m57
Mitä öljyä suosittelisitte m57d25 koneeseen?
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Tämäkin vähän riippuu onko käytetty öljy kuinka kuraa, eli peseekö/imeekö itteensä sitä sontaa vai karstaako sen koneen. Yleensä noi diisseliölpät ollu ihan hyviä niin ei mee männänrenkaat jumiin ja voihan sen koneen pesasta varuiks ja kattoo sit väheneekö. Itellä vanhoi paskoi nää kaikki ni ihan sama mitä noille syöttää. Kunhan ei oo liian liruja kun mekaaniset kaikki liikkuvat osatOriginally posted by jr66 View PostNo jos 10w-60 häviää koneesta niin ei se kulutus notkeammalla ainakaan vähene ?
Leave a comment:
-
Erittäin hyväntuntuinen öljy kyllä. Itekin tätä käyttäny harrasteessa, öljynpaineet käyttäytyny samalla lailla koko vaihtovälin. Jotku öljyt liruuntuvat ihmeellisesti, ja paineet varsinkin tyhjäkäynillä ovat olleet alhaisemmat vaihtovälin loppupuolella vs. tuoreena. Motulilla tätä ilmiötä en ole huomannut. Kone ei myöskään tykkää syödä tätä, taso pysyny vaihtovälin muuttumattomana.Originally posted by Juppe View PostMotulin 5W50 Ester sporttia koneessa, eikä mitään valitettavaa. Hyvät paineet lämpimänä ja kylmänäkin lähtevät tippumaan normaalille tasolle kohtuullisen nopeasti. Ei mulla tosin oo millään öljyillä ollut paineongelmia.
Leave a comment:
-
Ei tuo pari litraa / 10tkm vielä mikään älytön öljynkulutus ole sentään.Originally posted by Mike_sss View PostOkei. Täytyy kokeilla. Kendall 10w40 tai 10w60 olen aiemmin käyttänyt mut tuntuu häviävän pari litraa ainakin 10tkm.
Öljyrenkaat jumissa / venttiilivarrenkumit valskaa varmaan silti.
Jos kone tykkää huohottaa sen öljyn imusarjaan, niin silloin voi olla mahdollista, että toisella öljyllä vähenee kulutus.
Nimim. kokemusta on, ja täytyy sanoa et yllätyin itsekkin.
Comma 5w50 -> motox semisyn 5w40, kun tuli kokeiltua joskus.
Jostain öljynkulutus tippui ihan olemattomalle tasolle, ei enää ollut kaasuläppä yltäpäältä öljyssä kun vaihdoin ihan mutulla toiseen öljyyn.
Olihan siinä koneessa pytyt kuluneet, niin huohotti normaalia enemmän.
Leave a comment:
-
Possussa toi 5w50 esteri-Motul on toiminut mainiosti. Penarissa sitten LL01-sertifioitu Mobil Super 3000 X1 5w40 kun sitä saa aina toisinaan hyvällä alella Tokmannilta.
Leave a comment:
-
Väljä / huonokuntoinen moottori kyllä päästää kaiken läpi viskositeetistä riippumatta. Remontointi tai ettii maailman halvinta öljyä vaan
Leave a comment:
-
Niino en tiedä onko ollut ehtaa 10w60 mitä on laittanut. Kun 5e enemmän otti kun 10w40.stä😄 toi 10w60 on helvetin paljon kalliimpaa oikeasti. Ja tavan tallaajalle voi myydä mitä öljyä vaan mukamas parempana.Originally posted by jr66 View PostNo jos 10w-60 häviää koneesta niin ei se kulutus notkeammalla ainakaan vähene ?
Leave a comment:
-
Mikä olisi hyvää öljyä tollaseen enemmän ajettuun m52 joka jo vähän öljyä kuluttaa? Yksi moottorikorjaaja suositteli raskaankaluston 15w40. Mutta vähä jäin epäröimään ja taitaa olla talveksi vähä stydiä kamaa..
Leave a comment:
-
Muutamia euroja oli 5L pytyn hintaerot kun tilasin Aeromotorsilta. Tuli klikattua ostoskoriin halvin 5L pytty "kunnon merkin" LL-04 öljy ja se oli tuo C3 purkki. Ehkä sillä ajelee sen puolitetun LL-vaihtovälin minkä yleensä öljyilläni ajan.Originally posted by JaniLap View PostKumpikin tuote on yhtä vähätuhkaista moottoriöljyä (tuhkapitoisuus 0,8 painoprosenttia), joista "C3-versio" vain täyttää BMW LL-04 -luokituksen, mutta molemmat ovat ACEA C3 ja API SN -luokiteltuja, ja vastaavasti DPF-versio on GM:n Dexos2 -luokiteltu, muttei BMW LL-04 (tämä huomiona, koska monet BMW LL-04 öljyt ovat samalla myös Dexos2 -luokiteltuja).
C3-versio näyttää olevan hieman vähemmän jalostettua ja lisäaineistettua (sisältää suhteellisesti suuremman osuuden perusöljyä), kun DPF-versio vastaavasti sisältää suhteellisesti enemmän synteettisiä parafiinisia jakeita ja on siis tässä mielessä enemmän synteettistä moottoriöljyä kuin C3-versio.
Oma tulkintani tuotteiden soveltuvuudesta on, että aivan sama kumpaa haluaa käyttää - ainakin hiukkassuodattimen kannalta.
Mikä mahtaa olla tuotteiden hintaero?
https://aeromotors.fi/173-oljyt#/til...syma-bmw_ll_04
Leave a comment:
-
Kumpikin tuote on yhtä vähätuhkaista moottoriöljyä (tuhkapitoisuus 0,8 painoprosenttia), joista "C3-versio" vain täyttää BMW LL-04 -luokituksen, mutta molemmat ovat ACEA C3 ja API SN -luokiteltuja, ja vastaavasti DPF-versio on GM:n Dexos2 -luokiteltu, muttei BMW LL-04 (tämä huomiona, koska monet BMW LL-04 öljyt ovat samalla myös Dexos2 -luokiteltuja).Originally posted by alspe View PostVielä samasta asiasta esimerkkinä nämä kaksi Castrolin öljyä. Molemmat LL-04 luokituksella toki, mutta toisen kyljessä lukee DPF. Onko siis niin, että LL-04 luokituksellakin toinen öljy voi olla vähempituhkaista ja siten parempaa hiukkaspönttöautoihin? Vai markkinointikikka?
C3-versio näyttää olevan hieman vähemmän jalostettua ja lisäaineistettua (sisältää suhteellisesti suuremman osuuden perusöljyä), kun DPF-versio vastaavasti sisältää suhteellisesti enemmän synteettisiä parafiinisia jakeita ja on siis tässä mielessä enemmän synteettistä moottoriöljyä kuin C3-versio.
Oma tulkintani tuotteiden soveltuvuudesta on, että aivan sama kumpaa haluaa käyttää - ainakin hiukkassuodattimen kannalta.
Mikä mahtaa olla tuotteiden hintaero?Last edited by JaniLap; 03-10-2019, 15:31.
Leave a comment:
Leave a comment: