Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toddpacker
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 59
    • Valkeakoski

    #166
    Levisi N57 koneen värinänvaimennin eli dampperi eli kampiakselin hihanpyörä ajosta.

    Oli hyllyssä Aeromotorsilta tilattu Corteco (294 €) kun piti ennakoivasti vaihtaa

    No laitoin paikalleen ja aikamoinen tärinä oli koneessa sen jälkeen tyhjäkäynnillä. Laitoin ensin tukikumien piikkiin. Tukikumit on kyllä alkuperäiset ja tukikumin kumi on "merkannut" koneen kiinnikkeeseen, eli on ne loppu. Mutta toisaalta vanhalla dampperilla ei tärinää ollut ja kone ei esim käynnistäessä tai paikallaan kierroksia annettaessa heilu yhtään.

    Vitutti tärinä sen verran että laitoin bemariosilta tilaukseen "alkuperäisen" dampperin (484 €). Oli pieni yllätys kun osa oli täysin sama, samoilla merkinnöilä ja samassa paketissa. Ainoa ero oli, että pultit puuttui "alkuperäisestä" pakkauksesta.

    No laitoin kuitenkin paikalleen.. ja kas kummaa: tärinä hävisi.

    Eli joko Aero myy jotain feikkiosaa tai oli maanantaikappale.

    Anakin tämä saksalainen tubettaja väittää kohdanneensa väärennettyjä huonolaatuisia.
    Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	28
Size:	88.8 KB
ID:	5540115
    BMW HSR toimilaitteen korjaussarja myynnissä: Lujaparts

    F01 730d 2008

    Ex: E60 530d 2007​

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10194
      • KVLA

      #167
      Originally posted by Wespa View Post
      Joo ATEt on kyllä mennyt aina ongelmitta paikoilleen
      Nämä sitten seuraavaksi kokeiluun.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14673
        • Oulu

        #168
        Originally posted by toddpacker View Post
        Levisi N57 koneen värinänvaimennin eli dampperi eli kampiakselin hihanpyörä ajosta.

        Oli hyllyssä Aeromotorsilta tilattu Corteco (294 €) kun piti ennakoivasti vaihtaa
        Itse laitoin M57:kaan continentalin ja n47 swag, joka oli myös täysin samannäköinen, kuin alkuperäinen. Ei ole ollut ongelmia.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2893
          • Tampere

          #169
          Originally posted by toddpacker View Post
          Levisi N57 koneen värinänvaimennin eli dampperi eli kampiakselin hihanpyörä ajosta.

          Oli hyllyssä Aeromotorsilta tilattu Corteco (294 €) kun piti ennakoivasti vaihtaa

          Eli joko Aero myy jotain feikkiosaa tai oli maanantaikappale.

          Corteco on N57-koneiden värinänvaimentimien alkuperäisvalmistaja. Reklamoitko toimittajaa tuotevirheestä?
          Last edited by JaniLap; Yesterday, 15:40.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8289
            • Järvikylä (Nakkila)

            #170
            Originally posted by toddpacker View Post
            Levisi N57 koneen värinänvaimennin eli dampperi eli kampiakselin hihanpyörä ajosta.

            Oli hyllyssä Aeromotorsilta tilattu Corteco (294 €) kun piti ennakoivasti vaihtaa

            No laitoin paikalleen ja aikamoinen tärinä oli koneessa sen jälkeen tyhjäkäynnillä. Laitoin ensin tukikumien piikkiin. Tukikumit on kyllä alkuperäiset ja tukikumin kumi on "merkannut" koneen kiinnikkeeseen, eli on ne loppu. Mutta toisaalta vanhalla dampperilla ei tärinää ollut ja kone ei esim käynnistäessä tai paikallaan kierroksia annettaessa heilu yhtään.

            Vitutti tärinä sen verran että laitoin bemariosilta tilaukseen "alkuperäisen" dampperin (484 €). Oli pieni yllätys kun osa oli täysin sama, samoilla merkinnöilä ja samassa paketissa. Ainoa ero oli, että pultit puuttui "alkuperäisestä" pakkauksesta.

            No laitoin kuitenkin paikalleen.. ja kas kummaa: tärinä hävisi.

            Eli joko Aero myy jotain feikkiosaa tai oli maanantaikappale.

            Anakin tämä saksalainen tubettaja väittää kohdanneensa väärennettyjä huonolaatuisia.
            Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	28
Size:	88.8 KB
ID:	5540115
            Mulle tuli joskus aerolta N57 dampperi joka ei ollut edes koneistettu suoraan vaan vipatti silminnähden ja tärinä sen mukainen. En kyllä enää muista minkä merkkinen se oli. Rahat tuli takaisin 3kk odottelun jälkeen.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1833
              • Pk-seutu

              #171
              Lemförderin raidetangonpää väljä jo 25tkm jälkeen, onko suosituksia mitä laittaa tilalle että kestäis edes tuplat edelliseen verrattuna?
              E39 523i Turbo

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14673
                • Oulu

                #172
                Omat kokemukset alkaa olla, että tarvike nivelet menee sen n. 30-60tkm merkistä riippumatta...
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 4530
                  • Finnland

                  #173
                  Originally posted by naikou View Post
                  Lemförderin raidetangonpää väljä jo 25tkm jälkeen, onko suosituksia mitä laittaa tilalle että kestäis edes tuplat edelliseen verrattuna?
                  Ostin Moogin ja asennuksen jälkeen ajelin 400km, sitten tähän nykyiseen remppaan tarkistelin sen muutama vuosi sitten ja lähetin takuuseen, kun ei ollut enää nihkeä, läps vaan keskelle....
                  Nykyaikaa, kehitys kehittyy.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • IiroU
                    BTCF Member
                    • Oct 2021
                    • 546
                    • Turku

                    #174
                    Ootteko rasvaillut nuita palloniveliä? Onko joku huomannut sillä olevan vaikutusta?

                    Mä oon nyt muutamaan laittanut, liekkö ihan huhujuttuja vai parantaisiko kestoa…
                    E65 745d Individual -07
                    Ex:
                    E39 530dA Touring M-Sport -02
                    E39 528i Sedan -00
                    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                    Yhteydenotot YV.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14673
                      • Oulu

                      #175
                      Ei oo kyllä tullu koskaan tehtyä sitä, kun tuntuu kovin turhalta sitä rasvaa tunkea sinne suojakumin sisään... Ehkä kai se vois sieltä levittyä niveleenkin, mutta en tiedä.

                      Noissa ihan halvoissa on kyllä kääntöpuolena tuo, että pallonivelien suojakumit näyttää siltä, että viikon päästä ovat murusina.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16694
                        • Asikkala

                        #176
                        Onko kukaan laittanut uuteen niveleen rasvanippaa ?

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6271
                          • Helsinki

                          #177
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Onko kukaan laittanut uuteen niveleen rasvanippaa ?
                          Tätä samaa miettinyt, mutta jotkut sanoo ettei olisi hyvä, kun sopivasti jos työntää rasvaa, niin voi työntää sen nivelen ulos tai sitten niin että painaa sen muovi holkin väljäksi jos nivelessä sellainen...Tossa tuli otettua suojakumi irti noista ix:n etutukivarsien pallonivelistä, joku on laittanut niihin kiitettävästi rasvaa, mikä on kyllä hyvä asia, kun otin vanhoista suojakumit pois, niissä paljon vähemmän rasvaa, tosin nää uudet oli sellainen "limited tilaus toimittajalta"
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1924
                            • Karjaa

                            #178
                            Originally posted by naikou View Post
                            Lemförderin raidetangonpää väljä jo 25tkm jälkeen, onko suosituksia mitä laittaa tilalle että kestäis edes tuplat edelliseen verrattuna?
                            Oliko vielä niitä kunnollisia eli Made in Germany vai tuoreempaa kauko-idän tuotantoa?
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • IiroU
                              BTCF Member
                              • Oct 2021
                              • 546
                              • Turku

                              #179
                              Eipä Lemförderiä juuri enää Saksasta saa. Vanhemmat paketit voi olla, uudemmat Kiinasta tai Malesiasta. Sama TRW kanssa.

                              E65 ehkä autona voi olla sellainen, johon löytää helpommin vanhempaa osaa. Sama kaikkien muiden kanssa, jotka harvemmassa. Ei tyhjene hyllyt samalla vauhtia. Satuin itse löytämään 6kpl Lemförderin taka-apurungon puslaa seiskaan, vaikka niiden valmistus loppunut jo ajat sitten.

                              Töissä on hyvä seurailla, mistä osat tulee… Orkkis öljynsuodattimet pääasiassa Mahlea.
                              E65 745d Individual -07
                              Ex:
                              E39 530dA Touring M-Sport -02
                              E39 528i Sedan -00
                              Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                              Yhteydenotot YV.

                              Comment

                              Working...
                              X