memebuy23buy

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MirkoM2
    replied
    TriboDyn TRI-EX2 5W-40 autona f87 M2. Ainakin moottoriääni hiljeni huomattavasti.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
    Kyllähän tuota saa ja hyvään hintaan. Tuolta juuri tilasin 2 x 10l: https://www.hammer.fi/auto-ja-tyokon...10l/p/0017983/

    Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
    Juurikin tuohon mobil1 ESP 5W-30 vaihtoehtoon päädyin. Vaihtui diesel kiaan sekä N54:een kyseinen öljy. Hyvin on mennyt nyt muutaman vaihtovälin molemmat.
    Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Tuohon videoon liittyen niin voisko olla niin että pelkän välyksen perusteella ei pitäis öljyä valita vaan välyksen ja kaulan halkaisijan suhteessa. Eli paksulla kaulalla pitää olla isompi välys kun pienellä jos käytetään samaa öljyn viskositeettia. Tässä lienee ainakin osa totuus minkä takia tuota videon taulukkoa ei voine kaikkiin moottoreihin suoraa soveltaa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ainakin tossa mun vanhemmassa korkeapuristeisessa kiulussa 1 bar kuumana tyhjäkäynnillä on jo ihan liian vähän, 2,5 bar on ohjearvo.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Baari tyhjäkäynnillä on vanha nyrkkisääntö ja se nyt on se lämpö mihin ajat sen. Eli jos lämmöt nousee 110 niin silti olis suotavaa löytyä sen barin verran. Sitä en tiedä miten nämä vanhat neuvot pätee tämän päivän moottoreihin.
    Last edited by racing02; 19-11-2023, 20:52.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuumana tyhjäkäynnillä 1 bar sanoo kaveri videolla.
    Tyhjäkäynnillähän näillä ajetaan ja onko se kuuma kone 90 astetta vai 110?

    No, hyvä kun tulee keskustelua ja mulla on S62 5W-50 jos jotakin kiinnostaa ja öljylämmöt pysyy alle 100 ja paineista ei oo hajuakaan

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Oman kokemukseni mukaan pre-2000 koneisiin ympärivuotiseen katukäyttöön 5w40 on paras kompromissi, ei mene liiruksi helteilläkään eikä toisaalta ole kovilla pakkasilla samanlaista liisteriä kuin 10w40.
    Jotain tälläisiä ajatuksia mulla on ollut myös..Ihan mielenkiinnosta kokeilla millaisia öljyn lämpöjä ja paineita on kun saa mittarit. Jotenkin nää asiat kiinnostaa valtavasti

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Tuossa jutusa ei taidettu puhua millä öljynpaineilla näitä viskositeetteja suositellaan. Voi olla että vanhoissa valurautaisissa veekaseissa paineet kuumana kovempia kuin nykyisissä aluuminilohkoisissa euroikoneissa?
    Kuumana tyhjäkäynnillä 1 bar sanoo kaveri videolla.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Tuossa jutusa ei taidettu puhua millä öljynpaineilla näitä viskositeetteja suositellaan. Voi olla että vanhoissa valurautaisissa veekaseissa paineet kuumana kovempia kuin nykyisissä aluuminilohkoisissa euroikoneissa?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Oman kokemukseni mukaan pre-2000 koneisiin ympärivuotiseen katukäyttöön 5w40 on paras kompromissi, ei mene liiruksi helteilläkään eikä toisaalta ole kovilla pakkasilla samanlaista liisteriä kuin 10w40.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Aika ohutta öljyä suosittelee tuo. Ja tuo näkyy olevan monella amerikkalaisella sivustolla tuo sama taulukko, mistä nuo tiedot varmaan onkin otettu.

    Minä en kyllä tuota täysin sulata.
    esim m50 kk-laakerin välys on tehtaan speksin mukaan muistaakseni 0,025-0,04x ja sen kanssa pitäs muka käyttää 0w-10 öljyä kun käyttölämpötila on 75-105 astetta
    vasta yli 105 mennään 0w-20 öljyyn.

    No tehtaan suositukset on varmaan 30, 40, ja ehkä jopa 50 mitä saa käyttää.

    Mikähän tässä ei täsmää

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tällä hetkellä ihan perus 200tkm ajettu m20:nen, mutta lattialla odottaa vakio välityksillä oleva perus rempattu m20:nen..
    Niin mielenkiinnosta katella tuota video, joo tosta vaikka voisi hakea puulilosta valvoline maxlife 10w-40 perus öljyä, mutta miksi ei voisi käyttää jotain muuta

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ja onko uusi, käytetty vai kulunut kone eli just tiukilla välyksillä vai väljä + missä öljylämmöissä kone tulee käymään

    Leave a comment:

Working...
X