Äläs nyt. On aivan mahtava moottori käyttöautoon tuo B47 jos nyt muka ahistaa niin lyöt jonkun ujon stage 1 softan kylkeen. Mutta vakionakin oikein pirteä. Saattais se harrasteautokin tuntua nopeammalta kun välillä ajaa kuolevaisten tehoilla
Äläs nyt. On aivan mahtava moottori käyttöautoon tuo B47 jos nyt muka ahistaa niin lyöt jonkun ujon stage 1 softan kylkeen. Mutta vakionakin oikein pirteä. Saattais se harrasteautokin tuntua nopeammalta kun välillä ajaa kuolevaisten tehoilla
Samaa mieltä. Ei myöskään tärise ja vapise paikoillaan niinkun vanhemmat nelosdieselit.
No juu, eipä tuo pointti ole pelkästään tuo voima, tai sen puute. Voimaahan näissä ei ole kummassakaan.. Harrastepelissä on sitä paukkua sitten jos pitää mennä kovempaa, mutta kokonaisuus tässä käyttiksessä ratkaisee.. 6-sylinterinen on kaikella tapaa luonteeltaan erilainen (positiivisessa mielessä), käyttöautona kulutuksessa ei ole juurikaan eroa ja ainakin itselläni 6-sylinterisen luotettavuudesta on vähän parempia mielikuvia. Vaikka siis tuo B47 on ilmeisen eri moottori, kuin N47.
Mun mielestä myös dieselin virittämiset ja softaamiset on kyllä aivan turhaa hommaa.. Edellinen F31 330d oli ohjelmoitu (dpf paikallaan kuitenkin) ja kyllä mun mielestä tuo nykyinen F30 vakiotehoisena käyttäytyy mukavammin - voima tulee tasaisemmin ja ei ole kaupunkiajossa semmonen hiton empijä. Samoin kaikki muut aikaisemmat 6-cyl dieselit on itselläni olleet ohjelmoituja.. Jatkossa ei enää semmosia.
Mun mielestä myös dieselin virittämiset ja softaamiset on kyllä aivan turhaa hommaa.. Edellinen F31 330d oli ohjelmoitu (dpf paikallaan kuitenkin) ja kyllä mun mielestä tuo nykyinen F30 vakiotehoisena käyttäytyy mukavammin - voima tulee tasaisemmin ja ei ole kaupunkiajossa semmonen hiton empijä.
Tässä tätä kutvosen softausta ihmetellyt itsekin ...... ja päädyin pitämään vakiona juurikin tuon ihan soivan nyky luonteen vuoksi, mielessä enempikin vastuspäähän keskittyminen eli loisi edelleytyksiä 'helpompaan' tehon ulostuloon. Yksi aika paljon vaikuttava asia on hyrrävoimia ja jousitusta rasittavien painojen vähentäminen, toinen nyt mieleeni tullut on tuon dfp:n poisto, mitä mahtaa tulla hummia lisää tuohon 313 hepan kutosdieseliin ? Vaikka en niiden hummien perään sinänsä ole vaan turhan moottorin 'ahdistamisen' poistamiseen.
Onhan tuo bemarin 6 diesel kyllä mukava moottori käyttöautossa, varsinkin kevyessä f3x korissa, mutta ei se N55 6 bensakaan huono ole ja tämä osoittautunut aika luotettavaksi moottoriksi ilman korkeapainepumppu/suutinvikoja. Suosittelen kokeilemaan n55, tosin tarjontaa on aika vähän F3x korissa.
Itsekkin harkinnut bensa käyttistä nykyisen 430D Xdriven tilalle vähäisten ajojen takia ja tullut käytyä kokeilemassa 330e ja 320i G sarjalaisia missä tuo b48 moottori. No ei oikein kyllä sytyttänyt kumpikaan. kyllä 6 dieselin vääntö vaan on niin hyvä ja ajettavuus vaivatonta verrattuna näihin bensa nelosiin. Samoin kun lyöt tallan pohjaan nelos bensalla, moottori huutaa vaan ja mitään ei tapahdu
330e sähköllä ajaessa on kyllä ihan mukava, mutta se kun ei kauan riitä.
Itse taidan päätyä n55 tai b58 moottoriseen käyttikseen sitten kun se aika tulee että dieselistä pitää/haluaa luopua.
No nää on makuasioita ja omia valintoja jokaisella, mutta pääasia että jokainen tykkää omasta valinnastaan on se sitten 4,6 tai 8 moottori
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Suosittelen kokeilemaan n55, tosin tarjontaa on aika vähän F3x korissa.
Sinäpä sen sanoit.. N55 yhdisteltynä X6:een tai F31:een ja vielä pitäis pysyä siinä 30k hintaluokassa, niin ei ole kyllä helppo tehtävä tämä. Noh, onneksi tässä ei ole kiire asian kanssa, kun on autoja piha täynnä..
meilläkin on F30 ja siihen ei kyllä saa mitään tavaraa mukaan. toinen auto oli peugeot mutta tarvittiin isompi enkä itsekkään tykkää yhtään F11:sta joten tuli hankittua E70 X5, tästähän tulee melkein kuin pakettiauto kun kaataa penkit
meillä oli muutama vuosi sitten E71 X6 mutta ei siinä mitenkään omasta mielestä ollut niin paljon tilaa, 4henkinen eikä muistaakseni edes saanut takapenkit kaadettua. muutenkin on takakontti tosi korkealla ja omasta mielestä epäkäytännöllinen X6 antama kyyti on kyllä mahtava
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Mini cooper S hankkiminen suomesta on osoittautumassa melko vaikeaksi valikoiman puuteen takia (tai henk koht nirsouden). Pitäisi saada R53 facelifti alle, mieluusti multifunction ratilla ja panoramakin mun käyttöön olis ihan plussa. Ei vaan montaa vaihtoehtoa ole tai jos sellainen on niin hinta karkaa verrattuna muista maista tuomiseen.
Mini cooper S hankkiminen suomesta on osoittautumassa melko vaikeaksi valikoiman puuteen takia (tai henk koht nirsouden). Pitäisi saada R53 facelifti alle, mieluusti multifunction ratilla ja panoramakin mun käyttöön olis ihan plussa. Ei vaan montaa vaihtoehtoa ole tai jos sellainen on niin hinta karkaa verrattuna muista maista tuomiseen.
Kannattaa hakea ulkomailta. Kaveri on tätä omaansa myynyt jo 5kk ja hinta alkaa olla lähellä omakustannusta kohta. Lähti yli 40k€ hinnasta liikkeelle.
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Mikähän on kun nettiautossa olevat samat alpina d3 pyörii myynnissä kuukaudesta toiseen? Pienillä kilsoilla ja muutenkin siistin näköisiä, onko pyynnit vaan liian kalliita verrattuna johonkin perus m sport? Ei tuollasen ylläpitokaan luulisi mitään kallista olevan kun tekniikka pommin varma m47? Toki hitaasti näyttää kaikki alpinat vaihtavan omistajaa.:think
Comment