottori jarrun tehokkuus laski, kone käy hiljaisemmin, kulutus inasen pienempi ja muutenkin tuntuu että kone toimii paremmin. Moottori missä ne öljyt on 1.3 corolla ruisku, myöhemmin kun saan e30:sen niippuu ja käyttöön, niin pistän noi tribodynit koneeseen ja voimansiirtoon, kun on vain pakko kokeilla niitä.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Siinä ois viteon pätkä jossa puidaan tuota metropolian työtä https://youtu.be/lp0fBpnup7M Ehkä kannattais unohtaa kaiken maailman kikkaöljyt.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostSiinä ois viteon pätkä jossa puidaan tuota metropolian työtä https://youtu.be/lp0fBpnup7M Ehkä kannattais unohtaa kaiken maailman kikkaöljyt.
https://docs.google.com/spreadsheets...QnE/edit#gid=0
https://docs.google.com/spreadsheets...pgg/edit#gid=0
Noikin on tehty tuolla "Timken"-testerillä, mutta herättää uteliaisuutta ja mielenkiintoa
Sit tämäkin on mielenkiintoinen juttu
Suomessa ajetaan vanhoilla kilpa-autoilla ratasarjaa nimeltä Historic Race Finland. Vuodesta miekka ja kilpi tuttu näky varikoilla on ollut Arvo Laitisen ohjastama Datsun 1800ss vuodelta 1971. Datsunin moottorissa on ollut erinäisiä voiteluun liittyviä ongelmia aikaisempina vuosina sylinterikannessa ja tulosta keskeytysten takia ei ole oikein syntynyt. Laitisen ranteet on olleet kunnosta siitä todisteena toinen sija heti kauden ensimmäisestä kisasta. Nyt kuitenkin aurinko on alkanut paistamaan risukasaan ja Arvon sanojen mukaan konttaaminen on päättynyt. Huoltomiehet tarkisti kilpailun jälkeen keinuvipujen ja nokka-akselin kunnon ja kulumaa ei ollut havaittavissa. Datsunin voiteluaineena tällä kaudella on ollut TriboDyn 20w-50 engine oil.Last edited by MikeDry; 22-06-2018, 12:00.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Olen käyttänyt E91 330xda -06:ssa castrol magnatec 5w-40 c3- luokituksen öljyä. Luin jostain, että näissä c-luokan öljyissä on vähennetty kulumiselta suojaavia ainesosia(sinkki, fosfori), johtuen dpf:stä ja katalysaattorista. Mulla on tyhjennetty dpf ja mietin olisko fiksua siirtyä käyttämään bmw ll-01 täyttäviä A3/B4 luokituksen öljyjä? Toisaalta vaihdan öljyt kahdesti vuodessa n. 15tkm välein vs. huolto-ohjelman 30tkm/24kk. Ajatuksia?
Comment
-
Comment