Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Miksi pitäisi testailla eri öljyjä jos hyvin toimiva ja suositeltu öljy on löytynyt? Jos moottorilla on vähääkään taipumusta öljyn kulutukselle niin jatkuvalla öljymerkin vaihdolla yleensä kulutus lisääntyy hetkeksi.
    Tätä minä olen aina ihmetellyt.

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Täällä mennään 0W-30 koko vuosi, koneena B47. Tuntunut toimivan tuossa aika kivasti, kylmänäkin käy paremmin kuin 5W-30. Tulee lähinnä lyhyempää matkaa ajettua ja tuo oli bemarin tiskillä suositus. En tosin bemarin omalla öljyllä mennyt vaan Castrolin Edgellä, ei valittamista. Mitähän seuraavaksi testiin ? Mobil 1 ESP ?
    Miksi pitäisi testailla eri öljyjä jos hyvin toimiva ja suositeltu öljy on löytynyt? Jos moottorilla on vähääkään taipumusta öljyn kulutukselle niin jatkuvalla öljymerkin vaihdolla yleensä kulutus lisääntyy hetkeksi.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Täällä mennään 0W-30 koko vuosi, koneena B47. Tuntunut toimivan tuossa aika kivasti, kylmänäkin käy paremmin kuin 5W-30. Tulee lähinnä lyhyempää matkaa ajettua ja tuo oli bemarin tiskillä suositus. En tosin bemarin omalla öljyllä mennyt vaan Castrolin Edgellä, ei valittamista. Mitähän seuraavaksi testiin ? Mobil 1 ESP ?

Leave a comment:

• SilverHawk
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Aika "vettä" on 30 öljy N55:ssa kesällä. Ölpät on ihan normaalisti 110C, saaati jos polkee niin jopa yli. Itse laittaisin 5W-40:set. Jos radalla käy niin sitten jo jopa 10W-60...
    Elikkä talvelle 0w-30 ja kesälle 5w-40

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Ei varmaan kauhiasti mee vikaan, jos öljyt vaihattaa ennen talvea ja keväällä?
    Talveksi 0w-30 öljyt ja kesäksi 5w-30. Kyseessä N55 motti
    Aika "vettä" on 30 öljy N55:ssa kesällä. Ölpät on ihan normaalisti 110C, saaati jos polkee niin jopa yli. Itse laittaisin 5W-40:set. Jos radalla käy niin sitten jo jopa 10W-60...

Leave a comment:

Working...