Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Viime vkl aikana lähetin kyselyn Suomen Tribodyn sivujen kautta, mikä sopivin öljy Bemarin S62 moottorille.

    Ei oo vastauksia kuulunut. Kait se heidän myymä öljy ylivertainen muihin nähden niin ei tarvitse vastailla kaikille.

    Kitka tuolla öljyllä mitätön ja teho kasvaa niin että kytkimet sulaa.

    Onks kukaan uskaltanut kokeilla?
    Veikkaan että sillä on erittäin kiirettä tällä hetkellä..En nyt äkkiseltää muista onko joku S62 moottoriin laittanut, ei se sitä ainakaan riko
    Sen olen kuullut, että Rvs käsittelyllä olisi saanut "lisäaikaa" alakerran laakereille. Että on tehty tulpa käsittely ja käytetty liqui molyn öljyä
    Mut nää on näitä netti juttuja, ken uskoo ken ei

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Viime vkl aikana lähetin kyselyn Suomen Tribodyn sivujen kautta, mikä sopivin öljy Bemarin S62 moottorille.

    Ei oo vastauksia kuulunut. Kait se heidän myymä öljy ylivertainen muihin nähden niin ei tarvitse vastailla kaikille.

    Kitka tuolla öljyllä mitätön ja teho kasvaa niin että kytkimet sulaa.

    Onks kukaan uskaltanut kokeilla?

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Onhan tuo arvokasta mutta eikai se elämä kaadu muutamaan ylimääräiseen kymppiin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Mikä siinä 5w-40 on vikana ?

    Leave a comment:


  • ///saMuli
    replied
    Mitä moottoriöljyä B58 moottoristen autojen omistajat on käyttäneet?

    Teen itse kerran vuoteen ylimääräisen öljynvaihdon. BMW huollossa laittavat 0w-30 Shell öljyä. Sitä ei ainakaan marketeissa ole hyllyssä ja marmoritiskillä kohtuuttoman hintaista.

    Juttelin mekaanikon kanssa niin ainakin kehotti pysymään tuossa viskositeetissä vaikka olisikin tehoja nostettu enemmänkin. Tai vaikka eksyisi joskus radallekkin. Etanolin seoksella ajelen kesät ~520hv teholla. Talvet bähemmällä ja ysikasilla. Keskemmällä eurooppaa ja usassa näyttävän harrastajat käyttävän pääsääntöisesti 5w-40. Siihen ei ole ollut intoa meidän leveysasteen lämmöillä. Joutuis käyttämään kausiöljynä kesäisin :think.

    Castrollin valikoimaa tutkailin. Sieltä löytyy Edge 0w-30 mutta purnukka on menettänyt bmw suosituksen. Ilmeisesti Shell yhteistyön myötä. Voi olla et haen sitä silti seuraavaksi ellen muuta keksi.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Mitä öljyä laittaisitte e46 m43b19tu moottoriin? Nostajat ilmeisesti tuossa naputtelee näin kylmillä keleillä ensimmäiset 5km kunnes kunnolla lämpenee.
    Ajettu vasta 150tkm ja huollettu aina merkkikorjaamolla missä lienee laitettu joku 5w30 tai vastaava longlife litku.. Koitan forte pesua myös samalla kun on ajeltu aivan pinta kaasulla viimeiset 10 vuotta.
    Itsellä hyviä kokemuksia BG performance huollosta elikkäs siinä tulee kolme purkkia öljynvaihdon yhteydessä, bensan sekaan cleaneri, vanhaan öljyyn cleaneri, 40-50min 1500-2000rpm vaihde vapaalla, uuteen öljyyn vielä joku ”conditioner”. Muutama auto missä hydraulikupit tukossa on hiljentynyt näin sekä jos on ollut epätasaiset puristuspaineet on nekin hieman tasoittuneet.

    Moottoriöljynä käyttäisin edelleen tuttua ja turvallista mitä nytkin on käytössä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Mitä öljyä laittaisitte e46 m43b19tu moottoriin? Nostajat ilmeisesti tuossa naputtelee näin kylmillä keleillä ensimmäiset 5km kunnes kunnolla lämpenee.
    Ajettu vasta 150tkm ja huollettu aina merkkikorjaamolla missä lienee laitettu joku 5w30 tai vastaava longlife litku.. Koitan forte pesua myös samalla kun on ajeltu aivan pinta kaasulla viimeiset 10 vuotta.
    Teboil diamond 5w-40 tai joku samoilla numeroilla, itsellä on w169:ssä motoxia, hyvin pelaa.
    Ei se litku koneita tuhoa vaan se longlife vaihtoväli...
    Väittävät mobilin öljyjä peseviksi, tiedä sitten.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Mitä öljyä laittaisitte e46 m43b19tu moottoriin? Nostajat ilmeisesti tuossa naputtelee näin kylmillä keleillä ensimmäiset 5km kunnes kunnolla lämpenee.
    Ajettu vasta 150tkm ja huollettu aina merkkikorjaamolla missä lienee laitettu joku 5w30 tai vastaava longlife litku.. Koitan forte pesua myös samalla kun on ajeltu aivan pinta kaasulla viimeiset 10 vuotta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MayheM View Post
    Olisko öljysuosituksia reilut 250 tkm mentyyn käyttikseen, joka siis tuo sigun E61 530xd (M57) softattuna? Lastun kanssa menty tuolla vasta 2-3 vuotta ja kilsoja ei lastun kanssa ole tullut kuin ehkä 30 tkm ja vuoteen tuleekin vain se max 20 tkm. Tarkoitus ajella samoilla liemillä kesät/talvet ja tosiaan aikuiden insinöörin käyttöautona tämä. Tähän asti lorotellut tuonne tuota Castrol EDGE 5W-30 M:ää, mutta tuli mieleen että olisko ohjelmoinnin ja kilsojen takia syytä vaihtaa jo jankimpaan tavaraan kusesta?
    Kuten edellä todettu, niin ei tuossa öljyssä ole mitään vikaa, vaihtovälit pitää vaan järkevinä. Vaihtaisin 10-15tkm kohdalla ne öljyt.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by MayheM View Post
    Olisko öljysuosituksia reilut 250 tkm mentyyn käyttikseen, joka siis tuo sigun E61 530xd (M57) softattuna? Lastun kanssa menty tuolla vasta 2-3 vuotta ja kilsoja ei lastun kanssa ole tullut kuin ehkä 30 tkm ja vuoteen tuleekin vain se max 20 tkm. Tarkoitus ajella samoilla liemillä kesät/talvet ja tosiaan aikuiden insinöörin käyttöautona tämä. Tähän asti lorotellut tuonne tuota Castrol EDGE 5W-30 M:ää, mutta tuli mieleen että olisko ohjelmoinnin ja kilsojen takia syytä vaihtaa jo jankimpaan tavaraan kusesta?
    Tuossa öljyssä tuskin on mitään vikaa. Kunhan bmw LL-04 hyväksyntä ja etenkin vaihtoväli on lyhyt niin vehkeet kestää.

    Leave a comment:


  • MayheM
    replied
    Olisko öljysuosituksia reilut 250 tkm mentyyn käyttikseen, joka siis tuo sigun E61 530xd (M57) softattuna? Lastun kanssa menty tuolla vasta 2-3 vuotta ja kilsoja ei lastun kanssa ole tullut kuin ehkä 30 tkm ja vuoteen tuleekin vain se max 20 tkm. Tarkoitus ajella samoilla liemillä kesät/talvet ja tosiaan aikuiden insinöörin käyttöautona tämä. Tähän asti lorotellut tuonne tuota Castrol EDGE 5W-30 M:ää, mutta tuli mieleen että olisko ohjelmoinnin ja kilsojen takia syytä vaihtaa jo jankimpaan tavaraan kusesta?

    Leave a comment:


  • sepi79
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mobil 1 RF 5W50. Ajaisin samalla talvellakin, jos on ajossa.
    Käyttishän tää on, eli on ajossa vuoden- tai vuorokaudenajasta riippumatta. Taidanpa seuraavana testailla ton mobilin :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by sepi79 View Post
    Onko reippaasti ajettuun (270tkm) M30 koneeseen joku öljy, joka on syystä tahi toisesta todettu erikoisen hyväksi tai hyödylliseksi kyseiselle koneelle? Onko syytä ajella eri öljyillä kesällä ja talvella?
    Mobil 1 RF 5W50. Ajaisin samalla talvellakin, jos on ajossa.

    Leave a comment:


  • sepi79
    replied
    Onko reippaasti ajettuun (270tkm) M30 koneeseen joku öljy, joka on syystä tahi toisesta todettu erikoisen hyväksi tai hyödylliseksi kyseiselle koneelle? Onko syytä ajella eri öljyillä kesällä ja talvella?

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Ite oon käyttänyt joitakin koneita jopa 0W20 öljyillä, vaikkakin useimmiten suosinut 5W30 lähinnä paremman/laajemman saatavuuden/valikoiman vuoksi.
    Kuumina kesäpäivinäkin, ja suht pitkiä täyskaasuvetoja rajottimelle/rajottimen tuntumaan useamman kerran peräjälkeen.. öljylämmöt n. 100...110C.

    Ja tommonen 0W20 öljy on jo oikeesti aika lirua, kun on n. 100C.

    Että kyllä se 5W30 toimii myös ihan jees katukäytössä, varsinkin kun kuuluu muistaakseni N54 suosituksiin.
    Toki periaatteessa parempi olisi 0W30, mut tarjonta vähän heikompaa.
    Mistä löytyy bemarin luokitukset (LL-01/LL-04).. vaikka juu, sekin on vähän niin ja näin "tarviiko" mutta varman päälle pelatessa parempi, että löytyy.

    Leave a comment:

Working...
X