bensalla pestään pensselit...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bensa vs. diesel
Collapse
X
-
Pikku laskutoimitus: E36 325TDS Touring keskikulutus 7litraa/100km ajetaan vuodessa 20000km ja Diesel maksaa 0.91€/litra. Silloin Diisseliin kuluu 1274€ + dieselvero 487.76= 1761.76€
E39 523i keskikulutus 9litraa/100km ja ajetaan sama määrä. Bensan hinta vaikkapa 1.15€/litra Bensaan kuluu 2070€.
2070€-1761.76€ = 308.24€
Eli jo 20000km vuodessa tekee yli 300€ säästöä.
Meiltä löytyy molemmat taloudesta ja molemmilla tulee noin 35tkm /vuosi ajettua. Pitäis itsekin siirtyä diisselin puoleen.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by RobiEli jo 20000km vuodessa tekee yli 300€ säästöä.
Itsellä taitaa tulla 50tkm vuodessa nyt ja kiisseliä en kyllä vakavasti ottaen edes harkitse.. (ja keskikulutus on enemmän kuin tuo 9l/100km)- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
Originally posted by Slow_M3työkoneet kulkee kiisselillä ja urheiluautot bensallaMielipide menee uudestaan harkintaan sitte ku ferrari alkaa tehdä nokivasaroita.
Mut juu, dieseleiden helppo ajettavuus ja huikea vääntö miellyttää. Ehdottomasti kun on rahaa ostaa vähän uudempi auto se tulee olemaan diesel. Suorituskyvyssä ei diesel joudu enää antamaan yhtään periksi bensakoneille. Kiihtyminen tapahtuu vain niin eleettömästi ettei sitä huomaa ellei pällistele nopeusmittaria
Comment
-
-
Originally posted by hannukNiin ja sitten ostelet ilmamäärämittareita ja remppaat turboa, tms. kun ostat sen kiisselin käytettynä, niin siinä menee sitten jo 2-3 vuoden säästöt..
Ajelin tuossa erään toisen merkin digelillä ja paljon huoltovapaampi sellainen tuntui olevan kuin bensa-auto.
Comment
-
-
Originally posted by Slow_M3työkoneet kulkee kiisselillä ja urheiluautot bensallaMielipide menee uudestaan harkintaan sitte ku ferrari alkaa tehdä nokivasaroita.
520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Originally posted by tertsunenBensa autossahan ei olekkaan mitään huoltokohteita?
Ajelin tuossa erään toisen merkin digelillä ja paljon huoltovapaampi sellainen tuntui olevan kuin bensa-auto.
Siis nuo kaksi esimerkkiä oli yleisistä e39:in kiisseleiden tyyppivioista, joita ei bensamoottoreissa esiinny läheskäään yhtä paljon kuin kiisseleissä. Luonnollisesti jos haluaa lähteä vääntämään asiasta, niin voi esittää argumenttia vioista joita esiintyy bensamoottoreissa mutta ei kiisseleissä..- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
kyllähän tässä tuli haaveiltua 530D:stä ja olin lähes varma että sellainen laitetaan kun sopiva löytyy. Mieli muuttui kuitenkin kun erehdyin ajamaan
E39 525i:tä, 530D tuntui lähinnä traktorilta sen jälkeen. Kyllä itse ainakin
olen valmis vähän maksamaankin käynnin tasaisuudesta, meluttomuudesta
ja kierrosherkkyydestä.
Comment
-
-
eipä se "loppuun" viritetty 2.0td konekkaan kestä 400tkm ajaa... nähtyä ja kuultua on uusissa bemareissa erilaiset remontit jo ennen 200tkm... siis dieseleissä...
ja vanhoissa 2.4td koneissa tuntuu kannet paukkuvan tosi helposti... en minä lähtisi puhumaan että ne kovin kestäviä on kun niitä viritetään...
ainut luja diesel kone on vanha w124 200d moottori... ainiin siinähän taitaa tehoja olla tosi hurjasti !!
ja mitä tuohon bensa koneen virittämiseen tulee... ei näytä olevan halpaa dieselinkään laittaminen... vai paljonkos se mynä ottaa kunnon pumpusta ???
50eur ?? ei taida sanoa edes hyvää päivää sillä hintaa
periaatteessa diesel autoon joutuu tekemään kaiken saman kun viritetään kunnolla kuin bensa koneeseenki... joten enpä puhuisi että halvemmaksi tulisi !F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by janieipä se "loppuun" viritetty 2.0td konekkaan kestä 400tkm ajaa... nähtyä ja kuultua on uusissa bemareissa erilaiset remontit jo ennen 200tkm... siis dieseleissä...
ja vanhoissa 2.4td koneissa tuntuu kannet paukkuvan tosi helposti... en minä lähtisi puhumaan että ne kovin kestäviä on kun niitä viritetään...
ainut luja diesel kone on vanha w124 200d moottori... ainiin siinähän taitaa tehoja olla tosi hurjasti !!
ja mitä tuohon bensa koneen virittämiseen tulee... ei näytä olevan halpaa dieselinkään laittaminen... vai paljonkos se mynä ottaa kunnon pumpusta ???
50eur ?? ei taida sanoa edes hyvää päivää sillä hintaa
periaatteessa diesel autoon joutuu tekemään kaiken saman kun viritetään kunnolla kuin bensa koneeseenki... joten enpä puhuisi että halvemmaksi tulisi !
ja ei virtittäminen tosiaan mihinkään autoon halpaa ole
ja jos itse alan auton tekniikkaan virittämään, niin en tosiaan sitä yritä tappiin asti saada, nimittäin aina kestävyys kärsii kun nostetaan viritys potentiaalia, jos hilppeet pysyy samana, mutta tehot ja väännöt kasvaaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by LoudPipeKelpaako Lamborghini? http://autocar.co.uk/news_article.asp?na_id=212640
Comment
-
-
Originally posted by Heikki.Niemibensassa pestään pensselit...alko tympäsemään tuo ainainen tankilla käynti ja kallis virittämisyritys niin vaihdoin dieseliin...tehoa saa siittäkin jos vaan tietää mitä tekee ja uskaltaa otta riskejä...omistan kyllä vielä bensabemunki ettei sekään mahdollisuus joskus turbottaa bensakutonen ole päässyt unohtumaan...katotaan nyt mitä dieselistä saa irti...
Itseä ainakin kiinnostais enemmän bensavehkeen turbottaminen, ja varmasti lähes kaikkia muitakin, koska bensaturbo antaa sikana tehoa mutta ei riko alaväännöillä vielä paikkoja...
Comment
-
-
Originally posted by hannukHarvempaan BMW:n bensamoottoriin joutuu remppaamaan turboa..
Siis nuo kaksi esimerkkiä oli yleisistä e39:in kiisseleiden tyyppivioista, joita ei bensamoottoreissa esiinny läheskäään yhtä paljon kuin kiisseleissä. Luonnollisesti jos haluaa lähteä vääntämään asiasta, niin voi esittää argumenttia vioista joita esiintyy bensamoottoreissa mutta ei kiisseleissä..
Bensamalleissa suositeltu hihnanvaihtoväli oli muistaakseni 50tkm, kun digelissä sitä ei tarvitse vaihtaa.
Tulpat vs. hehkut. Tulpilla suositeltu vaihtoväli(?) 50tkm, hehkuilla 100tkm.
Itselleni jäi vain sellainen kuva, että diesel on paljon huoltovapaampi.
Jos jäi epäselväksi, niin en aja dieselillä.
Comment
-
-
Originally posted by hannukNiin ja sitten ostelet ilmamäärämittareita ja remppaat turboa, tms. kun ostat sen kiisselin käytettynä, niin siinä menee sitten jo 2-3 vuoden säästöt..
Itsellä taitaa tulla 50tkm vuodessa nyt ja kiisseliä en kyllä vakavasti ottaen edes harkitse.. (ja keskikulutus on enemmän kuin tuo 9l/100km)
Ja rupeaa se etu pienenemään kun alkaa dieselin hinta lähestyä bensan hintaa. Saksassa on ihan normaalia että diesel maksaa yli euron litra.
BMW - ajamisen iloa.. mutta valitettavasti useiden mallien osalta pätee ainoastaan bensakäyttöisiin malleihin. Jos kerta ekoauto intoilijoiden mielestä diesel ja bensa mallien välillä ei ole ajamisen ilossa muuta eroa kuin se että dieselin tankkaaminen on halvempaa niin suosittelen jo suosiolla harkitsemaan vaikka Mersun tai VW:n hankkimista koska siinä vaiheessa ei osaa edes arvostaa BMW:n bensamoottorien luonnetta ja hienoja käyttöominaisuuksia.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
mitäpä hyötyä siitä on jos hehkut kestää 100tkm ja tulpat 50tkm kun hehkut ovat helposti 2-4x kallliimpia kuin tulpat
öljynsuodattimet näyttäis olevan kalliimpia kanssa.. ainakin 50%
kaikki tiivisteet...
tottakai niitä varmaan saa joltain isän siskon miehen äidin veljen tuttavalta halvemmalla...
ja muistaakseni M21 kone on samalla tapaa hihna kone kuin M20 ??
luulis asian olevan näin että mitä herkemmin aine palaa niin sitä enemmän siitä saadaan forcea ??
jos näin ei ole niin minä alan kusemaan tankkiin !
niin ja vaihteet on keksitty että voidaan hyödyntää sitä parasta kierros aluetta tarvittaissa.. ei ole mikään pakko ajaa vitosella koko aikaa väkisin että hyrmy jyrinä kuuluu taustalta...F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Comment