Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Roveri kavi offroad centterillä tutkimuksessa. About 4 tonnin remontit tulee.
    Tämän lisäksi autoon on ilmeisesti laitettu virityslastu/softa, jota vaihdelaatikko ei hallitse, nyhtää vaihtoissa edelleen, vaikka öljyt vaihdettu jne. Olisiko tämä jo pätevä syy kaupanpurulle, ja autohan ei siis vieläkään ole kunnossa.
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1627
      • Dallas

      Originally posted by smpovers View Post
      -98 MB Vito. Onko ajonestoa vai ei?
      Papparaisen varaosa-autosta avaimet hukassa ja ei starttaa virtalukon pohjasta kiertämällä. Virrat kyllä tulee.

      (Jos viesti rikkoo sääntöjä niin poistakaa)
      Lukeeko siinä kilometrinäytössä stArt tai ErrOr
      Sotkamo Connection

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
        Lukeeko siinä kilometrinäytössä stArt tai ErrOr
        Muistaakseni ei lukenut. Pitääpä katsoa uudestaan huomenna..

        E: Edit. Auto olikin vuosimallia 96. Ei ollut ajonestoa. Olikin paljon yksinkertaisempi "vika" kun ei startannut
        Last edited by smpovers; 17-12-2014, 23:59.
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Onkos ketään, joka kasailis tilauksesta lukkoperiä halutulla välyksellä haluttuihin kuoriin? Pitäis saada typ. 188 E30 kuorissa 3,15 tai 2,93 välityksellä. Nimimerkki H4CK:lta joskus ostin mittatilausperän, mut se ei taida enää tehä sen tyyppistä kauppaa.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Skarpa View Post
            Onkos ketään, joka kasailis tilauksesta lukkoperiä halutulla välyksellä haluttuihin kuoriin? Pitäis saada typ. 188 E30 kuorissa 3,15 tai 2,93 välityksellä. Nimimerkki H4CK:lta joskus ostin mittatilausperän, mut se ei taida enää tehä sen tyyppistä kauppaa.
            Särkikoski?

            Miten noin pitkällä välityksellä oleva murikka? Oliko sulla projektin laatikko suoralla vitosella?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              Originally posted by petrolhead View Post
              Särkikoski?

              Miten noin pitkällä välityksellä oleva murikka? Oliko sulla projektin laatikko suoralla vitosella?
              Jep, ZF 5-lovinen. Myykö särkikoski periä, vai tarviiko sille toimittaa kuoret ja välitys? No sehän selviää, kun soittelee.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11077
                • Oulu

                2.93 on oikeen hyvä e30:iin, jos on suora vitonen. En kyllä ainakaan lyhyempää laittais, ellei kyseessä olisi puhtaasti rata-auto tms. räppäilyyn tarkoitettu.

                2.93 välityksen kanssa tulee ongelmaksi vaan se lukkoyksikkö, joka on eri kuin pidemmissä välityksissä. Ei ihan helppo löytää, mutta vinkkinä kannattaa katsella ebyastä typ188 lukkoyksiköitä, kun siellä on myynnissä paljon e30/e28 ETA mallien lukkoperiä/yksiköitä, joissa soppeli välitys.

                Ja plajolla meinaan, että siellä yleensäkkäin sillon tällöin tulee niitä myyntiin. Suomi-saksa-englanti akselilla ei ole yhtään sattunu mun silmään.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  2.93 on oikeen hyvä e30:iin, jos on suora vitonen. En kyllä ainakaan lyhyempää laittais, ellei kyseessä olisi puhtaasti rata-auto tms. räppäilyyn tarkoitettu.

                  2.93 välityksen kanssa tulee ongelmaksi vaan se lukkoyksikkö, joka on eri kuin pidemmissä välityksissä. Ei ihan helppo löytää, mutta vinkkinä kannattaa katsella ebyastä typ188 lukkoyksiköitä, kun siellä on myynnissä paljon e30/e28 ETA mallien lukkoperiä/yksiköitä, joissa soppeli välitys.

                  Ja plajolla meinaan, että siellä yleensäkkäin sillon tällöin tulee niitä myyntiin. Suomi-saksa-englanti akselilla ei ole yhtään sattunu mun silmään.
                  Mut E36 ja E46 peristähän kai käy välitys E30 kuoriin? 2,93 on muistaakseni 328:n vakiovälitys, joten luulis niitä joskus liikkuvan
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11077
                    • Oulu

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Mut E36 ja E46 peristähän kai käy välitys E30 kuoriin? 2,93 on muistaakseni 328:n vakiovälitys, joten luulis niitä joskus liikkuvan
                    Joo välitys käy kyllä ja avoimia löytyy pilvin pimein, mutta lukolliset on aivan kiven alla. e36 328:ia on tehty lähes koko valmistusajan niin että luistonesto on vakiona, jolloin lukkoperää ei ole voinut saada. Eli vain ensimmäisiin 328:eihin on voimut saada lukkoperää lisävarusteena ja siitä syystä niitä on todella vähän liikenteessä. Helpompi siis löytää erillinen lukkoyksikkö jostain muusta mallista.
                    Last edited by Pazi88; 22-12-2014, 21:19.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Just eilen katselin Saksan ebay:stä yhtä TYP-188 lukkoperää 2,65-välityksellä. Vai meneekö jo liian harvaksi
                      Z3M:ssä on vakiona 3,15-välitys, samoin E30 M3 Sport Evossa.

                      EDIT: tässä se 2,65: http://www.ebay.de/itm/BMw-e34-e30-e...item3cee023750
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11077
                        • Oulu

                        Originally posted by T3 View Post
                        Just eilen katselin Saksan ebay:stä yhtä TYP-188 lukkoperää 2,65-välityksellä. Vai meneekö jo liian harvaksi
                        Z3M:ssä on vakiona 3,15-välitys, samoin E30 M3 Sport Evossa.

                        EDIT: tässä se 2,65: http://www.ebay.de/itm/BMw-e34-e30-e...item3cee023750
                        Mulla on tuossa turbossa ko. välitys, eikä se ainakaan siihen ole liian pitkä :think Toimii b28/b30 koneiden reilun väännön kanssa hyvin yhteen. Pistähän skarpa tuosta linkistä perä tulemaan

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          2.93 on oikeen hyvä e30:iin, jos on suora vitonen. En kyllä ainakaan lyhyempää laittais, ellei kyseessä olisi puhtaasti rata-auto tms. räppäilyyn tarkoitettu.
                          Tosiaan tuossa Sport Evossa on 3,15-välitys ja loota suoralla vitosella. Ei se mitenkään ole liian tiheä, pikemminkin päinvastoin. Radalle tuollaisella on oikeastaan turha mennä. Pitäisi olla tyyliin 4,27-4,45, ennenkö alkaa olemaan sopiva Suomen radoille.
                          Jos Skarpa laittaa omaan autoonsa B28:n vaparina, ei tuon 3,15:n pitäisi olla ollenkaan paha. Mutta kun nälkä kasvaa syödessä ja myöhemmin värkki ahdetaan, niin sitten tommonen 2,65 olis jo valmiiksi
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Tuota 2,65 perää justiin kattelin itsekin. Suunnitelmissa on M52B30 kone ja auto on tarkotus rakentaa enempi mukavaan matkan taittamiseen kuin rataräppäilyyn, joten ei välttämättä olis pöljempi perä ja valmiiksi oikeissa kuorissa. Pitänee hieroa kauppoja. Pari 2,93 E36 lukkoperääkin näyttää olevan myynnissä, mutta niissä on tietty kuorienvaihtovaiva.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Sulla on nyt ollu katselun alla välitykset 3,15-2,65. Aika laaja skaala.
                              Mä ratkaisin ton perän arpomisen sillä että mikä on about hyväksyttävä kierrosluku vaikka satasen vauhdissa ja hommasin välityksen sen mukaan. Omalla kohdalla se on 3,46. Varalla on 3,64 ja 3,23 jos ei miellytäkään syystä X.
                              Välityksissä laatikko sen ratkaisee miten hyvin kone pysyy alueella kun vetää. Ei oo ihan niinkään yksioikoista että "tiuhempi murikka-> kiihtyy paremmin".
                              Last edited by petrolhead; 22-12-2014, 22:22.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Pistin tuon 2,65 murikan tilaukseen. Sittenhän sen näkee, tuntuuko välitys passelilta.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎