Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Risto113
    replied
    Originally posted by Attekun View Post
    Eikö E61 kattotelineet käy E39 tourinkiin? Tuntuis olevan liian leveät, loppuu säädöt kesken vai enkö vain osaa käyttää? Nimimerkillä ensimmäistä boksia asentamassa.
    Kuulostaa siltä että ei, 61 on hiukan 39:ä leveämpi auto?

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Eikö E61 kattotelineet käy E39 tourinkiin? Tuntuis olevan liian leveät, loppuu säädöt kesken vai enkö vain osaa käyttää? Nimimerkillä ensimmäistä boksia asentamassa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    jarrusatulaan toki voi liukutapit, jousiklipsit ja tiivisteet uusia, nämä vaan ennemminkin isommissa jarruremonteissa uusii ja tiivisteiden vaihdossa purkaa satulat, kestävätkin sitten taas jokusen tovin, normi palojen vaihdossa liukutapit toki voi vaihdella mutta jos vanhat ehjät ja sileät niin putsaus yleensä riittää, sama homma jousiklipseissä, jos ehjät ja hyvät niin turha vaihtaa, kuluneisuus anturin vaihtaa jossei saa edellistä ehjänä pois.

    Rumpujarrussa kannattaa ehdottomasti se asennus-sarja hankkia missä tulee uudet jouset ja tapit yms, vanhat osat yleensä aika kulahtaneet ettei niillä kannata kasata, samalla vaivalla ne uusii ja eipä se asennus-sarja montaa euroa maksa.
    Sama lyhyemmin: ei ole.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Haggis View Post
    Onko jarrupalojen vaihdossa välttämätöntä olla uusi asennussarja?
    jarrusatulaan toki voi liukutapit, jousiklipsit ja tiivisteet uusia, nämä vaan ennemminkin isommissa jarruremonteissa uusii ja tiivisteiden vaihdossa purkaa satulat, kestävätkin sitten taas jokusen tovin, normi palojen vaihdossa liukutapit toki voi vaihdella mutta jos vanhat ehjät ja sileät niin putsaus yleensä riittää, sama homma jousiklipseissä, jos ehjät ja hyvät niin turha vaihtaa, kuluneisuus anturin vaihtaa jossei saa edellistä ehjänä pois.

    Rumpujarrussa kannattaa ehdottomasti se asennus-sarja hankkia missä tulee uudet jouset ja tapit yms, vanhat osat yleensä aika kulahtaneet ettei niillä kannata kasata, samalla vaivalla ne uusii ja eipä se asennus-sarja montaa euroa maksa.
    Last edited by Roito; 22-03-2016, 20:01. Reason: kirjoitusta fiksumpaan muotoon

    Leave a comment:


  • Haggis
    replied
    Onko jarrupalojen vaihdossa välttämätöntä olla uusi asennussarja?

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Mimmosta kokemusta porukalla tai porukoiden kaimoilla on vag -konsernin 1.6 tdi koneista? Lähinnä luotettavuus kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Tarkotatko näitä ?

    ....19"
    Juu, kiitti.

    Johan on tyyriitä. Taidampa ihan vaan hioa ja kiillottaa entiset. Pääsee jo tuntipalkoille.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Saiko jostain ostettua noita kiiltäviä "kehiä" BBS CH-R vanteisiin?

    Joskus täältä luin että joku oli vaihtanu kanttarinaarmujen takia uuden kehän.

    http://rs2.pbsrc.com/albums/y12/Menu...h=480&fit=clip
    Tarkotatko näitä ?

    ....19"

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Saiko jostain ostettua noita kiiltäviä "kehiä" BBS CH-R vanteisiin?

    Joskus täältä luin että joku oli vaihtanu kanttarinaarmujen takia uuden kehän.

    Leave a comment:


  • Homer
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Thanks,olipa kätevää!

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Homer View Post
    Piti huomenna tehä kaupat yhdestä halvasta autosta,missä leimaa loppuvuoteen mutta kesärenkaat tällä hetkellä alla ja muutenkin ei paljon ajettu lähiaikoina. Mutta maksoin olikohan juuri trafiin sen 2.99e että sain auton historiaa ym. selville autofaktaa enemmän,ja sieltä selvisi että viimeksi 2014 mennyt leimalta hyväksytysti ja verovelkaa viime joulukuulta asti jos oikein käsitin.Mutta näenkö tuota summaa jostain kätevästi vai unohdanko suosiolla hintaneuvottelutkin?


    Kokeile tuosta :think

    Leave a comment:


  • Homer
    replied
    Piti huomenna tehä kaupat yhdestä halvasta autosta,missä leimaa loppuvuoteen mutta kesärenkaat tällä hetkellä alla ja muutenkin ei paljon ajettu lähiaikoina. Mutta maksoin olikohan juuri trafiin sen 2.99e että sain auton historiaa ym. selville autofaktaa enemmän,ja sieltä selvisi että viimeksi 2014 mennyt leimalta hyväksytysti ja verovelkaa viime joulukuulta asti jos oikein käsitin.Mutta näenkö tuota summaa jostain kätevästi vai unohdanko suosiolla hintaneuvottelutkin?

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Pelkkä dieselvero 940e? Ettei olisi perusverokin tuossa mukana? :think
    Joo siis koko köntti, dieselveron osuus juurikin 500e luokkaa.. väsyneenä tulee vähän kirjoteltua miten sattuu.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    No juu kai siihen kannattavuuteen riittää pienempikin ajosuorite, muistaakseni tuossa emännän X5 3.0D oli 940e vero.. toki sillä nyt tuleekin kilsoja noin 40tkm vuodessa joten ei tarvitse edes miettiä.

    Mutta jos esimerkkinä käytettäisiin tätä X5 niin 5-8tkm ajosuoritteella ottaisin kyllä bensa kasin tuon 3l diisselin tilalle.
    Pelkkä dieselvero 940e? Ettei olisi perusverokin tuossa mukana? :think

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    No juu kai siihen kannattavuuteen riittää pienempikin ajosuorite, muistaakseni tuossa emännän X5 3.0D oli 940e vero.. toki sillä nyt tuleekin kilsoja noin 40tkm vuodessa joten ei tarvitse edes miettiä.

    Mutta jos esimerkkinä käytettäisiin tätä X5 niin 5-8tkm ajosuoritteella ottaisin kyllä bensa kasin tuon 3l diisselin tilalle.

    Leave a comment:

Working...
X