memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tupacalle
    replied
    Kyseessä on M6 Grand Coupe, ainakin jossain vaiheessa oli BMW:n kallein malli. Ei taida olla montaa Suomessa rekisterissä jos ollenkaan.
    Last edited by tupacalle; 12-01-2016, 14:28.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Kattelin yks päivä BBC:n kanavalta Top Gearin jotain uusintoja ja yhdessä jaksossa ajettiin M6:lla joka oli NELIOVINEN... 😳
    Auto oli muodoiltaan niinkuin 6satku onkin mutta oli pidempi ja neljällä ovella... kuuntelin ja katsoin tarkkaan, olen varma että se oli M6 !!

    Onkohan kyseessä joku erikoismalli jota valmistettu tyyliin pari kpl...?? niinkuin aikoinaan oli E39 M5 Touring.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Ei mitään..

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    Mitä kannattais kehitellä peruutusvaloiks? Kyseessä siis Skoda Superb 2015 ja peruuttaessa ei nää yhtään mitään. Ja autolla peruutellaan varmaan 100 kilsaa vuodessa niin ois ihan hyvä jos näkis jotain

    Mitään työvaloa ei tee mieli asentaa puskuriin, eikä perus ledpolttimoiden vaihto alkuperäisten tilalle paljoa auttanut. Kenelläkään mitään vinkkiä? :think

    Joku erittäin matala lednauha tai vastaava menis takapuskurin alareunaan mutta ei oo oikeen löytyny mitään fiksua.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Olisko tuosta osa #13: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ct=41127189272 ja oik. ylänurkasta kun klikkaa Englannin lippua, saa tekstit lontooksi.
    Kattelin jo nuo saksan putkat ja laakkoseltakin sais 29€lla.
    Tarkoitin että miten löydän purkaamoilta tuon osan osan, kun en sopivaa kategoriaa löydä esim. varaosahausta ja puhelimessa tuntu vaikealle parissa paikassa. Purkaamoilta sais parissa päivässä kunhan löytyisi oikea osa ja laakkonen/saksa menee ens viikolle. Viikonlopuksi oisin tarvinnu.
    Varmasti purkaamoilla noita on, kun kaikissa e9x sama osa ja autoja satoja purkaamoilla.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Millä nimellä tai minkä osion alta löydän tuon kuvassa olevan osan varaosahausta tai purkaamoilta? Muutamaan purkaamoon soittanu ja käskevät kattomaan netistä, kuulemma siellä ne myytävät osat on listattu.




    Tuossa kuvassa näkyy osanumero 6, eli siinä pakoputken alla oleva levy joka on 8 torxilla kiinni, suunnilleen takapenkkien kohdalla.

    Olisko tuosta osa #13: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ct=41127189272 ja oik. ylänurkasta kun klikkaa Englannin lippua, saa tekstit lontooksi.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Millä nimellä tai minkä osion alta löydän tuon kuvassa olevan osan varaosahausta tai purkaamoilta? Muutamaan purkaamoon soittanu ja käskevät kattomaan netistä, kuulemma siellä ne myytävät osat on listattu.




    Tuossa kuvassa näkyy osanumero 6, eli siinä pakoputken alla oleva levy joka on 8 torxilla kiinni, suunnilleen takapenkkien kohdalla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Pärjäähän noilla säteilijöillä kun pidentää lämmitysaikaa.
    M52:n defa ja calix lämmittää reilu 10 astetta tunnissa moottorin lämpöanturin mukaan. Ei tietenkään voi verrata "kunnon" lämmittimiin.
    Ite en oo mittaillu lämpötiloja, mutta mullakin calixi m52 kyljessä ja defa m52tu kyljessä. Pari tuntia kun piti -30c pakkasella lämmityksessä, niin kummatkin on lähteny oikein kevyesti käyntiin ilman kalkatuksia tai vaikerointeja. Minusta siis riittävät aivan hyvin.

    Mut tohon tuulilasi lehden lausuntoon, niin joo kyllähän ne nykyaikaiset autot lähtee käyntiin ilmankin lämmitintä. Mut ei varmasti tykkää hyvää ja kuuleehan sen monesti äänestäkin, kun -30 pakkasta ja pistää käyntiin ilman lämmitystä.

    Originally posted by petrolhead View Post
    Suomalaisten autojournalistien ymmärrys ajoneuvotekniikasta on keskimäärin hämmentävän huono vaikka osalla on alan tutkintokin.. TM:ssä ja Tuulilasissa kirjoitetaan aika aijoin niin paksua paskaa että kokee myötähäpeää lukiessa.
    Jep, monesti totuus on hyvin kaukana siitä mitä lehteen ovat kirjoittaneet. Mut monella muullakin alalla on kyllä sama juttu, että vaikka kuinka olis hyvä koulutus ja käyty hienot tutkinnot, niin tietämys asioista on hämmentävän huonolla tasolla.
    Last edited by Pazi88; 12-01-2016, 09:51.

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Mikäs tommosen Saabin 2.0t t5 tekniikkapaketin päivän hinta on? Purkuauto ja kaikki romut saa mukaan.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Seiskassa on säteilylämppäri molemmilla puolilla moottoria lohkon kylijissä, ja siitä ei kyllä ole mitään hyötyä jos joutuisi vaan sen 2h pitämään tolpassa. Nykyisessä taloyhtiössä onneksi on jatkuva virta tolpissa, koko yön kun sitä pitää niin on edes jotain hyötyä.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Ootko ollu tyytyväinen tuohon säteilylämmittimeen? Saksan tuontiin autoliike asensi säteilylämmittimen ja nyt vähä arvelluttaa riittääkö tuo 2h -30c mitä tolpasta saa?
    Meillä tulee lämmitystolppaan virtaa aamuviidestä alkaen ja töihinlähtö on 6.30, eli se sen 1.5h kerkiää lämmittelemään ja ei se kertaakaan ole miinuksen puolella ollut. Sanoisin että riittää Hyvähän se olisi pidempää saada pidettyä mutta hyvä se pienikin lämpeäminen on.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Mikä vitin ongelma ihmisillä on säteilylämppärin kanssa? Toikin urpo lukenu varmasti netistä juttua M54, ulkona -28°c ja lämppäri 3h päällä = kone 3°c.
    Ootko ollu tyytyväinen tuohon säteilylämmittimeen? Saksan tuontiin autoliike asensi säteilylämmittimen ja nyt vähä arvelluttaa riittääkö tuo 2h -30c mitä tolpasta saa?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuossa on vain tuo lämmitykseen kuluva aika hieman erilainen.
    Jos hankkii tuollaisen 2.85kw letkulämppärin sitten jää jo kahvikin kesken kun auto on jo lämpimänä

    Itse voin lämmittää niin pitkään kuin haluan mutta joillain on sellaiset tolpat että suostuvat toimimaan vain 2h yhdellä kierroksella.
    Melkein kaikissa taloyhtiöissä rajoitettu jollain tapaa autojen lämmittämistä sähköllä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Eipä oikeastaan Huomattavasti lämpimämpi se on silti kuin ulkolämpötila, ja jos kone on edes nollassa niin eipä se paljoa poikkea syksyn sadekelien kylmäkäynnistyksistä. Voinhan sanoa että lohkolämppäri on paska ja 1.5kw thermotop on hyvä?

    Jos vaikka ajatellaan 3l koneen hukkalämpöä niin ei montaa minuuttia tyhjäkäynnillä lämpeä tota lämpötilaeroa kiinni. Eli summa summarum, itselle riittää kun kone on lämpimämpi kuin ulkoilma
    Tuossa on vain tuo lämmitykseen kuluva aika hieman erilainen.
    Jos hankkii tuollaisen 2.85kw letkulämppärin sitten jää jo kahvikin kesken kun auto on jo lämpimänä

    Itse voin lämmittää niin pitkään kuin haluan mutta joillain on sellaiset tolpat että suostuvat toimimaan vain 2h yhdellä kierroksella.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Eikös tuo kuulostakkin vähän heikko tehoiselta?

    Tuossa sinulla on 9 astetta enemmän pakkasta kuin aikoinaan omissa mittauksissa kone taas minulla oli suurempi. En siis tiedä miten vertailu kelpoisia tuloksia ovat keskenään.

    Chevyssä testattuna -19 pakkasta 60min lämpöä ja kone +14 vs. 180min ja +3?

    Pitäisi päästä oikein testaamaan joskus pumpullinen letkulämppäri vs säteilylämmitin samassa koneessa ja olosuhteissa.

    edit: niin joo watit kanssa pitäisi saada suht samaan.
    Eipä oikeastaan Huomattavasti lämpimämpi se on silti kuin ulkolämpötila, ja jos kone on edes nollassa niin eipä se paljoa poikkea syksyn sadekelien kylmäkäynnistyksistä. Voinhan sanoa että lohkolämppäri on paska ja 1.5kw thermotop on hyvä?

    Jos vaikka ajatellaan 3l koneen hukkalämpöä niin ei montaa minuuttia tyhjäkäynnillä lämpeä tota lämpötilaeroa kiinni. Eli summa summarum, itselle riittää kun kone on lämpimämpi kuin ulkoilma

    Leave a comment:

Working...
X