Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViljoNieminen
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 58
    • Jyväskylä

    Mikähän vois olla käypänen summa millä siitä raaskii luopua?

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2225
      • Vantaa

      Jos sillä ei mitään käyttöä enää ole, niin sillä mitä romu ukko maksaa.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Originally posted by ViljoNieminen View Post
        Mikähän vois olla käypänen summa millä siitä raaskii luopua?
        DPF/Katti yhdistelmästä taitaa saada kymppejä, ei satasia.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5270
          • Pirkkala

          Vuosi takaperin vein yhden dpf sisäkalut muovipussissa, niin kyllä vaan Retecolla 100€ antoi
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 930
            • Kouvola/Myllykoski

            Opeteltu lisää teston käyttöä ja saatu logia ulos, onko tuossa mitään muuta pielessä kuin 10hpa extraa näyttävä vastapaineanturi? Polttelee siis luokkaa 150-200 km välein, korjausarvoista ei logia ole mutta sieltä osastolta ei mitään hypännyt silmille, ei "roklattele" vedossa, eikä kuulosta muutenkaan karkealta. Kaikki suuttimet uusimalla tietysti olisi suutinvika poissuljettu mutta mutta. :think

            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5270
              • Pirkkala

              Tolla 0,01bar virheellä ei ole mitään merkitystä.

              Minusta myöskään tuolla lokilla, minkä olet ottanut, ei ole vianhaussa mitään virkaa.

              Jos epäilet suutinvikaa, laita ihan ekana suutintenpuhdistusaine tankkiin, vaikka forte tai joku muu olevinaan hyvä aine ja seuraa paraneeko yhtään

              Et maininnut paljonko pöntöllä on ajettu, jos alkaa olemaan päälle 300tkm. alkaa jo polttoväli tihenemään pönttöön kertyneen tuhkan takia.
              Last edited by Urpo_rotta; 29-05-2023, 20:21.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 930
                • Kouvola/Myllykoski

                300tkm lähestyy, sekä putkenpäät ihan noessa ja haju on kuin vanhassa miljoonan ajetussa mannemersussa. Pönttö kuitenkin ihan korkkaamattoman näköinen. (rautakankihoitoa annettu?) Uusi pönttökin olisi odottamassa motivaatiota, mutta ei viitsisi sitä laittaa tuonne pilaantumaan.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5270
                  • Pirkkala

                  Minä olen pitänyt nyrkkisääntönä, että jos putket noessa, pytty on rikki tai poistettu
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Shatter
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 926
                    • Oulu

                    Luulisi olevan aika selvä keissi jos haiseekin vanhalle lättähatulle, uus pönttö paikalleen ja sen rekisteröinti. Vaikka koskematon pönttö on tukossa ei se hajuja päästä läpi.
                    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                    E91 330dA xDrive M-Sport '09
                    VW Golf mk4 1.6 '03
                    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                    MB W108 250S '67 x2

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 930
                      • Kouvola/Myllykoski

                      Mutta mistä se ottaa sen polttotarpeen, kun ei nuo vastapaineet niin isoilta vaikuta. Ja mitään vastapainevikakoodeja ei ole.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2225
                        • Vantaa

                        Onko auto vakio vai softattu? Kuten juosten tehdyllä softalla menee dpf tukkoon helposti.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 930
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Vakio on 100% varmasti.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • ErkkiE
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 610
                            • Espoon haja-asutus

                            Putkenpäät voi nokeentua myös huonon suuttimen takia, vaikka olisi DPF kiinni.

                            Ja suutin voi olla huonona, vaikkei sitä kuulisi käynnissä eikä näkisi sillä korjausarvotestillä.

                            Itsellä oli juuri tuo tilanne M57T2:ssa (nokesi, lyhyt polttoväli, kuitenkin varmasti ehjä ja pesty DPF kiinni). Sama pönttö mutta muiden vikojen poisto: polttoväli 500+ km ja ei-nokeentuvat putken päät.

                            E

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5270
                              • Pirkkala

                              Ehjästä dpf:stä ei mahdu nokipartikkeli läpi.

                              Korjatkoon joku jos olen väärässä.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • ErkkiE
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 610
                                • Espoon haja-asutus

                                Niin sitä luulisi, mutta kyllä vaan tulee putkenpäät mustiksi. Tämä siis kokeiltu pestyllä vakiopöntöllä ja täysin uudella Bosalin tarvikepöntöllä. Kun muut viat poissa, niin eipä mustu enää. (Täysin vakioauto vakiosoftalla.)

                                Eikä sitä niin paljoa tule, että päästömittauksessa muuta tulisi kuin nollaa, mutta silti putkenpäät mustuu. Ilmeisesti viallisen suuttimen aiheuttama ylenmääräinen nokeaminen ja yhtä mittaa tapahtuvat poltot sitten riittää siihen, että jotain sieltä pääsee ehjän tai uudenkin suodattimen läpi.

                                Ja eihän hiukkassuodattimen erotusaste ole 100 % vaan jotain hiukan vähemmän. Todetaan vielä, että nämä vanhemmat E6X:t on Euro4-autoja ja Euro4:n vaatimukset hiukkaspäästöille eivät ole kovinkaan kovat (sallittu on vielä puolet Euro3:sta). Vasta Euro5 pudotti hiukkasten massan (PM) siitä viidesosaan ja Euro5b toi mukanaan myös läpitulevien hiukkasten määrän (PN).

                                E
                                Last edited by ErkkiE; 31-05-2023, 12:46.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎