Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jone
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 1281
    • HKI

    Ymmärtämättä logiikkaa kuluttajien käyttäytymisessä tarkemmin, niin säästyneet polttoaine kustannuksetkin ohjautuisi lopulta kuitenkin fiksumpaan kulutukseen, polttoaine myynti ei edistä ketään. E: Verokertymä notkahtaisi todennäköisesti, mutta kokonaiskuvaa pitäisi mielestäni ohjata siihen suuntaan järjestelmällä, ettei kuluttajien rahaa kerätä toimista jotka näivettää pikemmin kuin rakentaa.
    Last edited by ///Jone; 18-03-2015, 15:15.
    ______________________
    Nykyinen:
    Model 3

    BMW:t vuodesta 2009:
    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      Originally posted by Veeksi View Post
      200 000 autoa jos myytäis niin pitäis keskimäärin ALV:tä saada 5000€. Eli keskimääräisen auton hinta pitäis olla reilu 25 000€ veroineen. 200 000 autoa voi olla vielä suht realistinen määrä. Nythän uusia autoja on myyty useampana vuonna vain reilu 100 000 kappaletta. Mutta vaikkapa 2004-2008 aikana pyörittiin 150 000 kappaleessa.

      Mutta mahtaisko ihmiset uusiin autoihin pistää +25 000€? Ei ne varmaan ihan niin paljon laita nytkään? Toisaalta onko 200 000 auton myynti absurdi ajatus vai ei? No siihen varmaan saatais jotain osviittaa suurinpiirtein vastaavan talouden omaavista muista maista?

      Toisaalta Suomessa on reilu 3 000 000 autoa. 333€ vuodessa tuottaa niistä jo sen 1 000 000 000€. Isoja numeroita joita on vaikea hahmottaa . Määrä on valtaa näissäkin.

      Eli jos vuosittaista ajoneuvoveroa nostettais 166,50 euroon, niin autokaupan ei tarviis kasvaa kuin 150 000 uuteen autoon vuodessa ja keskimääräisen auton verollinen hinta sais olla vajaa 18 000€ (alv 3333€), niin homma tasaantuis sillä. Tämä nyt on jo varmasti ihan realistinen ajatus ja vois poikia veroja jopa "toivottua" enemmän.
      Oikeilla jäljillä ollaan. 154000 autoa myytäisiin eu-keskiarvon mukaan ja vähän enemmän "tulpan auettua". Tuskin kuitenkaan 200 000 tasolle tällä veroasteella ja työttömyydellä. Luxemburg ylivoimainen ykkönen, belgia 2 ja siellä ylletään Suomen väestöllä 240 000 autoon per vuosi. Sanoisin että nykytilanteessa 150 000 on ylälaita. Muuten sun laskelmat antaa järkeviä tulosksia. Pitää vielä muistaa, että myynnin kasvu vaatii myyjiä, kahviloita, kuljetusta yms. lisää ja jos nämä on työttömiä niin tästä syntyy kymmeniä miljoonia plussaa. Mutta ei, sehän olisi täysin väärin jos autovero laskisi ja "rikkaat" ostaisi uusia autoja. Parempi siis ajaa nykysysteemillä ja pitää kansa työttömänä.

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2175
        • Kuopio

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Asiassa on myös yksi pointti mitä ei yleensä älytä huomioida,
        nimittäin se että uudet autot kuluttaa vähemmän ->
        verotuotot laskevat myös sitä kautta (nykyinen autovero + polttoaineen verotus + ajoneuvoverot)...
        Ei se välttämättä ole älyämisestäkään kiinni, mutta nuo menee jo todella vaikeaksi arvioida. Kun toisaalta ei sekään ole suoraan pois verokertymästä, koska autoverotus kuristaa lähinnä suurta ala- ja keskiluokkaa joilla rahan puute rajoittaa kulutusta. Toisinsanoen jos rahaa noista veroista säästyy, niin ne mitä luultavammin käytetään sitten johonkin muuhun mistä maksetaan alv:tä ja joka teettää työtä josta maksetaan ansiotuloveroa ja/tai muodostaa jollekin voittoa josta maksetaan kenties pääomaveroja ja sosiaalikulut pienee jne. jne. Menee ihan mahdottomaksi arvioida.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          Originally posted by Veeksi View Post
          Menee ihan mahdottomaksi arvioida.
          Yksi on kuitenkin varmaa. Veroja korottamalla ei lisätä kansakunnan varallisuutta. Jos tuo toimisi voisi koko Suomen 5 miljoonainen väestö muuttaa vaikka heti viettämään eläkepäiviä etelään. Riittäisi kun kaikille määrättäisiin ylimääräinen muutaman miljoonan kertaluontoinen vero.

          Ainoa mitä verotuksella voidaan tehdä on siirtää rahaa taskusta toiseen. Eli niiltä joilla sitä vielä on niille jotka käyttää toisten rahoja. Samalla tulee sivuvaikutuksia kuten esim. osa rahasta hukkuu systeemin pyöritykseen tuottamatta mitään lisäarvoa.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            Originally posted by Veeksi View Post
            Ei se välttämättä ole älyämisestäkään kiinni, mutta nuo menee jo todella vaikeaksi arvioida. Kun toisaalta ei sekään ole suoraan pois verokertymästä, koska autoverotus kuristaa lähinnä suurta ala- ja keskiluokkaa joilla rahan puute rajoittaa kulutusta. Toisinsanoen jos rahaa noista veroista säästyy, niin ne mitä luultavammin käytetään sitten johonkin muuhun mistä maksetaan alv:tä ja joka teettää työtä josta maksetaan ansiotuloveroa ja/tai muodostaa jollekin voittoa josta maksetaan kenties pääomaveroja ja sosiaalikulut pienee jne. jne. Menee ihan mahdottomaksi arvioida.
            Muut tuotteet kevyemmin verotettuja kuon pa, joten verotulo laskisi. Kyllä pa verotuotto pienenisi, vaikka todellisuudessa kulutuksen pieneneminen on suht pientä.

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              Originally posted by Vanquish View Post
              Muut tuotteet kevyemmin verotettuja kuon pa, joten verotulo laskisi. Kyllä pa verotuotto pienenisi, vaikka todellisuudessa kulutuksen pieneneminen on suht pientä.
              MUTTA muut tuotteet/palvelut työllistää keskimäärin paremmin kuin polttoainemyynti.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Niin ja autojen ja polttoaineiden alkuperämaa on yleensä muu kuin Suomi, jolloin mekin lähinnä työllistetään etelä-Saksalaisia (Tai ainakin merkin nimen mukaan). Tämän vuoksi näiden myynnin kasvu heikentää vienti/tuontitilastoja ja lisää tulonsiirtoa ulkomaille.

                Toisaalta saman rahan käyttäminen vanhojen raatojen korjaamiseen tuo Suomeen melkolailla työpaikkoja, kuten tämänkin foorumin käyttäjille.

                Comment

                • crane
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 6392
                  • Ex Lappilainen, nykyään etelä

                  Originally posted by Perlenbacher View Post

                  Toisaalta saman rahan käyttäminen vanhojen raatojen korjaamiseen tuo Suomeen melkolailla työpaikkoja, kuten tämänkin foorumin käyttäjille.
                  Vanhojen raatojen tekohengittämiseen menevät rahat voisi käyttää muutenkin verotuloja kertyttävästi.

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    Originally posted by Perlenbacher View Post
                    Toisaalta saman rahan käyttäminen vanhojen raatojen korjaamiseen tuo Suomeen melkolailla työpaikkoja, kuten tämänkin foorumin käyttäjille.
                    Mutta eikö hallitus kuitenkin halua päästä eroon vanhoista saastuttavista ja turvattomista autoista? Ei tosin näillä hinnoilla tule tapahtumaan...
                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • tuningki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1205
                      • $ievi

                      Originally posted by crane View Post
                      Vanhojen raatojen tekohengittämiseen menevät rahat voisi käyttää muutenkin verotuloja kertyttävästi.
                      Nii ne menee niiden uusien autojen kalliisiin huoltoihin ja valohoitoihin
                      Bmw 320d -10
                      Volvo s40 2.4 -05
                      ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                      ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                      ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        Originally posted by tuningki View Post
                        Nii ne menee niiden uusien autojen kalliisiin huoltoihin ja valohoitoihin
                        aamen aamen aaa-aa-a-aamen.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Originally posted by Pluto View Post
                          Mutta eikö hallitus kuitenkin halua päästä eroon vanhoista saastuttavista ja turvattomista autoista? Ei tosin näillä hinnoilla tule tapahtumaan...
                          Totta puhut.

                          Mutta pyrkiihän ne muka myös siihen ettei kävisi ollenkaan liikennekuolemia vuodessa. Mutta eihän se onnistu niin kauan kuin ihmiset ajaa.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Originally posted by crane View Post
                            Vanhojen raatojen tekohengittämiseen menevät rahat voisi käyttää muutenkin verotuloja kertyttävästi.
                            Ei mulla sitä vastaan oliskaan mitään, mutta tuossa tekohengittämisestä jää melkoiset veroprosentit Suomeen.

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7510
                              • Kotona



                              Kertaheitolla vero pois ja kompensaatiot vaikka ulkomaanavusta tai EU-jäsenmaksuista
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              -

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Autoveron poistaminen on veropolitiikkamme kärkihankkeita. Siitä tulevia veromenetyksiä ei pidä kompensoida bensaveron tai käyttömaksun korotuksilla, Slunga-Poutsalo sanoo.

                                Nyt täytyy ekaa kertaa kannattaa tätä ajatusta Paljon pakosta ajavana olisi itse mahdoton hyväksyä verotuksen siirtoa hankinnasta käyttämiseen
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎