Originally posted by wsq´_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
-
-
Originally posted by JiPe View PostEi siihen mielestäni muuta muutosta ole tullut, kuin että virallisesti koko takapenkki pitäisi nykyään poistaa. Eli pelkkä selkänojan taitto ja lukitus ei riittäisi. Tosin tässäkin ilmeisesti kiinni konttorista, eli varmaan kannattaa käydä parilla eri konttorilla kysymässä mitä vaatisi.
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostSaako vielä nykyään muutettua farmari diesel henkilöauton(e46 320d -03) 1+1 pakettiautoksi siten, että käyttövoimavero muuttuu pieneksi(alle 100e vuodessa)?
Selkänoja pitää lukita ala-asentoon.
Kiinnikkeitä ei saa voida ottaa käyttöön ilman sähkötyökaluja, muuten tyyli vapaa.
Nämä tiedot sain pari kuukautta sitten, samalla mainitsivat että käytäntö vaihtelee. Itse kävisin kysymässä siltä konttorilta, jolla muutoksen on aikonut leimata.Last edited by Hattis; 14-01-2015, 22:34.
Comment
-
-
Vuosia sitte omistin LR Discoveryn joka oli huoltoautoksi muutettu maahantuonnin yhteydessä. Penkin kiinnikkeet olivat täysin ehjät.
Härskisti vain penkit paikalleen, porukka kyytiin ja reissuun.
Ei silloin tullut paljoa ajateltua, että mitkä olisi ollut sanktiot ja sakot asiasta.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostSaako vielä nykyään muutettua farmari diesel henkilöauton(e46 320d -03) 1+1 pakettiautoksi siten, että käyttövoimavero muuttuu pieneksi(alle 100e vuodessa)?
Comment
-
-
Originally posted by Hattis View PostIstuinosa pitää poistaa ja istuinosan kiinnikkeet/pultinreiät poistaa käytöstä parhaaksi katsomallaan tavalla.
Selkänoja pitää lukita ala-asentoon.
Kiinnikkeitä ei saa voida ottaa käyttöön ilman sähkötyökaluja, muuten tyyli vapaa.
Nämä tiedot sain pari kuukautta sitten, samalla mainitsivat että käytäntö vaihtelee. Itse kävisin kysymässä siltä konttorilta, jolla muutoksen on aikonut leimata.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Pitää poistaa takapenkit kokonaan. Tinata tavaratilan pohja tasaiseksi johon upottaa vähintään 6kpl kuormansidontapisteitä/koukkuja. Rakentaa etupääty istuimien välittömään läheisyyteen jonka tulee kestää 500kn pitkittäissuuntainen pistemäinen voima. Autolla saa tästä muutoksesta eteenpäin ajaa vain työhaalarit päällä ja turvakypärä päässä vain arkipäivisin. Pyhäpäivänä autolla saa vain peruuttaa.
Minkä helvetin takia näitä muutoskysymyksiä ei esitetä sinne konttorille johon meinaa kyseisen auton mennä leimaamaan? Joka tapauksessa sinne konttorille soitetaan ja kysytään mitä se muutos maksaa ja pitääkö varata aika. Jos konttorilla on joku ihan oma visio jostain muutoksen hyväksymisestä niin onhan se kiva sitten alkaa väittämään vastaan että netissä ne sano että näin se homma menee. Tämän jälkeen kun ei autoa saa katsastuksesta läpi kyseisellä paikalla niin saa hakea ympäri Suomea konttoria joka muutoksen hyväksyy.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostOn kysytty mitä kaikkea joutuu tekemään h-auton muuttamiseksi pakuksi, mutta ei osannu sanoa konttorin setä että tuleeko halvat dieselverot vai ei. ilmeisesti tulee.
Mulla putos e39 diesel vero suunnilleen 450e -> 70e vuodessa. Lisäksi vakuutukset tippu muutaman satkun.
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostOn kysytty mitä kaikkea joutuu tekemään h-auton muuttamiseksi pakuksi, mutta ei osannu sanoa konttorin setä että tuleeko halvat dieselverot vai ei. ilmeisesti tulee.
Eli käyttövoimaveron osuus tippuu, perusveron osuus pysyy ennallaan.
Netistä löytyy taulukot kuinka laskea lopullinen vero.
Jos auto rekisteröitäisiin kaksikäyttöautoksi, niin silloin verot säilyisi ennallaan.
E61 vaan ei pysty kaksikäytöksi muuttamaan, eli se siitä.
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostMiksei?
En tähän hätään löytänyt oikeita arvoja, mutta jos kantavuus on esim. 600kg ihmiset painaa 80kg/kpl jää 200kg kantavuutta = alle puolet.
E61 on kiinteä istuinosa, niin henkilölukua ei voi vähentää ottamalla palasta pois penkistä - sahata ei saa
Jokainen poistettu istuinpaikka siirtyy kantavuuteen.
Comment
-
-
Originally posted by Hattis View PostKantavuutta pitää jäädä yli puolet jäljelle täydellä henkilöluvulla.
En tähän hätään löytänyt oikeita arvoja, mutta jos kantavuus on esim. 600kg ihmiset painaa 80kg/kpl jää 200kg kantavuutta = alle puolet.
E61 on kiinteä istuinosa, niin henkilölukua ei voi vähentää ottamalla palasta pois penkistä - sahata ei saa
Jokainen poistettu istuinpaikka siirtyy kantavuuteen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post75 kg on henkilön paino ja kuskin paino sisältyy jo omamassaan joten 600 kG kantavuus riittää juuri ja juuri...Last edited by Hattis; 16-01-2015, 21:04.
Comment
-
-
Originally posted by Hattis View PostNo eikös sitä veron halventumista juurikin sillä paku-muutoksella haeta ?
Eli käyttövoimaveron osuus tippuu, perusveron osuus pysyy ennallaan.
Netistä löytyy taulukot kuinka laskea lopullinen vero.
Jos auto rekisteröitäisiin kaksikäyttöautoksi, niin silloin verot säilyisi ennallaan.
E61 vaan ei pysty kaksikäytöksi muuttamaan, eli se siitä.
Autohan -03 joten verotetaan tällä hetkellä päästöjen mukaan. Pakut vaihtui päästöihin vasta -06 tai -08 alkaen (jokatapauksessa uudempi). Eli tuo -03 siirtyy painon mukaan verotettavaksi.Last edited by JiPe; 16-01-2015, 21:49.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Comment