memebuy23buy

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Aha. Että suunniteltu paremmin. Mistä näitä legendoja syntyy.
    Hemiltä? Tosin aika paljon on tullut luettua käyttökokemuksia, ettei Teboilin öljy tuota "muhjua".

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Boomster View Post
    Tuo teboilin öljy on suunniteltu paremmin kylmiin olosuhteisiin
    Aha. Että suunniteltu paremmin. Mistä näitä legendoja syntyy.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Siis tavallisessa ajossa, siinä 80-100 asteen välissä, mutta jos alkaa kenkimään(eikä paljoa vaadi), niin nousee sinne 120 mittarin mukaa..
    Olen kuullut että nous bemarin omillaki öljyillä lämmöt kun anto runtua softatulla n54 koneella.

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Tätä juuri. Tuo teboilin öljy on suunniteltu paremmin kylmiin olosuhteisiin ja ei jostain syystä muodosta tätä kondensio efektiä niin hyvin kuin muut öljyt.
    Mie oon käyttänyt perus 5w-40 motoxia tai castrollia.
    Ainakin rvs käsittelyn jälkeen tuo kondensio efekti hävisi osittain, mutta ajoin yleensä kerran viikkoon pitemmän lenkin. Muutoin sitä 15km siivu ilman lämppäriä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Mitä kylmälima tarkallaan ottaen on, öljyn seassa kondenssivettä :think

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tuo Teboilin öljyn ylistäminen liittyy samaan kuin Nankang on paras rengas ja e39 ei ruostu...

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Mirska View Post
    Teboililla tuli M54 tän verran kylmälimaa https://i.imgur.com/w50mMk1.jpg

    Castrollilla tuli muistaakseni vähemmän itseasiassa.
    Omat muistikuvat kyllä täysin päinvastaiset. Castrol Magnatec 5W40 keräs tuota mönjää kylminä aikoina reippaasti ja Teboilin Diamond 5W40 ei tullut mainittavaksi asti koskaan. Muutamasta eri M54:sta kokemusta.

    Leave a comment:


  • Mirska
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Castrol pistänyt vähän lisää rahaa bmw:n tilille niin on saatu merkintä kiinassa painettua tuohon tarraan...
    Huhutaan että kylmälimaa muodostuu teboilin öljyllä vähemmän.
    Teboililla tuli M54 tän verran kylmälimaa https://i.imgur.com/w50mMk1.jpg

    Castrollilla tuli muistaakseni vähemmän itseasiassa.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Siis tavallisessa ajossa, siinä 80-100 asteen välissä, mutta jos alkaa kenkimään(eikä paljoa vaadi), niin nousee sinne 120 mittarin mukaa..

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tuossa yhdessä N54 moottorissa käytetty Castrol Magnatec 5W-40 C3, jos nyt muistan oikein. Niin sen kanssa öljyn lämmöt nousi nopeasti ja pysy kauan siellä 120 asteen lähettyvillaä(jos luottamista auton öljylämpö mittariin), sitten kun rata-ajossa oli pieniä "ongelmia" lämpöjen kanssa, myös sitä kului,, en muista tarkkaan mikä oli kilometri väli kun sai sen 1 lisää, nyt käytössöä Motox FullSyn 5W-40 RVS, kun on Rvs käsittely tehty, niin öljyn lämmöt eivät ole nopeasti siellä 120 asteessa, nyt vasta on saanut sen litran lisätä, väli on paljon pidempi, odotetaan kesää, sitten kun pääsee radalle, niin onko eroa
    120c kadulla kuulostaa korkealle.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tuossa yhdessä N54 moottorissa käytetty Castrol Magnatec 5W-40 C3, jos nyt muistan oikein. Niin sen kanssa öljyn lämmöt nousi nopeasti ja pysy kauan siellä 120 asteen lähettyvillaä(jos luottamista auton öljylämpö mittariin), sitten kun rata-ajossa oli pieniä "ongelmia" lämpöjen kanssa, myös sitä kului,, en muista tarkkaan mikä oli kilometri väli kun sai sen 1 lisää, nyt käytössöä Motox FullSyn 5W-40 RVS, kun on Rvs käsittely tehty, niin öljyn lämmöt eivät ole nopeasti siellä 120 asteessa, nyt vasta on saanut sen litran lisätä, väli on paljon pidempi, odotetaan kesää, sitten kun pääsee radalle, niin onko eroa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Ite en oo täällä etelässä huomannu mitään eroa castrolin ja teboilin 5w40 öljyllä, ikinä ei ole huohotin mennyt tukkoon tai mitään muutakaan. Sen olen huomannut että puolet halvempi Teboilin silver 10w 40 pelaa kanssa hyvin ja pitää koneen puhtaana.
    Tuota silveriä käytetään perämoottoreissa 2-250 hv, pelaavat kuin junan vessa.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ite en oo täällä etelässä huomannu mitään eroa castrolin ja teboilin 5w40 öljyllä, ikinä ei ole huohotin mennyt tukkoon tai mitään muutakaan. Sen olen huomannut että puolet halvempi Teboilin silver 10w 40 pelaa kanssa hyvin ja pitää koneen puhtaana.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Castrol pistänyt vähän lisää rahaa bmw:n tilille niin on saatu merkintä kiinassa painettua tuohon tarraan...
    Huhutaan että kylmälimaa muodostuu teboilin öljyllä vähemmän.
    Miks maksaa magnatec:kkii luokat kun vois edgee:kin laittaa ja myydä sitä kalliimpaa, tällä hetkellä on vissii yks 0w-30 edge missä on LL-04.

    Joo niin puhutaa et kylmälimaa muodostuu tolla öljyllä enempi mutta itse tota nyt laitoin kesä laitteesee niin tuskin on ongelmaa sen kanssa ja jos tonne n57:skaa sitä laittas kans ni tuskin se lima ois ongelma, taitaa olla lähinnä m50-54 koneitten ongelmia.

    Appiukon m52:sessa ollut useempi vuos käytössä mobil new life 0w-40 ei limaa ja pelaa hienosti vaikka lyhyttäajoa ajaakin.
    Last edited by mige95; 25-03-2020, 11:55.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Onko tuossa c3 5w-40 magnateci:ssä pysynyt kokoajan bmw LL04 luokka vai tullut nyt takaisin ? Piotr tester kanavalla hyvin kulumis testissä pärjäs toi magnatec.
    Castrol pistänyt vähän lisää rahaa bmw:n tilille niin on saatu merkintä kiinassa painettua tuohon tarraan...
    Huhutaan että kylmälimaa muodostuu teboilin öljyllä vähemmän.

    Leave a comment:

Working...
X