Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by racing02 View PostMonta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostMonta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...
Leave a comment:
-
-
Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Leave a comment:
-
-
Tuohon videoon liittyen niin voisko olla niin että pelkän välyksen perusteella ei pitäis öljyä valita vaan välyksen ja kaulan halkaisijan suhteessa. Eli paksulla kaulalla pitää olla isompi välys kun pienellä jos käytetään samaa öljyn viskositeettia. Tässä lienee ainakin osa totuus minkä takia tuota videon taulukkoa ei voine kaikkiin moottoreihin suoraa soveltaa.
Leave a comment:
-
-
Ainakin tossa mun vanhemmassa korkeapuristeisessa kiulussa 1 bar kuumana tyhjäkäynnillä on jo ihan liian vähän, 2,5 bar on ohjearvo.
Leave a comment:
-
-
Baari tyhjäkäynnillä on vanha nyrkkisääntö ja se nyt on se lämpö mihin ajat sen. Eli jos lämmöt nousee 110 niin silti olis suotavaa löytyä sen barin verran. Sitä en tiedä miten nämä vanhat neuvot pätee tämän päivän moottoreihin.Last edited by racing02; 19-11-2023, 20:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostKuumana tyhjäkäynnillä 1 bar sanoo kaveri videolla.
No, hyvä kun tulee keskustelua ja mulla on S62 5W-50 jos jotakin kiinnostaa ja öljylämmöt pysyy alle 100 ja paineista ei oo hajuakaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostOman kokemukseni mukaan pre-2000 koneisiin ympärivuotiseen katukäyttöön 5w40 on paras kompromissi, ei mene liiruksi helteilläkään eikä toisaalta ole kovilla pakkasilla samanlaista liisteriä kuin 10w40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostTuossa jutusa ei taidettu puhua millä öljynpaineilla näitä viskositeetteja suositellaan. Voi olla että vanhoissa valurautaisissa veekaseissa paineet kuumana kovempia kuin nykyisissä aluuminilohkoisissa euroikoneissa?
Leave a comment:
-
-
Tuossa jutusa ei taidettu puhua millä öljynpaineilla näitä viskositeetteja suositellaan. Voi olla että vanhoissa valurautaisissa veekaseissa paineet kuumana kovempia kuin nykyisissä aluuminilohkoisissa euroikoneissa?
Leave a comment:
-
-
Oman kokemukseni mukaan pre-2000 koneisiin ympärivuotiseen katukäyttöön 5w40 on paras kompromissi, ei mene liiruksi helteilläkään eikä toisaalta ole kovilla pakkasilla samanlaista liisteriä kuin 10w40.
Leave a comment:
-
-
Aika ohutta öljyä suosittelee tuo. Ja tuo näkyy olevan monella amerikkalaisella sivustolla tuo sama taulukko, mistä nuo tiedot varmaan onkin otettu.
Minä en kyllä tuota täysin sulata.
esim m50 kk-laakerin välys on tehtaan speksin mukaan muistaakseni 0,025-0,04x ja sen kanssa pitäs muka käyttää 0w-10 öljyä kun käyttölämpötila on 75-105 astetta
vasta yli 105 mennään 0w-20 öljyyn.
No tehtaan suositukset on varmaan 30, 40, ja ehkä jopa 50 mitä saa käyttää.
Mikähän tässä ei täsmää
Leave a comment:
-
-
Tällä hetkellä ihan perus 200tkm ajettu m20:nen, mutta lattialla odottaa vakio välityksillä oleva perus rempattu m20:nen..
Niin mielenkiinnosta katella tuota video, joo tosta vaikka voisi hakea puulilosta valvoline maxlife 10w-40 perus öljyä, mutta miksi ei voisi käyttää jotain muuta
Leave a comment:
-
-
Ja onko uusi, käytetty vai kulunut kone eli just tiukilla välyksillä vai väljä + missä öljylämmöissä kone tulee käymään
Leave a comment:
-
Leave a comment: