Originally posted by jani
View Post
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by IKa View PostJuuri näin. Mutta öljynvaihtoa ei ole vielä tehty, asia on vielä harkinnassa. Ehkä kysyn vielä maahantuojan mielipidettä sähköpostitse (jää ainakin vastauksesta jälki). Jos eivät suosittele tuon jo ostetun öljyn käyttöä B58:ssa, niin laitetaan se sitten pojan M54:een.Last edited by jani; 09-03-2023, 18:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItse ymmärsin että marmorilta ostettiin öljyt jota marmorillakin käytetään kyseisessä moottorissa...
Leave a comment:
-
-
Itse elänyt siinä käsityksessä että oikea suositeltu viskositeetti ja ACEA-luokitus on tärkein ja autobrändin oma hyväksyntä vain plussaa(muutamia poikkeuksia tässäkin esim. ne moottorit missä on hihna jakopää öljytilassa)
Leave a comment:
-
-
LL 14 JA 17 on fuel economy oljyjä jotain ihme testejä varten. Että on saatu joku kulutus testaus hyväksi. Eikai niitä kukaan käytä missään kun ovat kalliitakin.
LL 04 0w-30 on hyvä kun käy käytännössä kaikkiin nyky bemareihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKirjoituksesta jäi käsitys että ostettiin väärää öljyä eikä teetetty öljyvaihtoa marmorilla, luinkohan oikein?
Ripperin kirjoituksista heijastuu aina, marmorit paskoja, helppoheikkikorjaamot jees, mielipide sekin
Ja ihan puhtaasti omiin ja tuttujen kokemuksiin pohjautuu merkkikorjaamojen huono laatu. Ei siinä sen kummempaa. En ole mielestäni, mitä nyt sitten ikinä tarkoitatkaan "helppoheikkikorjaamolla", erityisesti kehunut...ellei sitten JW Serviceä sellaiseksi lasketa...
Leave a comment:
-
-
Kirjoituksesta jäi käsitys että ostettiin väärää öljyä eikä teetetty öljyvaihtoa marmorilla, luinkohan oikein?
Ripperin kirjoituksista heijastuu aina, marmorit paskoja, helppoheikkikorjaamot jees, mielipide sekinLast edited by ritariässä; 09-03-2023, 16:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEli koneeseen meni sellaista öljyä mikä ei täytä tämän auton osalta valmistajan öljyvaatimuksia, ymmärsinkö oikein?
Aika rohkeaa kun kuitenkin takuullinen auto. Toisaalta jos vaihto tehdään itse eikä huoltohistoriassa näy tämä vaihto, sitten sitä ei tiedä tehtaan takuuosastokaan jos joskus vahinko tulee.
Mutta on kyllä outoa ja suorastaan käsittämätöntä että virallinen merkkihuolto ei myöskään käytä sitten oikeaa tehtaan suosittelemaa öljyä...Tämä kyllä lisää taas luoton puutetta merkkihuoltoon ihan kympillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IKa View PostPäätin tehdä sigun M440i autoon ylimääräisen moottoriöljyn vaihdon 15tkm kohdalla (tosin siihen on vielä matkaa reilu 2tkm). Auton ohjekirja mainitsi ensisijaiseksi moottoriöljyn viskositeettiluokaksi SAE 0W-20 ja toissijaisesti SAE 0W-30. Mutta joka tapauksessa laatuluokka pitäisi olla BMW Longlife- 12 FE- tai BMW Longlife- 17 FE+
Bemarilla on olemassa oma BMW TwinPower Turbo SAE 0W-20 öljy, mutta yllättäen sitä ei tuntunut Euroopan varaosaliikkeistä löytyvän (USA:sta olisi löytynyt). Joten soitin Bavaria Espoon varaosamyyntiin ja kyselin öljyä heiltä. Vaikka kyseessä on BMW:n virallinen myynti/ huoltopiste, niin ei heidän kauttakaan ole ko. öljyä tällä hetkellä saatavana (osanumero ilmeisesti löytyi, mutta saatavuus näytti tyhjää). Kun kysyin, mitä öljyä he itse laittavat B58 moottoriin, niin vastaus oli BMW TwinPower Turbo SAE 0W-30. Seuraavaksi tiedustelin onko ko. öljyssä siis BMW Longlife- 12 FE- tai 17 FE+ luokitus. Vastaus oli, ettei siinä ole kuin BMW Longlife- 04 luokitus.
Tuli siis hankittua ylimääräiseen moottoriöljyn vaihtoon tuota Longlife- 04 öljyä. Ei se varmaan huono ole, mutta kovasti silti ihmettelen, miksi BMW:n virallisen huoltokanavan kautta ei saa sitä öljyä jota BMW itse suosittelee
Aika rohkeaa kun kuitenkin takuullinen auto. Toisaalta jos vaihto tehdään itse eikä huoltohistoriassa näy tämä vaihto, sitten sitä ei tiedä tehtaan takuuosastokaan jos joskus vahinko tulee.
Leave a comment:
-
-
Päätin tehdä sigun M440i autoon ylimääräisen moottoriöljyn vaihdon 15tkm kohdalla (tosin siihen on vielä matkaa reilu 2tkm). Auton ohjekirja mainitsi ensisijaiseksi moottoriöljyn viskositeettiluokaksi SAE 0W-20 ja toissijaisesti SAE 0W-30. Mutta joka tapauksessa laatuluokka pitäisi olla BMW Longlife- 12 FE- tai BMW Longlife- 17 FE+
Bemarilla on olemassa oma BMW TwinPower Turbo SAE 0W-20 öljy, mutta yllättäen sitä ei tuntunut Euroopan varaosaliikkeistä löytyvän (USA:sta olisi löytynyt). Joten soitin Bavaria Espoon varaosamyyntiin ja kyselin öljyä heiltä. Vaikka kyseessä on BMW:n virallinen myynti/ huoltopiste, niin ei heidän kauttakaan ole ko. öljyä tällä hetkellä saatavana (osanumero ilmeisesti löytyi, mutta saatavuus näytti tyhjää). Kun kysyin, mitä öljyä he itse laittavat B58 moottoriin, niin vastaus oli BMW TwinPower Turbo SAE 0W-30. Seuraavaksi tiedustelin onko ko. öljyssä siis BMW Longlife- 12 FE- tai 17 FE+ luokitus. Vastaus oli, ettei siinä ole kuin BMW Longlife- 04 luokitus.
Tuli siis hankittua ylimääräiseen moottoriöljyn vaihtoon tuota Longlife- 04 öljyä. Ei se varmaan huono ole, mutta kovasti silti ihmettelen, miksi BMW:n virallisen huoltokanavan kautta ei saa sitä öljyä jota BMW itse suosittelee
Leave a comment:
-
-
Haloo, nimenomaan tapeista se ketju "venyy" ei se teräs mihinkään veny
Leave a comment:
-
-
No niinhän se tuntuu olevan, jo lähtöjään turhan venyväksi suunnitellulle ketjulle on paha öljyllä hifistelemällä mitään hokkuspokkuksia yrittää.
Leave a comment:
-
-
Eikös noiden ongelma ole enemmänkin venyminen kuin laahauspinnoista hajoaminen/kuluminen
Leave a comment:
-
Leave a comment: