Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    Originally posted by Eepo View Post
    En tiedä miten parempien ihmisten autokauppa pyörii esim Tampereella autokeskus tai muu isoliike, hatanpäällä kun ajelee niin autoliikkeiden autot pursuaa uutta kalustoa.
    Niistä ei liene veroa vielä maksettu eli eivät ole rekisterissä suomessa.

    Omat kulkineet on siinä pisteessä, että viisi vuotta lisää vanhalla kalustolla menee mainiosti jos tulee portaittainen veronpoisto. Jos sähköautoista lähtisi heti pois ALV ja autovero niin voisin kaivaa kuvetta syvältä...
    Last edited by 205/65-15H; 27-05-2015, 10:27.
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Niistä ei liene veroa vielä maksettu eli eivät ole rekisterissä suomessa.

      Omat kulkineet on siinä pisteessä, että viisi vuotta lisää vanhalla kalustolla menee mainiosti jos tulee portaittainen veronpoisto. Jos sähköautoista lähtisi heti pois ALV ja autovero niin voisin kaivaa kuvetta syvältä...
      Ei ole maksettu noista uusista veroa, ei.

      ALVn voi maksaa ulkomaillekin; 6kk/6000km raja huomioiden.


      Miksi sähköauto? Itse olen vakavasti harkinnut CNG100-kaasuautoa, tekniikka on toimivaa ja koeteltua eikä energialähteen tuottokapasiteetti pohdituta niinkuin sähköauton. Yksi huono puoli on kaasujakeluverkon pienuus.

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        Originally posted by nullzwei View Post
        Miksi sähköauto?
        Sähköauton yksinkertainen tekniikka (esim. ei vaihteistoa, öljyjä, käynnistysmurheita), välitön tehontuotto, huoltovapaus ja päästötön ideologia [tällä tämä myydään vaimolle ] kiinnostaa. Toki perheeseen jäisi edelleen nykyiset 1-2 bensautoa.

        n. 67 000 euroa olisi uuden listahinta suomessa ilman veroja:
        Nelivetoinen
        • 442 km:n toimintasäde (NEDC)
        • 5,4 sekuntia 0–100 km/h
        • 334 hv.
        • 225 km/h huippunopeus

        Lisävarusteisiin (ilmajousitus, talvipaketti, audio) muutama tonni lisää. Olisi mielenkiintoinen vaihtoehto esim. F10 xDrivelle.
        Last edited by 205/65-15H; 27-05-2015, 11:13. Reason: typo
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Sietämättömän hauska tarina, hah hah!



          "Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä uskoo, että autoveron keventäminen on mukana uuden hallituksen ohjelmassa. Jokisipilä huomauttaa, että veron keventäminen tarvitsee siirtymäkauden, sillä autoverosta luopuminen kertaheitolla romahduttaisi koko vaihtoautokannan arvon.

          – Jos siitä kertarysäyksellä luovuttaisiin, niin sehän tarkoittaisi sitä, että koko vaihtoautokanta muuttuisi autokauppiailla kelvottomaksi, koska se ei olisi enää hintakilpailukykyistä. Eli tässä varmaan tullaan menemään vähintään vaalikauden mittaiseen siirtymäkauteen, Jokisipilä arveli Ylen aamu-tv:ssä."
          ******
          Onkohan tyyppi kuullut EU-vapaakauppa-alueesta ikinä mitään

          PM Katainen aikoinaan hopotti että käsipelillä lasketaan tuontiautojen verotusarvoja jotta kotimaisen autokaupan kilpailukyky "turvataan".
          ****

          Niinikään aamu-tv.ssä esiintynyt Nordean pääanalyytikko Jan von Gerich puolestaan huomautti, että talouden kannalta kyseessä ei ole erityisen järkevä päätös.

          – Suomihan ei kovin paljon tuota autoja. Jos ajatellaan, että autoveron alennuksella tuettaisiin autokauppaa, niin se ei kyllä kovin paljon tukisi ainakaan Suomen taloutta. Siinä mielessä olisi helppo nähdä, että nämä rahat olisi voinut kohdentaa paremminkin, von Gerich huomautti.
          ****
          "Erittäin hyvin argumentoitu" Mistä ja kenen rahasta tyyppi horisee?

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            OT

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Sähköauton yksinkertainen tekniikka (esim. ei vaihteistoa, öljyjä, käynnistysmurheita), välitön tehontuotto, huoltovapaus ja päästötön ideologia kiinnostaa. Toki perheeseen jäisi edelleen nykyiset 1-2 bensautoa.
            Positiivisia ajatuksia.

            Energiaverotusta ollaan korottamassa, sähkövero erityisesti? Sähköauton talvikäyttö; endurance erityisesti? Huoltovapaus, mutta se akusto lienee vielä pitkään akilleen kantapää. Kun patteri on tyhjä niin meno loppuu? Kaasuautolla voi kääntää "varavirran" päälle (bi-fuel)

            Hallituskauden kärkihankkeet


            Hiilettömään, puhtaaseen ja uusiutuvaan energiaan kustannustehokkaasti
            Päästöttömän, uusiutuvan energian käyttöä lisätään kestävästi niin, että sen osuus 2020-luvulla nousee yli 50 prosenttiin, ja omavaraisuus yli 55 prosenttiin sisältäen mm. turpeen. Tämä perustuu erityisesti bioenergian ja muun päästöttömän uusiutuvan tarjonnan lisäämiseen. Suurimmat mahdollisuudet saavutetaan nestemäisten biopolttoaineiden ja biokaasun tuotannon ja teknologian kasvattamisessa.
            Last edited by nullzwei; 27-05-2015, 15:46.

            Comment

            • -Jopi-
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 148
              • Joensuu / Jyväskylä

              Originally posted by nullzwei View Post
              – Jos siitä kertarysäyksellä luovuttaisiin, niin sehän tarkoittaisi sitä, että koko vaihtoautokanta muuttuisi autokauppiailla kelvottomaksi, koska se ei olisi enää hintakilpailukykyistä. Eli tässä varmaan tullaan menemään vähintään vaalikauden mittaiseen siirtymäkauteen, Jokisipilä arveli Ylen aamu-tv:ssä."
              Mistä nää näitä väitteitä oikein repii tai kuka niille niiden laukomisesta oikein maksaa. Kenen kanssa suomalainen autokauppias kilpailee muuten kuin toisen suomalaisen kanssa, jos ulkomailta ostetut autot jätetään pois? Eiköhän suurin ongelma kuitenkin ole juurikin autojen ostaminen muualta Euroopasta. Autoveron poisto kuitenkin leikkaa autojen hinnoista kaikilta kauppiailta saman verran, joten kuka siinä mitään häviää.

              Eli seuraavat 4 vuotta odotettavissa erittäin hidasta autokauppaa, jos tämä suunnitelma toteutuu? Tosin johan tuolla lehtien kommenteissa joku uhkaili heti ostavansa uuden Skoda Superbin kun ensimmäinen kevennys tapahtuu. Säästäähän siinä Skodan hinnassa jopa muutaman satasen-tonnin nykyiseen verrattuna kun tuskin niitä lisävarusteita hirveästi raksitaan kuitenkaan
              Nyt:
              BMW E34 525i -90

              Exät:
              BWM E46 320i -01
              BMW E46 316i -99

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                Tuntuu olevan täälläkin joku hirveä tarve päästää nuo pieni päästöiset helpommalla. EI SE NIIN KUULU MENNÄ!! Helvetinhelvetti!

                Ihmisellä kuuluu vapaassa maassa olla oikeus ostaa juuri sellainen auto kun itselle parhaaksi näkee ilman että niitä on jo etukäteen rankattu jotenkin.

                Suurinosa kuitenkin ostaa sen halvimmalla kulkevan, tietenkin! Mutta ei sitä kuulu valtion taholta säätää, se on jokaisen omaa järkeilyä ja kyllähän sitä ajattelua tuetaan valtion taholta näillä bensanhinnoilla ihan riittävästi.

                Tästähän vapaassa maassa jota demokratian piti edustaa kuuluisi olla kyse. Että valistunut ajattelu ohjaa kansalaisia, ei sääntely.

                Ihme kun asuntojen hinnat tai työn verotus mene sen mukaan mikä auto löytyy nimistä, teistä suurin osa tuntuisi haluavan sitäkin mikä on käsittämätöntä.
                Last edited by Remotion; 27-05-2015, 13:16.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15225
                  • Ajamisen Iloa

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Voivat niin tehdä mutta ei se käytännössä toimi, tämän lisäksi tulli saisi jatkaa vaikka esimerkiksi viisi vuotta tuota laitonta verorulettia käytettyjen autojen kanssa, nekin saisi sitten laskea portaittain.
                  Ja niistä valitettaisiin niin paljon jatkossa että ne hyvitettäisiin viimeisen veroalen tasoon eutuomioistuimen päätöksellä jälkikädessä ja viidessä portaassa. Ainakin tulee hommia virkamiehille jos tähän mennään.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by Remotion View Post
                    Tuntuu olevan täälläkin joku hirveä tarve päästää nuo pieni päästöiset helpommalla. EI SE NIIN KUULU MENNÄ!! Helvetinhelvetti!

                    Ihmisellä kuuluu vapaassa maassa olla oikeus ostaa juuri sellainen auto kun itselle parhaaksi näkee ilman että niitä on jo etukäteen rankattu jotenkin.

                    Suurinosa kuitenkin ostaa sen halvimmalla kulkevan, tietenkin! Mutta ei sitä kuulu valtion taholta säätää, se on jokaisen omaa järkeilyä ja kyllähän sitä ajattelua tuetaan valtion taholta näillä bensanhinnoilla ihan riittävästi.

                    Tästähän vapaassa maassa jota demokratian piti edustaa kuuluisi olla kyse. Että valistunut ajattelu ohjaa kansalaisia, ei sääntely.

                    Ihme kun asuntojen hinnat tai työn verotus mene sen mukaan mikä auto löytyy nimistä, teistä suurin osa tuntuisi haluavan sitäkin mikä on käsittämätöntä.
                    Tykkään tästä kommentista.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • Ioni79
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 738

                      Uuden hallitusohjelman mukaan autoverotusta lasketaan ”pienipäästöisiä autoja suosien hallituskauden aikana niin, että verotuottovaikutus 2019 vuoden tasolla noin 200 miljoonaa euroa”.

                      Uusi Suomi on ajattelevan, uteliaan ja osallistuvan lukijan päivittäinen uutislehti.


                      Hetken saa odotella hintojen halpenemista mörkökoneilla. Parempi vaan laittaa kättä syvemmälle taskuun ja unohtaa toiveet hintojen halpenemisesta.

                      Comment

                      • Timelord
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 501
                        • Loimaa

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Tuntuu olevan täälläkin joku hirveä tarve päästää nuo pieni päästöiset helpommalla. EI SE NIIN KUULU MENNÄ!! Helvetinhelvetti!

                        Ihmisellä kuuluu vapaassa maassa olla oikeus ostaa juuri sellainen auto kun itselle parhaaksi näkee ilman että niitä on jo etukäteen rankattu jotenkin.

                        Suurinosa kuitenkin ostaa sen halvimmalla kulkevan, tietenkin! Mutta ei sitä kuulu valtion taholta säätää, se on jokaisen omaa järkeilyä ja kyllähän sitä ajattelua tuetaan valtion taholta näillä bensanhinnoilla ihan riittävästi.

                        Tästähän vapaassa maassa jota demokratian piti edustaa kuuluisi olla kyse. Että valistunut ajattelu ohjaa kansalaisia, ei sääntely.

                        Ihme kun asuntojen hinnat tai työn verotus mene sen mukaan mikä auto löytyy nimistä, teistä suurin osa tuntuisi haluavan sitäkin mikä on käsittämätöntä.
                        +1. Ajattelin 18- vuotiaana juurikin näin. Nykyään, 35- vuotiaana olen huomannut ettei yksilöllä ole keinoja vaikuttaa yo. asiaan ja sen toteutumiseen; kuten ei niin moneen muuhunkaan asiaan.
                        Massa kun asioista tulevaisuudessa päättävät valitsee ja joku salaseura nimittää lisäksi ne lukuisat virkamiehet päättämään mikä sille massalle on hyväksi ja mikä ei...

                        Mikä tämän kaiken sitten muuttaisi? Vallankumous? Ehkä joku päivä... :think
                        Last edited by Timelord; 27-05-2015, 15:02. Reason: tarkennusta
                        W201 2,5D
                        W123 280ce
                        E21 316
                        ex-E60 530ia
                        ex-E53 4,4i
                        ex-E39 523i
                        ex-E34 520ia
                        ex-E21 318i

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by Ioni79 View Post
                          Uuden hallitusohjelman mukaan autoverotusta lasketaan ”pienipäästöisiä autoja suosien hallituskauden aikana niin, että verotuottovaikutus 2019 vuoden tasolla noin 200 miljoonaa euroa”.

                          Uusi Suomi on ajattelevan, uteliaan ja osallistuvan lukijan päivittäinen uutislehti.


                          Hetken saa odotella hintojen halpenemista mörkökoneilla. Parempi vaan laittaa kättä syvemmälle taskuun ja unohtaa toiveet hintojen halpenemisesta.
                          No ei auta kuin tyytyä ennen 2008 rekisteröityihin autoihin, jos haluaa mörkökoneilla ajella

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            Noin 20% vähennys porrastettuna neljälle vuodelle eli varmaan vaikutukset pelkästään negatiiviset. Byrokratia pysyy samana ja autoista tulee ainakin seuraavaksi neljäksi vuodeksi entistä huonompi sijoitus.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by -Jopi- View Post
                              Autoveron poisto kuitenkin leikkaa autojen hinnoista kaikilta kauppiailta saman verran, joten kuka siinä mitään häviää.
                              Niinpä, samoin lähtee kaikkien veronmaksajien autoista "siivu"

                              EDIT. Katsotaan nyt josko nämä aikaiset Smolnasta kuullut autoverojutut olisi vain silmänlumetta, todellinen poisto voi tulla simsalabim. (Stubb valtiovarainministeri.)
                              Last edited by nullzwei; 27-05-2015, 15:52.

                              Comment

                              • Eepo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 5388
                                • Tampere

                                Autoveroa lasketaan 200 miljoonaa euroa, mutta vastaavasti ajoneuvoveroa kiristetään 100 miljoonan euron edestä. Rekisteröidyille veneille ja moottoriajoneuvoille tulee 50 miljoonan euron vero

                                Jokseenkin nähtävissä ympyrä joka sulkeuduttuaan vuonna 20XX maksaa taas autoilijalle enemmän kuin vuonna 2015.
                                Ei mulla muuta ajelen näillä satasen kioskeilla ja kuljen ämpäri kainalossa kun rahaa säästyy
                                -Harley Davidson Sportster - 89-
                                -Harley Davidson softail -89-
                                -Suzuki PV50 -86-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎