Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko näitä pihtejä esim. biltemassa tai motonetissa? En löydä netistä niitä.



    Heh, on tuohonkin tarvinnu työkalu keksiä
    Tähän mennessä on ruuvarilla mulauttamalla menny noi päälle ja pois. Vähä silikonia väliin.
    -en tiedä mistä moisia saa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    M50 non-vanos männän puristuskorkeus on 38.2 ja kiertokangen pituus 135mm. Vanoskoneen männän korkeus on 32.55 ja kientokangen pituus 140mm.

    135+38.2=173.2
    140+32.55=172.55

    NV koneessa mäntä tulee ylemmäs kuin Vanoskoneessa, mutta vanoskoneeseen on ilmoitettu korkeampi puristussuhde. Onko kannen palotila erilainen?
    Männänpää voi olla erimuotoinen vai oletko jo tutkinut tuon ?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    M50 non-vanos männän puristuskorkeus on 38.2 ja kiertokangen pituus 135mm. Vanoskoneen männän korkeus on 32.55 ja kientokangen pituus 140mm.

    135+38.2=173.2
    140+32.55=172.55

    NV koneessa mäntä tulee ylemmäs kuin Vanoskoneessa, mutta vanoskoneeseen on ilmoitettu korkeampi puristussuhde. Onko kannen palotila erilainen?

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Miten nykyään on, tuleeko tummennetuista etusivulaseista korjauskehotus vai suoraan hylkäys?
    Korjauskehotus.

    Itellä pari vuotta ollut nyt otteessa, viime leimalla sano vaan että "tiukassa tuntuu olevan kun ei oo vuodessa irronnu" ja sit tuli taas kuukauden päähän se päivämäärä.

    Nyt ensi leimalle otan pois että saa sen puhtaaks ja sit laitatan taas uudet kalvot leiman jälkeen.
    Last edited by Roito; 09-02-2016, 15:12.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Riippuu niin paljon siitä katsastajasta, itellä kolmesti vai neljästi menny puhumalla ja kerran laitettu otteeseen.

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Miten nykyään on, tuleeko tummennetuista etusivulaseista korjauskehotus vai suoraan hylkäys?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Minkälaista liimaa olette käyttäneet muovisten imusarjojen liimaamiseen? Pitäisi korjata paria S50 imutorvea. Paikka on sellainen, että liiman pitäisi kestää öljyä ja mahdollisesti bensaa ja tarttua hyvin.

    Itse itselleni vastaten: Bemarin muoviset imusarjat ovat lasikuituvahvisteista Nylon 66 -muovia. Materiaalille suositellaan metakrylaatti- tai epoksiliimoja. Epoksilla saa ilmeisesti parhaan tartunnan, tai ainakin Huntsmann listaa omista liimoistaan Araldite 2031:n parhaaksi tartunnaltaan polyamidiin. Sopivia liimoja voisivat olla Araldite 2011, 2021, 2022 ja 2031 tai esim. Pattex PSE6N.
    Last edited by Skarpa; 09-02-2016, 15:01.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Pitäisi tilata autoon uusi avain. Pielmeieriltä saisi todennäköisesti halvemmalla kuin kotimaasta, mutta varmaan sielläkin vaaditaan kuvallisen henkilötodistuksen lisäksi kopio rekisteriotteesta?

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Emännän auto seat leon -05 tekee semmosta, että apparin takaovi ei tahdo kakesta aukasta ekalla kerralla, yleensä sit kyllä toisella tai kolmannella kerralla kun käyttää ovet kiinni/auki. Teki sitä aluks pakkasilla ja luulin että johtuu siitä, mutta näköjään tekee sitä nyt plussa keleilläkin. Olisko sen oven keskuslukkomoottori tulossa elämänsä päähän vai mikä?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko näitä pihtejä esim. biltemassa tai motonetissa? En löydä netistä niitä.



    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Onko joku tilannut näitä ebayn ovipahvien keskiosia? Onko millasia, istuuko hyvin yms?

    Last edited by Bimmer145; 27-01-2016, 23:25.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mitä arvelette tällaisen tuotteen kelvollisuudesta:



    Ei taida olla alkuperäinen Bosch. Multa löytyy MAFin kuoret, mutta ei varsinaista anturia, joten tuo soveltuisi hyvin ja tulisi vähän halvemmaksi, kun alkuperäinen Boschilainen kustantaa 200-300 euroa.
    Kokeilemalla selviää. Ootko kattonu mafshopista että mitä maksaa?

    En itse kyllä yhteenkään bmw autoon laittaisi muita kun alkuperäisiä antureita.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mitä arvelette tällaisen tuotteen kelvollisuudesta:



    Ei taida olla alkuperäinen Bosch. Multa löytyy MAFin kuoret, mutta ei varsinaista anturia, joten tuo soveltuisi hyvin ja tulisi vähän halvemmaksi, kun alkuperäinen Boschilainen kustantaa 200-300 euroa.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by tupacalle View Post
    Kyseessä on M6 Grand Coupe, ainakin jossain vaiheessa oli BMW:n kallein malli. Ei taida olla montaa Suomessa rekisterissä jos ollenkaan.
    Kiitos, taas oppi jotain uutta bemareista !!

    Kuukletin just kuvia... ihan saatanan hieno auto !!!!

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by joccede View Post
    Mitä kannattais kehitellä peruutusvaloiks? Kyseessä siis Skoda Superb 2015 ja peruuttaessa ei nää yhtään mitään. Ja autolla peruutellaan varmaan 100 kilsaa vuodessa niin ois ihan hyvä jos näkis jotain

    Mitään työvaloa ei tee mieli asentaa puskuriin, eikä perus ledpolttimoiden vaihto alkuperäisten tilalle paljoa auttanut. Kenelläkään mitään vinkkiä? :think

    Joku erittäin matala lednauha tai vastaava menis takapuskurin alareunaan mutta ei oo oikeen löytyny mitään fiksua.
    Oon miettinyt tismalleen samaa ton Lexun kanssa. Siinä on ihan kohtuukokoiset peruutusvalotkin mutta siellä pakkivaloumpiossa on joku varjostin jonka myötä itse valo heijastuu ylöspäin.

    Puskurin nurkissa olevien takasumuvalojen avulla näkee paremmin peruuttaa...

    Leave a comment:

Working...
X