Meillä on kuitenkin sama virittäjä, joten ei välttämättä johdu siitä
Tuossa eNBT-adapterissa on 3 eri parametria sille mistä tiedot haetaan ja mulla on valittuna "straight from DME". Siellä on myös valinta "user defined", mutta en oo keksinyt että miten tohon vois itse vaikuttaa.
Pitänee laittaa viestiä BR:lle että miten nuo eri asetukset on tarkoitettu toimimaan :think
Tähän updatea eli tehonäyttö toimii nyt niinkuin pitää, vaihdoin toisen asetuksen adapterista käyttöön (minkä, en muista ).
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
+1
Tämän ku tietäs ku seuraavan kerran oon nurkilla!
Säätö tehdään idriven rullalla eli siihen ei varsinaisesti mitään läppäriä yms tarvita. Ohjeet löytyy tuolta: www.bimmerretrofit.com/updates. Eli i-click-valikkoa JP varmaankin on säätänyt, Jusulla taitaa olla jo noin että näyttää jotain 500hp tehoa
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Säätö tehdään idriven rullalla eli siihen ei varsinaisesti mitään läppäriä yms tarvita. Ohjeet löytyy tuolta: www.bimmerretrofit.com/updates. Eli i-click-valikkoa JP varmaankin on säätänyt, Jusulla taitaa olla jo noin että näyttää jotain 500hp tehoa
Juu, iclick:n kautta tuo asetus löytyy.
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
No niin siirryin Audien jälkeen BMW linjalle ja 07 mallinen X5 tallissa. Olisi tarkoitus päivittää tuo viihdelaitteisto kuitenkin uudempaan, kyselin jo tuolta Romanian puolesta mitä maksaisi NBT vehkeet ja hinta oli aika suolainen. Olisiko suosituksia ostopaikoista ja kumpikohan kannataisi laittaa? Mulla autossa nyt ccc navi prof, hud ja hifi, pdc, bluetooth, ei kameraa.
No niin siirryin Audien jälkeen BMW linjalle ja 07 mallinen X5 tallissa. Olisi tarkoitus päivittää tuo viihdelaitteisto kuitenkin uudempaan, kyselin jo tuolta Romanian puolesta mitä maksaisi NBT vehkeet ja hinta oli aika suolainen. Olisiko suosituksia ostopaikoista ja kumpikohan kannataisi laittaa? Mulla autossa nyt ccc navi prof, hud ja hifi, pdc, bluetooth, ei kameraa.
Kuinkahan suolainen. Siihen parin tonnin pintaan ne kaikkineen asennettuna irtoaa...
Cic combox yhdistelmään menee aikalailla saman verran mutta se ei vaadi sitä retrofit adapteria joten viis satasen saa vähentää hinnasta sillä.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
No niin siirryin Audien jälkeen BMW linjalle ja 07 mallinen X5 tallissa. Olisi tarkoitus päivittää tuo viihdelaitteisto kuitenkin uudempaan, kyselin jo tuolta Romanian puolesta mitä maksaisi NBT vehkeet ja hinta oli aika suolainen. Olisiko suosituksia ostopaikoista ja kumpikohan kannataisi laittaa? Mulla autossa nyt ccc navi prof, hud ja hifi, pdc, bluetooth, ei kameraa.
Onko suomessa kukaan retrofitannut nbt:tä e39? Valmis johtosarja-adapterikin olis markkinoilla :think
Ei tiettävästi ole vielä. Moni on tuumaillu asentaa, mutta kaikilla jääny suunittelu asteelle. Kyl niitä tosiaan maailmalla jonku verran on tehty ja ibus adapteri hommaan on ollu jo hyvän aikaa tarjolla.
Kallis hinta projektille häivyttää hätäsimmät. Fyysinen toteuttaminen loput. Ite oisin muuten omaan Äxään sen ehkä jo laittanu, mutta fyysisesti ihan perse homma ku radio kojetaulussa. E39:ssä paljon nätimpi ku soitin jne kontissa ja näyttö ns kiinteä eikä flippi kuten omassa.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Ei tiettävästi ole vielä. Moni on tuumaillu asentaa, mutta kaikilla jääny suunittelu asteelle. Kyl niitä tosiaan maailmalla jonku verran on tehty ja ibus adapteri hommaan on ollu jo hyvän aikaa tarjolla.
Kallis hinta projektille häivyttää hätäsimmät. Fyysinen toteuttaminen loput. Ite oisin muuten omaan Äxään sen ehkä jo laittanu, mutta fyysisesti ihan perse homma ku radio kojetaulussa. E39:ssä paljon nätimpi ku soitin jne kontissa ja näyttö ns kiinteä eikä flippi kuten omassa.
Mitä itekkin laskeskelin niin kyllähän tuohon saisi sijoittaa aikalailla, muuten ei kyllä homma pelottais. Pidemmän aikaan mielessä ollut onnistuuko tuo ollenkaan.
Ehkä pitäs olla parempi aihio mihin tehdä kun 300tkm ajettu diesel mut tiiä sitä sitten..
Ainoa mikä mietityttää niin mittariston ajotietokonetta kun käyttää ton 16:9 kautta pelkästään niin mahtaisko toimia samoin nbt:n kautta.
Itse hieman suunnitellut E92:seen päivitystä, mitäs porukka on mieltä? Mennäkkö Cic:hen vai suoraan nbt:hen?
Plussia ja miinuksia molemmista.. Toisaalta cic puoltaisi asiaa jos meinaa ns. Faceliftausta tehdä..
Mitä tarkoitat tuolla viimeisellä lauseella?
Asiaan: NBT:ssä on omat mutkansa mutta lopputulos on näyttävämpi varsinkin jos investoi touch-ohjaimeen. Käyttöliittymä on nopeampi, isompi kovalevy yms.
Mutta asennuksen kannalta suurin vaikutin on se mitä varusteita autosta löytyy tehtaan jäljiltä. Mitä vähemmän autossa on ns. multimediavarusteita, sitä helpompi NBT on asentaa koska kaikki piuhat lähtee suoraan NBT:n perästä eikä kontista.
Jos autossa on jo comboxia yms. kontissa, pitää muistaa että NBT:n tapauksessa kaikki piuhat pitää vetää uusiksi USB:lle, AUX:lle, mikrofonille yms. Tässä tapauksessa CIC on huomattavasti vähätöisempi.
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment