Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Tuossa jutusa ei taidettu puhua millä öljynpaineilla näitä viskositeetteja suositellaan. Voi olla että vanhoissa valurautaisissa veekaseissa paineet kuumana kovempia kuin nykyisissä aluuminilohkoisissa euroikoneissa?
-
Oman kokemukseni mukaan pre-2000 koneisiin ympärivuotiseen katukäyttöön 5w40 on paras kompromissi, ei mene liiruksi helteilläkään eikä toisaalta ole kovilla pakkasilla samanlaista liisteriä kuin 10w40.
Leave a comment:
-
Aika ohutta öljyä suosittelee tuo. Ja tuo näkyy olevan monella amerikkalaisella sivustolla tuo sama taulukko, mistä nuo tiedot varmaan onkin otettu.
Minä en kyllä tuota täysin sulata.
esim m50 kk-laakerin välys on tehtaan speksin mukaan muistaakseni 0,025-0,04x ja sen kanssa pitäs muka käyttää 0w-10 öljyä kun käyttölämpötila on 75-105 astetta
vasta yli 105 mennään 0w-20 öljyyn.
No tehtaan suositukset on varmaan 30, 40, ja ehkä jopa 50 mitä saa käyttää.
Mikähän tässä ei täsmää
Leave a comment:
-
Tällä hetkellä ihan perus 200tkm ajettu m20:nen, mutta lattialla odottaa vakio välityksillä oleva perus rempattu m20:nen..
Niin mielenkiinnosta katella tuota video, joo tosta vaikka voisi hakea puulilosta valvoline maxlife 10w-40 perus öljyä, mutta miksi ei voisi käyttää jotain muuta
Leave a comment:
-
Ja onko uusi, käytetty vai kulunut kone eli just tiukilla välyksillä vai väljä + missä öljylämmöissä kone tulee käymään
Leave a comment:
-
pitää kattoa noi videot, on meinaa just pohtimassa mitä öljyjä alkaisi käyttää
Leave a comment:
-
Huhujen mukaan yksi s85 tuhottu Suomessa jo uutena kun aamupakkasilla satamassa käynnistetty ja ahtaajat vähä kuunnellu miten se naukuu
Tämä siis oletettavasti 10w60 öljyllä
Leave a comment:
-
Tuon tiedon perusteella esim S62 koneessa 10W-60 aivan väärä öljy jotain valmistaja suosittelee ainakin alkupään koneisiin.Originally posted by VilleP View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=JN1kBb9G6pI
Tuossa hyvää informaatiota viskositeetin valintaan. Täällä kun tuntuu elävän käsitys että paksu öljy=paras öljy.
Mieluummin lisään silloin tällöin öljyä koneeseen ohkasempien kanssa ja voitelu pelaa.
Leave a comment:
-
Tuossa hyvää informaatiota viskositeetin valintaan. Täällä kun tuntuu elävän käsitys että paksu öljy=paras öljy.
Leave a comment:
-
Käyttää vaan sitä öljyä mitä ohjekirjassa suositellaan ja huoli pois, vanhempien bemarien ohjekirjoissa kylläkin oli viskositeetista suositukset kaikille eri lämpötila-alueille mutta nykyisin tuskin koska ei ole tarvetta..vai?
Leave a comment:
-
Enpä usko että tuolla suurta merkitystä on. Kesällä moottori kuitenkin lämpiää todella nopeasti jolloin öljykin on ns normikäyttölämmöissä.
Eiköhän suurempi merkitys ole talvipakkasilla tuolla öljyn viskositeetillä.
Leave a comment:
-
Lähinnä mietin, kun ulkomaan foorumeilta tms on välillä osunut silmään näitä että 5w-40 olisi lämpöisessä käytössä parempaa tuon yläpään paremman voitelukykynsä ansiosta. Toki nykyöljyt niin täynnä kaikenmaailman muita muuttujia ettei liene ihan niin yksinkertaista tuo asia. 5w-30 lienee toki helpoin valinta ja varmaan myös toimii ongelmitta. Lähinnä mietin vaan antaisiko 5w-40 parempaa suojaa moottorille, kuumassa kesäkelissä.
Leave a comment:
-
Kuluttaja öljyä vai nostimet naputtaa taikka muuten ohkasilla öljyillä ajelu jännittää?
Leave a comment:
Leave a comment: