Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 uudet kajarit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reivanen
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 222
    • Sipoo

Tuli sit hommattua tämmöset GroundZeron http://www.audioimport.fi/?tuotteet&...teksti=GZHC13X 5,25" setit kun satuin sopivasti bongaamaan täältä foorumilta myynnistä semmoiset.

Toivottavasti ovat kovan hintansa arvoiset :think
    Nykyään:
    Ex:
    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

Comment

• GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5546
      • Kankaanpää

Mua kanssa kiinnostaa minkäs kokoset kaijarit ovipahveihin mahtuvat / minkäkokoset kaiuttimet siellä ovat?

Siellä on nyt BMW:n oma keskiääni sekä diskantti.. Hifejä meen laittamaan ens viikonloppuna, niin hommaan ovipahveihin uudet kaiuttimet, kun joudutaan sinnekkin vetämään piuhat. Tästä topicista sain sen verran selville että ne vakiot eivät olisi kovin hyvät? Vahvistin kuitenkin tulee konttiin, ja 6*9:t upotan hyllyn ja sen takakontin pellin väliin siististi.

EDIT: Autona E36 325i coupe vuosimallia 94.
      Last edited by GARFFi; 01-03-2009, 12:25.
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

Comment

• GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5546
        • Kankaanpää

UPPUPUUP, ku ei vastauksia oo vielä tullut.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

Comment

• ojmichael
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 116
          • Tampere

Originally posted by GARFFi View Post
          Mua kanssa kiinnostaa minkäs kokoset kaijarit ovipahveihin mahtuvat / minkäkokoset kaiuttimet siellä ovat?

Siellä on nyt BMW:n oma keskiääni sekä diskantti.. Hifejä meen laittamaan ens viikonloppuna, niin hommaan ovipahveihin uudet kaiuttimet, kun joudutaan sinnekkin vetämään piuhat. Tästä topicista sain sen verran selville että ne vakiot eivät olisi kovin hyvät? Vahvistin kuitenkin tulee konttiin, ja 6*9:t upotan hyllyn ja sen takakontin pellin väliin siististi.

EDIT: Autona E36 325i coupe vuosimallia 94.
          No diskantit nyt ovat aikalailla sitä peruskokoa mitä yleensä ovat ~2"? Ja tuon keskiäänen nyt saa mitettua itsekin Kovin syvää kaiutinta tuonne ei saa laitettua koska ikkunannostomekanismi ja pellit tulevat vastaan. Lisäksi tuohon ovipahviin ei muutenkaan mitään hirveän jyhkeetä kaiutinta voi ripustaa johtuen ovipahvin heppoisuudesta. Onkohan tuo vakio keskiäänen aukko 3.5"-4" kieppeillä. Itsellä vain tuo karvalakki-audiosetti autossa niin en tarkemmin tiedä. Toivottavasti jotain apua tästä olisi

Comment

• GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5546
            • Kankaanpää

Originally posted by ojmichael View Post
            No diskantit nyt ovat aikalailla sitä peruskokoa mitä yleensä ovat ~2"? Ja tuon keskiäänen nyt saa mitettua itsekin Kovin syvää kaiutinta tuonne ei saa laitettua koska ikkunannostomekanismi ja pellit tulevat vastaan. Lisäksi tuohon ovipahviin ei muutenkaan mitään hirveän jyhkeetä kaiutinta voi ripustaa johtuen ovipahvin heppoisuudesta. Onkohan tuo vakio keskiäänen aukko 3.5"-4" kieppeillä. Itsellä vain tuo karvalakki-audiosetti autossa niin en tarkemmin tiedä. Toivottavasti jotain apua tästä olisi
            Joo, kiitos. Ainakin suuntaa-antavaa. Joo, itellä oli 5,25" ovipahveissa ent. autossa, mutta ne oli siellä perseenkohdilla ovipahvissa, siellä nurkassa. Tätä juuri mietin, että millasen sinne saisi, että vois ehkä periaatteessa ostaa jo ennakkoon, ettei sitten vasta ku on purkanut, jos sattuu oleen jo tosi myöhä.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

Comment

• QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2542
              • Pirkkala

Oletteko laittaneet oviin jotain lisä vaimennukseksi?
              Pitäisi repiä taas pahvit irti ja samallahan ne sinne menisi,jos niistä jotain apua olisi?
              sigpic

Comment

• QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2542
                • Pirkkala

Onko kukaan laittanut oviin kyseistä mattoa?

...muita vaihtoehtoja?
                sigpic

Comment

• McSuti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 47
                  • Oulu

Noniin laitetaas tähän ketjuun taas lisää tyhmiä kysymyksiä. Ite juuri tuon bemun hankin enkä ole siihen kerinnyt tutustua tässä muutamassa päivässä kovinkaan paljoa.

Elikkäs joku äpärä on repinyt ovista nuo vakiokajarit ovipahveista irti ja nakannut siihen jotkut 4'' tuning spiritin 10e kajarit, tietenkin puoliksi ulkona. Jotka on vain äkkiä laitettu paikalle eikä orkkista ritilää ole enää. Tässä nyt vasta lueskelin tätä ja hokasin että sielähän on jalkatilassakin jotkut ämyrit ja tulee tyhmä kysymys koska kukaan ei voi tähän varmaa vastausta sanoa mutta arvauksia otetaan vastaa. Eli miten noi on kytketty? Jos normaalisti ovissa on kajarit, jaloissa kajarit ja takana kajarit, niin pitäisikö mankalle tulla 12 johtoa kajareista? Itellä tuli vain 8 enkä nyt sitten olekkaan enää varma että soiko jokanen ämyri.

Vielä en ole vahvaria hankkinut, mutta jos nyt tuolta tallista löytyy jotkut vanhat ja vähän laadukkaamat kuin nuo vakiot + tuning spiritit, niin voinko mä kytkeä ne takakajarit normaalisti ja heittää sitten ne jalkojen ja ovien kajarit samaan liittimeen? Eli molemmat muodostaisivat "yhden" kajarin.

Mä oon tässä hifihommassa niin lasten kengissä että saa neuvoa kuin apinaa. Pitäskö mun nyt laittaa sitten sinne eteen joku vitun erkkasarja missä tulis suotimesta diskanttina normaali 4'' kajari oveen ja jalkoihin sitten basso? Jos näin, niin onko vaikea homma vetää ovesta piuhat sinne jalkoihin (jonne mä siis sen suotimen lopulta piilottasin)?

Kun mulla olisi tarkotus laittaa eteen laadukkaat kajarit pelkästään mankalta ja sitten taakse tulisi kajarit vahvarin kautta. Ihan siitä syystä että en osaa /jaksa vetää piuhoja takakonttiin vaffarille ja sitten taas sieltä eteen kajareille.

Nyt jotain selvyyttä mulle tähän hommaan yksinkertasilla vastauksilla. Oon pihalla ku pipo.

ps. jos jollain olis oulun seudulla myynnissä huokeella hinnalla vakiopaikoille meneviä kaiuttimia niin kerro ihmeessä
                  E36 320iA sedan 8/92

Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
                  Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
                  Ex. Honda Accord Coupe cb7

Comment

• Zuuzo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 441
                    • Etelä-Savo, Pieksämäki

Originally posted by QUASIMODO View Post
                    Onko kukaan laittanut oviin kyseistä mattoa?

...muita vaihtoehtoja?
                    Omaan E36 coupeen lätkäisin etuoviin melkein 2 pakettia per ovi ja vaimeni riittävän hyvin.
                    takakonttiin meni melkein 6 pakettia ja ei rämise ollenkaan.

Comment

• Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

Originally posted by McSuti View Post
                      Noniin laitetaas tähän ketjuun taas lisää tyhmiä kysymyksiä. Ite juuri tuon bemun hankin enkä ole siihen kerinnyt tutustua tässä muutamassa päivässä kovinkaan paljoa.

Elikkäs joku äpärä on repinyt ovista nuo vakiokajarit ovipahveista irti ja nakannut siihen jotkut 4'' tuning spiritin 10e kajarit, tietenkin puoliksi ulkona. Jotka on vain äkkiä laitettu paikalle eikä orkkista ritilää ole enää. Tässä nyt vasta lueskelin tätä ja hokasin että sielähän on jalkatilassakin jotkut ämyrit ja tulee tyhmä kysymys koska kukaan ei voi tähän varmaa vastausta sanoa mutta arvauksia otetaan vastaa. Eli miten noi on kytketty? Jos normaalisti ovissa on kajarit, jaloissa kajarit ja takana kajarit, niin pitäisikö mankalle tulla 12 johtoa kajareista? Itellä tuli vain 8 enkä nyt sitten olekkaan enää varma että soiko jokanen ämyri.

Vielä en ole vahvaria hankkinut, mutta jos nyt tuolta tallista löytyy jotkut vanhat ja vähän laadukkaamat kuin nuo vakiot + tuning spiritit, niin voinko mä kytkeä ne takakajarit normaalisti ja heittää sitten ne jalkojen ja ovien kajarit samaan liittimeen? Eli molemmat muodostaisivat "yhden" kajarin.

Mä oon tässä hifihommassa niin lasten kengissä että saa neuvoa kuin apinaa. Pitäskö mun nyt laittaa sitten sinne eteen joku vitun erkkasarja missä tulis suotimesta diskanttina normaali 4'' kajari oveen ja jalkoihin sitten basso? Jos näin, niin onko vaikea homma vetää ovesta piuhat sinne jalkoihin (jonne mä siis sen suotimen lopulta piilottasin)?

Kun mulla olisi tarkotus laittaa eteen laadukkaat kajarit pelkästään mankalta ja sitten taakse tulisi kajarit vahvarin kautta. Ihan siitä syystä että en osaa /jaksa vetää piuhoja takakonttiin vaffarille ja sitten taas sieltä eteen kajareille.

Nyt jotain selvyyttä mulle tähän hommaan yksinkertasilla vastauksilla. Oon pihalla ku pipo.

ps. jos jollain olis oulun seudulla myynnissä huokeella hinnalla vakiopaikoille meneviä kaiuttimia niin kerro ihmeessä
                      8-johtoa sinne pitäisikin tulla..

Sieltä etujalkatilan mideiltä jatkuu muistaakseni kaiutinpiuha sinne oven diskanttiin eli ovat ikäänkuin samaa kaiutinta= "erillissarja". Tässä paketissa ei kumminkaan ole erillistä jakosuodinta, vaan oven diskantissa on RC-yhdistelmä, joka suodattaa matalat taajuudet pois.

Itse kun asensin e36:een erkkasarjan eteen niin laitoin midin sinne jalkatilaan orkkispaikalle ja diskantin sijoitin A-pilarin juureen kiinni. Tällä säästyin vetämästä piuhaa oveen. (oOrkkisdiskantin piuha on niin olemattoman ohut etten halunnut sitä käyttää.) Toiseksi erillissarjan diskantti olisi ollut liian suuritöinen asentaa oveen hienosti rikkomatta mitään alkuperäistä.

Jos/kun kumminkin joudut vetämään RCA-johdon+herätteen takaluukkuun vahvistimelle, niin samalla purkamisellahan vetäisit takaa sinne eteen sen kaiutinpiuhan sinne etupään erkkasarjalle??

Kumminkin jos etupään haluaa saada soimaan jotenkuten hyvin, suosittelen laadukasta erillissarjaa vahvistimen kautta syötettynä. Takakajarit taas ovat niinsanotusti extraa, eivät siis läheskään niin tärkeät kuin eteen kunnolla asennettu laatu erillissarja vahvistimen syöttämänä. IMO
                      Last edited by Wiking; 19-11-2009, 00:27. Reason: typoja
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• McSuti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 47
                        • Oulu

Originally posted by Wiking View Post
                        8-johtoa sinne pitäisikin tulla..

Sieltä etujalkatilan mideiltä jatkuu muistaakseni kaiutinpiuha sinne oven diskanttiin eli ovat ikäänkuin samaa kaiutinta= "erillissarja". Tässä paketissa ei kumminkaan ole erillistä jakosuodinta, vaan oven diskantissa on RC-yhdistelmä, joka suodattaa matalat taajuudet pois.

Itse kun asensin e36:een erkkasarjan eteen niin laitoin midin sinne jalkatilaan orkkispaikalle ja diskantin sijoitin A-pilarin juureen kiinni. Tällä säästyin vetämästä piuhaa oveen. (oOrkkisdiskantin piuha on niin olemattoman ohut etten halunnut sitä käyttää.) Toiseksi erillissarjan diskantti olisi ollut liian suuritöinen asentaa oveen hienosti rikkomatta mitään alkuperäistä.

Jos/kun kumminkin joudut vetämään RCA-johdon+herätteen takaluukkuun vahvistimelle, niin samalla purkamisellahan vetäisit takaa sinne eteen sen kaiutinpiuhan sinne etupään erkkasarjalle??

Kumminkin jos etupään haluaa saada soimaan jotenkuten hyvin, suosittelen laadukasta erillissarjaa vahvistimen kautta syötettynä. Takakajarit taas ovat niinsanotusti extraa, eivät siis läheskään niin tärkeät kuin eteen kunnolla asennettu laatu erillissarja vahvistimen syöttämänä. IMO
                        No kun takakontissa näkyyn RCA (herätettä ei ole näkynyt), mutta en ole sen toista päätä vielä kerinnyt etsiä, ei ainakaan mankan takana näykynyt. No mutta jos mä päätän jostain syystä käyttää niistä ovikajareita, niin voinko mä laittaa sen midin jalkoihin ja sitten suotimen kautta vetää piuhan oveen normaalille pikkuselle koksille? Eli voiko sitä normaalia 2tie amyriä käyttää siinä diskantin tilalla?
                        E36 320iA sedan 8/92

Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI

Comment

• Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

No kun takakontissa näkyyn RCA (herätettä ei ole näkynyt), mutta en ole sen toista päätä vielä kerinnyt etsiä, ei ainakaan mankan takana näykynyt. No mutta jos mä päätän jostain syystä käyttää niistä ovikajareita, niin voinko mä laittaa sen midin jalkoihin ja sitten suotimen kautta vetää piuhan oveen normaalille pikkuselle koksille? Eli voiko sitä normaalia 2tie amyriä käyttää siinä diskantin tilalla?
                          Mitä normaalia 2-tie kaiutinta? Ja miksi?

Ei kai koaksiaalikajaria kannata jakosuotimen kautta syöttää, kun niissä on sellainen jo sisäänrakennettuna?
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• McSuti
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 47
                            • Oulu

No kun mulla olisi yhet laadukkaat pikku jvc:t tossa ylimääräsenä. No voinko mä sitten tehdä niin että mä paan normaalisti sen midin jalkoihin, diskantin a-pilariin ja sitten laittasin vielä ne jvc:t oviin ja kytkisin jvc:n piuhan ja erkkasarjan piuhan mankassa olevaan samaan liittimeen? Hoksaako kukaan mitä mä horisen
                            E36 320iA sedan 8/92

Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI

Comment

• Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

No kun mulla olisi yhet laadukkaat pikku jvc:t tossa ylimääräsenä. No voinko mä sitten tehdä niin että mä paan normaalisti sen midin jalkoihin, diskantin a-pilariin ja sitten laittasin vielä ne jvc:t oviin ja kytkisin jvc:n piuhan ja erkkasarjan piuhan mankassa olevaan samaan liittimeen? Hoksaako kukaan mitä mä horisen
                              Voithan sä ne noin sijoittaa, jos siltä tuntuu..
                              Mutta ÄLÄ kytke kaksia eri kaiuttimia samaan kanavaan!!

Koska soittimen vahvistin todennäköisesti ei kestä pienempää impedanssia kuin 4ohmia ja kaiuttimet tapaa olla 4 ohmia kappale. Eli jos kytket kaksi kaiutinta samaan kanavaan rinnan, tulee impedanssiksi 2ohmia ja soittimen vahvistin palaa.
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen

Comment

• McSuti
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 47
                                • Oulu

Originally posted by Wiking View Post
                                Voithan sä ne noin sijoittaa, jos siltä tuntuu..
                                Mutta ÄLÄ kytke kaksia eri kaiuttimia samaan kanavaan!!

Koska soittimen vahvistin todennäköisesti ei kestä pienempää impedanssia kuin 4ohmia ja kaiuttimet tapaa olla 4 ohmia kappale. Eli jos kytket kaksi kaiutinta samaan kanavaan rinnan, tulee impedanssiksi 2ohmia ja soittimen vahvistin palaa.
                                No eli mä en saa kytkettyä noita kaikkia 12piuhaa ennen kuin oon hankkinu vahvarin? vai saako soittimeen kytkettyä erkkasarjan + kahdet kaiutinparit?
                                E36 320iA sedan 8/92

Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎