Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Laku View Post
    Kyllä tuo on ruma kuin mikä imho.

    Woot? Oikeasti täytehitsattiin ?
    Olet väärässä.

    Joo.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17522
      • Turku

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Olet väärässä.
      Tuohan tuli kuin Hemiltä.





      No, makuasioita....
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bmw Master View Post
        36tuntia apostolina alkaa jo riittämään...
        Osta E39... Vaikka tuosta:
        E39 528iA

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Mä en ostais mitään japsia korvaamaan saksalaista laatuautoa. Ne on omalla tavallaan hyviä, mutta se ämpärimuovin määrä on ihan kamalaa ja suunnittelu ihan hirveää. Kasari-digitaalikello löytyy varmaan vielä tänäpäivänäkin, koko ilme on on kuin VHS-videoiden etupanelissa. Se on vaan valitettavasti ihan toinen maailma saksalaisten jälkeen, eikä sitä pelasta yksi hiljainen ohjaamo...

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by TJJ View Post
            Osta E39... Vaikka tuosta:
            http://www.nettiauto.com/bmw/530/6697095
            Mikälie mittari ruuvattu (autoimport)...

            Kieltämättä hiukan kiinnostaa, onneksi tuossa on nahkapenkit ja kattoluukku sekä koukku puuttuu niin voi heti hylätä.

            Comment

            • Juhaska
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 3986
              • Suomi

              Hiljaisuus on automallista riippuen itsestäkin plussaa, mutta ainakin itse annan enemmän arvoa sisustan ja kojelaudan toimivuudelle, kuin sille että onko sielä kristallia ja tammea, yms kallista hömppää.
              Eli yleisellä tasolla se järkevä toteutus ja kytkimien järkevä sijoittelu. :think
              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3986
                • Suomi

                Tässä on tullut taas punnittua näitä vaihtoehtoja ja yksi vanha vaihtoehto seuraavasta ykkös- kiesistä on taas nostettu pöydälle, eli e66 730d sportti paketilla (normi alustan vuoksi) tai jopa 745d, jos sopiva yksilö tulee vastaan.
                Kasikoneista tekee kyllä mieli kovasti, mutta kait tuollainen 730d kevyesti piristettynä pysyy mukavasti muun liikenteen mukana myöskin? :think

                Mersusta katselin loppupään w220 s430-s500 mallia, mutta kyllähän tuosta mallista alkaa olla vaakakupissa enemmän negatiivista, kuin positiivista juttua, vaikka tietyt huoltotoimenpiteet onkin helppoja tehdä.

                Sitten oli w211 facelift e500, mutta siinäkin tuntuu olevan paljon samoja ongelmia, kuin edellä mainitussa ässässä, poislukien ruostuminen.
                vm: 03-07 c55 amg farkkuna tuntuisi olevan nyt se ainoa vaihtoehto tähtikeulasta. :think

                Toimivan mesen "star-ohjelmiston", kun vielä hankkii niin yhteis-elo tulisi johtotähden kanssa paljon helpommaksi, mutta mikä olisi bemarille sellainen järkevä diagnostiikka-laitteisto, jolla oikeasti tekeekin jotain ja se ei maksaisi montaa tonnia?

                Subarut pyörii myös edelleenkin mielessä, mutta ei niistä enempää...
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Juhaska View Post

                  Sitten oli w211 facelift e500, mutta siinäkin tuntuu olevan paljon samoja ongelmia, kuin edellä mainitussa ässässä, poislukien ruostuminen.
                  vm: 03-07 c55 amg farkkuna tuntuisi olevan nyt se ainoa vaihtoehto tähtikeulasta. :think
                  Mitäs kaikkea ongelmaa näissä on tiedossa?

                  Kova autokuume on päällä ja mietinnässä on tällä hetkellä juuri e500 vm.2002-.

                  Toinen mielenkiintoinen laite olisi audin S4 b6.
                  Audissa vaan tuntuu olevan kohtalaisen kova riski monen tonnin jakopäärempalle.

                  Tai sitten vaan pysyy bemarissa ja ostaa jonkun e65 745i:n tai jotain aivan muuta.:think
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • Ishvan
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 254

                    Originally posted by Juppe View Post
                    Volvon automaattia voisi luonnehtia lähinnä variaattoriksi tai CVT-loodaksi. En kyllä mitenkään käsitä miten tuo pikesee mersun 7G laatikon tai bemarin laatikon. Ovat kyllä valovuoden edellä tuota vingutinta. Sekä mersun, että bemarin laatikot vaihtaa juuri niin kuin tahtoo ja käytöstä voi ohjata suoraan kaasupolkimella. Vähän kaasua -> turbiini lukossa ja vetää matalilla kierroksilla. Enemmän kaasua -> antaa vähän luistoa, paljon kaasua -> kickdown ja menoa. Todella loogisia ja johdonmukaisia ajaa. Ihan jotain muuta kuin tuo volvon loota, joka nostaa kiekat aina tappiin ja luistaa kuin hullun m*lkku.
                    Tässäkin on tapahtunut aika paljon kehitystä Volvon suhteen. Varsinkin tuo 6-vaihteinen Geartronicci on kokenut aika monta päivitystä vuosien mittaan. Uusin päivitetty versio on aika eri peli kun ensimmäiset 6-vaihteiset, 5-lovisista puhumattakaan. Lukitsee turbiinin todella äkkiä ja ei luistattele turhaan. Jos on yhtä ajanut vuonna miekka ja kilpi niin ei siihen kauheasti kannata perustaa. Uusin 8-vaihteinen onkin sitten jo eri planeetalta tuohon vanhaan 6-loviseen verrattuna.
                    -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3986
                      • Suomi

                      Originally posted by juho-85 View Post
                      Mitäs kaikkea ongelmaa näissä on tiedossa?

                      Kova autokuume on päällä ja mietinnässä on tällä hetkellä juuri e500 vm.2002-.

                      Toinen mielenkiintoinen laite olisi audin S4 b6.
                      Audissa vaan tuntuu olevan kohtalaisen kova riski monen tonnin jakopäärempalle.

                      Tai sitten vaan pysyy bemarissa ja ostaa jonkun e65 745i:n tai jotain aivan muuta.:think
                      Alkupään w211, mitä nyt olen lueskellut/tutkinut, niin Isommalla padalla olevissa malleissa tuntuu olevan lähes poikkeuksetta ilma-alusta, joka aiheuttaa harmaita hiuksia, varsinkin talvella.
                      Joka puolelta tulee samaa infoa ja yksi vannoutunut mersumies sanoi minulle suoraan naamatusten, että kesäautohan tuo korimalli meinaa airmatic:in kanssa olla, kun hän muutaman vuoden oli auton kanssa taistellut.

                      Jarruissakin oli joku kallis vika, jota en nyt lonkalta muista, mutta facelift mallissa tuosta systeemistä on luovuttu.
                      Ja sitten sellainen asia mistä en ole nyt satavarma, mutta tuon alkupään w211 jarruremppakaan ei "kuulemma" ole niin yksinkertainen keissi, kuin luulisi.
                      Sitten on toki näitä sähkövikoja, joita nyt on vähän kaikissa nykyään. :think

                      Viisaammat korjatkoon ja lisätköön, jos katsovat tarpeelliseksi.

                      Ja tuosta b6 S4 mallista, niin missä mielessä monen tonnin jakopääremppa?
                      Sehän on kyllä taatusti joskus edessä tuossa padassa, mutta tuo pata on vielä sitä luotettavampaa 4.2 v8 mallia ja tästä saa lisäinfoa audiclubin puolelta.
                      Plussana myös, että noita on hyvin tarjolla myös kovalla askilla.
                      Merkkiliikkeessä jakopääremppa voi ollakkin lähemmäs ja ylikin 2000€, mutta osaavalla pikkupajalla pääsee selvästi vähemmällä.

                      E66 on itselle se ainoa vaihtoehto seiskassa, mutta en tiedä vaivaako diesel-kasia samat ongelmat, kuin bensaversioita..? :think
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        Originally posted by Ishvan View Post
                        Tässäkin on tapahtunut aika paljon kehitystä Volvon suhteen. Varsinkin tuo 6-vaihteinen Geartronicci on kokenut aika monta päivitystä vuosien mittaan. Uusin päivitetty versio on aika eri peli kun ensimmäiset 6-vaihteiset, 5-lovisista puhumattakaan. Lukitsee turbiinin todella äkkiä ja ei luistattele turhaan. Jos on yhtä ajanut vuonna miekka ja kilpi niin ei siihen kauheasti kannata perustaa. Uusin 8-vaihteinen onkin sitten jo eri planeetalta tuohon vanhaan 6-loviseen verrattuna.
                        Oot asian ytimessä. Edellisessä V70:ssä (vm-99) oli tuommoinen vanhakantainen volvolaatikko (Aisin-Warnerin AW50-42). Se oli sellainen luistattaja ja siinä 70 vauhdissa kyllä huomasi kun lukitsi itsensä isoimmalle pykälälle.
                        On aika harppaus otettu eteenpäin 15 vuoden takaisista askeista. Saahan volvoihin kaksoiskytkinlaatikoitakin jos haluaa. Kaiketi fordin powershift kyseessä. Tuntui ihan ookoolta sekin tuommoisessa 2010 V50 dieselissä.

                        Juppelle: Itseasiassa se kasarimallin digitaalinen kello löytyy ainakin tuosta sigun japsista . Perinteet velvoittaa kato
                        -22 Lexus ES300h
                        -07 Subaru Outback

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • juho-85
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 753
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Juhaska View Post
                          Alkupään w211, mitä nyt olen lueskellut/tutkinut, niin Isommalla padalla olevissa malleissa tuntuu olevan lähes poikkeuksetta ilma-alusta, joka aiheuttaa harmaita hiuksia, varsinkin talvella.
                          Joka puolelta tulee samaa infoa ja yksi vannoutunut mersumies sanoi minulle suoraan naamatusten, että kesäautohan tuo korimalli meinaa airmatic:in kanssa olla, kun hän muutaman vuoden oli auton kanssa taistellut.

                          Jarruissakin oli joku kallis vika, jota en nyt lonkalta muista, mutta facelift mallissa tuosta systeemistä on luovuttu.
                          Ja sitten sellainen asia mistä en ole nyt satavarma, mutta tuon alkupään w211 jarruremppakaan ei "kuulemma" ole niin yksinkertainen keissi, kuin luulisi.
                          Sitten on toki näitä sähkövikoja, joita nyt on vähän kaikissa nykyään. :think

                          Viisaammat korjatkoon ja lisätköön, jos katsovat tarpeelliseksi.

                          Ja tuosta b6 S4 mallista, niin missä mielessä monen tonnin jakopääremppa?
                          Sehän on kyllä taatusti joskus edessä tuossa padassa, mutta tuo pata on vielä sitä luotettavampaa 4.2 v8 mallia ja tästä saa lisäinfoa audiclubin puolelta.
                          Plussana myös, että noita on hyvin tarjolla myös kovalla askilla.
                          Merkkiliikkeessä jakopääremppa voi ollakkin lähemmäs ja ylikin 2000€, mutta osaavalla pikkupajalla pääsee selvästi vähemmällä.

                          E66 on itselle se ainoa vaihtoehto seiskassa, mutta en tiedä vaivaako diesel-kasia samat ongelmat, kuin bensaversioita..? :think
                          Tuosta S4 jakopäästä juurikin audiclubilta olen lueskellut.
                          Tuossa mallissa se jakopää on ketjulla ja sijaitsee koneen takana ja vaatii koneen/laatikon irroituksen ja on vieläpä kohtalaisen monimutkainen.
                          Merkkiliikkeessä ilmeisestikin jopa 5000-7000€ remontti, riippuen kuinka paljon osaa vaihtaa.
                          Pienemmissä pajoissa voi selvitä muutamalla tonnilla.


                          Tuossa vielä kuva tuosta jakopäästä.
                          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                          Tilattu i4 M50

                          Exät:
                          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Juhaska View Post
                            mikä olisi bemarille sellainen järkevä diagnostiikka-laitteisto, jolla oikeasti tekeekin jotain ja se ei maksaisi montaa tonnia?
                            INpa vanhempiin ja uudempiin RheinGold,
                            molemmat löytyy neti syövereistä,
                            kaapeliksi K+D can kiinasta about 30-40E,
                            F-korisiin pelkkä ODB-RJ45 adapteri alle 10€...
                            Jonkin varran vaatii vaivaa ja tietämystä että saa toimimaan...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Juhaska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 3986
                              • Suomi

                              Originally posted by juho-85 View Post
                              Tuosta S4 jakopäästä juurikin audiclubilta olen lueskellut.
                              Tuossa mallissa se jakopää on ketjulla ja sijaitsee koneen takana ja vaatii koneen/laatikon irroituksen ja on vieläpä kohtalaisen monimutkainen.
                              Merkkiliikkeessä ilmeisestikin jopa 5000-7000€ remontti, riippuen kuinka paljon osaa vaihtaa.
                              Pienemmissä pajoissa voi selvitä muutamalla tonnilla.


                              Tuossa vielä kuva tuosta jakopäästä.
                              No prkl, mikä s4 nelkku oli kasilla ja vielä normi remmillä?
                              Muistin väärin, että tuo ei olisi vielä ketjulla...
                              Eipä ole ihme, että noita on halvalla esim, Saksassa kaupan.
                              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Juhaska View Post
                                Jarruissakin oli joku kallis vika
                                Sähköjarruissa laskuri joka laskee polkimen painallukset. Kun laskuri täynnä pitää tehdä kallis remontti, tai sitten nollata laskuri ja ajaa maailman tappiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎