Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lassiv
    replied
    Olisikohan järkevää käyttää N52 käytössä (auto pelkässä kesäkäytössä). 5w-40 öljyjä tavallisen 5w-30 sijaan tuo käsittääkseni pysyisi vähän parempana voiteluominaisuuksiltaan kuumana. Vai onko parempi vaan valita vaikka tuo yllä mainittu Mobil 5w-30 ll-04 ja antaa mennä sillä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by teeaa View Post
    No nythän se tuli "tarjoukseen"


    Peräti 0,80e alennusta. Sori, oli pakko
    Itse tilasin Tokmannin verkkokaupasta ja uutiskirjeen samalla niin sai 10e alennusta kun tilasi yli 50 eurolla.
    Säästö se on pienikin säästö !

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ja tietenkin KAIKKI on aina Tokmannissa halvempaa kuin Motonetissa:



    Kannattaa odotella vielä Tokmannin aika-ajoin tulevia tarjouksia, saa vielä halvemmalla !
    No nythän se tuli "tarjoukseen"


    Peräti 0,80e alennusta. Sori, oli pakko
    Itse tilasin Tokmannin verkkokaupasta ja uutiskirjeen samalla niin sai 10e alennusta kun tilasi yli 50 eurolla.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Seuraavaksi kokeiluun Autodocin halpispäästä Pemco 350, kun piti tilausta täydentää jollain, että tulee ilman lähetyskuluja.. Liettuassa sekoittelevat ja tuossahan on luokituksia niin LL04, Volkkarin longlifet yms. Hintaa oli melko kohtuullinen 23e/5l sen päivän alennuksilla. Eiköhän M57 tuollakin käy.

    E

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Eilen käytin autoa Herttoniemen bavarialla öljynvaihdossa ja laittoivat 5w30 öljyt sisään normaalin 0w30 sijaan. Kuulemma tekevät näin enemmän ajettuihin(200tkm nyt mittarissa). Mobiilin tuotetta oli. Näköjään mobiilin esp 5w30 purkin kylkeen ilmaantunut ll04 luokitus viime näkemän.

    Motonerissä 5l kannu halvalla. Joskaan tuo ll04 luokitus mainitaan vaan 4l kannun tiedoissa nettisivuilla. Itse 5l purkissa tuo luokitus löytyy.



    Edit: näemmä asiasta tuolla ylhäällä jo mainittiin.

    Ja tietenkin KAIKKI on aina Tokmannissa halvempaa kuin Motonetissa:



    Kannattaa odotella vielä Tokmannin aika-ajoin tulevia tarjouksia, saa vielä halvemmalla !

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Eilen käytin autoa Herttoniemen bavarialla öljynvaihdossa ja laittoivat 5w30 öljyt sisään normaalin 0w30 sijaan. Kuulemma tekevät näin enemmän ajettuihin(200tkm nyt mittarissa). Mobiilin tuotetta oli. Näköjään mobiilin esp 5w30 purkin kylkeen ilmaantunut ll04 luokitus viime näkemän.

    Motonerissä 5l kannu halvalla. Joskaan tuo ll04 luokitus mainitaan vaan 4l kannun tiedoissa nettisivuilla. Itse 5l purkissa tuo luokitus löytyy.



    Edit: näemmä asiasta tuolla ylhäällä jo mainittiin.
    Last edited by VilleP; 25-05-2023, 19:39.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    17 FE+ -öljyt on 0W-20 tai 5W-20 (ja ACEA C5).

    19 FE näyttää olevan 0W-30 ja speksi ei hirveän kaukana LL-04:stä, koska näyttää löytyvän öljyjä, joissa molemmat hyväksynnät.

    E
    Last edited by ErkkiE; 14-04-2023, 15:43.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Tännekin tiedoksi... Maahantuoja väisti kokonaan keskustelun teknisistä asioista, enkä viitsinyt jatkaa sitä enää Bavaria Espoon kanssakaan (heidän kanta tuli jo aiemmin selväksi). Joten tilasin Turner Motorsportsilta ohjekirjan mukaista BMW TwinPower Turbo 0W-20 Longlife 17 FE+ öljyä 7 litraa. Aiemmin hankkimani LL04 menee siis pojan M54:een.

    Eikös tämäki käy tuon comman lisäksi B48/b58 moottoreihin? Tässä bemarin Long life-19Fe luokitus, vai eroaako miten tuosta 17Fe+?

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Rouvan autossa on käytetty Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 öljyjä. Löytyy LL04-luokitus ja purkin koko 5 litraa on just soppeli kahden litran dieseliin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Mobilin 5W-30 ESP LL-öljyyn on ilmestynyt hiljattaen BMW:n LL04-luokitus. Jos haluaa säästää, niin tuo on hiukan edullisempaa Motonetissä mitä Castrollin Edge tai Shellin Helix oikeilla luokituksilla.
    Okei. Käytin tuota aikanaan paljonkin, kunnes luokitus hävisi. Tosin N43 tuntuu kuluttavan sitä enemmän kuin esim. nykyinen Diamond 5W40 ko. koneessa. Myös F11:ssa vaihtunut Diamond Dieseliin - ei kulutusta.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Mobilin 5W-30 ESP LL-öljyyn on ilmestynyt hiljattaen BMW:n LL04-luokitus. Jos haluaa säästää, niin tuo on hiukan edullisempaa Motonetissä mitä Castrollin Edge tai Shellin Helix oikeilla luokituksilla.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    5w30 käytän kuten aiemminkin.. purkissa lukee mitä lukee.. vanhemmalle koneelle käytän nyt 10tkm vaihtoväliä. Ei syö öljyä, eikä vuoda ulospäin, eli kaikki hyvin.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Laitoin Valvolinen 5W40 N62

    niin alkoi savuttelemaan !!?? Vaihdoin 500km jälkeen takaisi aikaisin käyttämääni Mobil 0W40 ja savutus loppui!!??

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Siis lyhyt kertaus, eurooppalaiseen autoon käypästä öljyä pystyi ostamaan vain USA:sta?

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    ...Jos eivät suosittele tuon jo ostetun öljyn käyttöä B58:ssa, niin laitetaan se sitten pojan M54:een...
    Tännekin tiedoksi... Maahantuoja väisti kokonaan keskustelun teknisistä asioista, enkä viitsinyt jatkaa sitä enää Bavaria Espoon kanssakaan (heidän kanta tuli jo aiemmin selväksi). Joten tilasin Turner Motorsportsilta ohjekirjan mukaista BMW TwinPower Turbo 0W-20 Longlife 17 FE+ öljyä 7 litraa. Aiemmin hankkimani LL04 menee siis pojan M54:een.

    Leave a comment:

Working...
X