Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Tuo tribodyn taitaa olla rankalla kädellä lisäaineistettua öljyä, se selittäis hinnan ja sen että koneen käyntiääni vaimenee

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by MirkoM2 View Post

    shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta
    Näin mä olen ymmärtänyt, että parasta pitäisi olla. Ainakin jostain luin driftin käytössä joltain vaihdelaatikkon pienet ongelmat kadonneet kun alkanut käyttää tota

    Leave a comment:


  • MirkoM2
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?
    shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Halvin mahdollinen täyssynteettinen oikealla luokituksella tai paremmalla, tai likelle tehtaan speksiä. Kylmäkäynnistyksestä oon valmis tinkimään jos ei oo talvikampe ja tulee käytettyä esilämmitystä kuitenkin.
    Öljyjen vaihto noin 8 tonnin välein. Vuosilla tosin ei niin väliä, riippuu miltä öljy näyttää.

    Varmaan 10 tai nuukaillen 12:kin menisi, mutta kun nää vaihtaa itse niin ei tarvi niin työn osuudessa säästellä.

    M57 venakoppa avoinna, viimeset pari-kolme öljynvaihtoa mulla, yli 400tkm ajettu laite. Tosta vois päätellä että tuolla käytöllä ei ainakaan tule moottorinpuhdistusaineita tarvimaan ja on ehkäpä puhdistava vaikutus

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?

    Leave a comment:


  • MirkoM2
    replied
    TriboDyn TRI-EX2 5W-40 autona f87 M2. Ainakin moottoriääni hiljeni huomattavasti.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
    Kyllähän tuota saa ja hyvään hintaan. Tuolta juuri tilasin 2 x 10l: https://www.hammer.fi/auto-ja-tyokon...10l/p/0017983/

    Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
    Juurikin tuohon mobil1 ESP 5W-30 vaihtoehtoon päädyin. Vaihtui diesel kiaan sekä N54:een kyseinen öljy. Hyvin on mennyt nyt muutaman vaihtovälin molemmat.
    Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Tuohon videoon liittyen niin voisko olla niin että pelkän välyksen perusteella ei pitäis öljyä valita vaan välyksen ja kaulan halkaisijan suhteessa. Eli paksulla kaulalla pitää olla isompi välys kun pienellä jos käytetään samaa öljyn viskositeettia. Tässä lienee ainakin osa totuus minkä takia tuota videon taulukkoa ei voine kaikkiin moottoreihin suoraa soveltaa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ainakin tossa mun vanhemmassa korkeapuristeisessa kiulussa 1 bar kuumana tyhjäkäynnillä on jo ihan liian vähän, 2,5 bar on ohjearvo.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Baari tyhjäkäynnillä on vanha nyrkkisääntö ja se nyt on se lämpö mihin ajat sen. Eli jos lämmöt nousee 110 niin silti olis suotavaa löytyä sen barin verran. Sitä en tiedä miten nämä vanhat neuvot pätee tämän päivän moottoreihin.
    Last edited by racing02; 19-11-2023, 21:52.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuumana tyhjäkäynnillä 1 bar sanoo kaveri videolla.
    Tyhjäkäynnillähän näillä ajetaan ja onko se kuuma kone 90 astetta vai 110?

    No, hyvä kun tulee keskustelua ja mulla on S62 5W-50 jos jotakin kiinnostaa ja öljylämmöt pysyy alle 100 ja paineista ei oo hajuakaan

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Oman kokemukseni mukaan pre-2000 koneisiin ympärivuotiseen katukäyttöön 5w40 on paras kompromissi, ei mene liiruksi helteilläkään eikä toisaalta ole kovilla pakkasilla samanlaista liisteriä kuin 10w40.
    Jotain tälläisiä ajatuksia mulla on ollut myös..Ihan mielenkiinnosta kokeilla millaisia öljyn lämpöjä ja paineita on kun saa mittarit. Jotenkin nää asiat kiinnostaa valtavasti

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Tuossa jutusa ei taidettu puhua millä öljynpaineilla näitä viskositeetteja suositellaan. Voi olla että vanhoissa valurautaisissa veekaseissa paineet kuumana kovempia kuin nykyisissä aluuminilohkoisissa euroikoneissa?
    Kuumana tyhjäkäynnillä 1 bar sanoo kaveri videolla.

    Leave a comment:

Working...
X