17 FE+ -öljyt on 0W-20 tai 5W-20 (ja ACEA C5).
19 FE näyttää olevan 0W-30 ja speksi ei hirveän kaukana LL-04:stä, koska näyttää löytyvän öljyjä, joissa molemmat hyväksynnät.
E
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by IKa View PostTännekin tiedoksi... Maahantuoja väisti kokonaan keskustelun teknisistä asioista, enkä viitsinyt jatkaa sitä enää Bavaria Espoon kanssakaan (heidän kanta tuli jo aiemmin selväksi). Joten tilasin Turner Motorsportsilta ohjekirjan mukaista BMW TwinPower Turbo 0W-20 Longlife 17 FE+ öljyä 7 litraa. Aiemmin hankkimani LL04 menee siis pojan M54:een.
Eikös tämäki käy tuon comman lisäksi B48/b58 moottoreihin? Tässä bemarin Long life-19Fe luokitus, vai eroaako miten tuosta 17Fe+?
Leave a comment:
-
-
Rouvan autossa on käytetty Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 öljyjä. Löytyy LL04-luokitus ja purkin koko 5 litraa on just soppeli kahden litran dieseliin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kraftwerk View PostMobilin 5W-30 ESP LL-öljyyn on ilmestynyt hiljattaen BMW:n LL04-luokitus. Jos haluaa säästää, niin tuo on hiukan edullisempaa Motonetissä mitä Castrollin Edge tai Shellin Helix oikeilla luokituksilla.
Leave a comment:
-
-
Mobilin 5W-30 ESP LL-öljyyn on ilmestynyt hiljattaen BMW:n LL04-luokitus. Jos haluaa säästää, niin tuo on hiukan edullisempaa Motonetissä mitä Castrollin Edge tai Shellin Helix oikeilla luokituksilla.
Leave a comment:
-
-
5w30 käytän kuten aiemminkin.. purkissa lukee mitä lukee.. vanhemmalle koneelle käytän nyt 10tkm vaihtoväliä. Ei syö öljyä, eikä vuoda ulospäin, eli kaikki hyvin.
Leave a comment:
-
-
Laitoin Valvolinen 5W40 N62
niin alkoi savuttelemaan !!?? Vaihdoin 500km jälkeen takaisi aikaisin käyttämääni Mobil 0W40 ja savutus loppui!!??
Leave a comment:
-
-
Siis lyhyt kertaus, eurooppalaiseen autoon käypästä öljyä pystyi ostamaan vain USA:sta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IKa View Post...Jos eivät suosittele tuon jo ostetun öljyn käyttöä B58:ssa, niin laitetaan se sitten pojan M54:een...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbobliz View PostOnko öljyllä oikeasti vaikutusta modernin suoraruiskukoneen nakutusherkkyyteen (LSPI-ilmiö) ? Siis sikäli, kun kone on kunnossa...
Last edited by JaniLap; 11-03-2023, 22:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Messier View PostLL 14 JA 17 on fuel economy oljyjä jotain ihme testejä varten. Että on saatu joku kulutus testaus hyväksi. Eikai niitä kukaan käytä missään kun ovat kalliitakin.
LL 04 0w-30 on hyvä kun käy käytännössä kaikkiin nyky bemareihin.
Leave a comment:
-
-
Itse myös käyttänyt jo 3v tuota Mobil ESP 0W20 öljyä tuohon omaan kansankulkineeseen. Merkkari vaihtanut nämä aina mukisematta, Tokmannista 10€/l.
Leave a comment:
-
-
Aiemmin pitkään käyttämääni Mobil 1 ESP 5W30 öljyä laitan luultavasti tuohon B47 koneeseenkin. Sopii myös toisen auton TDI koneeseen, luokitukset kun löytyy molempiin, sekä MB ym.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostAiemmin BMW LL-04 -luokituksen omanneiden öljyjen koostumus ja ominaisuudet ovat ennallaan, ellei tuotteissa ole mainittu muutoksista. Tuotekehityksen ja markkinoinnin näkökulmasta valmistajat pyrkivät enemminkin tuoda uusia tuotteita myyntiin kuin muuttaa jo olemassa olevien koostumusta.
BMW LL-04 -luokituksen osalta on tarpeen oikaista se yleinen väärinkäsitys, että luokituksen poistumisen syynä monista öljytuotteista olisi ollut raha. Todellisuudessa vuonna 2004 julkaistu BMW LL-04 -luokitus uudistui vuoden 2018 joulukuussa, ja tämä tarkoitti aiempaa tiukempia vaatimuksia LL-04 -luokituksen omaavan moottoriöljyn ominaisuuksille (esim. LSPI). Tämä tarkoitti että suuri osa aiemmin LL-04 -luokituksen omaavista öljyistä ei enää täyttäneet päivittyneitä vaatimuksia. Mikäli luokitus säilyi näissä tuotteissa, niiden tuli täyttää uudet vaatimukset laboratoriomäärityksiä myöten. Osa öljyistä on saattanut olla sellaisenaan tiukentuneet vaatimukset täyttäviä, osassa luokitus poistui, osassa koostumista ja ominaisuuksia on muutettu tai tuotu markkinoille kokonaan uusia tuotteita, jotka on speksattu suoraan uusiin vaatimuksiin (esim. Castrol Edge M). Yhtenä taustatekijänä vaatimusten muutokseen on ollut myös tiettyjen moottorityyppien jakoketjuongelmat, joita on pyritty välttämään öljyn koostumusta uudistamalla.
ymmärrän, että jokin vanha 500t ajettu lousku päästää venttiilivarsien ja öljyrenkaiden läpi (ja tietenkin VW TDI uutenakin) öljyä siinämäärin palotapahtumaan, että laadullakin voi olla väliä. Vai tuleeko tuo vaikutus jostain huohotuskoneistosta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostCommaa saa helpolla lähes joka mätänetin hyllystä ja oikeat merkinnätkin löytyy niin ei tarvii jännittää niiden takia: https://www.motonet.fi/fi/tuote/5902...l-moottorioljy
Leave a comment:
-
Leave a comment: