Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ovaali
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 242
    • Ylivieska

    Originally posted by bemu2000 View Post
    http://www.nettiauto.com/honda/accord/6729315

    Tollanen, mutta vaan 2,4 koneella. 290tkm ajettu. Kone käy kuin sveitsiläinen kello ja vaihteisto pelaa hienosti. Emäntä sanoo että 530d F11 tuntuu laiskemmalta kuin Honda

    Yritäppä laittaa E39, tai vaikka E61:n konttiin renkaat tollain kuin tuossa ilmoituksessa...
    Tohtiiko kysyä että veteleekö siinä teidän accordissa rattia jos kaupunkivauhdissa kiihdyttää oikein reippaasti? Siis niin että ratista saa pitää ihan reilusti kiinni. Pari firman vaihturia ainaki tuota tehnyt ja mietin vaan että onko yleistäkin. Kiinnostas tommonen accordi vaihtaa jossain vaiheessa :think

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by bemu2000 View Post
      http://www.nettiauto.com/honda/accord/6729315

      Tollanen, mutta vaan 2,4 koneella. 290tkm ajettu. Kone käy kuin sveitsiläinen kello ja vaihteisto pelaa hienosti. Emäntä sanoo että 530d F11 tuntuu laiskemmalta kuin Honda

      Yritäppä laittaa E39, tai vaikka E61:n konttiin renkaat tollain kuin tuossa ilmoituksessa...
      Jäätävän kokoinen ruuma Onko siinä oikeasti vain 206nm vääntöä kuten ilmoituksissa lukee vai 223nm? Esim. http://www.nettiauto.com/honda/accord/6695468 Sedan kiehtoisi enemmän, mutta mahtuuko sinne lapsiperheen roinat kyytiin?

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Ovaali View Post
        Mutta miksi ihmeessä se on vinossa?
        Siinäpä se, omistaja oli eläkeläis pariskunta joka ei ollut huomannut koko asiaa.

        Comment

        • Mrjussi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 33
          • Oulu

          BMW-Mies

          Itelläkin olisi auton vaihto ajankohtainen. En vain millään haluais luopua vanhasta 190tkm ajetusta rakkaasta E91:stä. Muistan ku kävin koeajamassa silloin 5vuotta sitten, e91 ja se tuntu heti siltä että tämä on minun auto.

          Nyt tietysti kävin kokeilemassa uutta 300sarjaa, mutta pakko tunnustaa, että samaa tunnetta ei tullut, jopa Audi tuntu paremmalta.

          Olen jotenki tullut BMW-mieheksi, joten se audin laittaminen ei myöskään tunnu "oikealta". MB perheessä kasvaneena olen vahvasti sitä mieltä, että auton pitää olla takavetonen, ei missään nimessä etuvetonen. No onko se niin, että quatroaudi on silti pohjimmiltaa etuveto. A4 nelonen on oikeasti aliohjaava ja siitä ei saa edes luistonestoa pois, niin ku BMW:ä. Onko BMW viimeinen vanhanliiton automiehen peli, jota voi ohjastaa tarvittaessa ilman tietokoneen apuja.

          Tässä tätä ketjua lukiessa olen samanlainen kuin monet täällä, eli en voi laittaa mitään vitunriisikuppia, vaikka se olisikin taloudellisesti järkivalinta. No mulle tämä auton valinta on psykolokista mielen tutkintaa, eli ei ole helppoa olla kyöhähkö BMW-Mies? otan osaa toverit.

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Originally posted by Mrjussi View Post
            Itelläkin olisi auton vaihto ajankohtainen. En vain millään haluais luopua vanhasta 190tkm ajetusta rakkaasta E91:stä. Muistan ku kävin koeajamassa silloin 5vuotta sitten, e91 ja se tuntu heti siltä että tämä on minun auto.

            Nyt tietysti kävin kokeilemassa uutta 300sarjaa, mutta pakko tunnustaa, että samaa tunnetta ei tullut, jopa Audi tuntu paremmalta.

            Olen jotenki tullut BMW-mieheksi, joten se audin laittaminen ei myöskään tunnu "oikealta". MB perheessä kasvaneena olen vahvasti sitä mieltä, että auton pitää olla takavetonen, ei missään nimessä etuvetonen. No onko se niin, että quatroaudi on silti pohjimmiltaa etuveto. A4 nelonen on oikeasti aliohjaava ja siitä ei saa edes luistonestoa pois, niin ku BMW:ä. Onko BMW viimeinen vanhanliiton automiehen peli, jota voi ohjastaa tarvittaessa ilman tietokoneen apuja.

            Tässä tätä ketjua lukiessa olen samanlainen kuin monet täällä, eli en voi laittaa mitään vitunriisikuppia, vaikka se olisikin taloudellisesti järkivalinta. No mulle tämä auton valinta on psykolokista mielen tutkintaa, eli ei ole helppoa olla kyöhähkö BMW-Mies? otan osaa toverit.
            Mites 5-sarja, jos 3-sarja ei enää tuo tyydytystä? Vähän sporttisuutta pois ja mukavuutta tilalle. :think

            On kyllä jäätävän kokoinen takapaksi hondassa. Taitaa olla isompi kuin väyrysen farkussa, tai sitten hondassa on pienet renkaat. Väyryseen sai 200x120cm runkopatjasängyn tungettua, kun kaatoi takapenkit.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Ovaali View Post
              Tohtiiko kysyä että veteleekö siinä teidän accordissa rattia jos kaupunkivauhdissa kiihdyttää oikein reippaasti? Siis niin että ratista saa pitää ihan reilusti kiinni. Pari firman vaihturia ainaki tuota tehnyt ja mietin vaan että onko yleistäkin. Kiinnostas tommonen accordi vaihtaa jossain vaiheessa :think

              Ei vetele. Muuten aika löysä ajettava jo noilla kilsoilla. Tekisi mieli heittää joku 40/40 alustasarja iskareineen, niin muuttuisi varmaa aika totaalisesti. Renkaat on 205/55-16 ja ne on vieläpä melkeen loppu. Uusilla renkailla paranee varmaan ajettavuus kaikin puolin. 16" orkkis aluvanteet tajuttoman kevyet.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Sievälä
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 529
                • Mänttä

                Kuume käy suhteellisen kovana. Nyt kun on BMW:n nykymallisto käyty aikalailla läpi (2x F31, 1x F10, 1x X1, 1x F34) olisi aika repäistä ja saada alle F01. Järkeähän asiassa ei sinänsä ole, mutta työkaluna taksissa varmasti mukava peli. Kriteereinä millä nyt on haettu:

                -VM 11
                - alle 80 tkm
                - Pitää löytyä HUD, imuovet, Professional hifi, M-sport paketti

                Saksastahan tuon joutuisin hakemaan, nämä kaksi ollut nyt ykkösvaihtoehtoina:



                Pitäisi vaan saada tuo F31 alta pois. Vaihtotarjouksia kyllä on tullut useita ja onhan tuossa tullut pari kertaa jo ajeltua parisataa kilsaa hurua ja käytyä autoa näyttämässäkin. Jäi harmittamaan jälkeenpäin kun hylkäsin yhden käteistarjouksen (500€ näkemysero lopulta hinnassa). Noh hinnan ja kohteen pitäisi kyllä olla kohdallaan, ja tuskin tuosta nelivedostakaan tähän vuoden aikaan haittaa on.

                Niin ja se auto: http://www.nettiauto.com/bmw/320/6722016 Kanervan kautta tosiaan onnistuu rahoitus ja vaihtokin tarvittaessa.
                G11 740e msport-17
                G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                www.taksisakarisievala.com

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Mrjussi View Post
                  MB perheessä kasvaneena olen vahvasti sitä mieltä, että auton pitää olla takavetonen, ei missään nimessä etuvetonen. No onko se niin, että quatroaudi on silti pohjimmiltaa etuveto. A4 nelonen on oikeasti aliohjaava ja siitä ei saa edes luistonestoa pois, niin ku BMW:ä.
                  Ei A4:n ole etuvetoinen Quattrona, siinä menee aina tehoa taakse
                  ja neliveto toimii pitkittäiskoneisissa Torsenilla (=A4 ja isommat) joka on vähintään yhtä hyvä kun xDrive. Muutaman talven olen manuaalivaihteisella dieselillä & Torsenilla varustettuna ajanut (mm. A4 -08 ja -05) ja auto on liukkaalla luistonesto pois kytkettynä todella tasapainoinen ja kaasulla voi ohjata todella hyvin... xDrivet on taas olleet aina automaattina joten niitä ei oikein voi verrata manuaalivaihteisiin kun se tarkka tuntuma kaasusta puuttuu. Sama ongelma on Audeissakin automaattina...

                  Mistä mallista ei muka saa luistoinestoa pois kytkettyä? Ainakin B7 ja B8 malleista saa, B9:stä en tiedä.

                  Ps. Vannoutunut Bemarimies, talveksi vois sairastua Autismiin ;-)
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by Sievälä View Post
                    Kuume käy suhteellisen kovana. Nyt kun on BMW:n nykymallisto käyty aikalailla läpi (2x F31, 1x F10, 1x X1, 1x F34) olisi aika repäistä ja saada alle F01. Järkeähän asiassa ei sinänsä ole, mutta työkaluna taksissa varmasti mukava peli. Kriteereinä millä nyt on haettu:

                    -VM 11
                    - alle 80 tkm
                    - Pitää löytyä HUD, imuovet, Professional hifi, M-sport paketti

                    Saksastahan tuon joutuisin hakemaan, nämä kaksi ollut nyt ykkösvaihtoehtoina:


                    Älä vaan tota ylempää edes harkitse. Kyllä Seiskassa pitää comfort-jakkarat olla.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • zeniitti
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 574
                      • 127.0.0.1

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Yritäppä laittaa E39, tai vaikka E61:n konttiin renkaat tollain kuin tuossa ilmoituksessa...
                      9-5 Saappaaseen muuten menee, oli sitten sedan tai farkku Molemmat on mulla ollu, 2002 ja 2003. Ihan helvetin hyviä ajoltaa, ei kitisseet eikä natisseet. Ovat halpoja kuin saippuat, mutta perkeleen rumia keulasta Ja se 2005 "facelifti" kromireunuslamppuineen vaan korostaa asiaa

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Oishan tuo aika tyylikäs peli, mutta mitenhän luotettavuus? Aika monessa ilmoituksessa mainitaan vaihtokone.

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Oishan tuo aika tyylikäs peli, mutta mitenhän luotettavuus? Aika monessa ilmoituksessa mainitaan vaihtokone.
                          http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6736855
                          Hieno pelihän saabbi on ajella sekä uudet ovat varsinkin jo hienon näköisiä, itse menetin saab neitsyyteni tämän 9-3 kanssa http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6712325 Ja en nyt osaa pahaa edes tuosta sanoa, perkeleen kiukkuinen, pieni kulutus, asialliset varusteet ja omaan silmään hieno. Kait nuo hyviä käyttövermeitä on? :think

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 574
                            • 127.0.0.1

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Oishan tuo aika tyylikäs peli, mutta mitenhän luotettavuus? Aika monessa ilmoituksessa mainitaan vaihtokone.
                            http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6736855
                            Farkkuna mulla oli 2.2TiD ja se oli ainakin tosi passeli. Ei ollu mitän vikaa sen vuoden mitä sitä pidin. Siinähän on Opelin pata tuplaketjuilla, joten sen puolesta pitäisi kai ajaa 500tkm ilman murheita. Toki poikkeuksiakin on. Sedan oli 3.0TiD ja siinä sitten olikin jotain ihanaa tyyppivikaa, google kertoilee lisää. Muuten se oli kyllä nappiauto. Persdynon perusteella paljon enempi vääntöä/menoa kuin Bemarin 3 litran padat (330xda, 530da). Katokin että on vähintään vector varustelutaso!

                            Comment

                            • Tompd
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 130
                              • Ylöjärvi

                              Olisi tiedossa isä paadren tutulla 150tkm ajettu E30 316. Auto on suht siistissä kunnossa, kunnon siivouksella ja puunamisella saisi varsin näyttävän pelin.
                              Näkyvää ruostetta en löytänyt, maalipinta suht ok.
                              Ainoa miinus on kuskinpenkki, se on repaleina.
                              Tekniikka on 100% tikissä.

                              En ole yhtään perehtynyt näitten hintoihin, mutta mitä tuollaisesta kannattaisi maksaa ja mitä fiksattuna voisi pyytää?
                              Audi R8 V8
                              BMW G12 740Le M-Sport

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Taitaa saapin bensakoneissa olla kaksi vaivaa. Toinen on tasapainoakselin ketju, joka venyessään puhkaisee lohkosta öljykanavan ja toinen vesipumppu, joka vuotaessaan päästelee jäähdytinnesteet öljyjen sekaan. Molemmat vaivat saattavat varmaan johtaa koneen vaihtoon... Tasapainoakseliongelmasta pääsee eroon poistamalla ketjun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎