Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15251
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by MH motorsport View Post
    Hyvä ja edullinen öljy jota itse olen omiin ja tuttujen vanhempiin harrasteautoihin kaatanut kesäkäytössä. M52 ja s52 ei nyt ihan voi öljyjen kannalta vertailla kun toisessa on erilaiset laakerivälykset ja toisessa hydraulinostimet. Taisi s52 olla vielä rautalohkollakin.
    Vastaan tällä kauniilla omalla vastauksellasi millä joskus vastasit minulle.


    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      Onneksi olkoon, myönnän virheeni sekoitin s50b32 ja s52 moottorit keskenään joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        m50 turboon lorautin VALVOLINE VR1 RACING 20W-50 testiin. Aikasemmin menty teboilin goldilla. Joku muu käyttänyt tuota Valvolineä ?
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          -----
          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:58.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1840
            • Karjaa

            Valvolinen VR-1 Racing on ainakin aiemmin ollut varsinkin ilmajäähypossumiesten suosiossa, erityisesti ratakäytössä. Eli eiköhän se saman ikäluokan penareissakin toimi oikein hyvin.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              Originally posted by janne[l View Post
              m50 turboon lorautin VALVOLINE VR1 RACING 20W-50 testiin. Aikasemmin menty teboilin goldilla. Joku muu käyttänyt tuota Valvolineä ?
              Minulla on 928S:ssä, on kyllä nestejäähy.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • anteroro
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 434
                • oulu

                VR1 on tuossa siqun turbossa, aivan on asiansa ajanut.
                E30 325 M-tech II DCT
                9.97s/238kmh

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5270
                  • Pirkkala

                  Tää topic pitäs muuttaa muotoon: mitä öljyä ei kannata käyttää koneessa x, niin turha speksaaminen vähenisi

                  Kun asia on niin, että suurin osa koneista juo katukäytössä "mitä vaan" tietyt erikoistapaukset sitten erikseen.

                  Tässä vielä öljyinen elämänohje jota itse noudatan:
                  1. Noudata valmistajan suositusta ( ei välttämättä aina)
                  2. Käytä täyssynteettistä öljyä
                  3. Vaihda öljyt usein 10-15tkm
                  Näillä ohjeilla et eksy haahuilemaan vaihtokonetta autoosi kovin helposti
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • asis
                    BTCF Member
                    • Mar 2009
                    • 1138
                    • Joensuu



                    Mennäänkö pahastikin metsään jos kaataa tuota M62TU? Itse järkeilin että voisi olla hyvä tuo vähän korkeampi kuuman pään viskositeetti, kun kuitenkin aika kuumana käyvä kone kyseessä. Joku kans joskus sanoi että vanokset on vähän hiljaisemmat jäykemmillä öljyillä

                    Ei: niin ja ei ajeta talvella.
                    Last edited by asis; 05-09-2020, 00:18.
                    E39 540iA M-Sport Imolarot II
                    E36 323i touring
                    Volvo V70 2.4D mk3
                    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                    Honda Civic 1.4 4d ES
                    Chevy Caprice Classic
                    ex:
                    E32 730iA
                    E39 528i Calypsorot metallic
                    E36 325i x2

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
                      Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
                      Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
                        Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
                        Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
                        Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.

                          Hyvin toimii.
                          Just keväällä vaihdoin m62tu:n Total ineo mc3 5W-30 kun sitä pari tonkkaa oli sopivasti(tuota piti laittaa toiseen autoon, mutta auto meni ja öljyt jäi...).
                          VR1 5W-50 oli aikaisemmin käytössä ja katukäytössä ei mitään eroa havaittavavissa tuohon Totaliin. Radalla tuskin riittäisi 30 kuuma pää kovin pitkään.

                          Edit. Aikoinaan vaihdoin "m60b46" (Alpina F1) koneeseen tws 10W-60 öljyt johonkin Castroilin 0W tai 5W -30 öljyyn ja kone kävi selvästi herkemmin ja oli nätimmän kuuloinen. En muista mikä öljy ja oliko tosiaan 0 vai 5 kylmä pää. Alpinalta suosittelivat kyseistä öljyä. Venakopassa oli alkuperäinen tarra 10W-60 suositukselle.
                          Last edited by bemmeri; 05-09-2020, 09:29.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • asis
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 1138
                            • Joensuu

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
                            Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
                            Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
                            Vanoksiin on laitettu Beisanin korjaussarja jakopäärempan yhteydessä reilu 1000km sitten. Vanos kalkatus kyllä hiljeni roimasti, mut ei poistunut kuumalla koneella kokonaan. Termostaatin ajattelin pitää alkuperäisenä.

                            Nyt taitaa koneessa olla remontin jäljiltä Magnatec 5w-40, mut vois vaikka ihan huvin ja urheilun vuoksi kokeilla tota Motul 5w-50
                            E39 540iA M-Sport Imolarot II
                            E36 323i touring
                            Volvo V70 2.4D mk3
                            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                            Honda Civic 1.4 4d ES
                            Chevy Caprice Classic
                            ex:
                            E32 730iA
                            E39 528i Calypsorot metallic
                            E36 325i x2

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1750
                              • vihti

                              YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • asis
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 1138
                                • Joensuu

                                Originally posted by naikou View Post
                                YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä
                                Joo tuli katottua se Dustmowersin pätkä ja yllättävää että Rvs sai M50 vanoksen hiljaiseksi. Tohon omaan M62 on tehty Rvs tuplakäsittely joku 40-50tkm sitten ja silloin ei vaikuttanut vanos rallatukseen ainakaan mainittavasti.

                                Ajatuksena oli kyllä laittaa Rvs koneeseen ennen seuraavaa öljyn vaihtoa, niin saa uusi jakopää käsittelyn. Näkeepähän samalla vaikuttaako Rvs nyt noihin huollettuihin vanoksiin, mut mitä tossa tänään kuumaa konetta kuulostelin, niin eipä ne kyllä huollettuna muutenkaan enää kovin häiritsevästi kalkattele.
                                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                                E36 323i touring
                                Volvo V70 2.4D mk3
                                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                                Honda Civic 1.4 4d ES
                                Chevy Caprice Classic
                                ex:
                                E32 730iA
                                E39 528i Calypsorot metallic
                                E36 325i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎