Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by wsq´_ View Post
    Saako vielä nykyään muutettua farmari diesel henkilöauton(e46 320d -03) 1+1 pakettiautoksi siten, että käyttövoimavero muuttuu pieneksi(alle 100e vuodessa)?
    Ei siihen mielestäni muuta muutosta ole tullut, kuin että virallisesti koko takapenkki pitäisi nykyään poistaa. Eli pelkkä selkänojan taitto ja lukitus ei riittäisi. Tosin tässäkin ilmeisesti kiinni konttorista, eli varmaan kannattaa käydä parilla eri konttorilla kysymässä mitä vaatisi.
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16368
      • Asikkala

      Originally posted by JiPe View Post
      Ei siihen mielestäni muuta muutosta ole tullut, kuin että virallisesti koko takapenkki pitäisi nykyään poistaa. Eli pelkkä selkänojan taitto ja lukitus ei riittäisi. Tosin tässäkin ilmeisesti kiinni konttorista, eli varmaan kannattaa käydä parilla eri konttorilla kysymässä mitä vaatisi.
      Ja penkin kiinikkeet pitää myös poistaa tai muuttaa niin että penkin asennus ei onnistu sen jälkeen mitenkään.

      Comment

      • Hattis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 166
        • Finland

        Originally posted by wsq´_ View Post
        Saako vielä nykyään muutettua farmari diesel henkilöauton(e46 320d -03) 1+1 pakettiautoksi siten, että käyttövoimavero muuttuu pieneksi(alle 100e vuodessa)?
        Istuinosa pitää poistaa ja istuinosan kiinnikkeet/pultinreiät poistaa käytöstä parhaaksi katsomallaan tavalla.

        Selkänoja pitää lukita ala-asentoon.

        Kiinnikkeitä ei saa voida ottaa käyttöön ilman sähkötyökaluja, muuten tyyli vapaa.

        Nämä tiedot sain pari kuukautta sitten, samalla mainitsivat että käytäntö vaihtelee. Itse kävisin kysymässä siltä konttorilta, jolla muutoksen on aikonut leimata.
        Last edited by Hattis; 14-01-2015, 21:34.

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          Vuosia sitte omistin LR Discoveryn joka oli huoltoautoksi muutettu maahantuonnin yhteydessä. Penkin kiinnikkeet olivat täysin ehjät.

          Härskisti vain penkit paikalleen, porukka kyytiin ja reissuun.

          Ei silloin tullut paljoa ajateltua, että mitkä olisi ollut sanktiot ja sakot asiasta.
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            Originally posted by wsq´_ View Post
            Saako vielä nykyään muutettua farmari diesel henkilöauton(e46 320d -03) 1+1 pakettiautoksi siten, että käyttövoimavero muuttuu pieneksi(alle 100e vuodessa)?
            Kannattaa käydä kyselemässä konttoreilta etukäteen mikä on ok ja mikä ei. Näyttää vaihtelevan todella paljon. Ite leimasin juuri e39 pakuksi kääntämällä penkin selkänojan ja vetämällä reikänauhan yli. Ristipääruuvien päihin millä reikänauha tuli selkänojaan kiinni, kolvasin pienet klimpit ettei pysty avaamaan ruuvimeisselillä.

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              Originally posted by Hattis View Post
              Istuinosa pitää poistaa ja istuinosan kiinnikkeet/pultinreiät poistaa käytöstä parhaaksi katsomallaan tavalla.

              Selkänoja pitää lukita ala-asentoon.

              Kiinnikkeitä ei saa voida ottaa käyttöön ilman sähkötyökaluja, muuten tyyli vapaa.

              Nämä tiedot sain pari kuukautta sitten, samalla mainitsivat että käytäntö vaihtelee. Itse kävisin kysymässä siltä konttorilta, jolla muutoksen on aikonut leimata.
              Kolmeen autoon lähi vuosina tehty pakettiauto muutos, kaikki eri konttoreilla. Passat 08, mb w212 11 ja bmw e61 04, kaikissa sama eli istuinosa pitää poistaa ja jos selkänoja jää pitää se lukita niin ettei normi työkaluin saa irti. Turvavyön ruuvin alle kiristetty jokkisrauta selkänojan yli kun selkänoja ala-asennossa. Ainakin torx ruuvi käy täten tähän hommaan eikä tarvitse tehdä mitään peruuttamatonta. Aikaa menee se 15min pois ja takaisin kun haluaa henkilöautoksi tai pakettiautoksi.
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                Pitää poistaa takapenkit kokonaan. Tinata tavaratilan pohja tasaiseksi johon upottaa vähintään 6kpl kuormansidontapisteitä/koukkuja. Rakentaa etupääty istuimien välittömään läheisyyteen jonka tulee kestää 500kn pitkittäissuuntainen pistemäinen voima. Autolla saa tästä muutoksesta eteenpäin ajaa vain työhaalarit päällä ja turvakypärä päässä vain arkipäivisin. Pyhäpäivänä autolla saa vain peruuttaa.

                Minkä helvetin takia näitä muutoskysymyksiä ei esitetä sinne konttorille johon meinaa kyseisen auton mennä leimaamaan? Joka tapauksessa sinne konttorille soitetaan ja kysytään mitä se muutos maksaa ja pitääkö varata aika. Jos konttorilla on joku ihan oma visio jostain muutoksen hyväksymisestä niin onhan se kiva sitten alkaa väittämään vastaan että netissä ne sano että näin se homma menee. Tämän jälkeen kun ei autoa saa katsastuksesta läpi kyseisellä paikalla niin saa hakea ympäri Suomea konttoria joka muutoksen hyväksyy.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • wsq´_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 458
                  • Lohja

                  On kysytty mitä kaikkea joutuu tekemään h-auton muuttamiseksi pakuksi, mutta ei osannu sanoa konttorin setä että tuleeko halvat dieselverot vai ei. ilmeisesti tulee.
                  e36 m60

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    Originally posted by wsq´_ View Post
                    On kysytty mitä kaikkea joutuu tekemään h-auton muuttamiseksi pakuksi, mutta ei osannu sanoa konttorin setä että tuleeko halvat dieselverot vai ei. ilmeisesti tulee.

                    Mulla putos e39 diesel vero suunnilleen 450e -> 70e vuodessa. Lisäksi vakuutukset tippu muutaman satkun.

                    Comment

                    • Hattis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 166
                      • Finland

                      Originally posted by wsq´_ View Post
                      On kysytty mitä kaikkea joutuu tekemään h-auton muuttamiseksi pakuksi, mutta ei osannu sanoa konttorin setä että tuleeko halvat dieselverot vai ei. ilmeisesti tulee.
                      No eikös sitä veron halventumista juurikin sillä paku-muutoksella haeta ?
                      Eli käyttövoimaveron osuus tippuu, perusveron osuus pysyy ennallaan.
                      Netistä löytyy taulukot kuinka laskea lopullinen vero.
                      Jos auto rekisteröitäisiin kaksikäyttöautoksi, niin silloin verot säilyisi ennallaan.
                      E61 vaan ei pysty kaksikäytöksi muuttamaan, eli se siitä.

                      Comment

                      • ThemeJ
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 997
                        • Turku/Raahe

                        Originally posted by Hattis View Post
                        E61 vaan ei pysty kaksikäytöksi muuttamaan, eli se siitä.
                        Miksei?
                        Bmw E30
                        Bmw 2000Touring Scrap
                        Ex. Bmw E30 316
                        Ex. Bmw E36

                        Comment

                        • Hattis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 166
                          • Finland

                          Originally posted by ThemeJ View Post
                          Miksei?
                          Kantavuutta pitää jäädä yli puolet jäljelle täydellä henkilöluvulla.

                          En tähän hätään löytänyt oikeita arvoja, mutta jos kantavuus on esim. 600kg ihmiset painaa 80kg/kpl jää 200kg kantavuutta = alle puolet.

                          E61 on kiinteä istuinosa, niin henkilölukua ei voi vähentää ottamalla palasta pois penkistä - sahata ei saa
                          Jokainen poistettu istuinpaikka siirtyy kantavuuteen.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7508
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Hattis View Post
                            Kantavuutta pitää jäädä yli puolet jäljelle täydellä henkilöluvulla.

                            En tähän hätään löytänyt oikeita arvoja, mutta jos kantavuus on esim. 600kg ihmiset painaa 80kg/kpl jää 200kg kantavuutta = alle puolet.

                            E61 on kiinteä istuinosa, niin henkilölukua ei voi vähentää ottamalla palasta pois penkistä - sahata ei saa
                            Jokainen poistettu istuinpaikka siirtyy kantavuuteen.
                            75 kg on henkilön paino ja kuskin paino sisältyy jo omamassaan joten 600 kG kantavuus riittää juuri ja juuri...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Hattis
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 166
                              • Finland

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              75 kg on henkilön paino ja kuskin paino sisältyy jo omamassaan joten 600 kG kantavuus riittää juuri ja juuri...
                              Seison korjattuna, heitin lukuja ulkomuistista noin esimerkin vuoksi, mutta E61 kantavuus ei myöskään ole 600Kg.
                              Last edited by Hattis; 16-01-2015, 20:04.

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Originally posted by Hattis View Post
                                No eikös sitä veron halventumista juurikin sillä paku-muutoksella haeta ?
                                Eli käyttövoimaveron osuus tippuu, perusveron osuus pysyy ennallaan.
                                Netistä löytyy taulukot kuinka laskea lopullinen vero.
                                Jos auto rekisteröitäisiin kaksikäyttöautoksi, niin silloin verot säilyisi ennallaan.
                                E61 vaan ei pysty kaksikäytöksi muuttamaan, eli se siitä.
                                Perusvero itseasiassa varmaan vähän nousee tässä tapauksessa, joskin toki dieselvero nyt tippuu reilusti ja varmasti vakuutuksetkin jonkin verran.

                                Autohan -03 joten verotetaan tällä hetkellä päästöjen mukaan. Pakut vaihtui päästöihin vasta -06 tai -08 alkaen (jokatapauksessa uudempi). Eli tuo -03 siirtyy painon mukaan verotettavaksi.
                                Last edited by JiPe; 16-01-2015, 20:49.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎