Ymmärtämättä logiikkaa kuluttajien käyttäytymisessä tarkemmin, niin säästyneet polttoaine kustannuksetkin ohjautuisi lopulta kuitenkin fiksumpaan kulutukseen, polttoaine myynti ei edistä ketään. E: Verokertymä notkahtaisi todennäköisesti, mutta kokonaiskuvaa pitäisi mielestäni ohjata siihen suuntaan järjestelmällä, ettei kuluttajien rahaa kerätä toimista jotka näivettää pikemmin kuin rakentaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella
Collapse
X
-
Originally posted by Veeksi View Post200 000 autoa jos myytäis niin pitäis keskimäärin ALV:tä saada 5000€. Eli keskimääräisen auton hinta pitäis olla reilu 25 000€ veroineen. 200 000 autoa voi olla vielä suht realistinen määrä. Nythän uusia autoja on myyty useampana vuonna vain reilu 100 000 kappaletta. Mutta vaikkapa 2004-2008 aikana pyörittiin 150 000 kappaleessa.
Mutta mahtaisko ihmiset uusiin autoihin pistää +25 000€? Ei ne varmaan ihan niin paljon laita nytkään? Toisaalta onko 200 000 auton myynti absurdi ajatus vai ei? No siihen varmaan saatais jotain osviittaa suurinpiirtein vastaavan talouden omaavista muista maista?
Toisaalta Suomessa on reilu 3 000 000 autoa. 333€ vuodessa tuottaa niistä jo sen 1 000 000 000€. Isoja numeroita joita on vaikea hahmottaa . Määrä on valtaa näissäkin.
Eli jos vuosittaista ajoneuvoveroa nostettais 166,50 euroon, niin autokaupan ei tarviis kasvaa kuin 150 000 uuteen autoon vuodessa ja keskimääräisen auton verollinen hinta sais olla vajaa 18 000€ (alv 3333€), niin homma tasaantuis sillä. Tämä nyt on jo varmasti ihan realistinen ajatus ja vois poikia veroja jopa "toivottua" enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostAsiassa on myös yksi pointti mitä ei yleensä älytä huomioida,
nimittäin se että uudet autot kuluttaa vähemmän ->
verotuotot laskevat myös sitä kautta (nykyinen autovero + polttoaineen verotus + ajoneuvoverot)...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMenee ihan mahdottomaksi arvioida.
Ainoa mitä verotuksella voidaan tehdä on siirtää rahaa taskusta toiseen. Eli niiltä joilla sitä vielä on niille jotka käyttää toisten rahoja. Samalla tulee sivuvaikutuksia kuten esim. osa rahasta hukkuu systeemin pyöritykseen tuottamatta mitään lisäarvoa.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEi se välttämättä ole älyämisestäkään kiinni, mutta nuo menee jo todella vaikeaksi arvioida. Kun toisaalta ei sekään ole suoraan pois verokertymästä, koska autoverotus kuristaa lähinnä suurta ala- ja keskiluokkaa joilla rahan puute rajoittaa kulutusta. Toisinsanoen jos rahaa noista veroista säästyy, niin ne mitä luultavammin käytetään sitten johonkin muuhun mistä maksetaan alv:tä ja joka teettää työtä josta maksetaan ansiotuloveroa ja/tai muodostaa jollekin voittoa josta maksetaan kenties pääomaveroja ja sosiaalikulut pienee jne. jne. Menee ihan mahdottomaksi arvioida.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMuut tuotteet kevyemmin verotettuja kuon pa, joten verotulo laskisi. Kyllä pa verotuotto pienenisi, vaikka todellisuudessa kulutuksen pieneneminen on suht pientä.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Niin ja autojen ja polttoaineiden alkuperämaa on yleensä muu kuin Suomi, jolloin mekin lähinnä työllistetään etelä-Saksalaisia (Tai ainakin merkin nimen mukaan). Tämän vuoksi näiden myynnin kasvu heikentää vienti/tuontitilastoja ja lisää tulonsiirtoa ulkomaille.
Toisaalta saman rahan käyttäminen vanhojen raatojen korjaamiseen tuo Suomeen melkolailla työpaikkoja, kuten tämänkin foorumin käyttäjille.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostToisaalta saman rahan käyttäminen vanhojen raatojen korjaamiseen tuo Suomeen melkolailla työpaikkoja, kuten tämänkin foorumin käyttäjille.BMW F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostVanhojen raatojen tekohengittämiseen menevät rahat voisi käyttää muutenkin verotuloja kertyttävästi.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by Pluto View PostMutta eikö hallitus kuitenkin halua päästä eroon vanhoista saastuttavista ja turvattomista autoista? Ei tosin näillä hinnoilla tule tapahtumaan...
Mutta pyrkiihän ne muka myös siihen ettei kävisi ollenkaan liikennekuolemia vuodessa. Mutta eihän se onnistu niin kauan kuin ihmiset ajaa.
Comment
-
-
Autoveron poistaminen on veropolitiikkamme kärkihankkeita. Siitä tulevia veromenetyksiä ei pidä kompensoida bensaveron tai käyttömaksun korotuksilla, Slunga-Poutsalo sanoo.
Nyt täytyy ekaa kertaa kannattaa tätä ajatusta Paljon pakosta ajavana olisi itse mahdoton hyväksyä verotuksen siirtoa hankinnasta käyttämiseenDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment