Announcement

Collapse
No announcement yet.

NBT (Next Big Thing)-retrofit kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

Originally posted by ChristianH View Post
    Kyllähän täältä niitä osaavia löytyy kun joku vaan viitsii jakaa viisautta. Mitä oon asiaa nyt tutkinu niin käsittääkseni soittimen, näytön ja touch controllerin vaihto on aika suoraviivainen, plug and play johtosarjojakin näyttäisi olevan tarjolla. Eli onko niin yksinkertainen et rensselit vaan vaihtoon ja PnP johtosarjalla kii. Ilmeisesti jos haluaa käyttää alkuperäistä haineväantennia niin johtojen vetäminen lie mielenkiintoinen homma ellei sit tyydy vaan yleismallin antenniin jonnekki kojelautaan kiinnitettynä. Tämän jälkeen auton vehicle orderin koodaus ja navin yms. ominaisuuksien aktivointi joko fyysisellä emulaattorilla tai fsc koodilla.

Meneekö kuinka metsään?
    Itse tein juuri noin. Ulkolaisilta foorumeilta löytyy tietoa.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

Comment

• ChristianH
      Bimmer Rookie
      • Oct 2016
      • 53
      • Hyvinkää

Originally posted by Rockwell View Post
      Kiitos varmistuksesta. Näyttäisi nyt muutaman päivän aiheesta sivuja plaranneena et melko suoraviivainen homma

Comment

• VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2282
        • Vantaa

Kyseessä e61 johon tehty NBT retrofit. Ja ongelmana on outo äänenvoimakkuuden käyttäytyminen. Aika ajoin voimakkuuden säätö menee jumiin, säätö kojelaudasta tai ratista ei toimi. Välillä taas voimakkuus elää aivan omaa elämäänsä, eli voimakkuus hyppii ylöspäin itsestään, usein vetää ihan täysille(paskat lentää housuun).

Silloin kun säätö menee kokonana jumiin, niin sen saa toimimaan kun nuppia kääntelee ees taas hetken aikaa. NBT itsessään toimii tuolloin kyllä, mitä nyt radio valikot käyttäytyy omituisesti. Esim mute toimii, mutta jotenkin jähmeästi.

Myös aamulla kun auton käynnistää näytössä hyppii ylälaidassa nappien muistiin laitettut toiminnot, ihan kuin joku hipeltäisi nappeja.

Tuohon on viahdettu faceliftin nappulapaneeli. Joten mikä tuossa vetää tilttiin. NBT, NBT-emulaattori vai tuo näppäinpaneeli?
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

Comment

• ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

eristä se etupaneeli esm. sähköteipillä

Comment

• VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2282
            • Vantaa

Piirilevyn päälle teipit?
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

Comment

• VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2282
              • Vantaa

Tuntui tepsivän. Kolme päivää ilman koneiden kapinaa.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

Comment

• kobluna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2018
                • 136
                • Espoo

Originally posted by Rockwell View Post
                Originally posted by ChristianH View Post
                Kiitos varmistuksesta. Näyttäisi nyt muutaman päivän aiheesta sivuja plaranneena et melko suoraviivainen homma
                Te kun olette ilmeisesti onnistuneesti päivittäneet NBT:hen, niin onko ollut mitään ongelmia päivityksen jälkeen? Itse olen suunnitellut vaihtavani HU_ENTRYNAVista (jossa ei nimestä huolimatta ole navia) NBT EVO ID6:een ja vaihtaa samalla perusmittariston laajennettuun. Pitäisi olla plug and play, mutta pitäisi olla ohjelmointityökalu, jolla nollata VIN koodi moduulien flashmuistilta ja mittariston tapauksessa myös kilometrit pitää nollata.

Onko tietoa kuka osaisi tehdä kyseisen operaation? Itse asennuksen osaan tehdä itsekin, mutta noita flash työkaluja ei ole. Mistä noita FSC koodeja saa, kun marmorihan niitä ei tunnetusti halua myydä? Vastaus kaikkeen retrofittiin on aina "ei pysty".

Lisäksi onko kukaan retrofitannut ConnectedDrive palveluja jostain toisesta autosta? Näillä siis saisi liikennetilanteet, yms toimimaan. Nykyisellään minulla niitä ei toki ole. Ulkolaisilta foorumeilta löytyi jotain juttua, että jos NBT ja modeemi on samasta autosta, niin ne saisi ehkä toimimaan retrofittinä. Mutta silloin pitäisi käyttää sen luovuttaja-auton VINiä connected drive portaalissa, mikä aiheuttaa ongelmia tai sitten ei?

Comment

• lakmus
                  Newbiemmer
                  • Apr 2017
                  • 7
                  • Helsinki

Langaton CarPlay Aliexpressistä

Itse tilasin CarPlayn Kiinan ihmeen Aliexpressistä ja asensin Bimmertechin videon ohjeiden mukaisesti (2013 F30).

Kyseessä ilmeisesti täysin sama kampe kuin Bimmertechin MMI Prime -boksi, mutta vähän eri softaversiolla.

Hintaa tuli yhteensä 230 EUR, postitus kesti 7 arkipäivää tsekeistä, asennukseen meni reilu puoli tuntia, kun olin katsonut videon etukäteen. Suora plug and play.

Puolen tunnin pikaisen testauksen perusteella kaikki toimii nätisti (orkkis mikki, rattinapit ja idrive nappulat) eli toistaiseksi vahva suositus!

Comment

• baku
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 347
                    • Kausala

Jaahas, eipä tässä topicissa viime aikoina paljon kuhinaa ole ollut. Pari kyssäriä olisi viisaammille. Retrofittasin NBT:n E92:een tuossa reilu vuosi sitten. Sinänsä helppo mekaanisesti, kun ei ennestään ollut navia ja comboxia. Kojelauta piti toki vaihtaa, mutta ei tuo mikään ihmejuttu ole tuokaan. Väyläadapteriksi tuli Puolan poikien laite, sellaisesta ei ole kukaan vielä täällä maininnutkaan.

Esyssillä ja NCSexpertillä touhusin oman aikani ja tuohan lähti aika kivuttomasti toimimaan. Ainoa vaikeus oli saada aftermarket peruutuskameraa toimimaan, mutta adapterin myyjä lähetti riittävän monta softapäivitystä ja sekin lähti henkiin. Eli reilu vuosi mentiin niin, että kaikki ominaisuudet toimi niinkuin pitääkin.

Nyt täytyi autoon vaihtaa uudet renkaat, niin sieltähän pukkasi herjan rengaspaineista. Sille löytyy kyllä NBT:stä valikko, mutta itse initialisointi on harmaana, vaikka auto on paikallaan. Voisiko tuolla olla pelkästään vikana se, että koodattuna olisi paine- anturit, eikä tätä abs- kehistä toimivaa mallia? Ja tarkistamaanhan ei tietenkään pääse kun Esysin toukka vanheni pari kuukautta sitten...

Tuota varoitusta ei tunnu saavan kuitattua mitään muutakaan kautta. ISTA:lla olen yrittänyt, mutta ei apua. Myöskin mittaristossa oleva kuittaus puuttuu. Tuota mittariston kuittausta tutkiessani havaitsin vielä, että ei toimi sitä kautta huoltojen nollauskaan: keltaisen kolmion saan näkyville, mutta sen jälkeen heittää pihalle. Mitäs kautta tätä pitäisi lähteä purkamaan?
                    F20 116d
                    E63 645
                    E28 528
                    F30 320d x-drive
                    F31 335d x-drive

ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

KTM 1290 Super Adventure
                    K1200S
                    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

Comment

• HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

Originally posted by baku View Post
                      Jaahas, eipä tässä topicissa viime aikoina paljon kuhinaa ole ollut. Pari kyssäriä olisi viisaammille. Retrofittasin NBT:n E92:een tuossa reilu vuosi sitten. Sinänsä helppo mekaanisesti, kun ei ennestään ollut navia ja comboxia. Kojelauta piti toki vaihtaa, mutta ei tuo mikään ihmejuttu ole tuokaan. Väyläadapteriksi tuli Puolan poikien laite, sellaisesta ei ole kukaan vielä täällä maininnutkaan.

Esyssillä ja NCSexpertillä touhusin oman aikani ja tuohan lähti aika kivuttomasti toimimaan. Ainoa vaikeus oli saada aftermarket peruutuskameraa toimimaan, mutta adapterin myyjä lähetti riittävän monta softapäivitystä ja sekin lähti henkiin. Eli reilu vuosi mentiin niin, että kaikki ominaisuudet toimi niinkuin pitääkin.

Nyt täytyi autoon vaihtaa uudet renkaat, niin sieltähän pukkasi herjan rengaspaineista. Sille löytyy kyllä NBT:stä valikko, mutta itse initialisointi on harmaana, vaikka auto on paikallaan. Voisiko tuolla olla pelkästään vikana se, että koodattuna olisi paine- anturit, eikä tätä abs- kehistä toimivaa mallia? Ja tarkistamaanhan ei tietenkään pääse kun Esysin toukka vanheni pari kuukautta sitten...

Tuota varoitusta ei tunnu saavan kuitattua mitään muutakaan kautta. ISTA:lla olen yrittänyt, mutta ei apua. Myöskin mittaristossa oleva kuittaus puuttuu. Tuota mittariston kuittausta tutkiessani havaitsin vielä, että ei toimi sitä kautta huoltojen nollauskaan: keltaisen kolmion saan näkyville, mutta sen jälkeen heittää pihalle. Mitäs kautta tätä pitäisi lähteä purkamaan?
                      Se väyläadapteri saa juuri aikaan tämän, ettei sitä rengaspaine valvontaa / huoltoa voi nollata normaalisti.
                      e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• Mosh
                        Newbiemmer
                        • Aug 2020
                        • 5
                        • Vantaa

Originally posted by lakmus View Post
                        Itse tilasin CarPlayn Kiinan ihmeen Aliexpressistä ja asensin Bimmertechin videon ohjeiden mukaisesti (2013 F30).

Kyseessä ilmeisesti täysin sama kampe kuin Bimmertechin MMI Prime -boksi, mutta vähän eri softaversiolla.

Hintaa tuli yhteensä 230 EUR, postitus kesti 7 arkipäivää tsekeistä, asennukseen meni reilu puoli tuntia, kun olin katsonut videon etukäteen. Suora plug and play.

Puolen tunnin pikaisen testauksen perusteella kaikki toimii nätisti (orkkis mikki, rattinapit ja idrive nappulat) eli toistaiseksi vahva suositus!

Vaatiiko tämä comboxia tai pikkunavia? Itellä 2013 F30 ilman navia ja pikkunäytöllä, ei ole bluetooth streamaus mahdollisuutta. Menisikö pelkästään tällä?

Vaikuttaakohan nämä asennukset muuten huolenpitosopimukseen?
                        Last edited by Mosh; 05-08-2020, 22:37.

Comment

• lakmus
                          Newbiemmer
                          • Apr 2017
                          • 7
                          • Helsinki

Mulla sama, eli ei ollut bt-streamausta ja navia, toimi tuo suoraan. Huolenpitosopimuksesta en osaa sanoa, varmaan sopimuskohtaista.

Comment

• Mosh
                            Newbiemmer
                            • Aug 2020
                            • 5
                            • Vantaa

Mulla sama, eli ei ollut bt-streamausta ja navia, toimi tuo suoraan. Huolenpitosopimuksesta en osaa sanoa, varmaan sopimuskohtaista.

Kuulostaa hyvältä. Toimiiko ton myötä siis bluetoothin kautta audiostreamaus älypuhelimesta ja android auto? Mitä mieltä olet ollut toimivuudesta nyt, kun laite on hetken ollut jo käytössä? Aika lähellä olen että vedän tuon kohdalla liipaisimesta...

Comment

• Tomppakisu
                              Newbiemmer
                              • Aug 2020
                              • 20
                              • Suomi

Hyvän näköinen kieltämättä. Toimiiko auton normaali radio mitenkään tuon kanssa vai joutuuko käyttämään vain spotifytä sitten jos on tuo päällä?

Comment

• Mosh
                                Newbiemmer
                                • Aug 2020
                                • 5
                                • Vantaa

Originally posted by Tomppakisu View Post
                                Hyvän näköinen kieltämättä. Toimiiko auton normaali radio mitenkään tuon kanssa vai joutuuko käyttämään vain spotifytä sitten jos on tuo päällä?
                                Mulle saapui toi laite eilen, asentelen viikonloppuna ja pyrin raportoimaan miten toimii!

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎