Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensa vs. diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • parantala
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 62
    • Westcoast

    #46
    bensalla pestään pensselit...
    525TD Touring

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #47
      Pikku laskutoimitus: E36 325TDS Touring keskikulutus 7litraa/100km ajetaan vuodessa 20000km ja Diesel maksaa 0.91€/litra. Silloin Diisseliin kuluu 1274€ + dieselvero 487.76= 1761.76€

      E39 523i keskikulutus 9litraa/100km ja ajetaan sama määrä. Bensan hinta vaikkapa 1.15€/litra Bensaan kuluu 2070€.

      2070€-1761.76€ = 308.24€
      Eli jo 20000km vuodessa tekee yli 300€ säästöä.

      Meiltä löytyy molemmat taloudesta ja molemmilla tulee noin 35tkm /vuosi ajettua. Pitäis itsekin siirtyä diisselin puoleen.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        #48
        Originally posted by Robi
        Eli jo 20000km vuodessa tekee yli 300€ säästöä.
        Niin ja sitten ostelet ilmamäärämittareita ja remppaat turboa, tms. kun ostat sen kiisselin käytettynä, niin siinä menee sitten jo 2-3 vuoden säästöt..

        Itsellä taitaa tulla 50tkm vuodessa nyt ja kiisseliä en kyllä vakavasti ottaen edes harkitse.. (ja keskikulutus on enemmän kuin tuo 9l/100km)
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • LoudPipe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1434

          #49
          Originally posted by Slow_M3
          työkoneet kulkee kiisselillä ja urheiluautot bensalla Mielipide menee uudestaan harkintaan sitte ku ferrari alkaa tehdä nokivasaroita.
          Kelpaako Lamborghini? http://autocar.co.uk/news_article.asp?na_id=212640

          Mut juu, dieseleiden helppo ajettavuus ja huikea vääntö miellyttää. Ehdottomasti kun on rahaa ostaa vähän uudempi auto se tulee olemaan diesel. Suorituskyvyssä ei diesel joudu enää antamaan yhtään periksi bensakoneille. Kiihtyminen tapahtuu vain niin eleettömästi ettei sitä huomaa ellei pällistele nopeusmittaria

          Comment

          • tertsunen
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1343
            • JKL

            #50
            Originally posted by hannuk
            Niin ja sitten ostelet ilmamäärämittareita ja remppaat turboa, tms. kun ostat sen kiisselin käytettynä, niin siinä menee sitten jo 2-3 vuoden säästöt..
            Bensa autossahan ei olekkaan mitään huoltokohteita?
            Ajelin tuossa erään toisen merkin digelillä ja paljon huoltovapaampi sellainen tuntui olevan kuin bensa-auto.

            Comment

            • Heikki.Niemi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1180
              • Kalajoki-Bemareiden mekka

              #51
              Originally posted by Slow_M3
              työkoneet kulkee kiisselillä ja urheiluautot bensalla Mielipide menee uudestaan harkintaan sitte ku ferrari alkaa tehdä nokivasaroita.
              bensassa pestään pensselit...alko tympäsemään tuo ainainen tankilla käynti ja kallis virittämisyritys niin vaihdoin dieseliin...tehoa saa siittäkin jos vaan tietää mitä tekee ja uskaltaa otta riskejä...omistan kyllä vielä bensabemunki ettei sekään mahdollisuus joskus turbottaa bensakutonen ole päässyt unohtumaan...katotaan nyt mitä dieselistä saa irti...
              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
              Ex-320i E30 m20b20 -86
              Ex-318i E30 m20b20 -87
              Ex-320i E30 m20b20-83

              Comment

              • hannuk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 2136
                • Capital

                #52
                Originally posted by tertsunen
                Bensa autossahan ei olekkaan mitään huoltokohteita?
                Ajelin tuossa erään toisen merkin digelillä ja paljon huoltovapaampi sellainen tuntui olevan kuin bensa-auto.
                Harvempaan BMW:n bensamoottoriin joutuu remppaamaan turboa..

                Siis nuo kaksi esimerkkiä oli yleisistä e39:in kiisseleiden tyyppivioista, joita ei bensamoottoreissa esiinny läheskäään yhtä paljon kuin kiisseleissä. Luonnollisesti jos haluaa lähteä vääntämään asiasta, niin voi esittää argumenttia vioista joita esiintyy bensamoottoreissa mutta ei kiisseleissä..
                - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                - Porsche Cayenne S
                - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                - plus pari muuta

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #53
                  kyllähän tässä tuli haaveiltua 530D:stä ja olin lähes varma että sellainen laitetaan kun sopiva löytyy. Mieli muuttui kuitenkin kun erehdyin ajamaan
                  E39 525i:tä, 530D tuntui lähinnä traktorilta sen jälkeen. Kyllä itse ainakin
                  olen valmis vähän maksamaankin käynnin tasaisuudesta, meluttomuudesta
                  ja kierrosherkkyydestä.

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5175
                    • Kuopio

                    #54
                    eipä se "loppuun" viritetty 2.0td konekkaan kestä 400tkm ajaa... nähtyä ja kuultua on uusissa bemareissa erilaiset remontit jo ennen 200tkm... siis dieseleissä...

                    ja vanhoissa 2.4td koneissa tuntuu kannet paukkuvan tosi helposti... en minä lähtisi puhumaan että ne kovin kestäviä on kun niitä viritetään...

                    ainut luja diesel kone on vanha w124 200d moottori... ainiin siinähän taitaa tehoja olla tosi hurjasti !!

                    ja mitä tuohon bensa koneen virittämiseen tulee... ei näytä olevan halpaa dieselinkään laittaminen... vai paljonkos se mynä ottaa kunnon pumpusta ???

                    50eur ?? ei taida sanoa edes hyvää päivää sillä hintaa

                    periaatteessa diesel autoon joutuu tekemään kaiken saman kun viritetään kunnolla kuin bensa koneeseenki... joten enpä puhuisi että halvemmaksi tulisi !
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #55
                      Originally posted by jani
                      eipä se "loppuun" viritetty 2.0td konekkaan kestä 400tkm ajaa... nähtyä ja kuultua on uusissa bemareissa erilaiset remontit jo ennen 200tkm... siis dieseleissä...

                      ja vanhoissa 2.4td koneissa tuntuu kannet paukkuvan tosi helposti... en minä lähtisi puhumaan että ne kovin kestäviä on kun niitä viritetään...

                      ainut luja diesel kone on vanha w124 200d moottori... ainiin siinähän taitaa tehoja olla tosi hurjasti !!

                      ja mitä tuohon bensa koneen virittämiseen tulee... ei näytä olevan halpaa dieselinkään laittaminen... vai paljonkos se mynä ottaa kunnon pumpusta ???

                      50eur ?? ei taida sanoa edes hyvää päivää sillä hintaa

                      periaatteessa diesel autoon joutuu tekemään kaiken saman kun viritetään kunnolla kuin bensa koneeseenki... joten enpä puhuisi että halvemmaksi tulisi !
                      tuo on ainaki totta että e30 324td:ssä kannet meni aika helposti, ainaki kaverilla meni kansi vuoden aikana

                      ja ei virtittäminen tosiaan mihinkään autoon halpaa ole

                      ja jos itse alan auton tekniikkaan virittämään, niin en tosiaan sitä yritä tappiin asti saada, nimittäin aina kestävyys kärsii kun nostetaan viritys potentiaalia, jos hilppeet pysyy samana, mutta tehot ja väännöt kasvaa
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15282
                        • Ajamisen Iloa

                        #56
                        Originally posted by LoudPipe
                        Ei kelpaa, ei nimittäin tule lambon malliksi, vaan kuten ehkä muistat Wv konserni osti taannoin lamborghinin ja niinpä ne pässit on siellä keksineet hienon vetonaulan tehdä uus iso diesel ja esitellä sitä lamborghinin protoautossa... muta ei tule lambolle "ikinä" dieseliä tuotantoon... tai ei ainakaan tulisi jos siellä ois alkuperäset ukot päättämässä asioista... eihän noista kansanautomiehistä tiiä mitä ne seuraavaks päättää raiskaa...
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15282
                          • Ajamisen Iloa

                          #57
                          Originally posted by Heikki.Niemi
                          bensassa pestään pensselit...alko tympäsemään tuo ainainen tankilla käynti ja kallis virittämisyritys niin vaihdoin dieseliin...tehoa saa siittäkin jos vaan tietää mitä tekee ja uskaltaa otta riskejä...omistan kyllä vielä bensabemunki ettei sekään mahdollisuus joskus turbottaa bensakutonen ole päässyt unohtumaan...katotaan nyt mitä dieselistä saa irti...
                          virittäminen ei ole yhtään kalliimpaa kuin dieselinkään, suomessa se on lainsäädäntö joka tekee siitä sellaista, eiköhän noihin lastuihinkin tulla puuttumaan rankalla kädellä ja kyllähän sellaisen laitto jo nyttenkin poistaa takuun useimmista autoista, että laki muutokset ottaa vaan oman aikansa...

                          Itseä ainakin kiinnostais enemmän bensavehkeen turbottaminen, ja varmasti lähes kaikkia muitakin, koska bensaturbo antaa sikana tehoa mutta ei riko alaväännöillä vielä paikkoja...
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • tertsunen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1343
                            • JKL

                            #58
                            Originally posted by hannuk
                            Harvempaan BMW:n bensamoottoriin joutuu remppaamaan turboa..

                            Siis nuo kaksi esimerkkiä oli yleisistä e39:in kiisseleiden tyyppivioista, joita ei bensamoottoreissa esiinny läheskäään yhtä paljon kuin kiisseleissä. Luonnollisesti jos haluaa lähteä vääntämään asiasta, niin voi esittää argumenttia vioista joita esiintyy bensamoottoreissa mutta ei kiisseleissä..
                            Näinhän se on, sanon nyt oman kokemuksen pohjalta erään toisen merkin digeli vs. bensa huolloista.

                            Bensamalleissa suositeltu hihnanvaihtoväli oli muistaakseni 50tkm, kun digelissä sitä ei tarvitse vaihtaa.

                            Tulpat vs. hehkut. Tulpilla suositeltu vaihtoväli(?) 50tkm, hehkuilla 100tkm.

                            Itselleni jäi vain sellainen kuva, että diesel on paljon huoltovapaampi.

                            Jos jäi epäselväksi, niin en aja dieselillä.

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              #59
                              Originally posted by hannuk
                              Niin ja sitten ostelet ilmamäärämittareita ja remppaat turboa, tms. kun ostat sen kiisselin käytettynä, niin siinä menee sitten jo 2-3 vuoden säästöt..

                              Itsellä taitaa tulla 50tkm vuodessa nyt ja kiisseliä en kyllä vakavasti ottaen edes harkitse.. (ja keskikulutus on enemmän kuin tuo 9l/100km)
                              Niinpä.. ja mihinkä näiden ekoauto intoilijoiden laskelmista unohtuu usein hankintahintojen ero. Jännä homma vaan kun yleensä saman ikäinen käytetty diesel auto on suhteessa kalliimpi kuin vastaava bensamoottorinen auto.

                              Ja rupeaa se etu pienenemään kun alkaa dieselin hinta lähestyä bensan hintaa. Saksassa on ihan normaalia että diesel maksaa yli euron litra.

                              BMW - ajamisen iloa.. mutta valitettavasti useiden mallien osalta pätee ainoastaan bensakäyttöisiin malleihin. Jos kerta ekoauto intoilijoiden mielestä diesel ja bensa mallien välillä ei ole ajamisen ilossa muuta eroa kuin se että dieselin tankkaaminen on halvempaa niin suosittelen jo suosiolla harkitsemaan vaikka Mersun tai VW:n hankkimista koska siinä vaiheessa ei osaa edes arvostaa BMW:n bensamoottorien luonnetta ja hienoja käyttöominaisuuksia.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5175
                                • Kuopio

                                #60
                                mitäpä hyötyä siitä on jos hehkut kestää 100tkm ja tulpat 50tkm kun hehkut ovat helposti 2-4x kallliimpia kuin tulpat

                                öljynsuodattimet näyttäis olevan kalliimpia kanssa.. ainakin 50%

                                kaikki tiivisteet...

                                tottakai niitä varmaan saa joltain isän siskon miehen äidin veljen tuttavalta halvemmalla...

                                ja muistaakseni M21 kone on samalla tapaa hihna kone kuin M20 ??

                                luulis asian olevan näin että mitä herkemmin aine palaa niin sitä enemmän siitä saadaan forcea ??

                                jos näin ei ole niin minä alan kusemaan tankkiin !

                                niin ja vaihteet on keksitty että voidaan hyödyntää sitä parasta kierros aluetta tarvittaissa.. ei ole mikään pakko ajaa vitosella koko aikaa väkisin että hyrmy jyrinä kuuluu taustalta...
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎