
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Possussa toi 5w50 esteri-Motul on toiminut mainiosti. Penarissa sitten LL01-sertifioitu Mobil Super 3000 X1 5w40 kun sitä saa aina toisinaan hyvällä alella Tokmannilta.
-
-
Väljä / huonokuntoinen moottori kyllä päästää kaiken läpi viskositeetistä riippumatta. Remontointi tai ettii maailman halvinta öljyä vaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostNo jos 10w-60 häviää koneesta niin ei se kulutus notkeammalla ainakaan vähene ?
Leave a comment:
-
-
Mikä olisi hyvää öljyä tollaseen enemmän ajettuun m52 joka jo vähän öljyä kuluttaa? Yksi moottorikorjaaja suositteli raskaankaluston 15w40. Mutta vähä jäin epäröimään ja taitaa olla talveksi vähä stydiä kamaa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKumpikin tuote on yhtä vähätuhkaista moottoriöljyä (tuhkapitoisuus 0,8 painoprosenttia), joista "C3-versio" vain täyttää BMW LL-04 -luokituksen, mutta molemmat ovat ACEA C3 ja API SN -luokiteltuja, ja vastaavasti DPF-versio on GM:n Dexos2 -luokiteltu, muttei BMW LL-04 (tämä huomiona, koska monet BMW LL-04 öljyt ovat samalla myös Dexos2 -luokiteltuja).
C3-versio näyttää olevan hieman vähemmän jalostettua ja lisäaineistettua (sisältää suhteellisesti suuremman osuuden perusöljyä), kun DPF-versio vastaavasti sisältää suhteellisesti enemmän synteettisiä parafiinisia jakeita ja on siis tässä mielessä enemmän synteettistä moottoriöljyä kuin C3-versio.
Oma tulkintani tuotteiden soveltuvuudesta on, että aivan sama kumpaa haluaa käyttää - ainakin hiukkassuodattimen kannalta.
Mikä mahtaa olla tuotteiden hintaero?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostVielä samasta asiasta esimerkkinä nämä kaksi Castrolin öljyä. Molemmat LL-04 luokituksella toki, mutta toisen kyljessä lukee DPF. Onko siis niin, että LL-04 luokituksellakin toinen öljy voi olla vähempituhkaista ja siten parempaa hiukkaspönttöautoihin? Vai markkinointikikka?
C3-versio näyttää olevan hieman vähemmän jalostettua ja lisäaineistettua (sisältää suhteellisesti suuremman osuuden perusöljyä), kun DPF-versio vastaavasti sisältää suhteellisesti enemmän synteettisiä parafiinisia jakeita ja on siis tässä mielessä enemmän synteettistä moottoriöljyä kuin C3-versio.
Oma tulkintani tuotteiden soveltuvuudesta on, että aivan sama kumpaa haluaa käyttää - ainakin hiukkassuodattimen kannalta.
Mikä mahtaa olla tuotteiden hintaero?Last edited by JaniLap; 03-10-2019, 14:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostLL-04 luokitus siis takaa, että öljy soveltuva DPF-pöntöllisiin autoihin?
Käytännössä mikä tahansa LL-04 öljy käy N47D20C hiukkaspönttöautoon, eikö vain?Originally posted by Urpo_rotta View PostJos autosi öljyvaatimus on LL-04 sitä sinne kuuluu laittaa. Niin helppoa se onOriginally posted by alspe View PostNiin toki, meinasin, että tuliko vähätuhkaiset öljyt vielä LL04 luokituksen jälkeen DPF-pönttöjä varten. Mutta olisihan sitä luokitusta sitten muutettu DPF-pönttöä varten vai kuinka?Originally posted by OVi View PostLL04 takaa sen, että se soveltuu hiukkassuodattimella varustettuun Bemariin. Yleisellä tasolla ACEA C-luokitus kertoo sen, että öljy soveltuu hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin ja LL04 luokitellut öljyt näyttävät olevan ACEA C3 luokkaa. Eri C-luokkien kesken on muitakin eroja, kuin tuhkautuvuus ja esimerkiksi C2 luokan öljyn voi korvata C3 luokitetulla, mutta ei välttämättä toisin päin, koska C2 on ohuempaa öljyä.
https://www.neste.fi/moottorioljyjen-luokitukset
Leave a comment:
-
-
Erittäin hyvin sanottu, mitäpä sitä toimivaa vaihtamaan, ei se vaihtamalla paraneJatketaan Castrolilla siis
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostMiksi pitäisi testailla eri öljyjä jos hyvin toimiva ja suositeltu öljy on löytynyt? Jos moottorilla on vähääkään taipumusta öljyn kulutukselle niin jatkuvalla öljymerkin vaihdolla yleensä kulutus lisääntyy hetkeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostTäällä mennään 0W-30 koko vuosi, koneena B47. Tuntunut toimivan tuossa aika kivasti, kylmänäkin käy paremmin kuin 5W-30. Tulee lähinnä lyhyempää matkaa ajettua ja tuo oli bemarin tiskillä suositus. En tosin bemarin omalla öljyllä mennyt vaan Castrolin Edgellä, ei valittamista. Mitähän seuraavaksi testiin ? Mobil 1 ESP ?
Leave a comment:
-
-
Täällä mennään 0W-30 koko vuosi, koneena B47. Tuntunut toimivan tuossa aika kivasti, kylmänäkin käy paremmin kuin 5W-30. Tulee lähinnä lyhyempää matkaa ajettua ja tuo oli bemarin tiskillä suositus. En tosin bemarin omalla öljyllä mennyt vaan Castrolin Edgellä, ei valittamista. Mitähän seuraavaksi testiin ? Mobil 1 ESP ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: