memebuy23buy

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Possussa toi 5w50 esteri-Motul on toiminut mainiosti. Penarissa sitten LL01-sertifioitu Mobil Super 3000 X1 5w40 kun sitä saa aina toisinaan hyvällä alella Tokmannilta.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Väljä / huonokuntoinen moottori kyllä päästää kaiken läpi viskositeetistä riippumatta. Remontointi tai ettii maailman halvinta öljyä vaan

    Leave a comment:


  • Mike_sss
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    No jos 10w-60 häviää koneesta niin ei se kulutus notkeammalla ainakaan vähene ?
    Niino en tiedä onko ollut ehtaa 10w60 mitä on laittanut. Kun 5e enemmän otti kun 10w40.stä😄 toi 10w60 on helvetin paljon kalliimpaa oikeasti. Ja tavan tallaajalle voi myydä mitä öljyä vaan mukamas parempana.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:00.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mike_sss View Post
    Okei. Täytyy kokeilla. Kendall 10w40 tai 10w60 olen aiemmin käyttänyt mut tuntuu häviävän pari litraa ainakin 10tkm.
    No jos 10w-60 häviää koneesta niin ei se kulutus notkeammalla ainakaan vähene ?

    Leave a comment:


  • Mike_sss
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Teboil diamond 5w40 ainakin tuntuu hyvin pysyvän koneessa.
    Okei. Täytyy kokeilla. Kendall 10w40 tai 10w60 olen aiemmin käyttänyt mut tuntuu häviävän pari litraa ainakin 10tkm.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Teboil diamond 5w40 ainakin tuntuu hyvin pysyvän koneessa.

    Leave a comment:


  • Mike_sss
    replied
    Mikä olisi hyvää öljyä tollaseen enemmän ajettuun m52 joka jo vähän öljyä kuluttaa? Yksi moottorikorjaaja suositteli raskaankaluston 15w40. Mutta vähä jäin epäröimään ja taitaa olla talveksi vähä stydiä kamaa..

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kumpikin tuote on yhtä vähätuhkaista moottoriöljyä (tuhkapitoisuus 0,8 painoprosenttia), joista "C3-versio" vain täyttää BMW LL-04 -luokituksen, mutta molemmat ovat ACEA C3 ja API SN -luokiteltuja, ja vastaavasti DPF-versio on GM:n Dexos2 -luokiteltu, muttei BMW LL-04 (tämä huomiona, koska monet BMW LL-04 öljyt ovat samalla myös Dexos2 -luokiteltuja).

    C3-versio näyttää olevan hieman vähemmän jalostettua ja lisäaineistettua (sisältää suhteellisesti suuremman osuuden perusöljyä), kun DPF-versio vastaavasti sisältää suhteellisesti enemmän synteettisiä parafiinisia jakeita ja on siis tässä mielessä enemmän synteettistä moottoriöljyä kuin C3-versio.

    Oma tulkintani tuotteiden soveltuvuudesta on, että aivan sama kumpaa haluaa käyttää - ainakin hiukkassuodattimen kannalta.

    Mikä mahtaa olla tuotteiden hintaero?
    Muutamia euroja oli 5L pytyn hintaerot kun tilasin Aeromotorsilta. Tuli klikattua ostoskoriin halvin 5L pytty "kunnon merkin" LL-04 öljy ja se oli tuo C3 purkki. Ehkä sillä ajelee sen puolitetun LL-vaihtovälin minkä yleensä öljyilläni ajan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Vielä samasta asiasta esimerkkinä nämä kaksi Castrolin öljyä. Molemmat LL-04 luokituksella toki, mutta toisen kyljessä lukee DPF. Onko siis niin, että LL-04 luokituksellakin toinen öljy voi olla vähempituhkaista ja siten parempaa hiukkaspönttöautoihin? Vai markkinointikikka?
    Kumpikin tuote on yhtä vähätuhkaista moottoriöljyä (tuhkapitoisuus 0,8 painoprosenttia), joista "C3-versio" vain täyttää BMW LL-04 -luokituksen, mutta molemmat ovat ACEA C3 ja API SN -luokiteltuja, ja vastaavasti DPF-versio on GM:n Dexos2 -luokiteltu, muttei BMW LL-04 (tämä huomiona, koska monet BMW LL-04 öljyt ovat samalla myös Dexos2 -luokiteltuja).

    C3-versio näyttää olevan hieman vähemmän jalostettua ja lisäaineistettua (sisältää suhteellisesti suuremman osuuden perusöljyä), kun DPF-versio vastaavasti sisältää suhteellisesti enemmän synteettisiä parafiinisia jakeita ja on siis tässä mielessä enemmän synteettistä moottoriöljyä kuin C3-versio.

    Oma tulkintani tuotteiden soveltuvuudesta on, että aivan sama kumpaa haluaa käyttää - ainakin hiukkassuodattimen kannalta.

    Mikä mahtaa olla tuotteiden hintaero?
    Last edited by JaniLap; 03-10-2019, 14:31.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    LL-04 luokitus siis takaa, että öljy soveltuva DPF-pöntöllisiin autoihin?
    Käytännössä mikä tahansa LL-04 öljy käy N47D20C hiukkaspönttöautoon, eikö vain?
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jos autosi öljyvaatimus on LL-04 sitä sinne kuuluu laittaa. Niin helppoa se on
    Originally posted by alspe View Post
    Niin toki, meinasin, että tuliko vähätuhkaiset öljyt vielä LL04 luokituksen jälkeen DPF-pönttöjä varten. Mutta olisihan sitä luokitusta sitten muutettu DPF-pönttöä varten vai kuinka?
    Originally posted by OVi View Post
    LL04 takaa sen, että se soveltuu hiukkassuodattimella varustettuun Bemariin. Yleisellä tasolla ACEA C-luokitus kertoo sen, että öljy soveltuu hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin ja LL04 luokitellut öljyt näyttävät olevan ACEA C3 luokkaa. Eri C-luokkien kesken on muitakin eroja, kuin tuhkautuvuus ja esimerkiksi C2 luokan öljyn voi korvata C3 luokitetulla, mutta ei välttämättä toisin päin, koska C2 on ohuempaa öljyä.


    https://www.neste.fi/moottorioljyjen-luokitukset
    Vielä samasta asiasta esimerkkinä nämä kaksi Castrolin öljyä. Molemmat LL-04 luokituksella toki, mutta toisen kyljessä lukee DPF. Onko siis niin, että LL-04 luokituksellakin toinen öljy voi olla vähempituhkaista ja siten parempaa hiukkaspönttöautoihin? Vai markkinointikikka?


    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Erittäin hyvin sanottu, mitäpä sitä toimivaa vaihtamaan, ei se vaihtamalla parane Jatketaan Castrolilla siis

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Miksi pitäisi testailla eri öljyjä jos hyvin toimiva ja suositeltu öljy on löytynyt? Jos moottorilla on vähääkään taipumusta öljyn kulutukselle niin jatkuvalla öljymerkin vaihdolla yleensä kulutus lisääntyy hetkeksi.
    Tätä minä olen aina ihmetellyt.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Täällä mennään 0W-30 koko vuosi, koneena B47. Tuntunut toimivan tuossa aika kivasti, kylmänäkin käy paremmin kuin 5W-30. Tulee lähinnä lyhyempää matkaa ajettua ja tuo oli bemarin tiskillä suositus. En tosin bemarin omalla öljyllä mennyt vaan Castrolin Edgellä, ei valittamista. Mitähän seuraavaksi testiin ? Mobil 1 ESP ?
    Miksi pitäisi testailla eri öljyjä jos hyvin toimiva ja suositeltu öljy on löytynyt? Jos moottorilla on vähääkään taipumusta öljyn kulutukselle niin jatkuvalla öljymerkin vaihdolla yleensä kulutus lisääntyy hetkeksi.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Täällä mennään 0W-30 koko vuosi, koneena B47. Tuntunut toimivan tuossa aika kivasti, kylmänäkin käy paremmin kuin 5W-30. Tulee lähinnä lyhyempää matkaa ajettua ja tuo oli bemarin tiskillä suositus. En tosin bemarin omalla öljyllä mennyt vaan Castrolin Edgellä, ei valittamista. Mitähän seuraavaksi testiin ? Mobil 1 ESP ?

    Leave a comment:

Working...
X