Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jussis3
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mites eikös e61:ssä ole hiukkassuodatin vai onko poistettu ?
    On poistettu ja kävin hakemas täyssynteettiset Delron 10w60 öljyt.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by jussis3 View Post
    e61 535d 415/820 Castrol magnatec 5w40
    Se vie 10tkm ajolla mittatikun verran ni ajattelin siirtyä Kendall 10w60 tai 15w40 Kendall tuote inssi sanoi, että 10w60 tai 15w40 ois hänen valinta.
    Vähän hämmästelin ku ei bmw04 luokitusta ni melko asiantuntevasti perusteli mitä luokitukset tarkoittaa ja mikä on öljyn voitelu ominaisuudet milläkin tuotteella. Magnatecistä luovun ja vaihdan vaikka edgeen, mut noita halpis marketti ölppiä en enää käytä.
    Magnatec 5w-40 myös omassa 3.0sd kuluu nopsaan, 8000km välein sai lisätä litran. Castrol EDGE 5w-30 pääsi jo 12000km ilman lisäystä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jussis3 View Post
    e61 535d 415/820 Castrol magnatec 5w40
    Se vie 10tkm ajolla mittatikun verran ni ajattelin siirtyä Kendall 10w60 tai 15w40 Kendall tuote inssi sanoi, että 10w60 tai 15w40 ois hänen valinta.
    Vähän hämmästelin ku ei bmw04 luokitusta ni melko asiantuntevasti perusteli mitä luokitukset tarkoittaa ja mikä on öljyn voitelu ominaisuudet milläkin tuotteella. Magnatecistä luovun ja vaihdan vaikka edgeen, mut noita halpis marketti ölppiä en enää käytä.
    Mites eikös e61:ssä ole hiukkassuodatin vai onko poistettu ?

    Leave a comment:


  • jussis3
    replied
    e61 535d 415/820 Castrol magnatec 5w40
    Se vie 10tkm ajolla mittatikun verran ni ajattelin siirtyä Kendall 10w60 tai 15w40 Kendall tuote inssi sanoi, että 10w60 tai 15w40 ois hänen valinta.
    Vähän hämmästelin ku ei bmw04 luokitusta ni melko asiantuntevasti perusteli mitä luokitukset tarkoittaa ja mikä on öljyn voitelu ominaisuudet milläkin tuotteella. Magnatecistä luovun ja vaihdan vaikka edgeen, mut noita halpis marketti ölppiä en enää käytä.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    M52B28: Magnatec 5w-40 (ajettu 12 vuotta näillä)
    S50B32: Mobil 1 5W-50
    Alpina F4: Castrol Edge 5W-30

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Eise mikää mielipide ollut vaan näin sillä kävi, laakerit otti kipeetä.
    Tätä en epäile yhtään, mutta mistä syystä on se ydinkysymys.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Eise mikää mielipide ollut vaan näin sillä kävi, laakerit otti kipeetä.
    Varmasti, mutta mistä syystä on se ydinkysymys.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Yhden ihmisen mielipiteestä en vetäisi järin suuria johtopäätöksiä.

    Ratakäytössä just passeli. Talveksi en koneeseen laitaisi.
    Eise mikää mielipide ollut vaan näin sillä kävi, laakerit otti kipeetä.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Yksi foorumin roadsport kuski sanoi että motuli vaahtoaa ja ilmakuplia tulee laakeripinnoille jonka seurauksena laakerit on soronoo radalla, tämä kaveri käyttää nykyää royal purplea ja sitä on käytetty s85 koneessakin.
    Yhden ihmisen mielipiteestä en vetäisi järin suuria johtopäätöksiä.
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mihin moottoreihin ja käyttöön 10-60 Gastrol Racing on tehty, soveltuuko S55 moottoriin ratakäyttöön :think



    Hyväksytty M sarjan Bmw:lle
    Ratakäytössä just passeli. Talveksi en koneeseen laitaisi.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Mihin moottoreihin ja käyttöön 10-60 Gastrol Racing on tehty, soveltuuko S55 moottoriin ratakäyttöön :think



    Hyväksytty M sarjan Bmw:lle
    Last edited by BMW525Xda; 01-04-2020, 09:52.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Kiitos näistä kommenteista. Täytyy tosiaan ottaa vertailuun ainakin myös tuo Motul 300V Power 5W-40 EsterSynt öljy.
    Yksi foorumin roadsport kuski sanoi että motuli vaahtoaa ja ilmakuplia tulee laakeripinnoille jonka seurauksena laakerit on soronoo radalla, tämä kaveri käyttää nykyää royal purplea ja sitä on käytetty s85 koneessakin.

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Hey, muistin päin honkia. Motonetistä löytyy 0w40 öljyä mm castrolilta (tässä oli aikanaan BMW LL luokitukset) ja mobililta.
    Castrol taisi olla n. 50e 4l kannu.


    Last edited by Boomster; 31-03-2020, 20:01.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by Boomster View Post
    On kyllä suhteellisen ilkeä viskositeetti, aika harvinaista nykyään...
    Kiitos näistä kommenteista. Täytyy tosiaan ottaa vertailuun ainakin myös tuo Motul 300V Power 5W-40 EsterSynt öljy.

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    On kyllä suhteellisen ilkeä viskositeetti, aika harvinaista nykyään.
    Melkein noin kun ajattelit sanoisin. Pistän vielä paria eri motulia tuohon kans malliksi joita löytyy myös, ellei tilaa tuolta mistä olit laittanutkin.

    Edit. Noita motulin öljyjä käyttää porukka ratavehkeissäkin aika urakalla. Muutaman kanssa pari sanaa vaihtanut ja eivät suostu muuta käyttämään.



    Last edited by Boomster; 30-03-2020, 20:03.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Oletan, että esim. M4:een laittavat juurikin ne öljyt joita tehdas suosittelee. Eli BMW original M Twin Power Turbo SAE 0W-40 Longlife-01
    Auto kävi Lakkosella huolto-ohjelman mukaisessa öljyn vaihdossa (30 tkm) ja pettymyksekseni siihen ei laitettukaan M Twin Power Turbo SAE 0W-40 öljyä, vaan perus 0W-30 öljyä. Kävimme tästä Laakkosen työnjohtajan kanssa tiukan keskustelun. Molemmat olimme sitä mieltä, että 0W-30 ei ole oikea öljy rata-ajoon. Mutta mitään 0W-40 öljyä Laakkonen ei pystynyt autoon laittamaan (sellaista ei ole heidän valikoimissaan) ja koska BMW:n virallisen huolto-ohjelman mukaan S55 moottoriin käy 0W-30 öljy, niin sellaista sitten käyttävät. Muuta vaihtoehtoa ei ole heidän puoleltaan tarjolla. Lisäksi samassa yhteydessä selvisi, että BMW on lopettanut tuon BMW original M Twin Power Turbo SAE 0W-40 Longlife-01 öljyn valmistuksen/ valmistuttamisen ja käytännössä kaikkien jälleenmyjien varastot ovat jo myyty loppuun sen osalta.

    Laitoin Oy BMW Suomi AB:lle kysymyksen, että nyt kun BMW:n aiemmin S55:lle suosittelema öljy (M Twin Power Turbo 0W-40) on kadonnut markkinoilta, niin mitä BMW nyt virallisesti suosittelee sen tilalle käytettäväksi vaativissa olosuhteissa (kuten rata-ajo). Vastausta en ole vielä saanut.

    Vahva veikkaukseni on, että mitään virallista suositusta en tule saamaan. Paras vaihtoehto taitaa olla, että ajelen siviiliajot nykyisillä 0W-30 öljyillä ja ennen seuraavaa ratapäivää vaihdan vaikkapa MOTUL 8100 X-CESS 5W40 öljyt koneeseen ja talven kynnyksellä kenties jälleen 0W-30 öljyt.

    Onko raadilla tarjota tuolle yllä mainitulle MOTUL öljylle parempaa vaihtoehtoa S55:lle rata-ajossa?

    Leave a comment:

Working...
X