Originally posted by Laku
View Post
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Onhan se vähän, mutta pitkällä tähtäimellä jos suojaa, niin sehän saattaa olla halpa ratkaisu. Ajattele että on vähä yli 10€ per öljyn vaihto. Tuosta riittää 2 öljynvaihtoon ku omaan menee 6,5L öljyä.
-
Onko tietoa voiko tuota sinkkiä olla liikaa moottoriöljyssä, ja mitä se vaikuttaa? Nokat ilmeisesti tykkää sopivasta määrästä sinkkiä, onko esim. kampiakselien liukulaakereiden kanssa sama homma?
Leave a comment:
-
Hyvä vinkki, kiitos! Motonetista näyttää löytyvän, kallista kamaa kyllä, 23,90€ :thinkOriginally posted by Tommix View PostHommaat Redlinen Oil Additivea öljyn sekaan niin possu saa kaikki tarvitsemansa sinkit, fosfaatit ym. joista laakerit tykkää. Olen käyttänyt jo vuosia.
Leave a comment:
-
Marmorilla laittavat LL04 0w30 Twinpower turbo öljyä, eli siis sitä originaali purkissa olevaa Shellin tekelettä.Originally posted by Sisäänajettu View PostMitä öljyä B47 koneessa käyttänyt ? Oliko näissä LL-04 luokituksesta seuraava eli jokin 12 luokitus, en tarkkaan muista ?
Leave a comment:
-
Itse laitan n54 mosaan liqui moly 5w-40 4100. Juurikin tuota tommixin suosittelemaa redline lisäaineistusta myös päälle.Originally posted by Tommix View PostHommaat Redlinen Oil Additivea öljyn sekaan niin possu saa kaikki tarvitsemansa sinkit, fosfaatit ym. joista laakerit tykkää. Olen käyttänyt jo vuosia.
Leave a comment:
-
Hommaat Redlinen Oil Additivea öljyn sekaan niin possu saa kaikki tarvitsemansa sinkit, fosfaatit ym. joista laakerit tykkää. Olen käyttänyt jo vuosia.Originally posted by Laku View PostMobil 5W-50 löytyy hyllystä, mutta ilmeisesti ei suositeltavaa tuohon sigun Possuun, koska ei ole sinkkiä, ZFPP tmv. Pitäisi olla 10/15W-40/50 tyyppistä öljyä. Löytyykö ketään mestaria, mitä suositella ja mistä ostaa? Helpoin olisi, jos Motonetin valikoimasta jotain löytyisi...:think
Leave a comment:
-
Mitä öljyä B47 koneessa käyttänyt ? Oliko näissä LL-04 luokituksesta seuraava eli jokin 12 luokitus, en tarkkaan muista ?
Leave a comment:
-
Originally posted by alspe View PostLL-04 luokitus siis takaa, että öljy soveltuva DPF-pöntöllisiin autoihin?
Käytännössä mikä tahansa LL-04 öljy käy N47D20C hiukkaspönttöautoon, eikö vain?
LL04 takaa sen, että se soveltuu hiukkassuodattimella varustettuun Bemariin. Yleisellä tasolla ACEA C-luokitus kertoo sen, että öljy soveltuu hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin ja LL04 luokitellut öljyt näyttävät olevan ACEA C3 luokkaa. Eri C-luokkien kesken on muitakin eroja, kuin tuhkautuvuus ja esimerkiksi C2 luokan öljyn voi korvata C3 luokitetulla, mutta ei välttämättä toisin päin, koska C2 on ohuempaa öljyä.
Leave a comment:
-
Niin toki, meinasin, että tuliko vähätuhkaiset öljyt vielä LL04 luokituksen jälkeen DPF-pönttöjä varten. Mutta olisihan sitä luokitusta sitten muutettu DPF-pönttöä varten vai kuinka?Originally posted by Urpo_rotta View PostJos autosi öljyvaatimus on LL-04 sitä sinne kuuluu laittaa. Niin helppoa se on
Leave a comment:
-
Originally posted by alspe View PostLL-04 luokitus siis takaa, että öljy soveltuva DPF-pöntöllisiin autoihin?
Käytännössä mikä tahansa LL-04 öljy käy N47D20C hiukkaspönttöautoon, eikö vain?
Jos autosi öljyvaatimus on LL-04 sitä sinne kuuluu laittaa. Niin helppoa se on
Leave a comment:
-
LL-04 luokitus siis takaa, että öljy soveltuva DPF-pöntöllisiin autoihin?Originally posted by JaniLap View PostBMW LL-04 on taaksepäin yhteensopiva LL-01 -öljyn ja sen edeltäjien kanssa, jolloin sitä voi huoleti käyttää vanhemmissakin laitteissa. Keskeisin ero luokitusten välillä on, että LL-04 on matalatuhkainen öljy ja lisäaineistus on hieman erilainen, kun rikki, fosfori ja metallipohjaiset lisäaineet on pääosin korvattu uudemman teknologian lisäaineilla.
Käytännössä mikä tahansa LL-04 öljy käy N47D20C hiukkaspönttöautoon, eikö vain?
Leave a comment:
-
Mobil nyt muutenkin on niin lirua että en vanhoihin possuihin laittaisi, M54:sessa menee kyllä ihan hyvin.
Saman ikäluokan puolimoottoripossussa on tullut menestyksekkäästi käytettyä Moponetin valikoimasta Motul 5W50 esteriöljyä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...Sport-5W-50-5L
Jäykempääkin voit laittaa jos et ajele kuin lämpimillä keleillä. Noita lisäaineistuksia ei tahdo enää nykyöljyissä oikein olla, mutta kyllä nämä vesijäähykoneet ilman niitäkin selviävät ihan ok jos ei radalla rääkkää. Ilmajäähypossuihin sitten taitaa paras vaihtoehto olla Valvolinen VR1 20W50, mutta sitä ei näköjään enää Motonetistä saa.
Leave a comment:
-
Öljyä Possuun
Mobil 5W-50 löytyy hyllystä, mutta ilmeisesti ei suositeltavaa tuohon sigun Possuun, koska ei ole sinkkiä, ZFPP tmv. Pitäisi olla 10/15W-40/50 tyyppistä öljyä. Löytyykö ketään mestaria, mitä suositella ja mistä ostaa? Helpoin olisi, jos Motonetin valikoimasta jotain löytyisi...:think
Leave a comment:
-
Mobil 5W-40 525i 1995 vaihtovälillä 10000km. Näin vuodesta 2007 ja kilometrejä 473 tuhatta. Pakko olla ihan ok öljy tuokin.
Leave a comment:

Leave a comment: