Hyvä ja edullinen öljy jota itse olen omiin ja tuttujen vanhempiin harrasteautoihin kaatanut kesäkäytössä. M52 ja s52 ei nyt ihan voi öljyjen kannalta vertailla kun toisessa on erilaiset laakerivälykset ja toisessa hydraulinostimet. Taisi s52 olla vielä rautalohkollakin.
Vastaan tällä kauniilla omalla vastauksellasi millä joskus vastasit minulle.
Valvolinen VR-1 Racing on ainakin aiemmin ollut varsinkin ilmajäähypossumiesten suosiossa, erityisesti ratakäytössä. Eli eiköhän se saman ikäluokan penareissakin toimi oikein hyvin.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
m50 turboon lorautin VALVOLINE VR1 RACING 20W-50 testiin. Aikasemmin menty teboilin goldilla. Joku muu käyttänyt tuota Valvolineä ?
Minulla on 928S:ssä, on kyllä nestejäähy.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tää topic pitäs muuttaa muotoon: mitä öljyä ei kannata käyttää koneessa x, niin turha speksaaminen vähenisi
Kun asia on niin, että suurin osa koneista juo katukäytössä "mitä vaan" tietyt erikoistapaukset sitten erikseen.
Tässä vielä öljyinen elämänohje jota itse noudatan:
1. Noudata valmistajan suositusta ( ei välttämättä aina)
2. Käytä täyssynteettistä öljyä
3. Vaihda öljyt usein 10-15tkm
Näillä ohjeilla et eksy haahuilemaan vaihtokonetta autoosi kovin helposti
Mennäänkö pahastikin metsään jos kaataa tuota M62TU? Itse järkeilin että voisi olla hyvä tuo vähän korkeampi kuuman pään viskositeetti, kun kuitenkin aika kuumana käyvä kone kyseessä. Joku kans joskus sanoi että vanokset on vähän hiljaisemmat jäykemmillä öljyillä
Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.
Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.
Hyvin toimii.
Just keväällä vaihdoin m62tu:n Total ineo mc3 5W-30 kun sitä pari tonkkaa oli sopivasti(tuota piti laittaa toiseen autoon, mutta auto meni ja öljyt jäi...).
VR1 5W-50 oli aikaisemmin käytössä ja katukäytössä ei mitään eroa havaittavavissa tuohon Totaliin. Radalla tuskin riittäisi 30 kuuma pää kovin pitkään.
Edit. Aikoinaan vaihdoin "m60b46" (Alpina F1) koneeseen tws 10W-60 öljyt johonkin Castroilin 0W tai 5W -30 öljyyn ja kone kävi selvästi herkemmin ja oli nätimmän kuuloinen. En muista mikä öljy ja oliko tosiaan 0 vai 5 kylmä pää. Alpinalta suosittelivat kyseistä öljyä. Venakopassa oli alkuperäinen tarra 10W-60 suositukselle.
Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
Vanoksiin on laitettu Beisanin korjaussarja jakopäärempan yhteydessä reilu 1000km sitten. Vanos kalkatus kyllä hiljeni roimasti, mut ei poistunut kuumalla koneella kokonaan. Termostaatin ajattelin pitää alkuperäisenä.
Nyt taitaa koneessa olla remontin jäljiltä Magnatec 5w-40, mut vois vaikka ihan huvin ja urheilun vuoksi kokeilla tota Motul 5w-50
YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä
YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä
Joo tuli katottua se Dustmowersin pätkä ja yllättävää että Rvs sai M50 vanoksen hiljaiseksi. Tohon omaan M62 on tehty Rvs tuplakäsittely joku 40-50tkm sitten ja silloin ei vaikuttanut vanos rallatukseen ainakaan mainittavasti.
Ajatuksena oli kyllä laittaa Rvs koneeseen ennen seuraavaa öljyn vaihtoa, niin saa uusi jakopää käsittelyn. Näkeepähän samalla vaikuttaako Rvs nyt noihin huollettuihin vanoksiin, mut mitä tossa tänään kuumaa konetta kuulostelin, niin eipä ne kyllä huollettuna muutenkaan enää kovin häiritsevästi kalkattele.
Comment