Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    Ostamisen sietämätön vaikeus. Hybridin tilalle katsonut G30 dieseliä.

    -> Ensimmäinen tarjouskysely Heinäkuussa, tarjous luokattoman huono.
    -> Elokuun seurasin autovalikoimia ja kyseisen vaihdokin hinta aleni huomattavasti.
    * Huomioitavaa ettei automyyjä oma-aloitteisesti ottanut mitään kontaktia minun suuntaan vaikka näin pyysin tekemään tilanteen muuttuessa.
    -> Elokuun lopussa otin uudestaan yhteyttä ja kysyin uutta tarjousta pyyntihinnan tiputuksen johdosta.
    * Huomioitavaa että kun pyysin tarjouksen, ja uuden vedoksen sain, auton hinta oli nostettu 2000€ korkeammaksi.
    -> Jatkunut takkuinen kommunikointi ja totesin että ei tämän myyjän kanssa kauppoja saada aikaiseksi. En ole aikaisemmin näin laiskaa tapausta tavannut. Autoon liittyviin kysymyksiin ei vastausta kuin vasta toiston kautta.

    Ps. Ostakaa hyvä hubrdridi!
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1822
      • N/A

      Kävi sellainen vahinko, että tuli F07 myytyä. Automyyjät pelottelivat, että GT on tosi hankala myydä, mutta reilussa viikossahan tuo katosi pihasta. Taisi olla neuvottelutaktiikkaa, jotta saavat välirahan mahdollisimman suureksi.

      Nyt polttelisi tilalle F30 330e, G30 530e tai F15 hybridi.
      - F30 tuntuu F07:n jälkeen pieneltä vaikka onkin vähän tilavampi kuin E90, tosin sellaisen saisi 5k€ halvemmalla kuin vaihtoehdot.
      - G30 tuntuisi muuten sopivalta, mutta satunnaisesti olisi hyvä olla vähän suurempi peräluukku kuin mitä sedanissa. Lisäksi 530e ei taida saada vetokoukulla kuin uutena? No, vetokoukun voi laittaa johonkin muista autoista, joten se ei ole show-stopper.
      - F15 houkuttelisi kovasti, tosin joutuisi tyytymään hiukan vanhempaan yksilöön. Lisäksi F15 taitaa olla N20 koneella, liekö se suuri murheenkryyni? Ja mikähän mahtaa olla tuollaisen yli 2 tonnisen bensa-hybridin todellinen kulutus?

      Jääkö minulta joku malli huomioimatta? Kilometrejä autoon tulee varmaan ~28tkm vuodessa, mutta dieseliä ei taida viitsiä enää tänä päivänä hankkia, jos autoa meinaa viitisen vuotta pitää.

      (Ps. Off-topic; tarjosin GT:tä vaihdossa useampaankin ~35k€ bemariin eri liikkeissä. Hyvitykset olivat 1-2k€ pienempiä kuin mitä siitä itse sain suoraan myydessä. Nyt kun auto on myyty, niin peräänsoittelevat automyyjät tarjoavat noista samoista autoista pyytämättäkin 1-2k€ alennusta käteisostajalle. Käytännössä siis suoraan myymällä säästää 3-4k€ autoa vaihdettaessa. Huh!)
      Last edited by bmw323it; 16-12-2020, 08:57.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2155
        • Vantaa

        Miksi ei dieseliä? Viher lehdistön propagandasta huolimatta ei ne mihinkään ole isoista autoista katoamassa. F15 varsinkin. Bensalla tuon kulutus melko korkea. Oletan että tuolla 28tkm ajosuoritteella paljon maantie painoitteista?
        Last edited by VilleP; 16-12-2020, 13:43.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Joo kyllä mäkin etenkin X5 kohdalla liputtaisin dieselin puolesta. Noita hybridejä on myyty niin suuri osuus noista, että veikkaan että 5 vuoden päästä tulee olemaan a) monivikaisia koska kahden käyttövoiman kummankin ongelmat realisoituvat b) halpoja, koska näitä hybridejä on tuontiautoistakin suuri osa verotuksen takia.

          Tosinkin joka tapauksessa tuon hintaluokan auto on 5 vuoden päästä alle 20k€ kulkine. X5 30d on kulkenut isällä viimeiset 160tkm ajan keskimäärin 7,5 kulutuksella, perus maantiellä pääsee jopa 5-6 litran välille. Vauhdin nostohan nostaa kulutusta, tosin alitehosessa bensakoneessa dieseliä voimakkaammin.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1822
            • N/A

            Originally posted by VilleP View Post
            Miksi ei dieseliä? Viher lehdistön propagandasta huolimatta ei ne mihinkään ole isoista autoista katoamassa. F15 varsinkin. Bensalla tuon kulutus melko korkea. Oletan että tuolla 28tkm ajosuoritteella paljon maantie painoitteista?
            Aika vähän sellaista pitkää siivua pääsee vetämään, pääasiassa ajo on sellaista pääkaupunkiseudulla pyörimistä. Tyypillinen ajotietokoneen ilmoittama keskinopeus tankilliselle on ollut 40-45km/h.
            Last edited by bmw323it; 16-12-2020, 15:32.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1822
              • N/A

              Originally posted by E39Fin View Post
              Joo kyllä mäkin etenkin X5 kohdalla liputtaisin dieselin puolesta. Noita hybridejä on myyty niin suuri osuus noista, että veikkaan että 5 vuoden päästä tulee olemaan a) monivikaisia koska kahden käyttövoiman kummankin ongelmat realisoituvat b) halpoja, koska näitä hybridejä on tuontiautoistakin suuri osa verotuksen takia.

              Tosinkin joka tapauksessa tuon hintaluokan auto on 5 vuoden päästä alle 20k€ kulkine. X5 30d on kulkenut isällä viimeiset 160tkm ajan keskimäärin 7,5 kulutuksella, perus maantiellä pääsee jopa 5-6 litran välille. Vauhdin nostohan nostaa kulutusta, tosin alitehosessa bensakoneessa dieseliä voimakkaammin.
              No hinta tippuu, se on selvä.

              Vähän ajettujen X5 30d kohdalla hinta hyppää liikaa, eikä kaksilitrainen diesel kuulosta oikealta vaihtoehdolta yli kaksi tonniseen autoon. Tästä syystä olen vähän hylännyt diesel-vaihtoehdon.
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5201
                • Stadi

                530e :think mä oon tykännyt, mutta mulla ei ollutkaan tarvetta koukulle. Voi suositella
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • Norkin
                  BTCF Member
                  • Aug 2013
                  • 106
                  • Lempäälä

                  Kannattaa tosiaan ainakin F15 kohdalla ottaa huomioon tuo, että hybridissä on 2-litrainen bensakone. On se vaan aika puhditon moottori tuohon koppaan ja varmaan myös epätaloudellinen maantieajossa. Paljon olen kuullut moitteita tosta asiasta etenkin X5/7-sarjalaisten kohdalla. Ja on siihen varmasti syynsä, että miksi uudemmissa hybrideissä on taas 3-litrainen moottori. Itselläni ei noista tosin ole sen enempää kokemusta, että tämä on ihan mutuilua.
                  Last edited by Norkin; 16-12-2020, 23:33.

                  Tesla Model 3 LR -20
                  E36 Compact M43B16 turbo


                  Ex:
                  F11 530D xDrive M-sport
                  F21 M135i xDrive -14
                  E30 316 -85
                  F01 730D -09
                  E61 M5 -07 Silverstone II
                  F21 M135i xDrive -13
                  E92 335i -06
                  F11 520d -11
                  E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                  E91 320d -06
                  E30 324td Touring -89
                  Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                  4x Ford

                  Comment

                  • M_Power
                    Moderator
                    • Jul 2003
                    • 2758
                    • Espoo, HML

                    Originally posted by M_Power View Post
                    Vuotta myöhemmin ei M550d enää kiinnosta.

                    F10 M5 verotus ja käyttökulut ei houkuttele. Tuon M5 voisi tietysti ottaa harrasteautona.

                    Enemmän mietinnässä uudemmat G12 740e tai 745e, G30 530e ja Porsche Panamera Hybrid.

                    Vuosi tullut katseltua näitä enemmän ja vähemmän aktiivisesti.
                    No väliraha ainakin pienenee ihmetellessä.
                    Tämä speksaus loppui ja tuli tehtyä kaupat G12. 740Le xDrive lähes kaikilla varusteilla.
                    Takuu voimassa. Teen oman topicin jossain vaiheessa ja laitan 535d myyntiin.
                    Last edited by M_Power; 17-12-2020, 09:58.
                    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                    Team vier Zylinder!

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Aika vähän sellaista pitkää siivua pääsee vetämään, pääasiassa ajo on sellaista pääkaupunkiseudulla pyörimistä. Tyypillinen ajotietokoneen ilmoittama keskinopeus tankilliselle on ollut 40-45km/h.
                      Mulla tulee kyllä melko paljon ajoa pk-seudullakin - kehäteillä. Kyllä diesel on siihen loistava vaihtoehto.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1120
                        • suomi

                        Originally posted by Laku View Post
                        Mulla tulee kyllä melko paljon ajoa pk-seudullakin - kehäteillä. Kyllä diesel on siihen loistava vaihtoehto.
                        Diesel on loistava oikeestaan mihin vaan,noi hybridit on kyllä täysin turhia,ketä jaksaa oikeesti ladata joka päivä sen ~30km takia. Ostaa dieselin ja tankkaa 2x kuukaudessa. Uudessa autossa jotenkin nielin verotuksellisista syistä sellaisen oston.

                        5-10tkm vuodessa ajavan kannattaa hommata jo diesel,jos niinku miettii taloudellisesta näkökulmasta.
                        Last edited by arben; 17-12-2020, 17:21.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by arben View Post
                          5-10tkm vuodessa ajavan kannattaa hommata jo diesel,jos niinku miettii taloudellisesta näkökulmasta.
                          Sinulla jäi varmaan nollat pois, tarkoitit 50-100tkm vuodessa ?

                          Koska 5-10tkm vuodessa diesel on todella kallis käyttökuluiltaan, kaikki on kalliimpaa ja vielä lisäksi saat kaupunkiajossa poltella webastoa ettei auto ole jääkaappina.

                          Pelkkä käyttövoimavero on dieslissä satasia enemmän kuin bensassa. Järkevin 5-10tkm ajoilla on mahdollisimman iso kasi tai tuplakutonen.

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1120
                            • suomi

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Sinulla jäi varmaan nollat pois, tarkoitit 50-100tkm vuodessa ?

                            Koska 5-10tkm vuodessa diesel on todella kallis käyttökuluiltaan, kaikki on kalliimpaa ja vielä lisäksi saat kaupunkiajossa poltella webastoa ettei auto ole jääkaappina.

                            Pelkkä käyttövoimavero on dieslissä satasia enemmän kuin bensassa. Järkevin 5-10tkm ajoilla on mahdollisimman iso kasi tai tuplakutonen.
                            Otetaan vaikka esimerkiksi bmw f22,koskee myös f1x f3x yms
                            N47 5.3/100km vero 590€
                            B47 5.2/100km vero 570€ Elisellä keskihinnalla 7€/100km
                            N20 8.4/100km vero 200€ Eilisel keskihinnalla 13€/100km

                            Tehot noissa 184hv-190hv.

                            Nämä kulutukset todellisia seka ajon kulutuksia itselläni,autot(9 eri f sarjaa ed mainituilla koneilla) ollut noin 35tkm-75tkm ajettuja. Yleisesti ottaen noita bensa auton ilmoitettuja kulutuksia ei kauheasti kannata tuijotella.

                            6€/100km
                            60€/1000km
                            600€/10000km

                            Veron erotus 370€,huonol matikalla jokainen osannee laskea loput.
                            Että ihan kauheasti en liputa bensa autolle.

                            Huollot ja vakuutukset suht samanhintaiset,bensassa tulpat vs dieselissä naftasuodatin(huoltokuluissa tuleva ero)

                            Webaston käytöstä en osaa sanoa,lämmin oli dieselillä ajella. Jos ei ole korjaa termarit,niitä ei n ja b sarjan koneessa mene niinkuin m47 esim.

                            Jollain varmaan kokemusta n55 vs n57 kulutuksista,voidaan laskea nekin

                            Edit tutkailin asiaa,esim ~samantehoiset 335d vs 335i

                            335i noin 15€/100km
                            335d noin 8€/100km

                            Veron ero noin 400€.
                            100km 7€
                            1000km 70€
                            10000km 700€

                            Sitten viellä m550d vs 550i

                            550i noin 21€/100km
                            M550d noin 10€/100km

                            Veron ero noin 350€
                            10000km ero noin 1100€

                            Mutta jos tykkää bensan auton äänistä tms se on ok,idea oli vertailla saman tehoisten autojen ”käyttökuluja” sekä tarvittavaa ajosuoritetta säästön toivossa.
                            Last edited by arben; 17-12-2020, 19:15.

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1361
                              • Tampere

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Sinulla jäi varmaan nollat pois, tarkoitit 50-100tkm vuodessa ?

                              Koska 5-10tkm vuodessa diesel on todella kallis käyttökuluiltaan, kaikki on kalliimpaa ja vielä lisäksi saat kaupunkiajossa poltella webastoa ettei auto ole jääkaappina.

                              Pelkkä käyttövoimavero on dieslissä satasia enemmän kuin bensassa. Järkevin 5-10tkm ajoilla on mahdollisimman iso kasi tai tuplakutonen.
                              Mikä kaikki on kalliimpaa? Ei kai nyt sentään kaikki? Mikäs siinä jos webastoa pitää poltella? Eikös se sitä varten sieltä löydy (jos löytyy)? Jos vertaa kasin ja disun polttoainekuluja, niin pilkkuahan pitäisi siirtää toiseen suuntaan: 0.5 - 1tkm/vuosi.

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                + bensojen hankinta hinta on suht paljon korkeempi vs. Diesel... kun vähänkään vertaa samoilla varusteilla, ni bensojen tarjonta on vähäistä.
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎