Pienet autoaiheiset kysymykset III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kattelin yks päivä BBC:n kanavalta Top Gearin jotain uusintoja ja yhdessä jaksossa ajettiin M6:lla joka oli NELIOVINEN... 😳
Auto oli muodoiltaan niinkuin 6satku onkin mutta oli pidempi ja neljällä ovella... kuuntelin ja katsoin tarkkaan, olen varma että se oli M6 !!
Onkohan kyseessä joku erikoismalli jota valmistettu tyyliin pari kpl...?? niinkuin aikoinaan oli E39 M5 Touring.
Leave a comment:
-
Mitä kannattais kehitellä peruutusvaloiks? Kyseessä siis Skoda Superb 2015 ja peruuttaessa ei nää yhtään mitään. Ja autolla peruutellaan varmaan 100 kilsaa vuodessa niin ois ihan hyvä jos näkis jotain
Mitään työvaloa ei tee mieli asentaa puskuriin, eikä perus ledpolttimoiden vaihto alkuperäisten tilalle paljoa auttanut. Kenelläkään mitään vinkkiä? :think
Joku erittäin matala lednauha tai vastaava menis takapuskurin alareunaan mutta ei oo oikeen löytyny mitään fiksua.
Leave a comment:
-
Kattelin jo nuo saksan putkat ja laakkoseltakin sais 29€lla.Originally posted by T3 View PostOlisko tuosta osa #13: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ct=41127189272 ja oik. ylänurkasta kun klikkaa Englannin lippua, saa tekstit lontooksi.
Tarkoitin että miten löydän purkaamoilta tuon osan osan, kun en sopivaa kategoriaa löydä esim. varaosahausta ja puhelimessa tuntu vaikealle parissa paikassa. Purkaamoilta sais parissa päivässä kunhan löytyisi oikea osa ja laakkonen/saksa menee ens viikolle. Viikonlopuksi oisin tarvinnu.
Varmasti purkaamoilla noita on, kun kaikissa e9x sama osa ja autoja satoja purkaamoilla.
Leave a comment:
-
Olisko tuosta osa #13: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ct=41127189272 ja oik. ylänurkasta kun klikkaa Englannin lippua, saa tekstit lontooksi.Originally posted by bemmeri View PostMillä nimellä tai minkä osion alta löydän tuon kuvassa olevan osan varaosahausta tai purkaamoilta? Muutamaan purkaamoon soittanu ja käskevät kattomaan netistä, kuulemma siellä ne myytävät osat on listattu.
https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/41127189272/
Tuossa kuvassa näkyy osanumero 6, eli siinä pakoputken alla oleva levy joka on 8 torxilla kiinni, suunnilleen takapenkkien kohdalla.
Leave a comment:
-
Millä nimellä tai minkä osion alta löydän tuon kuvassa olevan osan varaosahausta tai purkaamoilta? Muutamaan purkaamoon soittanu ja käskevät kattomaan netistä, kuulemma siellä ne myytävät osat on listattu.
https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/41127189272/
Tuossa kuvassa näkyy osanumero 6, eli siinä pakoputken alla oleva levy joka on 8 torxilla kiinni, suunnilleen takapenkkien kohdalla.
Leave a comment:
-
Ite en oo mittaillu lämpötiloja, mutta mullakin calixi m52 kyljessä ja defa m52tu kyljessä. Pari tuntia kun piti -30c pakkasella lämmityksessä, niin kummatkin on lähteny oikein kevyesti käyntiin ilman kalkatuksia tai vaikerointeja. Minusta siis riittävät aivan hyvin.Originally posted by JJT View PostPärjäähän noilla säteilijöillä kun pidentää lämmitysaikaa.
M52:n defa ja calix lämmittää reilu 10 astetta tunnissa moottorin lämpöanturin mukaan. Ei tietenkään voi verrata "kunnon" lämmittimiin.
Mut tohon tuulilasi lehden lausuntoon, niin joo kyllähän ne nykyaikaiset autot lähtee käyntiin ilmankin lämmitintä. Mut ei varmasti tykkää hyvää ja kuuleehan sen monesti äänestäkin, kun -30 pakkasta ja pistää käyntiin ilman lämmitystä.
Jep, monesti totuus on hyvin kaukana siitä mitä lehteen ovat kirjoittaneet. Mut monella muullakin alalla on kyllä sama juttu, että vaikka kuinka olis hyvä koulutus ja käyty hienot tutkinnot, niin tietämys asioista on hämmentävän huonolla tasolla.Originally posted by petrolhead View PostSuomalaisten autojournalistien ymmärrys ajoneuvotekniikasta on keskimäärin hämmentävän huono vaikka osalla on alan tutkintokin.. TM:ssä ja Tuulilasissa kirjoitetaan aika aijoin niin paksua paskaa että kokee myötähäpeää lukiessa.Last edited by Pazi88; 12-01-2016, 10:51.
Leave a comment:
-
Mikäs tommosen Saabin 2.0t t5 tekniikkapaketin päivän hinta on? Purkuauto ja kaikki romut saa mukaan.
Leave a comment:
-
Seiskassa on säteilylämppäri molemmilla puolilla moottoria lohkon kylijissä, ja siitä ei kyllä ole mitään hyötyä jos joutuisi vaan sen 2h pitämään tolpassa. Nykyisessä taloyhtiössä onneksi on jatkuva virta tolpissa, koko yön kun sitä pitää niin on edes jotain hyötyä.
Leave a comment:
-
Meillä tulee lämmitystolppaan virtaa aamuviidestä alkaen ja töihinlähtö on 6.30, eli se sen 1.5h kerkiää lämmittelemään ja ei se kertaakaan ole miinuksen puolella ollut. Sanoisin että riittääOriginally posted by 523i View PostOotko ollu tyytyväinen tuohon säteilylämmittimeen? Saksan tuontiin autoliike asensi säteilylämmittimen ja nyt vähä arvelluttaa riittääkö tuo 2h -30c mitä tolpasta saa?
Hyvähän se olisi pidempää saada pidettyä mutta hyvä se pienikin lämpeäminen on.
Leave a comment:
-
Ootko ollu tyytyväinen tuohon säteilylämmittimeen? Saksan tuontiin autoliike asensi säteilylämmittimen ja nyt vähä arvelluttaa riittääkö tuo 2h -30c mitä tolpasta saa?Originally posted by Jasuuu View PostMikä vitin ongelma ihmisillä on säteilylämppärin kanssa? Toikin urpo lukenu varmasti netistä juttua
M54, ulkona -28°c ja lämppäri 3h päällä = kone 3°c.
Leave a comment:
-
Melkein kaikissa taloyhtiöissä rajoitettu jollain tapaa autojen lämmittämistä sähköllä.Originally posted by Muurahainen View PostTuossa on vain tuo lämmitykseen kuluva aika hieman erilainen.
Jos hankkii tuollaisen 2.85kw letkulämppärin sitten jää jo kahvikin kesken kun auto on jo lämpimänä
Itse voin lämmittää niin pitkään kuin haluan mutta joillain on sellaiset tolpat että suostuvat toimimaan vain 2h yhdellä kierroksella.
Leave a comment:
-
Tuossa on vain tuo lämmitykseen kuluva aika hieman erilainen.Originally posted by Jasuuu View PostEipä oikeastaan
Huomattavasti lämpimämpi se on silti kuin ulkolämpötila, ja jos kone on edes nollassa niin eipä se paljoa poikkea syksyn sadekelien kylmäkäynnistyksistä. Voinhan sanoa että lohkolämppäri on paska ja 1.5kw thermotop on hyvä?
Jos vaikka ajatellaan 3l koneen hukkalämpöä niin ei montaa minuuttia tyhjäkäynnillä lämpeä tota lämpötilaeroa kiinni. Eli summa summarum, itselle riittää kun kone on lämpimämpi kuin ulkoilma
Jos hankkii tuollaisen 2.85kw letkulämppärin sitten jää jo kahvikin kesken kun auto on jo lämpimänä
Itse voin lämmittää niin pitkään kuin haluan mutta joillain on sellaiset tolpat että suostuvat toimimaan vain 2h yhdellä kierroksella.
Leave a comment:
-
Eipä oikeastaanOriginally posted by Muurahainen View PostEikös tuo kuulostakkin vähän heikko tehoiselta?
Tuossa sinulla on 9 astetta enemmän pakkasta kuin aikoinaan omissa mittauksissa kone taas minulla oli suurempi. En siis tiedä miten vertailu kelpoisia tuloksia ovat keskenään.
Chevyssä testattuna -19 pakkasta 60min lämpöä ja kone +14 vs. 180min ja +3?
Pitäisi päästä oikein testaamaan joskus pumpullinen letkulämppäri vs säteilylämmitin samassa koneessa ja olosuhteissa.
edit: niin joo watit kanssa pitäisi saada suht samaan.
Huomattavasti lämpimämpi se on silti kuin ulkolämpötila, ja jos kone on edes nollassa niin eipä se paljoa poikkea syksyn sadekelien kylmäkäynnistyksistä. Voinhan sanoa että lohkolämppäri on paska ja 1.5kw thermotop on hyvä?
Jos vaikka ajatellaan 3l koneen hukkalämpöä niin ei montaa minuuttia tyhjäkäynnillä lämpeä tota lämpötilaeroa kiinni. Eli summa summarum, itselle riittää kun kone on lämpimämpi kuin ulkoilma
Leave a comment:
Leave a comment: