Alkaen psdzdata v54.2:sta bmw on poistanut cafd-tiedostoista kaikki parametrien nimet, tilalla on pelkkiä pisteitä. Varustelistakoodaus onnistuu niinku ennenki, fdl-koodaus ei. Vaati jonkin verran tietoa ja taitoa koodata uusinta softaversiota, ei se kuitenkaan mahdotonta ole.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Alkaen psdzdata v54.2:sta bmw on poistanut cafd-tiedostoista kaikki parametrien nimet, tilalla on pelkkiä pisteitä. Varustelistakoodaus onnistuu niinku ennenki, fdl-koodaus ei. Vaati jonkin verran tietoa ja taitoa koodata uusinta softaversiota, ei se kuitenkaan mahdotonta ole.
Ei kuitenkaan varsinaisesti vaikuta NBT:n retrofittaamiseen E-sarjassa, kuhan huolehtii siitä ettei softaversio ole yli v54.1.
Onnistuukos tuo downgreidaaminen muuten kuinka helposti vanhempaan versioon?
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Nyt on tullut Bimmer Retrofitille myyntin MOST-väylällä varustettu adapteri. Ei kuitenkaan tue vielä HUDin naviohjeita, ennen kesää pitäis näillä näkymin tulla tämäkin ominaisuus.
Kuulin että joku CIC-asentaja kertoo että NBT:tä ei kannata asentaa kun aiheuttaa paljon ongelmia, tämä ei tietystikkään pidä paikkaansa. Taitaa vain puuttua taito tai viitseliäisyys asentaa näitä.
JP-76: Downgreidaus onnistuu kyllä e-sysillä samalla tavalla kuin upgreidaus, suurin ongelma on löytää vanhempi psdzdata full.
Kuulin että joku CIC-asentaja kertoo että NBT:tä ei kannata asentaa kun aiheuttaa paljon ongelmia, tämä ei tietystikkään pidä paikkaansa. Taitaa vain puuttua taito tai viitseliäisyys asentaa näitä.
JP-76: Downgreidaus onnistuu kyllä e-sysillä samalla tavalla kuin upgreidaus, suurin ongelma on löytää vanhempi psdzdata full.
Eihän tuo helppoa tietenkään ole, varsinkaan pioneereille jotka tekevät ne ensimmäiset asennukset ja löytävät samalla bugit mutta helpommaksi tuo käy koko ajan.
Ihan samaa on varmaan jauhettu aikoinaan CIC:n osalta :think
Onkos sulla noita vanhempia psdzdata-tiedostoja? Mun pitäis saada tuo high beam assistant toimimaan NBT:n kautta, suomen kielellä ei oo niin väliä
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
On mulla jotain vanhoja. Onko BR kertonu että mikä versio pitäis vähintään olla? Ja onko hajua että millä versiolla se assarin deaktivointi vielä toimii?
Ei tuo NBT:n asennus 100% ongelmaton ole, mutta mitään isoja ongelmia en tiedä tuon HUDin lisäksi. Kaukovaloassistentin deaktivointi ei toimi uusimmalla softaversiolla, tähän yritetään nyt saada ratkaisu. JP-76:n autossa ei ilmeisesti vielä toimi home lights, toisaalta Jusun saman ikäisessä autossa se toimii (onko siinä uudempi valomoduuli?).
On mulla jotain vanhoja. Onko BR kertonu että mikä versio pitäis vähintään olla? Ja onko hajua että millä versiolla se assarin deaktivointi vielä toimii?
Ei tuo NBT:n asennus 100% ongelmaton ole, mutta mitään isoja ongelmia en tiedä tuon HUDin lisäksi. Kaukovaloassistentin deaktivointi ei toimi uusimmalla softaversiolla, tähän yritetään nyt saada ratkaisu. JP-76:n autossa ei ilmeisesti vielä toimi home lights, toisaalta Jusun saman ikäisessä autossa se toimii (onko siinä uudempi valomoduuli?).
Täytyy vielä palailla noihin em. asioihin kun/jos saan ikinä tuota uutta adapteria tullista läpi...
On mulla jotain vanhoja. Onko BR kertonu että mikä versio pitäis vähintään olla? Ja onko hajua että millä versiolla se assarin deaktivointi vielä toimii?
Sain tiedon että 52.1 olisi täysin toimiva versio, ainakin HBA-n osalta.
Tuota vois kokeilla päivittää...
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Sain tänään viriteltyä NBT:n taas tulille uudella adapterilla. Jartsa02 vinkki tuohon kieliongelmaan toimi mullakin joten ilmeisesti tuo on nyt ratkaistu.
Mitenkäs muilla pysyy tuo teho/vääntönäyttö asetuksissaan? Mulla menee aina "nollille" kun auto uinahtaa eikä tuo teholukeman yläraja nouse yli 320hp, vääntö nousee kyllä 640Nm. Joku asetus väärin?
Tehoa on kyllä todistetusti enemmän kuin mitä tuo näyttö antaa ymmärtää
Toinen ongelma liittyy nopeuden mukaan säätyvään volumeen: säätö ei tunnu toimivan Logic7-vahvistimella, hifivahvistimella kyllä toimi
P.s. Mukava kuunnella autossa pitkästä aikaa muutakin kuin omaa ääntään
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Mää vähän epäilen että nuo mittareiden asteikot tulee suoraan moottorinohjaimelta, eli riippuu ehkä moottorin virittäjästä että mitä ne näyttää. Jusulla näyttää kuitenkin maksimissaan yli 600 hv. Joskus aikoinaan yritin etsiä CIC:stä parametria tuolle asteikolle ja silloin en sitä löytänyt, M550D kuitenkin käyttää siinä isompia lukemia kuin 530d. Täytyy melkein varmistukseksi kuitenkin koodata meidän auton NBT ja mittaristo vaikka 335d:n varustelistalla ja katsoa että muuttuuko asteikko.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Mää vähän epäilen että nuo mittareiden asteikot tulee suoraan moottorinohjaimelta, eli riippuu ehkä moottorin virittäjästä että mitä ne näyttää. Jusulla näyttää kuitenkin maksimissaan yli 600 hv. Joskus aikoinaan yritin etsiä CIC:stä parametria tuolle asteikolle ja silloin en sitä löytänyt, M550D kuitenkin käyttää siinä isompia lukemia kuin 530d. Täytyy melkein varmistukseksi kuitenkin koodata meidän auton NBT ja mittaristo vaikka 335d:n varustelistalla ja katsoa että muuttuuko asteikko.
Meillä on kuitenkin sama virittäjä, joten ei välttämättä johdu siitä
Tuossa eNBT-adapterissa on 3 eri parametria sille mistä tiedot haetaan ja mulla on valittuna "straight from DME". Siellä on myös valinta "user defined", mutta en oo keksinyt että miten tohon vois itse vaikuttaa.
Pitänee laittaa viestiä BR:lle että miten nuo eri asetukset on tarkoitettu toimimaan :think
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Niin, ei vättämättä. Minäkin sanoin epäileväni, en varmaksi. Joo niinhän se oli että siinä adapterissa oli säätö. Jusulla on se säätö mikä siinä on vakion, en muista mikä.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment